Задължение 1 - количеството фреон ТРЯБВА да се поддържа оптимално ( Това са безкартерни климатици, при които фреонът и маслото се разтварят и движат заедно - изчезва фреонът, ИЗЧЕЗВА и маслото! )
Задължение 2 - смяната на филтър купе ( ако има такъв ) е задължителен, на филтър дехидратор също, когато системата е била разхерметизирана за повече от 15 минути!
Задължение 3 - климатикът се ползва редовно, дори и зимата! Дългото неизползване предизвиква изсъхване на лагера на вала, което води до изпарение на фреона през него!
Компресорите са с различни мощности! Обикновено от 10 до 15 к.с. ( смятайте си го в киловати ). Това си е агрегат, който си иска поддръжката и навременната проверка. 90% от ползвателите си мислят, че като спестят 20 лв сега утре няма да стане по-зле. Нашата статистика покзва, че 1 на всеки 10 коли, чиито собственици чакат системата да откаже тотално, че да посетят сервиз, й се налага смяна на дехидратор + сервизни вентили + компресор в не малки случаи. Само дехидратор + зареждане + филтър купе + сервизни клапани + обезпаразитяване е от 160 до 280 лв. за всички услуги. Пък вие спестявайте сега 20-30 лв. догодина ще ви излезнат по-евтино едни 100-150 лв. накуп
