Климатика трудно охлажда
Started by pitona, 14 Jul 2012 - 18:18:58
36 replies to this topic
#16
Posted 20 July 2012 - 08:20
http://www.automotiv...cticle_job.html
Задължение 1 - количеството фреон ТРЯБВА да се поддържа оптимално ( Това са безкартерни климатици, при които фреонът и маслото се разтварят и движат заедно - изчезва фреонът, ИЗЧЕЗВА и маслото! )
Задължение 2 - смяната на филтър купе ( ако има такъв ) е задължителен, на филтър дехидратор също, когато системата е била разхерметизирана за повече от 15 минути!
Задължение 3 - климатикът се ползва редовно, дори и зимата! Дългото неизползване предизвиква изсъхване на лагера на вала, което води до изпарение на фреона през него!
Компресорите са с различни мощности! Обикновено от 10 до 15 к.с. ( смятайте си го в киловати ). Това си е агрегат, който си иска поддръжката и навременната проверка. 90% от ползвателите си мислят, че като спестят 20 лв сега утре няма да стане по-зле. Нашата статистика покзва, че 1 на всеки 10 коли, чиито собственици чакат системата да откаже тотално, че да посетят сервиз, й се налага смяна на дехидратор + сервизни вентили + компресор в не малки случаи. Само дехидратор + зареждане + филтър купе + сервизни клапани + обезпаразитяване е от 160 до 280 лв. за всички услуги. Пък вие спестявайте сега 20-30 лв. догодина ще ви излезнат по-евтино едни 100-150 лв. накуп
Задължение 1 - количеството фреон ТРЯБВА да се поддържа оптимално ( Това са безкартерни климатици, при които фреонът и маслото се разтварят и движат заедно - изчезва фреонът, ИЗЧЕЗВА и маслото! )
Задължение 2 - смяната на филтър купе ( ако има такъв ) е задължителен, на филтър дехидратор също, когато системата е била разхерметизирана за повече от 15 минути!
Задължение 3 - климатикът се ползва редовно, дори и зимата! Дългото неизползване предизвиква изсъхване на лагера на вала, което води до изпарение на фреона през него!
Компресорите са с различни мощности! Обикновено от 10 до 15 к.с. ( смятайте си го в киловати ). Това си е агрегат, който си иска поддръжката и навременната проверка. 90% от ползвателите си мислят, че като спестят 20 лв сега утре няма да стане по-зле. Нашата статистика покзва, че 1 на всеки 10 коли, чиито собственици чакат системата да откаже тотално, че да посетят сервиз, й се налага смяна на дехидратор + сервизни вентили + компресор в не малки случаи. Само дехидратор + зареждане + филтър купе + сервизни клапани + обезпаразитяване е от 160 до 280 лв. за всички услуги. Пък вие спестявайте сега 20-30 лв. догодина ще ви излезнат по-евтино едни 100-150 лв. накуп
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#17
Posted 27 July 2012 - 16:05
Колеги как в жегата и задръстването климата ще ви охлажда по същия начин както в по-хладно време или при високи обороти, като кондензатора (радиатора на климатика) неможе да се охлажда ефективно. Не търсете под вола теле.
#18
Posted 27 July 2012 - 21:09
За колегите с 124-ки ако имате гореописания проблем с това че климатика не охлажда добре на жега в задръстванията ето какво се прави:
1. Сваляте чистачката под нея е кутията с моторчето и регулатора с таралежа
2. Отваряте кутията вадите моторчето и регулатора.
3. Махате поставката на моторчето и от доло е испарителя по него се набива кал и всякакви боклуци.
Хубаво почистване и после внимавайте да не хванете пневмония от климатика.
1. Сваляте чистачката под нея е кутията с моторчето и регулатора с таралежа
2. Отваряте кутията вадите моторчето и регулатора.
3. Махате поставката на моторчето и от доло е испарителя по него се набива кал и всякакви боклуци.
Хубаво почистване и после внимавайте да не хванете пневмония от климатика.
#19
Posted 28 July 2012 - 00:01
Да речем,че има логика.Моята система беше разпечатана една година,като след пускането и в експлоатация не съм сменял кондензера/филтъра/ и не се оплаквам от климата.Студа е готин даже и на обороти,но на самото сленце се чувства напичане през стъклата,като в същото време духалките само дето не побеляват от скреж.Защо го обяснявам туй,да речем,че на предишни 124-ки които са били с т.н. климатроник,след като съм ги разглобявал заради тоя тъп регулатор,който е закрепен за таралежа, съм наблюдавал точно това явление с тая мизерия по радиатора.Като се замисля колите преди 92г.нямат филтър за купето и няма кой да чисти мизерията.Може би сега нямам тези проблеми заради филтъра,който мислех да махна ,ма като се замисля,няма да го махам.Колегите с малко по-старите возила,наистина е добре да се замислят за почистване на този отсег.300E-4matic лъхна идея за която не се бях замислялЗа колегите с 124-ки ако имате гореописания проблем с това че климатика не охлажда добре на жега в задръстванията ето какво се прави:
1. Сваляте чистачката под нея е кутията с моторчето и регулатора с таралежа
2. Отваряте кутията вадите моторчето и регулатора.
3. Махате поставката на моторчето и от доло е испарителя по него се набива кал и всякакви боклуци.
Хубаво почистване и после внимавайте да не хванете пневмония от климатика.
Никога не оставям магарето си в калта.
#20
Posted 29 July 2012 - 23:52
Някой може ли да качи снимка на това което се замърсява и трябва да се чисти от време на време?
#21
Posted 30 July 2012 - 00:19
Просто забрави за снимки,сумати разглобяване докато се стигне до него,пък и докато си работи кой ще се занимаво с глупости.Свалят се чистачки, вентилатори, луда работа.Някой може ли да качи снимка на това което се замърсява и трябва да се чисти от време на време?
Никога не оставям магарето си в калта.
#22
Posted 30 July 2012 - 08:45
А дали в гоогле няма снимка.Идеята ми е като разглобя да знам как изглежда.
#23
Posted 30 July 2012 - 12:01
Е то се вижда питата на радиатора,виждаш дали има мизерия или пък си е чист.Като свалиш вентилатора де.
Edited by dilqnski, 30 July 2012 - 12:02 .
Никога не оставям магарето си в калта.
#24
Posted 30 July 2012 - 21:32
А самия радятор дето е след вентилатора ясно.Той е чист, но аз си прера филтъра за купето на всеки 2 месеца.Моите са 2 филтъра и се свалят без да се разглобява нищо.
#25
Posted 30 July 2012 - 22:02
Абе то туй се отнася за автомобилите преди 92г,които си нямат филтър.
Интересно,на возилата от подписати би трябвало да нямат филлтри.
Интересно,на возилата от подписати би трябвало да нямат филлтри.
Edited by dilqnski, 30 July 2012 - 22:06 .
Никога не оставям магарето си в калта.
#26
Posted 31 July 2012 - 08:30
Ето снимки какво трябва да се направи.
http://www.w124perfo...evap_clean1.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean2.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean3.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean4.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean5.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean1.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean2.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean3.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean4.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean5.jpg
Edited by 300E-4matic, 31 July 2012 - 08:31 .
#27
Posted 31 July 2012 - 09:27
Същото съм го правил, но използвах препарата Meglio. Резуктатът е в пъти по-добър, отколкото с пяната ка снимките на колегата. Сипваш Meglio-то в някаква пръскалка (аз го пръсках направо с концентрат), пръскаш обилно питата както е показал колегата и изчакваш 10-20 минути. След това обилно измиваш с вода, докато под колата от дренажните маркучи не започне да тече чиста вода. Най-лесно става с едни градински помпи с вместимост около 4-5 литра и накрайник с маркуч. Виждал съм ги в Кауфланд. С пяната пръсках в духалките на средната конзола.
Не пръскайте електромотора с пяната! Ще се разскърцат втулковите лагери!
Не пръскайте електромотора с пяната! Ще се разскърцат втулковите лагери!
#28
Posted 31 July 2012 - 11:35
Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810
#29
Posted 31 July 2012 - 11:59
Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810
Колега може ил да споделиш къде се продават такива филтри за решетките и дали могат да се монтират на кола, която фабрично няма такива.
Линка който си дал е само към картинката, а от страницата на Евро07 не мога да го намеря.
#30
Posted 31 July 2012 - 12:27
Не бях виждал такива.Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810
Никога не оставям магарето си в калта.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users