ESP/BAS ABS Индикатори светят.
Започната от mibonly, 09 юли 2012 - 09:33:36
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 юли 2012 - 09:33
Здравейте колеги.
От известно време на таблото ми светнаха индикаторите за ABS и ESP/BAS едновремено. А при движение светва и индикатора зи изключен ESP (!). Сменил съм датчика за ESP/BAS преди една година (консуматив). Незнам дали има знаение, но и един ремък ми свири при старт . Възможо да е алтернатор.
Имате ли някаква идея какъв може да проблема и къде да проверя за повреди.
Автомобила е E200 W210 kompresor.
Поздрави!
От известно време на таблото ми светнаха индикаторите за ABS и ESP/BAS едновремено. А при движение светва и индикатора зи изключен ESP (!). Сменил съм датчика за ESP/BAS преди една година (консуматив). Незнам дали има знаение, но и един ремък ми свири при старт . Възможо да е алтернатор.
Имате ли някаква идея какъв може да проблема и къде да проверя за повреди.
Автомобила е E200 W210 kompresor.
Поздрави!
#2
Публикувано 09 юли 2012 - 09:44
Като за начало, я дай малко инфо каква точно ти е колата, къде е датчика, който е консуматив и си го сменил...
И как така 96та година има ESP?
И как така 96та година има ESP?
#3
Публикувано 09 юли 2012 - 09:52
Правилно си се насочил, нещо с тока не е наред.
Проверете регулатора на напрежение.
Как палиш сутрин и колко са оборотите които държи Бенца веднага след студеният старт?
Проверете регулатора на напрежение.
Как палиш сутрин и колко са оборотите които държи Бенца веднага след студеният старт?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 09 юли 2012 - 20:36
Както казах колата е Е200 Компресор W210 модел от 98 г.Като за начало, я дай малко инфо каква точно ти е колата, къде е датчика, който е консуматив и си го сменил...
И как така 96та година има ESP?
И да има ESP.
На педала на спирачката има една стоп машинка, която има само два пина и дадчик за ESP/BAS (прилича много на стоп машинката ,но е с четири пина). Въпросния дадчик съм си го сменил с нов закупен от Балкан стар.
В техническата документация прочетох, че ако се случва това като симптом, вероятната причина за това е ниско напрежение на заряд на акомулатора. А именно около и под 10 волта. Всички симптоми:
светенето на двата дадчика (ESP/BAS, ABS), свиренето на ремака,, както и това, че на тихи обороти колата леко претриса, ме навежда на мисълта точно за проблеми по токовете в обаста на алтернатор, реле регулатор, или акомулатор.
Сутрин пали , много леко.
#5
Публикувано 09 юли 2012 - 20:47
Колко са оборотите?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 09 юли 2012 - 20:49
оборотите са отлично
#7
Публикувано 09 юли 2012 - 20:53
За съжаление колата е при баща ми и немога да я диагностицирам в реално време. Поддържа много добре тихите обороти. С изключение на това, че се усеща едно много неприятно претрисене , от време на време. Даже напоследак стана по често. с нови свещи съм и съм сменил тампоните с нови преди година.
#8
Публикувано 09 юли 2012 - 21:04
Точно затова питам. Оборотите се влияят от волтажа.
Кажи ми сутрин на студена кола, веднага след стартирането на мотора, колко са оборотите, дали са стабилни и дали след около минутка стават по малко?
Кажи ми сутрин на студена кола, веднага след стартирането на мотора, колко са оборотите, дали са стабилни и дали след около минутка стават по малко?
колко са оборотите които държи Бенца веднага след студеният старт?
Този пост е редактиран от Вай Басо: 09 юли 2012 - 21:06
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 09 юли 2012 - 21:05
ок! Ще се опитам да ти отговоря утре!
#10
Публикувано 09 юли 2012 - 23:19
Стори ми се, че си написал 96та година, но вероятно съм се подвел.
Попитах дали си сигурен, че е ESP, понеже първо се слага през 96та в 140ката, до колкото ми е известно. Едва към края на 99та се слага и при другите модели. Преди това е по-опростената версия, която контролира само задните гуми. АСЦ мисля се водеше при Мерц. Имало е опция за ЕСП, но е по поръчка, не е в стандартното оборудване.
Всички 111ки Компресор имат едно специфично тресене на мотора. Особено осезаемо е при 111.944 с 2те бобини (т.е. 192к.с. мотора)
При следващия 163к.с. след 2000г. е доста по-добре.
Какви свещи си сложил? Няма връзка с индикацията на системите. Просто ми е любопитно.
Принципно 90% от причините за тези индикации е точно стоп машинката.
Може да са:
-лентов кабел на волана (ако е ЕСП, а не по-старата).
-различен размер гуми
-има латерален сензор някъде около подлакътника на всички модели с ЕСП. Не знам къде седи при 210 точно, но е там някъде. Отчита странично ускорение, но няма логика да светва и АБС лампата.
-Датчик на АБС на някое колело, това е най-вероятното.
При ЕСП грешка напр. падане на напрежение, като завъртиш крайно ляво-> крайно дясно положение на волана, трябва да изчезне.
Ако не изчезва е твърд проблем с нещо.
Всичките датчици се виждат на диагностика. Ако е АБС датчик, ще ти каже на кое колело, да не целиш насляпо. Тази система мисля я вижда всяка диагностика. Не е нужно да е Стар, но е желателно.
Попитах дали си сигурен, че е ESP, понеже първо се слага през 96та в 140ката, до колкото ми е известно. Едва към края на 99та се слага и при другите модели. Преди това е по-опростената версия, която контролира само задните гуми. АСЦ мисля се водеше при Мерц. Имало е опция за ЕСП, но е по поръчка, не е в стандартното оборудване.
Всички 111ки Компресор имат едно специфично тресене на мотора. Особено осезаемо е при 111.944 с 2те бобини (т.е. 192к.с. мотора)
При следващия 163к.с. след 2000г. е доста по-добре.
Какви свещи си сложил? Няма връзка с индикацията на системите. Просто ми е любопитно.
Принципно 90% от причините за тези индикации е точно стоп машинката.
Може да са:
-лентов кабел на волана (ако е ЕСП, а не по-старата).
-различен размер гуми
-има латерален сензор някъде около подлакътника на всички модели с ЕСП. Не знам къде седи при 210 точно, но е там някъде. Отчита странично ускорение, но няма логика да светва и АБС лампата.
-Датчик на АБС на някое колело, това е най-вероятното.
При ЕСП грешка напр. падане на напрежение, като завъртиш крайно ляво-> крайно дясно положение на волана, трябва да изчезне.
Ако не изчезва е твърд проблем с нещо.
Всичките датчици се виждат на диагностика. Ако е АБС датчик, ще ти каже на кое колело, да не целиш насляпо. Тази система мисля я вижда всяка диагностика. Не е нужно да е Стар, но е желателно.
#11
Публикувано 10 юли 2012 - 18:02
Здравей Колега,Точно затова питам. Оборотите се влияят от волтажа.
Кажи ми сутрин на студена кола, веднага след стартирането на мотора, колко са оборотите, дали са стабилни и дали след около минутка стават по малко?
Като е запалил сутринта баща ми колата, двигателя е подържал 750- 800 обр/м.
Като е изчакал около 5 мин. не е имало промяна в оборотите.
#12
Публикувано 10 юли 2012 - 20:22
Не ти работи дросела а това потвърждава че електрониката която го управлява не работи.
Замерете токовете, ревизирайте алтернатора и регулатора.
Замерете токовете, ревизирайте алтернатора и регулатора.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 10 юли 2012 - 20:40
Грегледах схемата на електрониката на колата, и нещо неможах да се ориентирам ... може ли да ме ориентирате къде е свързан дросела?
#14
Публикувано 10 юли 2012 - 21:01
Нямаш работа там!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#15
Публикувано 10 юли 2012 - 21:04
Замерете токовете, ревизирайте алтернатора и регулатора.
Тока на акумулатора.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни