Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Климатика трудно охлажда


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#1 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 14 юли 2012 - 18:18

Здравейте! Отскоро забелязах следното нещо: сутрин ако тръгна с колата и пусна климатика той започва да си духа доста студено и си охлажда много добре. Само, че ако оставя колата някъде на слънце или пък карам по най-големите жеги, охлаждането не е толкова добро. Това ме наведе на мисълта, че в системата няма фреон. Ходих при едни момчета и ми го измериха. Всичко било нормално. Посъветваха ме да си изчистя отпред радиатора на климатика. Изчистих го с вода и въздух и падна доста гняс. Това добре, но проблема сякаш още го има. Преди няколко дни попътувах малко извънградско и забелязах следното: когато карах вечерта духаше много добре, че даже по едно време ми стана и хладно :) На следващия ден като пътувах по обяд, определено ми беше топло в колата. Не мисля, че е нормално климатика да се влияе от външната температура. Къде може да е проблема? Гледах за филтъра на купето, но уви нямам такъв. Да не би при включен климатик да не се спира потока на въздух отвън? Има ли някакво значение как ще е нагласена врътката? Забравих да кажа, че съм с 2 врътки и по средата 3 компчета, т.е. климатик само...(предполагам). Дали има решение или трябва да ходя при специалисти? Благодаря предварително!
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 14 юли 2012 - 21:22

Така са си,пускай от време на време да върти само вътре,демек най-долното от трите копчета.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 15 юли 2012 - 07:20

Климатикът се влияе от температурата на колата - най-малкото когато се загрее цялата кола, студеният въздух трябва първо да охлади въздуховодите и тогава да охлади купето. Освен това всичко в купето се е нагорещило и дори въздухът да ти е хладен, самото усещане от горещата седалка, кормило и тапицерия ти променя възприятието за топло/студено.
Приятелчетата климатикаджии от АутофростКомфорт ми бяха обяснявали, че е хубаво първо да се отворят прозорците, да се пусне вентилацията и след няколко минути да се включи охлаждането - така климатикът не работи на максимално натоварване и реално охлажда не толкова нагорещения "парников" въздух в колата. Освен това не се натоварват толкова много компресора и тръбите от голямо налягане.
  • 0

#4 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Публикувано 15 юли 2012 - 07:57

Ако колата ти е с черен цвят мога да се присъединя към по-горе казаното.
Моята е такава и при мене се случва същото.
Отваряй прозорците и проветрявай преди пускане на климатика.
Успех!
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юли 2012 - 12:04

Ъмм, не знам. Предното ЦЛК беше черно със светъл салон и се охлаждаше супер. Сегашното е сиво с черен салон, но денем по-слабо охлажда.
Видяхме се с crush и май трябва да пообслужим климата, че ми е малко фреонеца. Иначе на дълъг път си охлажда чудно. Кофти е като ме напече слънцето в гърдите, тогава в колата е 22-23 градуса, но имам усещането, че ме пекат.

Т.е. отиди да ти проверят системата.
  • 0

#6 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 15 юли 2012 - 16:58

Колата ми е тъмно синя и наистина много се напича от слънцето. Вътре салона е светло сив с черно табло и винаги я оставям със сенник, че после волана пари здраво. След малко излизам да пробвам как е след като е седяла на жегата цял ден. Ще пусна първо само да обдуха на отворени прозорци и после ще пусна климатика. Но иначе определено си има разлика като натисна бутончето за циркулация в колата. Ако се направи промивка на системата дали ще се подобрят нещата?
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#7 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 15 юли 2012 - 17:14

Леко като захладнее всичко ще си дойде на мястото,та вънка е адска жега бе хора,тия климатици да не са фризери.Не чете ли новини,тоя слезнал от кола с клима на жегата и хоп...........,оня и той тъй направил,че и той хоп.........,мислете от по-добрата гледна точка.Айде със здраве и не си разглобявайте напразно возилата.
  • 3
Никога не оставям магарето си в калта.

#8 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 15 юли 2012 - 19:38

Леко като захладнее всичко ще си дойде на мястото,та вънка е адска жега бе хора,тия климатици да не са фризери.Не чете ли новини,тоя слезнал от кола с клима на жегата и хоп...........,оня и той тъй направил,че и той хоп.........,мислете от по-добрата гледна точка.Айде със здраве и не си разглобявайте напразно возилата.


Много си прав :) Трябва и на малкото да се радваме :) Иначе сега опитах първо да духа без клима и малко на отворени прозорци и като че ли имаше лек ефект :) Може би моята съпоставка е малко нереална, защото примерно на едно приятелче в колата (Тойота Аурис 2012) вътре е като фризер, ама новото си е ново :) Все пак мисля да се допитам до някой читав майстор. Ако препоръчате още по-добре :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 15 юли 2012 - 20:07

То не знам все пак колко ти охлажда,ма вземи сложи един термометър баш на духалките,пък после ще обсъждаме,има или нямя проблем.Мушни го в дупчиците,тъй се мери.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 15 юли 2012 - 21:24

Всичко останало, освен изтеглянето на количеството фреон и замерването му като тегло, е само отлагане на посещението в сервиза и самовнушение. ;)
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#11 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юли 2012 - 22:28

Ако Мерца ти като от подписа ти,няма начин да няма филтър на климатика.На всички след 93-та е стандарт.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#12 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 16 юли 2012 - 11:03

И при мен е така както колегата казва, но когато карам градско бавно и не давам повече от 2500 оборота самия въздух от духалките не е толкова студен, обаче ако карам между 3000 и 4000 оборота става студ.Според мен на компресора му трябват обороти за да охлади добре фреона за да има ефект.За това и извън градско е добре защото колата е в обороти.Някъде бях чел, че на компресора му трябват минимум 3000 оборота за да охлажда качествено, но не съм сигурен за това.
  • 0

#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 16 юли 2012 - 11:14

Е, за добра работа поне 2000 об.

Този пост е редактиран от dilqnski: 16 юли 2012 - 11:15

  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#14 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 16 юли 2012 - 18:57

Всичко останало, освен изтеглянето на количеството фреон и замерването му като тегло, е само отлагане на посещението в сервиза и самовнушение. ;)


Не съм сигурен дали правилно разбрах, но...да не се занимавам с глупости, а да ходя на майстор?

Ако Мерца ти като от подписа ти,няма начин да няма филтър на климатика.На всички след 93-та е стандарт.


Няма филтър, защото климатика е поставян допълнително и явно са я пропуснали тази част. Все пак си сложих нещо като филтър под корите. Не знам как се води материала, само знам че го използват в индустриалните климатици. Порест е един такъв...

Днес иначе говорих с един приятел, който има 2 124-ки комбита и каза, че и двете трудно смогват с климатика на тая жега. Явно си им е лека слабост като цяло. :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#15 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юли 2012 - 20:18

тук е мястото и времето да задам въпрос за климатроника. така наречения термотроник при нас :)
ясно ми е, че няма как при ниски обороти на двигателя да охлажда максимално, НО не би ли трябвало ако му се зададе една температура от порядъка на 23-25 ( да правилно четете, това при външна 43 градуса е нормално мисля аз ) да я поддържа и в режим на по-ниски обороти , а не да се влияе от това с какви обороти се шофира?
при мен климатика е сервизиран преди месец с фреон, масло филтър и тн. във високи обороти може да ти паднат ушите от студ ако го сложиш на Lo, но въпроса ми не е за това колко много може да охлажда, а дали не трябва да поддържа зададената температура автоматично?
"теста" съм го направил при АУТО настройка и 23 градуса пуснати на двете зони - при спиране за 2-3 мин или забавяне в колона се усеща повишаване на температурата в купето.
по-добре ми се стори че се държи при вентилатор на максимум или една идея по-малко от максимума на вентилатора и настройка на зоните 24-25 градуса.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни