Toва го учихме през далечените 90 години в правилната му версия... като се има предвид, че днес не можах да взема новите онлайн листовки... и по-лошото... 3ма души едновременно не можахме да вземем изпита, а имахме над 90% съгласие по отговорите... не знам какво учат по-младитеТози факт оборва погрешното схващане, че дистанцията до Слънцето определя сезоните. Всъщност сезоните се определят от промяната на наклона спрямо звездата, който планетата заема по време на орбиталния си път.
Любопитни статии
Започната от hammer^BaTe, 21 май 2012 - 16:56:23
519 мнения по тази тема
#121
Публикувано 24 януари 2013 - 00:27
#122
Публикувано 24 януари 2013 - 17:35
Е много ясно, ако зависеше от разстоянието до слънцето - зимата щеше да е по едно и също време в цял свят. Понеже сезоните зависят от наклона на земната ос - когато в северното полукълбо е зима (както е при нас сега), в южното полукълбо е лято (както е сега в Австралия)...Toва го учихме през далечените 90 години в правилната му версия... като се има предвид, че днес не можах да взема новите онлайн листовки... и по-лошото... 3ма души едновременно не можахме да вземем изпита, а имахме над 90% съгласие по отговорите... не знам какво учат по-младитеТози факт оборва погрешното схващане, че дистанцията до Слънцето определя сезоните. Всъщност сезоните се определят от промяната на наклона спрямо звездата, който планетата заема по време на орбиталния си път.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#123
Публикувано 25 януари 2013 - 10:36
На 24 април телескопът „Хъбъл“ ще навърши 23 години от своето изстрелване. Той е отговорен за направата на едни от най-красивите и величествени снимки на Космоса. И ще продължи да ги прави поне още шест години.
Затова нека си припомним едни от най-величествените му творения до момента:
NGC 5194
Спиралната галактика M33
Квинтетът на Стефан
Андромеда
Мъглявината Лагуна
Мъглявината Котешко око
Съзвездието Хамелеон
Мъглявината Sh2-136
Мъглявината Конска глава
Ракообразната мъглявина
Затова нека си припомним едни от най-величествените му творения до момента:
NGC 5194
Спиралната галактика M33
Квинтетът на Стефан
Андромеда
Мъглявината Лагуна
Мъглявината Котешко око
Съзвездието Хамелеон
Мъглявината Sh2-136
Мъглявината Конска глава
Ракообразната мъглявина
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#124
Публикувано 25 януари 2013 - 15:58
Ракета от миналото: Mercedes W125 вдига 432.7 км/ч през 1938
Преди много, много години Mercedes-Benz W125 поставя световен рекорд за скорост на обществен път. Датата е 28 януари 1938 г. Тогава тази кола развива точно 432.7 км/ч.
И макар след няколко дни да се навършат 75 години от впечатляващия рекорд на свръх аеродинамичния W125, той и до днес не е подобрен. Да, Bugatti Veyron Super Sport успя да вдигне 434 км/ч, но това се случи на тестовата овална писта на Volkswagen Group „Ера Лесиен”, близо до Волфсбург.
Колата рекордьор е базирана върху Mercedes-Benz W125 и има 5577-кубиков V12 двигател с два компресора, генериращ 736 к.с. С помощта на аеродинамичен тунел, Mercedes намалява аеродинамичното съпротивление до впечатляващия Cd коефициент от 0.157. Охлаждането на големия двигател е поверено на огромен 500-литров радиатор, който е бил напълнен с лед и вода.
Рекордът е направен от Рудолф Карачиола, който по това време е бил главен пилот в състезателния отдел на Mercedes.
В момента е изложенa в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт
Датата е 28 януари 1938 г. Тогава тази кола развива точно 432.7 км/ч.
Преди много, много години Mercedes-Benz W125 поставя световен рекорд за скорост на обществен път. Датата е 28 януари 1938 г. Тогава тази кола развива точно 432.7 км/ч.
И макар след няколко дни да се навършат 75 години от впечатляващия рекорд на свръх аеродинамичния W125, той и до днес не е подобрен. Да, Bugatti Veyron Super Sport успя да вдигне 434 км/ч, но това се случи на тестовата овална писта на Volkswagen Group „Ера Лесиен”, близо до Волфсбург.
Колата рекордьор е базирана върху Mercedes-Benz W125 и има 5577-кубиков V12 двигател с два компресора, генериращ 736 к.с. С помощта на аеродинамичен тунел, Mercedes намалява аеродинамичното съпротивление до впечатляващия Cd коефициент от 0.157. Охлаждането на големия двигател е поверено на огромен 500-литров радиатор, който е бил напълнен с лед и вода.
Рекордът е направен от Рудолф Карачиола, който по това време е бил главен пилот в състезателния отдел на Mercedes.
снимки: Mercedes-Benz
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#125
Публикувано 25 януари 2013 - 17:08
Е това ми харесва ,,И макар след няколко дни да се навършат 75 години от впечатляващия рекорд на свръх аеродинамичния W125, той и до днес не е подобрен. Да, Bugatti Veyron Super Sport успя да вдигне 434 км/ч, но това се случи на тестовата овална писта на Volkswagen Group „Ера Лесиен”, близо до Волфсбург.''
#126
Публикувано 27 януари 2013 - 15:06
10-те най-неикономични автомобила в САЩ
23 януари 2013 | 11:12
4361
1
Днес, когато цената на бензина непрекъснато се покачва, закупуването на икономична кола е добра идея.
Има автомобили, които са красиви и мощни, но за жалост изразходват адски много гориво.
От специализираното издание Motoramic направиха класация на 10-те автомобила, които изразходват най-много гориво в САЩ за 2013 година.
Повечето от тях са доста скъпи и не са за средностатистическия гражданин. Те имат и по най-малко 8 цилиндъра под капака, във век, в който автомобилостроителите поставят акцент на по-малките двигатели.
Ето и списъка с 10-те модела тази година:
1. Bugatti Veyron
Разход:
35.5 литра/100 км за градско каране
18.8 литра/100 км за магистрала
С 16 цилиндъра и 1 200 конски сили моделът е най-неикономичния в САЩ.
2. GMC Yukon XL 2500 4WD/Chevrolet Suburban 2500 4WD
Разход:
28.2 литра/100 км за градско каране
18.8 литра/100 км за магистрала
3. GMC Yukon XL/Chevrolet Suburban 2500 2WD
Разход:
28.2 литра/100 км за градско каране
17.7 литра/100 км за магистрала
4. Ferrari FF
Разход:
25.7 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км за магистрала
Преди две десетилетия най-неикономичните коли в САЩ са били почти изцяло спортни коли, най-вече европейски модели. Днес в списъка има само едно Ferrari. То е с V-12 двигател и 660 конски сили.
5. Ford Raptor
Разход:
25.7 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км на магистрала
6. Lamborghini Aventador
Разход:
25.7 литра/100 км в града
15.7 литра/100 км на магистрала
Двигателите с 12 цилиндъра са синоним на лукс и мощност от около век. Дните им обаче са преброени. Все повече рестрикции по света карат автомобилостроителите да изоставят тези неикономични модели.
7. Bentley Mulsannе
Разход:
25.7 литра/100 км в града
15.7 литра/100 км на магистрала
Цената на автомобила е около 290 000 долара, а собственикът ще трябва да отдели и доста за бензин.
8. Mercedes-Benz G63 AMG
Разход:
23.5 литра/100 км в града
20.2 литра/100 км на магистрала
9. Mercedes-Benz G550
Разход:
23.5 литра/100 км в града
18.8 литра/100 км на магистрала
Цената на автомобила е 114 000 долара.
10. Ford F-150 4WD, с 6.2-литров V-8 двигател
Разход:
23.5 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км на магистрала
23 януари 2013 | 11:12
4361
1
Днес, когато цената на бензина непрекъснато се покачва, закупуването на икономична кола е добра идея.
Има автомобили, които са красиви и мощни, но за жалост изразходват адски много гориво.
От специализираното издание Motoramic направиха класация на 10-те автомобила, които изразходват най-много гориво в САЩ за 2013 година.
Повечето от тях са доста скъпи и не са за средностатистическия гражданин. Те имат и по най-малко 8 цилиндъра под капака, във век, в който автомобилостроителите поставят акцент на по-малките двигатели.
Ето и списъка с 10-те модела тази година:
1. Bugatti Veyron
Разход:
35.5 литра/100 км за градско каране
18.8 литра/100 км за магистрала
С 16 цилиндъра и 1 200 конски сили моделът е най-неикономичния в САЩ.
2. GMC Yukon XL 2500 4WD/Chevrolet Suburban 2500 4WD
Разход:
28.2 литра/100 км за градско каране
18.8 литра/100 км за магистрала
3. GMC Yukon XL/Chevrolet Suburban 2500 2WD
Разход:
28.2 литра/100 км за градско каране
17.7 литра/100 км за магистрала
4. Ferrari FF
Разход:
25.7 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км за магистрала
Преди две десетилетия най-неикономичните коли в САЩ са били почти изцяло спортни коли, най-вече европейски модели. Днес в списъка има само едно Ferrari. То е с V-12 двигател и 660 конски сили.
5. Ford Raptor
Разход:
25.7 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км на магистрала
6. Lamborghini Aventador
Разход:
25.7 литра/100 км в града
15.7 литра/100 км на магистрала
Двигателите с 12 цилиндъра са синоним на лукс и мощност от около век. Дните им обаче са преброени. Все повече рестрикции по света карат автомобилостроителите да изоставят тези неикономични модели.
7. Bentley Mulsannе
Разход:
25.7 литра/100 км в града
15.7 литра/100 км на магистрала
Цената на автомобила е около 290 000 долара, а собственикът ще трябва да отдели и доста за бензин.
8. Mercedes-Benz G63 AMG
Разход:
23.5 литра/100 км в града
20.2 литра/100 км на магистрала
9. Mercedes-Benz G550
Разход:
23.5 литра/100 км в града
18.8 литра/100 км на магистрала
Цената на автомобила е 114 000 долара.
10. Ford F-150 4WD, с 6.2-литров V-8 двигател
Разход:
23.5 литра/100 км в града
17.7 литра/100 км на магистрала
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#127
Публикувано 02 февруари 2013 - 19:42
9 неподозирани факта за планетата Земя
1. Земята не е кръгла
Не, не казваме, че Земята е плоска. Тя е сферична, но поради гравитационните сили не е идеално кръгла. Всъщност е леко издута около екватора. Полярният радиус на планетата е 6356км, докато екваториалния е 6378км. Точно така, Земята има любовни дръжки.
2. Името на Земята идва от англо-саксонски
Всяка друга планета в нашата слънчева система е кръстена на гръцко или римско божество. Нашата планета обаче е кръстена “Erda” – англо-саксонската дума за “земя” или “почва” – още преди около 1000 години. Иронично 71% от Земята е покрита от вода – единствената позната планета във вселената, на която ценната течност се среща в течното й състояние.
3. В едно денонощие няма 24 часа
Хората често се оплакват, че в деня няма достатъчно часове и са прави – дори не са 24. Точно така, точното време, за което планетата се завърта около оста си, е 23 часа 56 минути и 4 секунди. Това е един астрономически ден. Слънчевият ден, времето, което трябва на Слънцето да се върне на същото място в небето, варира в граница от 16 минути през годината, поради позицията в орбитата му.
4. Земята е единствената позната планета с тектонични плочи
Учените вярват, че Земята е съставена от 7 големи плочи, които се движат в различни посоки с около 10см на година. Когато се блъскат една в друга, според теорията поне, се образуват планини; когато се отдалечават една от друга, плочите пък образуват долини. От друга страна предизвикат и земетресения и вулкани. Добрите новини са, че тази активност позволява на въглерода – основен за нашето съществуване – да се рециклира и възобнови, което пък позволява на живота да продължи такъв, какъвто го познаваме.
5. Земята има планета близнак, наречена Тея
Учените смятат, че някога не сме били сами в орбитата си около Слънцето – с нас е била планетата “близнак” Тея, която била с размерите на Марс и на 60 градуса пред или зад синьото кълбо. Един следобед преди 4.533 милиарда години, Тея се сблъскала със Земята; по-голяма част от планетата се абсорбирала, но голямо парче от нея се откъснало, комбинирало се с материал от нашата планета и образувало Луната. Защо смятат така? Защото Луната е необикновено голяма за планета с размерите на Земята и има метални изотопи, като тези, които се срещат тук.
6. Загадъчната (почти) идеална орбита на Луната
Като говорим за Луната, едно е сигурно за нея: не е направена от кашкавал. От там нататък има доста неща, които не знаем. Лунният център например е 1828км по-близо до Земята, което би трябвало да направи орбитата й по-хаотична, но въпреки това тя е почти напълно идеално кръгла. Луната е покрита от прах, който мирише като барут, въпреки че между двата материала няма нищо общо. Също така няма “тъмна страна” на Луната, а просто гравитационното поле на Земята е накарало Луната да спре да се върти и тя винаги гледа към нас обърната на едната си страна. Освен това е доста голямо съвпадение, че Слънцето е 400 пъти по-голямо и 400 пъти по-далеч от Земята, което го прави да изглежда в небето еднакво голямо с Луната.
6. Океаните са 90% неизследвани
Изследвали сме Луната и Марс, но познайте какво? Едва сме започнали да проучваме собствените си океани. Всъщност по-малко от 10% от тях са изследвани. Океанът съдържа 97% от водата на нашата планета и е 99% от обитаемата площ. Може да сме идентифицирали 212 906 морски видове, но се предполага, че има още 25 милиона, за които не знаем нищо. Изведнъж се оказва, че чудовището от Лохнес не изглежда толкова неправдоподобно.
8. Най-ниската температура е -89С
Най-студеното място на Земята е Антарктида (-73С), но на 21 юли 1983г в станцията Восток е измерена рекордно ниската температура от -89С. А коя е най-високата измерена температура? 58С в Либия през 1922г.
9. Най-високата точка на Земята не е връх Еверест
Това е един от най-известните върхове в света и със своите 8848м над надморското равнище е доста внушителен. Считайки обаче какво знаем за формата на Земята, всяко нещо, което се намира на Екватора, е по-близо до звездите. Това означава, че макар връх Чимборазо на екватора да е висок само 6267м, технически той е по-далеч от центъра на Земята и е “по-висок” от Еверест с близо 2.5км.
1. Земята не е кръгла
Не, не казваме, че Земята е плоска. Тя е сферична, но поради гравитационните сили не е идеално кръгла. Всъщност е леко издута около екватора. Полярният радиус на планетата е 6356км, докато екваториалния е 6378км. Точно така, Земята има любовни дръжки.
2. Името на Земята идва от англо-саксонски
Всяка друга планета в нашата слънчева система е кръстена на гръцко или римско божество. Нашата планета обаче е кръстена “Erda” – англо-саксонската дума за “земя” или “почва” – още преди около 1000 години. Иронично 71% от Земята е покрита от вода – единствената позната планета във вселената, на която ценната течност се среща в течното й състояние.
3. В едно денонощие няма 24 часа
Хората често се оплакват, че в деня няма достатъчно часове и са прави – дори не са 24. Точно така, точното време, за което планетата се завърта около оста си, е 23 часа 56 минути и 4 секунди. Това е един астрономически ден. Слънчевият ден, времето, което трябва на Слънцето да се върне на същото място в небето, варира в граница от 16 минути през годината, поради позицията в орбитата му.
4. Земята е единствената позната планета с тектонични плочи
Учените вярват, че Земята е съставена от 7 големи плочи, които се движат в различни посоки с около 10см на година. Когато се блъскат една в друга, според теорията поне, се образуват планини; когато се отдалечават една от друга, плочите пък образуват долини. От друга страна предизвикат и земетресения и вулкани. Добрите новини са, че тази активност позволява на въглерода – основен за нашето съществуване – да се рециклира и възобнови, което пък позволява на живота да продължи такъв, какъвто го познаваме.
5. Земята има планета близнак, наречена Тея
Учените смятат, че някога не сме били сами в орбитата си около Слънцето – с нас е била планетата “близнак” Тея, която била с размерите на Марс и на 60 градуса пред или зад синьото кълбо. Един следобед преди 4.533 милиарда години, Тея се сблъскала със Земята; по-голяма част от планетата се абсорбирала, но голямо парче от нея се откъснало, комбинирало се с материал от нашата планета и образувало Луната. Защо смятат така? Защото Луната е необикновено голяма за планета с размерите на Земята и има метални изотопи, като тези, които се срещат тук.
6. Загадъчната (почти) идеална орбита на Луната
Като говорим за Луната, едно е сигурно за нея: не е направена от кашкавал. От там нататък има доста неща, които не знаем. Лунният център например е 1828км по-близо до Земята, което би трябвало да направи орбитата й по-хаотична, но въпреки това тя е почти напълно идеално кръгла. Луната е покрита от прах, който мирише като барут, въпреки че между двата материала няма нищо общо. Също така няма “тъмна страна” на Луната, а просто гравитационното поле на Земята е накарало Луната да спре да се върти и тя винаги гледа към нас обърната на едната си страна. Освен това е доста голямо съвпадение, че Слънцето е 400 пъти по-голямо и 400 пъти по-далеч от Земята, което го прави да изглежда в небето еднакво голямо с Луната.
6. Океаните са 90% неизследвани
Изследвали сме Луната и Марс, но познайте какво? Едва сме започнали да проучваме собствените си океани. Всъщност по-малко от 10% от тях са изследвани. Океанът съдържа 97% от водата на нашата планета и е 99% от обитаемата площ. Може да сме идентифицирали 212 906 морски видове, но се предполага, че има още 25 милиона, за които не знаем нищо. Изведнъж се оказва, че чудовището от Лохнес не изглежда толкова неправдоподобно.
8. Най-ниската температура е -89С
Най-студеното място на Земята е Антарктида (-73С), но на 21 юли 1983г в станцията Восток е измерена рекордно ниската температура от -89С. А коя е най-високата измерена температура? 58С в Либия през 1922г.
9. Най-високата точка на Земята не е връх Еверест
Това е един от най-известните върхове в света и със своите 8848м над надморското равнище е доста внушителен. Считайки обаче какво знаем за формата на Земята, всяко нещо, което се намира на Екватора, е по-близо до звездите. Това означава, че макар връх Чимборазо на екватора да е висок само 6267м, технически той е по-далеч от центъра на Земята и е “по-висок” от Еверест с близо 2.5км.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#128
Публикувано 04 февруари 2013 - 14:34
Особености на съветското плагиатство
Автомобилостроенето в Съветския съюз разчита на лицензи от самото си създаване. Някои от най-успешните руски модели от ГАЗ-АА до ВАЗ-2101 са просто ребрандирани чуждестранни разработки. Много по-често обаче копирането се оказва нерегламентирано. Порталът www.copypast.ru прави обзор на някои от най-безсрамно изплагиатстваните идеи в дизайна и конструкцията на съветските автомобили.
ГАЗ М-20
"Победа" се смята за една от най-оригиналните и красиви коли в СССР. Първите екземпляри ГАЗ М-20 слизат от конвейера на 28 юли 1946 г. Оборудвани са с карбураторен двигател с обем 2.12 литра и мощност 50 к.с. Според официалната версия дизайнът е дело на художника В. Самойлов, който създава каросерия тих фастбек или аероседан по последна американска мода отпреди Втората световна война.
При проектирането на шасито и силовата конструкция на "Победа" са използвани елементи от конструкцията на Opel Kapitaеn от 1939 г. От него е взето и предното окачване, а скоростната кутия е от ГАЗ-М1, тоест от Ford. Доста детайли са изкопирани от Willys. Към средата на 50-те години обаче агрегатната част е доста назад от световните стандарти.
За времето си купето се смята за връх в дизайна. Дълго време в СССР циркулира версията, че ГАЗ М-20 едва ли не е първият автомобил с прибрани в каросерията колела. Доколко това отговаря на истината, всеки може да прецени сам по снимките.
Москвич-402
Предшественикът на Москвич-402 се сглобява от края на 1946 г. под индекса 400/ 401 на производствени мощности, получени от СССР по силата на определените след края на войната репарации, които Германия дължи на победителите. Автомобилът е пълно копие на Opel Kadett K38, проектиран в средата на 30-те и качен на конвейера през 1937 г.
Когато руснаците решават да го модернизират, отново прибягват до чуждестранна помощ. Закупени са италианските FIAT 1100 (1953-1962) и Lancia Aurelia (1950-1958), френските Simca Aronde (1951-1964) и Citroen 2CV (1948-1990), английските Hillman Minx (1948-1956), Ford Consul (1951-1956) и Jovett Javelin (1947-1953) и немския Ford Taunus 12M (1952—1962). Част от тях са запечатани на съвместна снимка със серийния Москвич 402 по време на изпитателен пробег.
Нито един западните автомобили не е изкопиран в чист вид. Изучаването на конструкцията и дизайна им обаче помага много на съветските инженери в избора на технически и стилистични варианти за новия Москвич. Традицията се запазва и в следващите години - например при модела 408.
Кулминацията на "навика" да се използват чужди идеи е достигната с Москвич 2141. За да "ускорят" разработката на новата кола с предно предаване, руснаците вземат за образец Simca-1307/1308, спечелил европейския конкурс за "Автомобил на годината" през 1976 г. По онова време неговата конструкция с предно предаване, напречен двигател и практична каросерия хечбек с пет врати се смята за изключително модерна.
В АЗЛК обаче внасят някои рационализации. Вместо напречно, двигателят е разположен надлъжно, което пък налага съвсем различна конструкция на трансмисията. Изменения са направени и по шасито.
ГАЗ-21
Дълги години на никого не му хрумва да търси първообраз на един от най-култовите и обичани съветски автомобили Волга. Руснаците са убедени, че тя е оригинална "родна" разработка. Днес обаче само сляп човек няма да открие сходствата между ГАЗ-21 и Ford Mainline от 1952-ра. В архивите дори има снимки на американския оригинал по московските улици.
Вдъхновение за дизайна на Волга обаче е черпено не само от Mainline.
ГАЗ-24
Ford дава доста идеи и при създаването на новото поколение Волга. От Falcon, модел 1962-ра, е прекопирана дори трапецовидната издатина на предния капак.
ГА3-13
На 16 януари 1959 г. започва серийното производство на Чайка, съветска лимузина от висш клас, вдъхновена от "детройтското бароко" от 50-те. ГА3-13 се оборудва с 5.5-литров V8 със 195 к.с., има X-образна рама и автоматична трансмисия. Вози седем пътници, не харчи много по тогавашните стандарти и дава повод за гордост на целия руски народ.
По онова време обаче няма как да стане ясно, че предницата е безочливо копие на Packard Patrician и Caribbean. Американската марка не за пръв път радва съветските големци. По ирония на съдбата Packard, от чиито модели са плагиатствани ЗИС-110 и ЗИЛ-111, фалира през 1958 г.
Разбира се, копирането на чужди разработки съвсем не е "специалитет" само на ГАЗ и Москвич. Историята на ЗАЗ-965 е отдавна известна, а всички знаят, че дизайнът на наследника му 968 е вдъхновен от NSU и Chevrolet. Интересно е докъде ще стигнат китайците, които днес вървят по същия път.
Автомобилостроенето в Съветския съюз разчита на лицензи от самото си създаване. Някои от най-успешните руски модели от ГАЗ-АА до ВАЗ-2101 са просто ребрандирани чуждестранни разработки. Много по-често обаче копирането се оказва нерегламентирано. Порталът www.copypast.ru прави обзор на някои от най-безсрамно изплагиатстваните идеи в дизайна и конструкцията на съветските автомобили.
ГАЗ М-20
"Победа" се смята за една от най-оригиналните и красиви коли в СССР. Първите екземпляри ГАЗ М-20 слизат от конвейера на 28 юли 1946 г. Оборудвани са с карбураторен двигател с обем 2.12 литра и мощност 50 к.с. Според официалната версия дизайнът е дело на художника В. Самойлов, който създава каросерия тих фастбек или аероседан по последна американска мода отпреди Втората световна война.
При проектирането на шасито и силовата конструкция на "Победа" са използвани елементи от конструкцията на Opel Kapitaеn от 1939 г. От него е взето и предното окачване, а скоростната кутия е от ГАЗ-М1, тоест от Ford. Доста детайли са изкопирани от Willys. Към средата на 50-те години обаче агрегатната част е доста назад от световните стандарти.
За времето си купето се смята за връх в дизайна. Дълго време в СССР циркулира версията, че ГАЗ М-20 едва ли не е първият автомобил с прибрани в каросерията колела. Доколко това отговаря на истината, всеки може да прецени сам по снимките.
Москвич-402
Предшественикът на Москвич-402 се сглобява от края на 1946 г. под индекса 400/ 401 на производствени мощности, получени от СССР по силата на определените след края на войната репарации, които Германия дължи на победителите. Автомобилът е пълно копие на Opel Kadett K38, проектиран в средата на 30-те и качен на конвейера през 1937 г.
Когато руснаците решават да го модернизират, отново прибягват до чуждестранна помощ. Закупени са италианските FIAT 1100 (1953-1962) и Lancia Aurelia (1950-1958), френските Simca Aronde (1951-1964) и Citroen 2CV (1948-1990), английските Hillman Minx (1948-1956), Ford Consul (1951-1956) и Jovett Javelin (1947-1953) и немския Ford Taunus 12M (1952—1962). Част от тях са запечатани на съвместна снимка със серийния Москвич 402 по време на изпитателен пробег.
Нито един западните автомобили не е изкопиран в чист вид. Изучаването на конструкцията и дизайна им обаче помага много на съветските инженери в избора на технически и стилистични варианти за новия Москвич. Традицията се запазва и в следващите години - например при модела 408.
Кулминацията на "навика" да се използват чужди идеи е достигната с Москвич 2141. За да "ускорят" разработката на новата кола с предно предаване, руснаците вземат за образец Simca-1307/1308, спечелил европейския конкурс за "Автомобил на годината" през 1976 г. По онова време неговата конструкция с предно предаване, напречен двигател и практична каросерия хечбек с пет врати се смята за изключително модерна.
В АЗЛК обаче внасят някои рационализации. Вместо напречно, двигателят е разположен надлъжно, което пък налага съвсем различна конструкция на трансмисията. Изменения са направени и по шасито.
ГАЗ-21
Дълги години на никого не му хрумва да търси първообраз на един от най-култовите и обичани съветски автомобили Волга. Руснаците са убедени, че тя е оригинална "родна" разработка. Днес обаче само сляп човек няма да открие сходствата между ГАЗ-21 и Ford Mainline от 1952-ра. В архивите дори има снимки на американския оригинал по московските улици.
Вдъхновение за дизайна на Волга обаче е черпено не само от Mainline.
ГАЗ-24
Ford дава доста идеи и при създаването на новото поколение Волга. От Falcon, модел 1962-ра, е прекопирана дори трапецовидната издатина на предния капак.
ГА3-13
На 16 януари 1959 г. започва серийното производство на Чайка, съветска лимузина от висш клас, вдъхновена от "детройтското бароко" от 50-те. ГА3-13 се оборудва с 5.5-литров V8 със 195 к.с., има X-образна рама и автоматична трансмисия. Вози седем пътници, не харчи много по тогавашните стандарти и дава повод за гордост на целия руски народ.
По онова време обаче няма как да стане ясно, че предницата е безочливо копие на Packard Patrician и Caribbean. Американската марка не за пръв път радва съветските големци. По ирония на съдбата Packard, от чиито модели са плагиатствани ЗИС-110 и ЗИЛ-111, фалира през 1958 г.
Разбира се, копирането на чужди разработки съвсем не е "специалитет" само на ГАЗ и Москвич. Историята на ЗАЗ-965 е отдавна известна, а всички знаят, че дизайнът на наследника му 968 е вдъхновен от NSU и Chevrolet. Интересно е докъде ще стигнат китайците, които днес вървят по същия път.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#129
Публикувано 06 февруари 2013 - 21:32
За управлението на това Suzuki са необходими... четирима човека. Воланът е вдясно, но под него няма педали. Съединителят, спирачката и газта са разпределени по останалите места в салона. За да е пълна лудницата, кормилото реагира точно обратно на обичайното - при завъртане наляво колата тръгва надясно, а при навиване наляво поема надясно.
Освен че изисква тотален синхрон между водача и пътниците, управлението на Vitara-та издига понятието "4x4" до непознати висоти, тъй като по разбираеми причини може да се ползва само извън пътя. Създадена е специално за забавление по трасе в планинска местност недалеч от гр. Радомир.
Уникалното Suzuki е доработено от Калин Калайджиев, собственик на комплекс за селски туризъм. Справя се сам с техническите предизвикателства по реконструкцията и съжалява, че интересът на клиентите към возилото е неоправдано нисък. Калайджиев признава, че е вложил във Vitara-та много повече средства и усилия, отколкото би си възвърнал с продажбата й, но разходите по поддръжката на останалия автопарк за офроуд го принуждават да пусне обявата.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#130
Публикувано 07 февруари 2013 - 09:29
Предшествениците ни преди много векове са били ръководени от огромен набор от суеверия. Най-лесният пример е за това как природните стихии са били обяснявани с гнева на Боговете. Времената сега са различни и суеверието ни е сведено до минимум, макар че все още го има. Понякога обаче правим нещо друго – вярваме във факти, които не са доказани, но са се настанили в съзнанието ни като общо правило. Не търсим доказателства за или против тях, а просто ги следваме като верую.
Mnn.com ни предлага 10 такива факта, за които всъщност мислим грешно.
Ако навън е студено и излезем с мокра коса, ще се разболеем
Твърде вероятно е майката на всеки един от нас безброй пъти да е извиквала „Сложи си шапка или ще се простудиш!“ на прага на вратата при излизането ни. Множество изследвания на специалисти по темата обаче посочват нещо друго. Първо, замръзващите хора имат еднакъв шанс за разболяване с тези, които не са така измръзнали. Второ – дали главата ти е мокра или не, няма значение.
Викингите са носели шлемове с рога
Признайте си – гледайки филми и четейки популярна литература за викинги, колко пъти шлемовете са им били без рога? Едва ли особено много, даже са били единични случаи.
Истината обаче е, че рогата не са били аксесоар към бронята на скандинавските войни. Подобен тип шлемове са съществували в региона, но са били използвани главно за церемониални нужди и то доста преди самите викинги. Има няколко сгрешени представи, свързани с викингите, но тази със сигурност е най-разпространената. Отчасти вина може да се търси и в дизайнерите на костюми на „Пръстенът на Нибелунгите“ на Рихард Вагнер (1813-1883) – именно те популяризират този имидж.
Захар + деца = хиперактивност. Това обаче също се оказва невярно уравнение. Американска медицинска асоциация е подбрала цели 23 изследвания и доклади, посветени на темата. Всички достигат до извода, че захарта всъщност не влияе върху поведението на подрастващите.
Важен е и плацебо ефектът поради това, че сме си го втълпили отдавна. В един от експериментите учените са казали на набор от майки, че децата им са пили напитки с високо съдържание на захар. Майките, естествено, веднага са докладвали повишена активност на децата си – въпреки че всъщност експериментът е проведен с напитки без захар. Учените обаче предупреждават, че захарта може да понижи умствения капацитет при прекомерна употреба.
Губим голяма част от телесната си топлина през... главата си
Всеки знае, че губим около 98% от телесната си топлина през главата, затова и шапките се котират толкова много през студените месеци.
Да, ама не. Според множество изследвания, някои публикувани в The New York Times, обемът на топлината, освободена от каквато и да е част на тялото, има много общо с площта на оголените части. С две думи: ако оголите ръка или крак, то топлината ще си отиде главно от там, защото заемат повече площ от главата.
Ако пукате кокалчетата си прекалено много, ще заболеете от артрит
Звучи почти смислено, казват учените. Но пак не е вярно.
Няма каквото и да е реално доказателство за това. Проведените анализи, сравняващи хора, които често са си пукали кокалчетата, и такива, които не са, не посочват за каквато и да е разлика между тях в този аспект.
Наполеон е бил нисък
Това е един от най-общоизвестните факти, че даже има и комплекс, наименуван на него, свързан с ниския ръст. Най-често Наполеон е бил измерван на близо 1,58 м., но все повече историци преосмислят това.
Според тях говорим за френски мерни единици, които, трансформирани в стандартен ръст, са горе-долу 1,70 м. А за Франция по онова време подобен ръст даже е бил малко над средния.
Трябва да се разтегнете преди физически упражнения
Разтягането е неизменна част от упражненията в редица спортове или любителски упражнения. Напоследък обаче редица учени разкриват, че това всъщност забавя трениращите.
Според експертите разтягането преди тичане например води до понижаване на ефективността с 5%. Италиански анализатори разгледали разтягането в сферата на карането на колело и открити, че в този случай подобни мерки даже са контрапродуктивни.
Холестеролът в яйцата е вреден за сърцето
Асоциирането на холестерола с риска от коронарни сърдечни заболявания идва от предписания от 1960 година. Учените твърдят, че тези предписания са подкрепени от малко научни доказателства. Оттогава са предприети редица изследвания, които разкриват, че истинският проблем не е холестеролът, а наситените мазнини. Холестеролът, намиращ се в храната, не повлиява негативно на холестерола в човешкия организъм.
Една кучешка година = седем човешки години
Кучетата остаряват по-бързо и затова една кучешка година се равнява на цели седем човешки. Тригодишно куче например е равнозначно на младеж на 21 години.
Изследователите оспорват и това. Според анализите им, кучетата съзряват доста по-бързо от хората и „стават“ на 21 само за две години. След това обаче процесът на остаряване се забавя до съотношение една кучешка – четири човешки години.
Джордж Вашингтон е имал дървени зъби
Първият американски президент е започнал да губи зъбите си в двайсетте години на живота си. Обратно на общоприетото схващане обаче, ченето му не е било от дърво. Вашингтон е бил далеч по-привилегирован – имал е четири различни ченета. Едно от злато, едно от хипопотамски бивни, едно от олово и едно от човешки и животински зъби (конят и магарето са били доста хитови заместители на човешките зъби по онова време).
Mnn.com ни предлага 10 такива факта, за които всъщност мислим грешно.
Ако навън е студено и излезем с мокра коса, ще се разболеем
Твърде вероятно е майката на всеки един от нас безброй пъти да е извиквала „Сложи си шапка или ще се простудиш!“ на прага на вратата при излизането ни. Множество изследвания на специалисти по темата обаче посочват нещо друго. Първо, замръзващите хора имат еднакъв шанс за разболяване с тези, които не са така измръзнали. Второ – дали главата ти е мокра или не, няма значение.
Викингите са носели шлемове с рога
Признайте си – гледайки филми и четейки популярна литература за викинги, колко пъти шлемовете са им били без рога? Едва ли особено много, даже са били единични случаи.
Истината обаче е, че рогата не са били аксесоар към бронята на скандинавските войни. Подобен тип шлемове са съществували в региона, но са били използвани главно за церемониални нужди и то доста преди самите викинги. Има няколко сгрешени представи, свързани с викингите, но тази със сигурност е най-разпространената. Отчасти вина може да се търси и в дизайнерите на костюми на „Пръстенът на Нибелунгите“ на Рихард Вагнер (1813-1883) – именно те популяризират този имидж.
Как изглежда един викингски шлем. Снимка: Wikimedia.org
Захарта кара децата да пощуряватЗахар + деца = хиперактивност. Това обаче също се оказва невярно уравнение. Американска медицинска асоциация е подбрала цели 23 изследвания и доклади, посветени на темата. Всички достигат до извода, че захарта всъщност не влияе върху поведението на подрастващите.
Важен е и плацебо ефектът поради това, че сме си го втълпили отдавна. В един от експериментите учените са казали на набор от майки, че децата им са пили напитки с високо съдържание на захар. Майките, естествено, веднага са докладвали повишена активност на децата си – въпреки че всъщност експериментът е проведен с напитки без захар. Учените обаче предупреждават, че захарта може да понижи умствения капацитет при прекомерна употреба.
Губим голяма част от телесната си топлина през... главата си
Всеки знае, че губим около 98% от телесната си топлина през главата, затова и шапките се котират толкова много през студените месеци.
Да, ама не. Според множество изследвания, някои публикувани в The New York Times, обемът на топлината, освободена от каквато и да е част на тялото, има много общо с площта на оголените части. С две думи: ако оголите ръка или крак, то топлината ще си отиде главно от там, защото заемат повече площ от главата.
Ако пукате кокалчетата си прекалено много, ще заболеете от артрит
Звучи почти смислено, казват учените. Но пак не е вярно.
Няма каквото и да е реално доказателство за това. Проведените анализи, сравняващи хора, които често са си пукали кокалчетата, и такива, които не са, не посочват за каквато и да е разлика между тях в този аспект.
Наполеон е бил нисък
Това е един от най-общоизвестните факти, че даже има и комплекс, наименуван на него, свързан с ниския ръст. Най-често Наполеон е бил измерван на близо 1,58 м., но все повече историци преосмислят това.
Според тях говорим за френски мерни единици, които, трансформирани в стандартен ръст, са горе-долу 1,70 м. А за Франция по онова време подобен ръст даже е бил малко над средния.
Трябва да се разтегнете преди физически упражнения
Разтягането е неизменна част от упражненията в редица спортове или любителски упражнения. Напоследък обаче редица учени разкриват, че това всъщност забавя трениращите.
Според експертите разтягането преди тичане например води до понижаване на ефективността с 5%. Италиански анализатори разгледали разтягането в сферата на карането на колело и открити, че в този случай подобни мерки даже са контрапродуктивни.
Холестеролът в яйцата е вреден за сърцето
Асоциирането на холестерола с риска от коронарни сърдечни заболявания идва от предписания от 1960 година. Учените твърдят, че тези предписания са подкрепени от малко научни доказателства. Оттогава са предприети редица изследвания, които разкриват, че истинският проблем не е холестеролът, а наситените мазнини. Холестеролът, намиращ се в храната, не повлиява негативно на холестерола в човешкия организъм.
Една кучешка година = седем човешки години
Кучетата остаряват по-бързо и затова една кучешка година се равнява на цели седем човешки. Тригодишно куче например е равнозначно на младеж на 21 години.
Изследователите оспорват и това. Според анализите им, кучетата съзряват доста по-бързо от хората и „стават“ на 21 само за две години. След това обаче процесът на остаряване се забавя до съотношение една кучешка – четири човешки години.
Джордж Вашингтон е имал дървени зъби
Първият американски президент е започнал да губи зъбите си в двайсетте години на живота си. Обратно на общоприетото схващане обаче, ченето му не е било от дърво. Вашингтон е бил далеч по-привилегирован – имал е четири различни ченета. Едно от злато, едно от хипопотамски бивни, едно от олово и едно от човешки и животински зъби (конят и магарето са били доста хитови заместители на човешките зъби по онова време).
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#131
Публикувано 09 февруари 2013 - 11:24
10 маси за маниаци
На каква маса се храните вкъщи? Със сигурност краката й не са направени от карти за игра или гума на колело. На някои от следващите маси обаче са:
За кулинарните маниаци
За любителите на хазарта
За онези, които имат котка вкъщи
За скейтборд маниаците
За запалените колоездачи
И още няколко уникални дизайна:
На каква маса се храните вкъщи? Със сигурност краката й не са направени от карти за игра или гума на колело. На някои от следващите маси обаче са:
За кулинарните маниаци
За любителите на хазарта
За онези, които имат котка вкъщи
За скейтборд маниаците
За запалените колоездачи
И още няколко уникални дизайна:
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#132
Публикувано 16 февруари 2013 - 02:22
Странни професии, за които не подозирате
Докато вие седите в офиса от 9 до 18 часа, някои хора си изкарват прехраната по доста забавен начин - тестват +#$%***** играчки, тестват водни пързалки и така нататък.
Вижте още няколко от най-странните професии в света:
Да тестваш матраци
Този човек получава пари, за да скача по матраци!
Ройбен Рейносо казва: „Това е работа! Защо се смеете?“
Освен това си има изисквания за скачане – не може как да е.
Той скача на 3 матрака на ден. Те струват по 2 500 – 3000 долара всеки, така че тестването им е сериозна работа, казва Рейносо.
Етичен хакер
Може ли да бъдеш добър хакер? Всъщност – можеш и това е добре платена работа. Етичният хакер получава средно по 92 000 долара на година, като най-добре платените могат да получават до 170 000 долара на година.
Те помагат на компаниите като идентифицират слабите места в системите им и пречат на „лошите хакери“.
Професионално острене на моливи
И сами може да си наострите молива, но защо да се хабите?
Може да изпратите моливите си на Дейвид Рийс от Artisanal Pencil Sharpening, той ще ви ги подостри и ще ви ги върне, заедно със сертификат за професионално острене. Това ще струва 15 долара.
Професионални прегръдки
Джаки Самуел прегръща хора за 60 долара на час, според сайта й thesnuggery.org.
Не е каквото си мислите - става въпроса само за гушкане.
29-годишната дама предупреждава, че това не е +#$%***** услуга и целта й е „да направим света едно по-нежно място.“
С парите си тя плаща обучението си и отглежда сина си.
Изглежда има доста хора, които имат нужда от прегръдка, защото тя прави по 260 долара на ден, като на седмица обслужва до 30 души.
Самуел има следните правила – тя прегръща хора само в къщата си, в леглото си, като носи пижама и бельо, а клиентите нямат право да я докосват, другаде, освен по ръцете.
Кой плаща за такива неща? Тя казва, че клиентите й са предимно пенсионери, ветерани от войната и хора, които в момента си нямат гадже.
Събирачи на животинска урина
Някои ловци използват урина на елен, за да примамват жертвите си. Но от къде вземат урина от елен?
Това правят професионалните събирачи на урина като Джуди Колора.
Успехът на нейната работа зависи много от сезона – през лятото елените пият повече вода и съответно произвеждат повече урина.
Събиране на топки за голф
Представете си да прекарате целия си работен ден на игрище за голф, като се гмуркате.
Всъщност, не е толкова забавно. Водата в езерцата на тези игрища не е като на Карибите, работата е мръсна, но някой трябва да я свърши.
Работата не тези хора е да събират топки за голф, паднали в езерата. Те работят по около 4 дни в седмицата, като събират по 4000 топки на ден.
Ако работата ви се струва глупава, имайте предвид, че те получават по около 100 000 долара на година.
Ловец на котки
Много хора имат проблем с това да уловят палавата си котка , за да я сложат в клетка и да я заведат на ветеринар, например. В такъв случай, те могат да наемат Джордана Серебреник, която е професионален ловец на котки и таксува по 80 долара за услугата си.
Докато вие седите в офиса от 9 до 18 часа, някои хора си изкарват прехраната по доста забавен начин - тестват +#$%***** играчки, тестват водни пързалки и така нататък.
Вижте още няколко от най-странните професии в света:
Да тестваш матраци
Този човек получава пари, за да скача по матраци!
Ройбен Рейносо казва: „Това е работа! Защо се смеете?“
Освен това си има изисквания за скачане – не може как да е.
Той скача на 3 матрака на ден. Те струват по 2 500 – 3000 долара всеки, така че тестването им е сериозна работа, казва Рейносо.
Етичен хакер
Може ли да бъдеш добър хакер? Всъщност – можеш и това е добре платена работа. Етичният хакер получава средно по 92 000 долара на година, като най-добре платените могат да получават до 170 000 долара на година.
Те помагат на компаниите като идентифицират слабите места в системите им и пречат на „лошите хакери“.
Професионално острене на моливи
И сами може да си наострите молива, но защо да се хабите?
Може да изпратите моливите си на Дейвид Рийс от Artisanal Pencil Sharpening, той ще ви ги подостри и ще ви ги върне, заедно със сертификат за професионално острене. Това ще струва 15 долара.
Професионални прегръдки
Джаки Самуел прегръща хора за 60 долара на час, според сайта й thesnuggery.org.
Не е каквото си мислите - става въпроса само за гушкане.
29-годишната дама предупреждава, че това не е +#$%***** услуга и целта й е „да направим света едно по-нежно място.“
С парите си тя плаща обучението си и отглежда сина си.
Изглежда има доста хора, които имат нужда от прегръдка, защото тя прави по 260 долара на ден, като на седмица обслужва до 30 души.
Самуел има следните правила – тя прегръща хора само в къщата си, в леглото си, като носи пижама и бельо, а клиентите нямат право да я докосват, другаде, освен по ръцете.
Кой плаща за такива неща? Тя казва, че клиентите й са предимно пенсионери, ветерани от войната и хора, които в момента си нямат гадже.
Събирачи на животинска урина
Някои ловци използват урина на елен, за да примамват жертвите си. Но от къде вземат урина от елен?
Това правят професионалните събирачи на урина като Джуди Колора.
Успехът на нейната работа зависи много от сезона – през лятото елените пият повече вода и съответно произвеждат повече урина.
Събиране на топки за голф
Представете си да прекарате целия си работен ден на игрище за голф, като се гмуркате.
Всъщност, не е толкова забавно. Водата в езерцата на тези игрища не е като на Карибите, работата е мръсна, но някой трябва да я свърши.
Работата не тези хора е да събират топки за голф, паднали в езерата. Те работят по около 4 дни в седмицата, като събират по 4000 топки на ден.
Ако работата ви се струва глупава, имайте предвид, че те получават по около 100 000 долара на година.
Ловец на котки
Много хора имат проблем с това да уловят палавата си котка , за да я сложат в клетка и да я заведат на ветеринар, например. В такъв случай, те могат да наемат Джордана Серебреник, която е професионален ловец на котки и таксува по 80 долара за услугата си.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#133
Публикувано 16 февруари 2013 - 10:16
10-те най-скъпи катастрофи в историята
Скорошният случай на катастрофа с няколко луксозни коли в Япония влезе в топ 3 на най-скъпите катастрофи в историята.
Business Insider припомня и останалите. На първо място е съсипан автомобил за 28.5 млн. долара. Това наистина се случва рядко, защото обикновено собствениците на возилата от този тип ги държат в гаража си като експонати и почти не ги карат. Този собственик обаче решил да показва колата на автошоу, което било и последното за нея.
За номер 6 в списъка пък имаше съмнения, че става въпрос за застрахователна измама, но това не бе доказано.
Започваме с един бонус извън топ 10:
Bugatti EB-110 –500 000 долара
Собственикът на това Bugatti го оставил в сервиза, а механикът, след като свършил работата по него, решил да направи едно кръгче. Твърди, че колата поднесла, тъй като по асфалта имало изтекло масло. Завъртял се и се натресъл в стълб.
Собственикът едва ли е бил доволен от услугите на този сервиз.
10. Jaguar XJ220
Цена: 1 млн. долара
Собственикът се перчел пред приятелите си на голф игрището. Препоръчваме му да наблегне на голфа и да остави шофирането.
9. Катастрофата в Монако
Цена: около 1.2 млн. долара
Bentley и Mercedes се надпреварвали. До тук нищо необичайно за Монако. Обаче Bentley-то се ударило във Ferrari, след което се блъснало и в Aston Martin и Porsche, и така всички влезли в новините. Щетите по колите били за 160 000 долара.
8. McLaren F1
Цена: 1 250 000 долара
Актьорът Роуън Аткинсън, по-известен като Мистър Бийн, е голям фен на хубавите автомобили. Два пъти е катастрофирал със своя McLaren. Последният път бе тази година, близо до Лондон.
7. Ferrari Enzo
Цена: 1.3 млн. долара
Швед (за който се твърди, че има връзки с мафията) се надпреварвал с
Mercedes McLaren SLR със скорост доста над 160 км/час. Когато се сблъскали. За щастие никой нямал наранявания.
6. Bugatti Veyron
Цена: 1.6 млн. долара
Този случай е доста спорен. Имаше съдебно дело, защото застрахователят твърдеше, че има измама, но не успя да го докаже. Има и видео, което показва как шофьора влиза в езерото.
5. Ferrari 250 GT Tour de France
Цеба: 1.65 млн. долара
Моделът бе блъснат пи време на автошоу през 2003 година.
4. Pagani Zonda F Clubsport
Цена: 2 млн. долара
Инвестиционният банкер Щефан Кораб е карал с прекалено висока скорост за пътните условия. Колата се е преобърнала. Между другото, той е пътувал към завода на Pagani, за да вземе последния им модел Huayara.
3. Катастрофата в Япония
Цена: 4 млн. долара
Ferrari тръгва да изпреварва на магистрала, но шофьорът губи контрол над автомобила. В мелето влизат 8 автомобила Ferrari, 3 Mercedes, 1 Lamborghini, 1 Nissan GT-R, а между тях се набутва и една Toyota Prius.
2. Ferrari 250 GT Spider
Цена: 10 млн. долара
Автомобилът се е намирал близо до океана, когато връхлетял ураган.
1. Ferrari 250 GTO
Цена: 28.5 млн. долара
Собственикът я е съсипал по време на автошоу.
Скорошният случай на катастрофа с няколко луксозни коли в Япония влезе в топ 3 на най-скъпите катастрофи в историята.
Business Insider припомня и останалите. На първо място е съсипан автомобил за 28.5 млн. долара. Това наистина се случва рядко, защото обикновено собствениците на возилата от този тип ги държат в гаража си като експонати и почти не ги карат. Този собственик обаче решил да показва колата на автошоу, което било и последното за нея.
За номер 6 в списъка пък имаше съмнения, че става въпрос за застрахователна измама, но това не бе доказано.
Започваме с един бонус извън топ 10:
Bugatti EB-110 –500 000 долара
Собственикът на това Bugatti го оставил в сервиза, а механикът, след като свършил работата по него, решил да направи едно кръгче. Твърди, че колата поднесла, тъй като по асфалта имало изтекло масло. Завъртял се и се натресъл в стълб.
Собственикът едва ли е бил доволен от услугите на този сервиз.
10. Jaguar XJ220
Цена: 1 млн. долара
Собственикът се перчел пред приятелите си на голф игрището. Препоръчваме му да наблегне на голфа и да остави шофирането.
9. Катастрофата в Монако
Цена: около 1.2 млн. долара
Bentley и Mercedes се надпреварвали. До тук нищо необичайно за Монако. Обаче Bentley-то се ударило във Ferrari, след което се блъснало и в Aston Martin и Porsche, и така всички влезли в новините. Щетите по колите били за 160 000 долара.
8. McLaren F1
Цена: 1 250 000 долара
Актьорът Роуън Аткинсън, по-известен като Мистър Бийн, е голям фен на хубавите автомобили. Два пъти е катастрофирал със своя McLaren. Последният път бе тази година, близо до Лондон.
7. Ferrari Enzo
Цена: 1.3 млн. долара
Швед (за който се твърди, че има връзки с мафията) се надпреварвал с
Mercedes McLaren SLR със скорост доста над 160 км/час. Когато се сблъскали. За щастие никой нямал наранявания.
6. Bugatti Veyron
Цена: 1.6 млн. долара
Този случай е доста спорен. Имаше съдебно дело, защото застрахователят твърдеше, че има измама, но не успя да го докаже. Има и видео, което показва как шофьора влиза в езерото.
5. Ferrari 250 GT Tour de France
Цеба: 1.65 млн. долара
Моделът бе блъснат пи време на автошоу през 2003 година.
4. Pagani Zonda F Clubsport
Цена: 2 млн. долара
Инвестиционният банкер Щефан Кораб е карал с прекалено висока скорост за пътните условия. Колата се е преобърнала. Между другото, той е пътувал към завода на Pagani, за да вземе последния им модел Huayara.
3. Катастрофата в Япония
Цена: 4 млн. долара
Ferrari тръгва да изпреварва на магистрала, но шофьорът губи контрол над автомобила. В мелето влизат 8 автомобила Ferrari, 3 Mercedes, 1 Lamborghini, 1 Nissan GT-R, а между тях се набутва и една Toyota Prius.
2. Ferrari 250 GT Spider
Цена: 10 млн. долара
Автомобилът се е намирал близо до океана, когато връхлетял ураган.
1. Ferrari 250 GTO
Цена: 28.5 млн. долара
Собственикът я е съсипал по време на автошоу.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#134
Публикувано 17 февруари 2013 - 10:34
Големите измами в науката
Макар че сме склонни да приемаме научните изследвания като нещо напълно обективно, за съжаление доста често се оказва, че резултатите и изводите, които учените правят, са погрешни или поне изкривени. Несъмнено, основните причини за създаването на т.нар. псевдонаука и правенето на псевдооткрития, се коренят в слабостите на човешката природа.
Независимо дали от желание за сдобиване със слава, богатство, от заблуждение или просто за да се пошегуват с околните, мнозина полагат сериозни усилия, за да заблудят света, че са направили революционно откритие или че притежават знание, което може да се определи като научно.
В следващите редове ви представяме първата част от поредица на list25.com, описваща едни от най-големите измами в историята на науката:
1. Племето тасадай
Историята с „откриването“ на „първобитното“ филипинско племе тасадай вероятно е една от доходоносните схеми, чрез които са се тиражирали псевдонаучни истини. В началото на 70-те години на миналия век филипинският антрополог Мануел Елизалде приковава световното внимание, след като обявява, че на филипинския остров Минданао е открито племето тасадай, което по думите на Елизалде води напълно първобитен начин на живот. „Откритието е широко оповестено от световните агенции, както и от авторитетни медии като National Georgraphic.
Когато учените се опитват да се доберат до острова, за да проучат твърденията, тогавашният президент на Филипините Фердинат Маркос обява достъпа до пещерите за забранен. 15 години по-късно учените все пак посещават о. Минданао и там откриват хора, които носят модерни дрехи и говорят на един от съвременните диалекти.
Те разказват, че Елизалде ги е принудил да заживеят в пещерите и да се преструват на първобитно племе. Самият Елизалде отдавна е избягал от страната, отмъквайки милиони долари от банкова сметка, в която са събирани дарения в защита на „първобитните хора“.
Умният Ханс е кон, който в началото на миналия век втрещява света (и събира тълпи по площадите) с невероятните си „способности“ да решава сложни математически задачи и дори да разбира немски език.
По-задълбочен анализ на психолози показва, че конят всъщност не притежава необикновени умствени възможности, а просто се е научил да отгатва правилните отговори по реакциите на публиката на неговия собственик Вилхелм фон Остен. Въпросните реакции били толкова дребни, че дори самият фон Остен не подозирал за тях и смятал коня си за наистина гениален.
Вечният двигател е онова фантастично устройство, което е способно да генерира повече енергия, отколкото консумира – нещо, което законите на физиката напълно забраняват. Въпреки това и до днес се срещат хора, които се опитват да създадат на практика подобно устройство и да решат финансовите си проблеми (или тези, свързани с егото им).
Един от най ярките случаи е от 1813 г., когато изобретателят Чарлз Редефер демонстрирал пред многохилядна тълпа в Ню Йорк машина, която на пръв поглед изглеждала сякаш работи с енергия от нищото.
Скептици обаче подкупили Редефер да им позволи да разгледат машината по-отблизо. Така те открили, че тя черпи енергия от скрита ремъчна предавка, която минава през стената и води към тавана. Там тя била задвижвана от възрастен човек, който въртял една манивела.
През 1835 г. в серия от статии, публикувани в New York Sun, се твърдяло, че видният британски математик и астроном сър Джон Хершел е направил невероятни открития в Космоса, благодарение на нови телескопични методи. Според една от статиите повърхността на луната била покрита с пирамиди в светловиолетово, стада бизони и дори сини еднорози.
По-късно се оказало, че материалите са пълна измислица и че дори самият Хершел не бил запознат с част от твърденията, които въпросното издание му приписвало.
Германският физик Ян Хендрик Шон е живото доказателство за това колко внимателни и самокритични трябва да са учените (а и всички ние), когато става въпрос за нови сензационни открития и технически постижения.
Шон става известен със серия от публикации, в които описва невероятни пробиви в областта на полупроводниците. За тях той е отличен с редица престижни германски научни награди и дори за кратко е спряган като бъдещ нобелов лауреат.
Впоследствие обаче се оказва, че роденият през 1970 г. Шон е фалшифицирал данните от почти всички свои експерименти, което го превръща в един от най-големите измамници в областта на физиката през последния половин век.
Макар че сме склонни да приемаме научните изследвания като нещо напълно обективно, за съжаление доста често се оказва, че резултатите и изводите, които учените правят, са погрешни или поне изкривени. Несъмнено, основните причини за създаването на т.нар. псевдонаука и правенето на псевдооткрития, се коренят в слабостите на човешката природа.
Независимо дали от желание за сдобиване със слава, богатство, от заблуждение или просто за да се пошегуват с околните, мнозина полагат сериозни усилия, за да заблудят света, че са направили революционно откритие или че притежават знание, което може да се определи като научно.
В следващите редове ви представяме първата част от поредица на list25.com, описваща едни от най-големите измами в историята на науката:
1. Племето тасадай
Историята с „откриването“ на „първобитното“ филипинско племе тасадай вероятно е една от доходоносните схеми, чрез които са се тиражирали псевдонаучни истини. В началото на 70-те години на миналия век филипинският антрополог Мануел Елизалде приковава световното внимание, след като обявява, че на филипинския остров Минданао е открито племето тасадай, което по думите на Елизалде води напълно първобитен начин на живот. „Откритието е широко оповестено от световните агенции, както и от авторитетни медии като National Georgraphic.
Когато учените се опитват да се доберат до острова, за да проучат твърденията, тогавашният президент на Филипините Фердинат Маркос обява достъпа до пещерите за забранен. 15 години по-късно учените все пак посещават о. Минданао и там откриват хора, които носят модерни дрехи и говорят на един от съвременните диалекти.
Те разказват, че Елизалде ги е принудил да заживеят в пещерите и да се преструват на първобитно племе. Самият Елизалде отдавна е избягал от страната, отмъквайки милиони долари от банкова сметка, в която са събирани дарения в защита на „първобитните хора“.
Снимка: List25.com
2. Умният ХансУмният Ханс е кон, който в началото на миналия век втрещява света (и събира тълпи по площадите) с невероятните си „способности“ да решава сложни математически задачи и дори да разбира немски език.
По-задълбочен анализ на психолози показва, че конят всъщност не притежава необикновени умствени възможности, а просто се е научил да отгатва правилните отговори по реакциите на публиката на неговия собственик Вилхелм фон Остен. Въпросните реакции били толкова дребни, че дори самият фон Остен не подозирал за тях и смятал коня си за наистина гениален.
Снимка: List25.com
Вечният двигател е онова фантастично устройство, което е способно да генерира повече енергия, отколкото консумира – нещо, което законите на физиката напълно забраняват. Въпреки това и до днес се срещат хора, които се опитват да създадат на практика подобно устройство и да решат финансовите си проблеми (или тези, свързани с егото им).
Един от най ярките случаи е от 1813 г., когато изобретателят Чарлз Редефер демонстрирал пред многохилядна тълпа в Ню Йорк машина, която на пръв поглед изглеждала сякаш работи с енергия от нищото.
Скептици обаче подкупили Редефер да им позволи да разгледат машината по-отблизо. Така те открили, че тя черпи енергия от скрита ремъчна предавка, която минава през стената и води към тавана. Там тя била задвижвана от възрастен човек, който въртял една манивела.
Снимка: List25.com
През 1835 г. в серия от статии, публикувани в New York Sun, се твърдяло, че видният британски математик и астроном сър Джон Хершел е направил невероятни открития в Космоса, благодарение на нови телескопични методи. Според една от статиите повърхността на луната била покрита с пирамиди в светловиолетово, стада бизони и дори сини еднорози.
По-късно се оказало, че материалите са пълна измислица и че дори самият Хершел не бил запознат с част от твърденията, които въпросното издание му приписвало.
Снимка: List25.com
Германският физик Ян Хендрик Шон е живото доказателство за това колко внимателни и самокритични трябва да са учените (а и всички ние), когато става въпрос за нови сензационни открития и технически постижения.
Шон става известен със серия от публикации, в които описва невероятни пробиви в областта на полупроводниците. За тях той е отличен с редица престижни германски научни награди и дори за кратко е спряган като бъдещ нобелов лауреат.
Впоследствие обаче се оказва, че роденият през 1970 г. Шон е фалшифицирал данните от почти всички свои експерименти, което го превръща в един от най-големите измамници в областта на физиката през последния половин век.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#135
Публикувано 19 февруари 2013 - 11:52
Продава се Benz-ът на най-големия наркобарон в Европа
Холандецът Клаас Бруинсма (1953-1991) се смята за най-крупния разпространител на наркотици на Стария континент. През 80-те години на миналия век организацията му печели милиони гулдени всеки ден от дрога, продавана на пазарите в Германия, Белгия, Франция и Скандинавия. За мащаба на дейността му говори пратка от 45 тона хашиш от Пакистан, конфискувана от полицията.
На 27 юни 1991 г. "Дългия", както е известен Бруинсма, се скарва с бившия полицай и мафиот Мартин Хоогланд, който го застрелва пред хотел в Амстердам. Братята и сестрите му не приемат нищо от наследството му, а яхтите му са конфискувани от холандските данъчни.
В родината си "Дългия" се е превърнал в легенда и култова фигура. По улиците се продават фланелки с лика му. По биографичната му книга е заснет трилърът De dominee (2004).
Тази предистория дава известна представа защо наскоро в Ниската земя се вдигна толкова шум около обява за продажбата на Mercedes-Benz 560 SEC AMG ECE 2v от 1987 г. Според обявата култовото немско купе е принадлежало на Клаас Бруинсма.
За разлика от някогашния си собственик черният 560 SEC AMG се намира в блестящо здраве, а пробегът от 155 000 км изглежда съвсем приличен за кола от 80-те. Снабден е с 5.5-литров V8 с мощност 320 к.с. и четиристепенна автоматична трансмисия. По каталог ускорението до 100 км/ч отнема малко повече от 6 секунди, а максималната скорост е 280 км/ч.
Холандецът Клаас Бруинсма (1953-1991) се смята за най-крупния разпространител на наркотици на Стария континент. През 80-те години на миналия век организацията му печели милиони гулдени всеки ден от дрога, продавана на пазарите в Германия, Белгия, Франция и Скандинавия. За мащаба на дейността му говори пратка от 45 тона хашиш от Пакистан, конфискувана от полицията.
На 27 юни 1991 г. "Дългия", както е известен Бруинсма, се скарва с бившия полицай и мафиот Мартин Хоогланд, който го застрелва пред хотел в Амстердам. Братята и сестрите му не приемат нищо от наследството му, а яхтите му са конфискувани от холандските данъчни.
В родината си "Дългия" се е превърнал в легенда и култова фигура. По улиците се продават фланелки с лика му. По биографичната му книга е заснет трилърът De dominee (2004).
Тази предистория дава известна представа защо наскоро в Ниската земя се вдигна толкова шум около обява за продажбата на Mercedes-Benz 560 SEC AMG ECE 2v от 1987 г. Според обявата култовото немско купе е принадлежало на Клаас Бруинсма.
За разлика от някогашния си собственик черният 560 SEC AMG се намира в блестящо здраве, а пробегът от 155 000 км изглежда съвсем приличен за кола от 80-те. Снабден е с 5.5-литров V8 с мощност 320 к.с. и четиристепенна автоматична трансмисия. По каталог ускорението до 100 км/ч отнема малко повече от 6 секунди, а максималната скорост е 280 км/ч.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни