Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Любопитни статии


  • Please log in to reply
519 мнения по тази тема

#181 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 май 2013 - 12:46

15 факта за McLaren P1, които не знаеш

 

fv2TqeRISW5HgDu.jpg

Kогато стъпи на пътя в края на годината, вероятността да го видите на живо е нищожна, но това не пречи да знаете колко е специален.

1.
90-килограмовият карбонов монокок - който McLaren наричат MonoCage - e базиран на този от 12C. Той обаче включва и отвори за охлаждане, място за батерии и електронни системи. В най-здравата си част се измерва на 5000 гигапаскала (два пъти по-здрав от стомана), докато карбоновите нанофибри на 6000 мегапаскала (повече от 5 пъти по-устойчиви на усукване от най-чистия и скъп титаний).

2.
Двата панела, разположени отпред и отзад на монокока, са изработени от цяло парче карбон, бидейки достатъчно леки, че да се повдигнат с два пръста.

Sg9_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_

3.
Предното стъкло на P1 е дебело 3.2мм. То е с 1мм по-тънко от това на 12C и с 3.5 кг по-леко.

4.
Карбонът в интериора се сбогува с последния, декоративен слой лак, като по този начин спестява други 1.5 кг.

zFH_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_ YKl_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_

5.
Всяка седалка тежи 10.5 кг. Може да бъде нагласяна само ръчно - напред и назад. Облегалката е фиксирана на 28 градуса наклон, тъй като друга настройка би довела до по-високо тегло. Височината на седалката се наглася индивидуално за всеки собственик.

6.
3.8-литровият V8 има нов вал, горивна система, глави, блок, трансмисия и турбо система. Температурата на охлюва достига 980 градуса, а тази на изгорелите газове при изхода на изспускателната система 900 градуса.

7.
IPAS (Instant Power Assist System) e технологичен аналог на KERS от Формула 1, но тежи само 26 килограма. С неговите 180 к.с. е над два пъти по-мощен от този в болида на Дженсън Бътън.

8.
Батерията на IPAS тежи 96 кг и има шест модула, всеки от по 56 клетки. Силата на заряда може да бъде разпределяна по равно във всички клетки, така че винаги да има достатъчно мощност. P1 може да се движи на електроенергия до 158 км/ч. Електрическият пробег е 10-тина километра. Батериите са с гаранция 10 години.

8yh_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_

9.
Електрическият мотор е калибриран за повече ряз при подаване на газ и повече въртящ момент в пиковите режими на работа. При натискане на бутона Boost, IPAS доставя своите 180 к.с. в продължение на 20 минути в зависимост от наличния заряд.

10.
Батериите се зареждат от работата на двигателя или от електрическа мрежа с кабел за 2 часа. Бързото зареждане отнема 10 минути. МcLaren не регенерират спирачна енергия, защото смятат, че това води до недостатъчно сензитивни спирачки.

11.
P1 е проектиран да вози еднакво добре както на пистата, така и в ежедневния трафик. За целта използва хидравличното окачване на 12C, но добавяйки контрол за вертикалното издигане и твърдост. В режим Race, колата се спуска автоматично с 5 см, а пружините се втърдяват с 300%. Дори без състезателни сликове, P1 генерира до 2G странично ускорение.

hix_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_ t6m_McLaren-P1_2014_1600x1200_wallpaper_

12.
Когато задното крило е изтеглено на максималните 300мм, с атакуващ ъгъл 29 градуса, и предните крила са с най-агресивните си настройки, P1 генерира 600 кг даунфорс при 260 км/ч. След достигане на тази скорост, крилага променят ъгъла на атака. В противен случай при 350 км/ч колата ще генерира аеродинамично притискане от 1000 кг, което би повредило окачването.

13.
P1 има DRS (Drag Reduction System) система, която имитара работата на тази от Формула 1. Тя се активира със задържане на бутон на волана. В рамките на половин секунда, задното крило застава водоравно, като намаля челното съпротивление с 23 процента. DRS-ът се деактивира и при силно натискане на спирачките или корекция на посоката.

14.
Друг пособ от света на Формула 1 е системата за завиване с помощта на спирачките. Тя бива забранена в спорта от FIA през 97-а година. Тя упражнява повече спирачна сила върху вътрешното на завоя колело, което улеснява насочването на носа в ейпекса при влизане с висока скорост.

15.
Повърхността на карбон-керамичните дискове е обогатена със слой силиконов карбид - един от най-твърдите материали в света. Той допринася за 2G при спиране, добро усещане на педала на спирачката и по-малко фейдинг.


  • 2
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#182 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 май 2013 - 12:56

Сега ще ви представим най-странните хора на света.

 

Започваме с Нгок, който не е спал от 30 години

64-годишният Нгок Тай твърди, че след като се разболял от треска през 1973 г., повече не могъл да заспи. "Не знам дали безсънието се отразява на здравето ми, но все още се чувствам добре и продължавам да работя във фермата си." Ето какво казва и съпругата му: "Мъжът ми си спеше добре преди. Но днес дори алкохолът не може да го приспи."

Нгок не страда от странността си, а напротив - гледа да се възползва от нея. Редовно работи и през нощта, а и по този начин пази имота си от крадци.

 

Йокой - след Втората световна война прекарва 28 години на скришно място

Шойчи Йокой е войник в японската имперска армия през 1941 г., а малко по-късно е изпратен в Гуам. През 1944 г. американските сили отново завладяват острова и Йокой се скрива. На 24 януари 1972 г. е намерен от местни жители. Цели 28 години японецът се е крил в подземна пещера, страхувайки се да излезе, дори и след като намерил доказателства, че войната е свършила. Когато се завърнал в Япония, нарамил старата си пушка, признал, че изключително много се срамува, че е останал жив.

 

Мехран - живее на летище от 1988 г.

Мехран Карими Насри, познат още като Сър Алфред Мехран, е ирански беглец, който живее на Терминал 1 "Заминаващи" на летище "Шарл де Гол" от 8 август 1988 г. Дни преди тази дата Насри решава да избяга в Обединеното Кралство. Казва, че докато е чакал да се качи на самолета, са го ограбили и са му взели всички документи. По някакъв начин успява да се качи на самолета, но, когато слиза на "Хийтроу", властите не го пускат да влезе в страната, защото няма никакви документи. Изпратен е обратно на "Шарл де Гол". Тъй като и там Мехран не успява да се идентифицира и да докаже, че е имигрант, е помолен да остане в чакалнята.

Тук е мястото да споменем, а може и да сте се досетили, че именно Мехран е вдъхновителят на филма "Терминалът", в който играе Том Ханкс.

 

Мицуо - японският Исус Христос

Матайоши Мицуо е ексцентричен японски политик, който е убеден, че е Исус Христос. Според неговата политическа програма той ще предизвика Страшния съд, но посредством сегашната политическа система. Първата му работа като Спасителя е да бъде назначен за министър-председател на Япония. След това ще направи страхотни реформи, които силно да впечатлят ООН, откъдето на свой ред да го поканят за Генерален секретар. Така Мицуо ще може да управлява целия свят по два начина - религиозен и политически.

Японският Исус е участвал в много избори (нещо като нашия Йоло Денев), но досега не е печелил нито веднъж. Популярен е с предизборните си кампании, в които редовно призовава хората да си направят харакири.

 

Бихари - официално най-умрелият човек

Лал Бихари (роден през 1961 г.) е индийски фермер, който официално е бил мъртъв от 1976 до 1994 г. Той е основател на "Мритак Сангх" или Асоциацията на мъртвите. Бихари се бори 18 години с индийското правителство, за да докаже, че е жив.

Всичко започва през 1976 г., когато Бихари решава да вземе заем. Тогава разбира, че по документи официално е обявен за мъртъв. Това станало, след като чичо му го обявил за умрял, за да придобие правата над имота му. Оказало се, че най-малко 100 човека в същата област имат същия проблем - ни живи, ни умрели. Бихари създал въпросната Асоциация на мъртвите, защото освен че официално не съществували в регистрите, той и хората като него всъщност реално били заплашени от убийство.

В наши дни Асоциацията има над 20 000 членове от цяла Индия.

 

Дейвид Айк - нашето спасение от рептилите хуманоиди

Дейвид Айк е бивш британски футболист, коментатор по BBC и говорител на Зелената партия. От 1990 г., както самият той казва, се занимава с въпроса "кой всъщност контролира нашия свят?". И дава отговора - това са рептилите.

Той се облича само в тюркоазено и твърди, че светът се управлява от група, наричаща се "Елитът". Членовете ѝ представляват рептили хуманоиди, познати в Древността като Вавилонското братство. Според Айк много важни за съвременната история са техни представители, като например Джордж Буш, Кралица Елизабет II и Крис Кристоферсън. Според Айк рептилите хуманоиди блудстват с деца и се увличат по Сатанизма. Автор е на над 15 книги по темата. А през 1999 г., след като изнася 5-часова реч пред студенти от Университета в Колорадо, получава бурни аплодисменти.

 

Боудън - самопровъзгласилият се папа Майкъл I от Канзас

Дейвид Алън Бардън (роден през 1959 г.) е американски гражданин, избран за папа Майкъл I от Конклав от шест католици-седевакантисти. Според тях избирането на последните шест папи е било невалидно, тъй като и шестимата са били модернисти. Седевакантистите твърдят, че щом Кардиналите не могат да направят законен избор на папа, обикновените католици могат да го сторят вместо тях. Така Дейвид Бардън е избран за папа от шест човека (в тази бройка влиза той самият, както и родителите му). До днес той е на този пост.

 

Накамацу - снима и анализира всяко свое ядене от 34 години насам

Йоширо Накамацу (роден на 26 юни 1928 г.) е изобретател, който твърди, че държи световния рекорд за най-много изобретения - над 3000, като в тях включва и познатото на всички ни флопи. Освен това Накамацу снима и след това анализира всичко, което яде от 34 години насам. Целта му е да живее до 140-годишна възраст.

 

Лотито - яде всичко

Мишел Лотито (роден на 15 юни 1950 г.) е французин. Популярен е със способността си да поглъща всякакви неща. Псевдонимът му е Господин Манжту (от френски - "Mangetout" - "яде всичко"). Обикновено Лотито яде метални предмети, стъкло, гума и всякакви велосипеди, телевизори и др. Изяждането на един самолет му отнема почти 2 години - от 1978 до 1980 г. (за да прочетете за още странни случаи със самолети - скокнете тук).

Той започва да яде нетипични неща още от дете, а от 1966 г. дава публичност на странните си кулинарни предпочитания.


 


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#183 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 май 2013 - 12:59

10 безобразни факта за самолетите и летенето

 

 

Летенето със самолет не оставя никого равнодушен. Едни цапат гащи от страх, други сълзят от радост. Оказва се, че зад кулисите с крилца се случват още един куп чудатости, ето някои от тях: 

1. Има ли пилот в самолета?

Храната в самолетите е един от най-отегчителните варианти на нахранване. За оплакване е съдбата на горките пилоти, принудени постоянно да ядат едни и същи готови храни, правени на конвейер в завод за пластмасови изделия или бог знае къде. Преди много време, в една далечна галактика авиохраната се е приготвяла на борда и е била далеч по-вкусна, но за да се оптимизират цените на билетите, се е наложило да се прибегне до диета от предварително приготвени храни. Освен това, с оглед сигурността на пилотската перисталтика, голяма част от авиокомпаниите карат всеки един от двамата пилоти да яде различна храна, така, ако един от тях се окаже рядко щастлив в сюблимен момент, ще има поне един пилот, който да приземи самолета.

 

2. Контрабанден крокодил предизвиква катастрофа

Един пасажер сметнал за добра идея да увие в сака си крокодил и да го качи нелегално на самолета. За съжаление влечугото съумяло да избяга и появата му в салона за пътниците предизвикало спонтанно струпване на значително количество хора в предната част на малкия африкански самолет. Това променило центъра на тежестта на аероплана и той се разбил.
След инцидента оцеляват само двама пасажери. Властите първоначално решили, че самолетът се е разбил заради проблеми с горивото, но единият от оцелелите разказал какво всъщност се е случило, другият е крокодилът...

3. Микел Лотито държи рекорда за най-продължително ядене на самолет, както и този за единствения човек, ял самолет

Микел яде абсолютно всичко. Крушки, бръснарски ножчета, стъклени бутилки, дори зеленчуци! През 1990 г. очевидно след дълго гладуване, той решава да изяде една Чесна 150. Прекарва следващите две години в перисталтично асимилиране на части от самолета. Лотито не пропуска нищо, от тапицираните кожени седалки до гумите на самолета, всичко е щателно рециклирано...
Човекът умира на 57 години от естествена смърт.

4. Да пестиш от маслини

След 9/11 много авиокомпании в САЩ изпитват затруднения заради намалелия пътникопоток. За да спестят средства, от Америкън Еърлайнс прибягват до нетрадиционни методи. Те заделят по една маслина от всяка сервирана салата. И ако мислите, че една маслина салата не прави, то всичките заделени годишно се оказва, че правят, при това спестявайки около 40 000 долара!

5. Град върху летище

Представете си град, чиито улици са широки и прави като... писта. Бар Нън в САЩ е точно такъв град. Когато през 1952 г. летището на окръг Натона бива преместено, на мястото остава една перфектна бетонна площадка, от която се възползва местен строителен предприемач. Той се заема с реновирането на пистата и изграждането на домове върху нея. Интересно дали вечер местните "рацери" си опъват гонки по улиците на града?

6. Доматеният сок е по-вкусен по време на полет

Луфтханза е фен на доматения сок и това личи от изследването, което компанията поръчва (на независима германска лаборатория, разбира се). А именно да се установят причините защо доматеният сок се оказва една от предпочитаните напитки във въздуха. Изненадващо учените, провели изследването, установили, че въздушното налягане в самолетите променя вкусовите възприятия. В условията на ниско налягане сетивността на рецепторите за вкус и мирис е по-притъпена, отколкото при високо такова, а това променя начина, по който усещаме вкуса на различните храни. Хората, определящи доматения сок на земята като "мухлясъл", във въздуха са готови да дарят крайник за една бутилчица с червената течност. Това на пръв поглед безсмислено изследване всъщност помогнало на Луфтханза да подобри менюто си, така че да предложи на своите клиенти най-вкусните храни, сервирани при ниско налягане евър!

7. Хирург извършва операция със закачалка, стерилизирана с бренди

През 1995 г. Паула Диксън бърза за полет, по пътя пада с мотора си, но стига навреме и се качва на самолета. Във въздуха обаче започва да се оплаква от болка в гърдите. За неин късмет сред пътниците са уважаваният британски хирург Ангъс Уолъс и още един доктор. Двамата констатират, че жената е получила пневмоторакс (наличие на газ, най-често въздух, в междуплевралното пространство на белите дробове), причинен от счупено ребро, което е пробило дробовете ѝ. Уолъс решава да не губи време и на височина 10 670 метра извършва операция като използва част от закачалка, стерилизирана с бренди, за да направи дренаж в гърдите на пострадалата. Тази процедура позволила на въздуха в дробовете на жената да излезе и нейното състояние се подобрило в рамките на няколко минути. Веднага след интервенцията остатъка от брендито било използвано за дезинфекция на докторските стомаси.

 

8. Ножилица, или хибрид между нож и вилица

Докато колаборацията между вилица и лъжица е приета с радост от авиокомпаниите по целия свят, едва няколко от тях предлагат на клиентите си съчетанието между вилица и нож. Може би защото първоначално ножилицата е била предназначена да помага на едноръките хора да намаляват порциите си без чужда помощ. Предполагаме, че този прибор е широко разпространен в самолетите, прибиращи американските войници от Ирак например.

9. Двама механици отвличат Боинг 727 в Ангола

Авиомеханикът Бен Падила и негов колега работят по пътническия Боинг 727. В един момент те решават да полетят със самолета. Без да се свържат с контролната кула и летищните власти, механиците започват да рулират с машината по пистата и макар този тип самолети да изисква наличието на трима пилоти, двамата успяват да излетят сами и да се отправят към Атлантика, за да не бъдат видени никога повече. Бен Падила има лиценз за частен пилот, но колегата му е нямал никакъв опит.

Този инцидент веднага изправя на нокти властите в САЩ, които смятат, че става дума за нов терористичен атентат. Проведеното от тях разследване не дава никаква информация защо двамата са отвлекли самолета и какво се е случило по-натам. Това е най-големият самолет, изчезвал без следа.

 

10. Трофеи за пилотски гафове

Пилотите несъмнено имат една от най-отговорните професии, но чувството за хумор също не им е чуждо. За да се позабавляват на чужд гръб, пилотите в САЩ са приели да награждават с трофеи най-тъпите изпълнения на колегите си. Наградата се присъжда за особен род недопустими глупости, като рулиране на паркиран вече самолет или излитане без достатъчно гориво и последвалото принудително кацане за дозареждане.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#184 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 май 2013 - 13:03

V12 и 800 коня за C-Klasse Coupe

a205d13efe722740cec06a0996f51d99_big.jpg

 

Екстремистите от Ботроп за пореден път отправят предизвикателство към здравия разум с Brabus Bullit Coupe на базата на двувратия Mercedes-Benz C-Klasse. Под предния капак на автомобила се крие 12-цилиндров двигател с два турбокомпресора, мощност 800 к.с. и въртящ момент 1 100 нютонметра.

c93b69218b268bb9bd735a6892b7f5eb.jpg

Brabus Bullit Coupe ускорява до 100 км/ч за 3.7, а до 200 - за 9.8 секунди. Максималната скорост достига 370 км/ч.

418225d862e16833b81685f015941861.jpg

Матовочерното купе се познава отдалеч по масивната предна броня, раздутите вежди, вентилационните отвори в предните калници, дифузьора на задницата и спойлера на капака на багажника.

47440e9982ed46720b0751b6d8315d48.jpg

Салонът е решен в черна кожа и алкантара с червени шевове и декорации от въглеродни нишки.

8ac149b77dcfe73ff3b8c5bf64fd9886.jpg

Цената на Brabus Bullit Coupe стартира от 449 820 евро, което автоматично го превръща не само в най-бързата, а и в най-скъпата C-Klasse в света.

e08960845bd5bb83723676ee7ba82793.jpg


  • 0

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#185 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 май 2013 - 11:41

Историята на развитието на двигателите с вътрешно горене е дълга и сложна. От една страна се търси решаването на газообмена между външната среда и цилиндрите, от друга - правилната организация на горивния процес.

Четиритактов двигател

http://upload.wikime...roke-Engine.gif

Четиритактов двигател с работен процес по цикъла на Ото:
1. Всмукване
2. Сгъстяване
3. Работен ход
4. Изпускане

Действителните цикли на четиритактовите двигатели се осъществяват за четири такта или четири хода на буталото.

Първи такт - процес всмукване или пълнене. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ (горна мъртва точка) до ДМТ (долна мъртва точка). Когато налягането на остатъчните газове в цилиндъра спадне значително, през всмукателния клапан, който се отваря с помощта на газоразпределителния механизъм, постъпва прясно работно вещество (горивна смес). Поради съпротивлението на пълнителната система налягането на работното вещество в цилиндъра в процеса на пълненето е по-малко от атмосферното налягане.

За да осигури максимално напълване на цилиндъра с прясно работно вещество, всмукателният клапан се отваря от 10 до 40 градуса преди ГМТ, т. е. с изпреварване, и се затваря от 20 до 70 градуса след ДМТ, т. е. със закъснение.

Втори такт - процес сгъстяване. Сгъстяването на работното вещество протича при движение на буталото от ДМТ до ГМТ след затварянето на всмукателния клапан. Тъй като надбуталното пространство намалява, налягането и температурата на работното вещество се повишават, в резултат на което в края на сгъстяването се създават благоприятни условия за възпламеняване и изгаряне на горивото. За тази цел началото на подаване на горивото (в дизеловите двигатели) или искра (в карбураторните двигатели) трябва да започне преди ГМТ, т. е. с определен ъгъл на изпреварване - от 10 до 35 градуса.

По такъв начин по време на втория такт в цилиндъра протича главно сгъстяване на работното вещество. Освен това в началото на такта продължава да постъпва в цилиндъра прясно работно вещество, а в края на същия такт започва процесът горене.

Трети такт - процес горене и разширение. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ до ДМТ. В резултат на топлината, която се отделя при изгарянето на горивото, температурата и налягането на работното вещество се повишават значително. Под действието на високото налягане буталото се премества към ДМТ, а продуктите на горенето се разширяват, вследствие на което се получава полезна работа. Ето защо този ход на буталото се нарича работен ход.

Четвърти такт - процес изпускане. По време на този такт буталото се движи от ДМТ към ГМТ като изтласква газовете от цилиндъра на двигателя през изпускателния клапан. За да се намали работата за изтласкване на газовете, а също и да се подобри очистването на цилиндъра, изпускателният клапан се отваря на около 40-70 градуса преди ДМТ. За подобряване очистването на цилиндъра от газовете същият клапан се затваря от 10 до 35 градуса след ГМТ.

Двутактов двигател

В двутактовите двигатели работният цикъл се извършва за два такта или за два хода на буталото, т.е. за едно завъртане на коляновия вал. За да се очисти цилиндърът по-добре от продуктите на горенето и да се запълни с прясно работно вещество, то предварително трябва да се сгъсти до определено налягане в специален агрегат (компресор) или в картера на двигателя.

Действителният цикъл на двутактовите двигатели се извършва по следния начин.

Първи такт. Този такт се осъществява при движение на буталото от ГМТ (горна мъртва точка) до ДМТ (долна мъртва точка). През това време в цилиндъра се извършва изгаряне на горивото и разширение на продуктите на горенето, т.е. осъществява се работният ход на буталото. В края на разширението се отварят изпускателните отвори и започва свободно изтичане на газове от цилиндъра. Тогава, когато налягането в цилиндъра стане приблизително равно на налягането на прясното работно вещество, продухвателните отвори се отварят. Прясното работно вещество, което постъпва в цилиндъра през продухвателните отвори, изтласква продуктите на горенето през изпускателните органи и запълва цилиндъра.

По такъв начин по време на първия такт в цилиндъра протичат процесите: горене, разширение, изпускане на газове, продухване и пълнене на цилиндъра с прясно работно вещество.

Втори такт. Този такт се осъществява при движение на буталото от ДМТ до ГМТ. През това време продължава процесът на очистване на цилиндъра от продуктите на горенето и запълването му с прясно работно вещество. След затваряне на газообменните отвори протича процесът на сгъстяване на работното вещество. В края на сгъстяването преди ГМТ в цилиндъра се подава гориво (в дизеловите двигатели) или искра (в карбураторните двигатели).

Ясно е, че по време на вторият такт (при движение на буталото към ГМТ) в цилиндъра протичат процесите: изтичане на газове, продухване, пълнене, сгъстяване и начало на горенето.

Роторен двигател

При роторния двигател, буталото представлява тристранна призма, а вътрешната повърхност на корпуса, в който се намира то, е епитрохоида. При своето въртене, буталото образува три камери, чиито обеми са постоянно изменящи се, като във всяка от тях се извършват процесите всмукване, сгъстяване, разширение и изпускане. Този вид двигател с вътрешно горене постига високи обороти при сравнително малки инерционни сили, малки размери и малка маса при относително висока мощност, но за сметка на това трудно се постига добро уплътнение на буталото и топлинното натоварване на корпуса е неравномерно. Роторният двигател излъчва по-малко вредни емисии в сравнение с обикновените двигатели, заради по пълното изгаряне на горивната смес.

Двигател с непрекъснато горене

Двигагелите с непрекъснато горене са два основни типа – газотурбинни и реактивни.

Газовите турбини са роторни машини, подобни по начина си на действие на парните турбини, и се състоят от три основни части – компресор, горивна камера и турбина. Въздухът последователно се нагнетява от компресора и се загрява от изгаряното гориво. Около две трети от нагретият въздух, заедно с газовете от изгарянето на гориво, се използва за задвижване на компресора, а останалата една трета - за извличане на полезна енергия.

Реактивните двигатели засмукват голям обем горещи газове от процеса на горене (най-често в газова турбина) и ги изхвърлят през сопло, като по този начин значително увеличават скоростта им. Ускорението на газовата струя през соплото изтласква двигателя в противоположна посока, извършвайки полезна работа.

 

Не по-малко сложни проблеми поставя динамиката на самия двигател - при периодичното движение на бутало-мотовилковата група нагоре-надолу се генерират мощни инерционни сили, които биха разрушили двигателя, ако не се уравновесят. Днес тези проблеми и теоретично, и практически са напълно задоволително решени, но как става това?

Нека да си спомним, че двигателят на Карл Бенц е бил едноцилиндров, След това Вилхелм Майбах нарежда още 3 цилиндъра и прави 4-цилиндров двигател. Какъв е този стремеж още в зората на двигателостроенето да се правят двигателите не едноцилиндрови, а многоцилиндрови? Причините трябва да се търсят както в термодинамиката, така и в класическата, или още Нютонова механика.

Да започнем с топлината. Например 50 к.с. можем да получим от едноцилиндров двигател с работен обем 1000 см3 или от 4-цилиндров със същия работен обем, но разпределен в 4 цилиндъра, всеки от по 250 см3. От топлинна гледна точка, колкото по-малък е цилиндърът, толкова по-добре може да се охлажда, температурните напрежения в него са много по-малки.

От гледна точка на динамиката предимствата са повече от очевидни: инерционните сили от I и II порядък са съответно 4 и 16 пъти по-малки, а това веднага осигурява лесно уравновесяване на възвратно движещите се части на двигателя.

               Прикачен файл  1 img.jpg   2,56K   228 Брой сваляния

                      През последните години голямо разпространение имат малките                    З-цилиндрови двигатели, типичен представител на които е двигателят на популярния у нас в миналото Daewoo Tico. При него неуравновесени са моментите от инерционните сили от I порядък, които принуждават двигателя да "галопира" - предната и задната част непрекъснато да се стремят да се издигнат над надлъжната ос. Решението на този проблем е просто и елегантно. Втори вал с масата на възвратно движещите се части на коляновия вал се върти със същата честота, но в обратна посока и създава сили и моменти, които уравновесяват двигателя. А какво е положението при най-разпространените в Европа и Азия двигатели - 4-цилиндровите редови? При тях неуравновесени остават само инерционните сили от II порядък, които частично могат да се уравновесят с противотежести, но най-елегантното решение си остава вторият вал, който трябва да се върти в обратна посока, и то с 2 пъти по-голяма честота. Много световни производители на леки автомобили са възприели именно това решение за техните 4-цилиндрови двигатели.

5-цилиндровия редови двигател не е много често срещан в автомобилната индустрия. През последните 20 години, само Audi (2.2 и 2.3-литров), Honda (Acura TL), Volvo (2.0-литров, 2.3 Turbo и 2.4-литров), Fiat Group (2.0 и 2.4-литров серия Super Fire) и Mercedes (дизел) предлагат такива двигатели. Въпреки това, петцилиндровия редови двигател (или познат като I5 (inline 5 cylinder) ) има своите предимства. Първо, той запълва празнината между 4 и 6-цилиндровите двигатели, като може да предложи най-добрия работен обем за оптимална ефективност; На второ място, сравнен с 4-цилиндровите двигатели се спестява един балансиращ вал; Трето, сравнен с 6-цилиндрови двигатели, той е достатъчно къс за да се монтира напречно в двигателния отсек на автомобили с предни задвижващи колела. На последно място, той може да бъде получен от модулна конструкция, състояща се от 4 и 6-цилиндрови редови двигатели, като това не само спестява разходите за развитие, но също така и премахва инвестирането в нова производствена линия.

smooth5cylinder1.jpgsmooth5cylinder2.jpg

Математически анализ доказа, че поради реда на запалване двигателя се балансира по реда на цилиндрите. Поради това той не се нуждае от два балансиращи вала като голям 4-цилиндров двигател. Въпреки това, той генерира от край до край вибрации като 3-цилиндров двигател, тъй като бутало 1 не е в същото положение като бутало 5, и бутало 2 не е в същото положение като бутало 4. Затова двете страни на двигателя вибрират нагоре и надолу по отношение на центъра на двигателя.
 

Очевидно е, че решението е същото като при 3 цилиндровите двигатели, при които се използва балансиращ вал, по който има противотежести движещи се в посока, обратна на буталата. Балансиращия вал се задвижва от двигателя със същата скорост като коляновия вал.
Това достатъчно ли е да се направи 5-цилиндровия двигател да работи толкова гладко, колкото 6-цилиндров? Не. По обективни причини, балансиращия вал не може да бъде в най-оптималната позиция така че да е точно над или под коляновия вал, в резултат на това няма как да се отстранят напълно вибрациите.

От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от I и II порядък напълно се самоуравновесяват. Недостатъкът му е, че е доста дълъг и трудно му се намира място в моторния отсек, когато двигателят е разположен напречно. И ако по тази причина редовата "шестица" до известна степен е загубила терен при леките автомобили, при дизеловите двигатели за товарни автомобили и автобуси тя е почти абсолютен лидер. В Европа и Азия над 90% от мощните дизелови двигатели за тежкотоварни автомобили и автобуси са именно редови 6-цилиндрови. Тук също има едно сравнително ново и много елегантно решение - 5-цилиндровият двигател. На пръв поглед нещата са абсурдни - тактовете между отделните цилиндри са нестандартни - 72 градуса, но равномерността на работата му е по-добра, отколкото на 4-цилиндровия, а заема по-малко място от 6-цилиндровия. Проблемът с

8-, 10- и 12-цилиндровите редови или линейни двигатели

е много сложен. За първи път те се появяват през Първата световна война като самолетни мотори с изключително големи предимства пред масово използваните по онова време в авиацията звездообразни двигатели. Редовият двигател е тесен и челното му аеродинамично съпротивление е от 3 до 6 пъти по-малко от това на звездообразния, което осигурява на самолета със 100 - 200 км/ч по-висока скорост от тази на звездообразния му аналог. Възниква обаче един изключително сложен проблем - дължината на коляновия вал на двигателя. При 8 и повече цилиндъра честотите на собствените трептения на вала и на тези, възбудени при периодичното му усукване при всеки работен такт, влизат в резонанс, от което следва нещо катастрофално - счупване на коляновия вал. Конструкторите и производителите на самолетни двигатели са ужасени, но в света няма инженерна задача, която да не може да бъде решена, при това - достатъчно елегантно. Почти едновременно във всички воюващи страни се появяват

V-образните двигатели.          Прикачен файл  2 img.jpg   3,05K   227 Брой сваляния

Колко е просто да разделиш цилиндрите на 2 (а понякога и на 4), да ги поставиш един до друг и да получиш къс, много къс колянов вал, който не се бои от никакви усукващи трептения. Започва ерата на V-образните двигатели, първо в самолетостроенето, а след това и в автомобилостроенето. При V-образните дви-гатели е много важно какъв ъгъл сключват помежду си двата реда цилиндри, защото от него зависи самоуравновесяването. Не е трудно да се пресметне, че при 6-цилиндров двигател този ъгъл трябва да е 60°, при 8-цилиндров - 90 или 180°, а при 12-цилиндров - пак 60°. При 6-цилиндровия V-образен двигател има неуравновесена инерционна сила от II порядък, която частично може да бъде уравновесена с противотежести. Въпреки този недостатък, този тип двигатели има много широко разпространение, защото те са много къси и лесно могат да се поставят напречно в автомобила, докато за 6-цилиндровите редови не винаги се намира достатъчно място. Допреди 30 години широко разпространение имаха двигателите със срещулежащи цилиндри, наричани още "боксер". При Volkswagen и Citroen те бяха с въздушно охлаждане, при Alfa Romeo - с течно. Широкото използване на тези двигатели се диктуваше от малката им височина, което създаваше големи удобства за конструктора, отговарящ за общата компановка, при разполагането на двигателя в автомобила.

Боксерен двигател

              Прикачен файл  3 img.jpg   3,38K   222 Брой сваляния

http://upload.wikime...ns/7/77/Box.gif

 

Схема на работа на боксерен двигател с бутала, захванати за отделни шийки на коляновия вал

Боксерният двигател, патентован от Карл Бенц

Боксерният двигател е двигател с вътрешно горене, с два цилиндрови блока, които са разположени хоризонтално един срещу друг. Германският инженер Карл Бенц патентова своята разработка на първия двигател с вътрешно горене с хоризонтални срещуположно разположени бутала през 1896 г.

Съществуват две конфигурации на боксерния двигател:

две срещуположни бутала са захванати за една и съща шийка на коляновия вал. Тази конфигурация е известна и като V-образен двигател с ъгъл между блоковете от 180°;

две срещуположни бутала са захванати за отделни шийки на коляновия вал - буталата достигат горна мъртва точка през половин оборот на коляновия вал (на схемата горе вдясно).

Предимства и недостатъци

Боксерните двигатели са по-компактни от редовите и имат по-нисък център на тежестта от всяка друга конфигурация. Затова и автомобилите и мотоциклетите, задвижвани от боксерни двигатели, имат като цяло по-ниско разположен център на тежестта, което води до по-добра стабилност и управляемост. Недостатък на боксера обаче е неговата по-голяма широчина и по-високите разходи за неговото производство. Голямата широчина създава проблеми при вграждането на този двигател под предния капак на автомобила, защото мястото е ограничено поради завиването на предните колела, а при мотоциклетите създава проблеми в завой.

Друга положителна черта на боксерния двигател е неговият добър баланс. Той е резултат от срещуположното движение на буталата, при което силите и инерционните им моменти взаимно се неутрализират. 4-цилиндровият боксерен двигател, заедно с редовият 6-цилиндров, V12 и ванкеловият двигател, са единствените мотори, които могат да работят равномерно с четиритактовия цикъл без да се нуждаят от балансиращи валове или противотежести на коляновия вал за неутрализиране на инерциите на възвратно-постъпателно движещите се части.

Боксерният двигател е по-шумен от редовите и V-образните, защото шумът от отварянето и затварянето на клапаните не се заглушава достатъчно, поради по-отдалеченото разположение на иначе покриващите ги въздушен филтър и други компоненти. Боксерът създава и по-големи торсионни вибрации, поради което се нуждае от по-голям маховик, но затова пък имат по-плавна работа в целия диапазон на обороти.

Приложение в автомобилите

Боксерният двигател е подходящ за въздушно охлаждане, поради по-голямата си повърхност. Такива мотори са използвани например във Фолксваген Beetle, Порше 356 и Порше 912 - всички те с по четири цилиндъра. Порше 911 използва 6-цилиндров боксерен двигател, който в по-ранните модели е с въздушно, а в по-късните - с водно охлаждане. Във всички тези автомобили двигателят е разположен отзад, отсъствието на радиатори за охлаждане опростява конструкцията и понижава масата на автомобила като цяло.

Предно-разположен боксерен двигател използват автомобили като Ситроен 2CV, някои модели на Алфа Ромео и Субару.

W -  образните двигатели

Прикачен файл  LionEngine.jpg   53,83K   227 Брой свалянияW- образен двигател

W-образен дванадесет-цилиндров двигател - двигател с вътрешно горене с W-образна подредба на дванадесет-цилиндров три реда от по четири, и бутала въртящи общ колянов вал. Този двигател има 12 цилиндъра и е по-W12. Смята се, че W-образен оформлението на цилиндрите е разработен от инженери загриженост Folkskvagen.
При сравнение на 12-цилиндров V мотор и 12-цилиндров W-тип двигател със същия обем обем става ясно, че последната е много по-малък. Освен това, 12-цилиндров W-образен двигател компактен 8-цилиндров V-двигател.
Предимства на W-образен оформлението са компактни размери, което спестява пространство в колата двигателното отделение, пространството може да се използва за инсталиране на допълнителни приложения (хидроусилвател на кормило, климатик компресор, компресор, турбина и т.н.) Също така, при еднакви увеличения компактност Мощност и въртящ момент в сравнение с V-образен двигател тип. По-гъста разположение на цилиндрите спрямо друга може да спести материали от строителството.                                                                                                          Недостатъци на W-тип двигател затворен в гъста разположение на цилиндрите спрямо друга, съответно, е необходимо за подобряване на системата за охлаждане. В W-образен охлаждане на двигателя при условие всеки цилиндър.

 

Звездообразни двигатели

 

http://upload.wikime...iming-small.gif

При тях цилиндрите им са разположени под формата на звезда около къс централен колянов вал, за който е захваната една основна мотовилка, а към нея - останалите. Характерно за звездообразните двигатели е, че при тях броят на цилиндрите е винаги нечетен - 3, 5, 7 или 9. Звездата може да бъде двойна, т.е. да имаме два звездообразни двигателя, поставени един зад друг на общ колянов вал. Един англичанин, чието име историята е забравила, все пак се разписва в нея, като създава през 20-те години автомобил, задвижван от звездообразен двигател.


  • 1

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#186 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 май 2013 - 17:48

Десет места, на които най-добре да не вярвате на очите си

 

Казват „Око да види, ръка да пипне“. Но хората винаги са се сблъсквали със странни необясними явления, често видени от цял град или група хора. С тях били свързвани апокалиптични предзнаменования или напротив- божествено благоволение.

Да, има места по нашата планета, които предизвикват такива оптически илюзии, че най-добре да не вярвате на очите си:

Фата моргана

Антарктида

fata_morgana.jpg

Феноменът носи името на Моргана- злата магьосница, сестра на крал Артур. Това е мираж, който се появява заради температурната инверсия. Фата морганата се среща най-често на полярните шапки, особено над големи късове лед, но може да се наблюдава почти навсякъде. При него образи, които по принцип стоят зад хоризонта, се появяват в небето по изкривен начин. Пътешествениците, достигнали до крайните южни ширини, разказват за картини, които се появяват в небето и бързо се сменят. С Фата моргана се обясняват някои несъществуващи острови, планини и хребети, описани в старите карти. Виждате ли тези планини на хоризонта? Тях всъщност ги няма.

fata_morgana1.jpg

Огньовете на свети Елмо (Св.Еразъм)

Единбург, Шотландия

elma.jpg

Наричат явлението още „горящият пръст на Бога“. Цезар виждал как синьо сияние се излъчва от копията за неговите войници и го смятал за добър знак. Моряците виждали тази светлина около мачтите на корабите си и вярвали, че това е знак за божествена защита. Огньове на Свети Елмо носят името на църквата „Свети Елмо”, около купола на която явлението било наблюдавано още през Средните векове. Причината за него, колкото и рядко да е то, не е обаче никак свърхестествена: то е резултат от електричното поле между облаците и наелектризираната земя преди буря. Комбинацията от страха пред непознатото и електричеството кара свидетелите да описват странни усещания като настръхване на косите и силни тръпки по кожата, а от пръстите си виждали да излиза светлина.

elma1.jpg

Северното сияние

Алта, Норвегия

severno_sianie.jpg

В безкрайните зимни нощи над Арктика и Антрактида се разиграва истинско светлинно шоу. Аврора Бореалис или Северното сияние може да се наблюдава в ясните зимни нощи и се дължи на слънчевите частици, изхвърлени при взривовете на Слънцето, които попаднат в магнитното поле на Земята. Тогава се появяват красиви зелени светлини, които понякога преминават в бяло,розово, виолетово, синьо. Северното сияние привлича всяка година хиляди туристи в Алта, Норвегия, откъдето гледката е наистина възхитителна.

severno_sianie1.jpg

Призракът на Брокен

Гослар, Германия

broken.jpg

Векове наред пътници свидетелстват за явяване на Бога или призраци по време на пътуванията си. Те описват как пред тях се появявал огромен човек, който се появявал в небето, ярката светлина на огромния ореол ги заслепявала и те едва виждали. Колко ли биха се учудили тези пътници, ако научат, че всъщност са видели собствената си сянка? Призракът на Брокен е природно явление, което почти редовно се случва на връх Брокен- най-високия в планината Грац, Германия, при залез слънце и мъгла, когато сянката на наблюдателя се вижда върху мъгливия фон в уголемен вид на фона на залязващото слънце. Останалото най-вероятно е плод на въображението, но кой знае?

broken1.jpg

Зеленият лъч

Франция

zelen_luch.jpg

Слънцето е породило следващата оптическа илюзия. Зеленият лъч е рядък феномен, който може да се наблюдава над степи, пустини и морета при залеза или изгрева на слънцето. Той представлява зелено сияние или лъч, което се появява за секунди и изчезва. Зеленият лъч се появява и в катедралата „Нотр Дам“ в Страсбург два пъти в годината, в дните на есенното и пролетното равноденствие. Отново оптическата илюзия е причината зелен лъч да тръгва от един от витражите и да осветява статуята на Исус Христос върху амвона на катедралата.

zelen_luch1.jpg

Светлинният стълб или просто Аура

Финландия

stolb.jpg

Северните географски ширини са богати на измамни, но красиви явления. Едно от тях са светлинните стълбове, които сякаш се издигат от Земята към Слънцето, а самото то се обрамчва в ореол (аура). Всъщност става дума за светлина, отразена от ледените кристали.

stolb1.jpg

Магнитната гора

Ладакх, Индия

magnitna_gora.jpg

Свидетели разказват как колите сами тръгват нагоре по стръмния склон, а самолетите, прелитащи над този район трябва да се издигат високо, за да не бъдат притеглени от силното мганитно поле на това място. На този хълм в Кашмир,на границата с Тибет, се наблюдава рядко явление, свързано обаче не с магнетизма, а с гравитацията. Комбинацията от стръмния склон и необичайния ландшафт, съчетани с гравитацията, са направили така, че обичайните ни ориентири изведнъж да ни изиграят лоша шега, карайки предметите да изчезват и да се появяват отново или просто да ни се струва, че нещо, което всъщност стои на място, се движи.

magnitna_gora1.jpeg

Миражите

Нуларбор, Австралия

miraj1.jpg

Виждали сте блед мираж, когато шофирате през горещите летни месеци. Асфалтът пред вас изглежда мокър, а когато приближите мястото, локвата изчезва. Миражи има във всички пустини, но Нуларбор, Австралия, е идеална за тях: тя е гигантско абсолютно равно пространство, лишено от каквато и да е растителност. Това, което виждате, е просто мираж.

miraj%281%29.jpg

Пархелион

Тимбукту, Мали

pargelii.jpg

Едно от най-ужасяващите за древните предзнаменования било появата на две или повече слънца на небето, които обещавали глад, войни и мор. В наши дни хората остават също толкова суеверни, уврени, че са видели НЛО. Всъщност става дума за рядка, но напълно безобидна оптична илюзия, при която слънцето се отразява в ледени кристали, действащи като призма за светлината. В Мали този феномен е бил наблюдаван най-често.

pargelii1.JPG

Бродещи огньове

Паасселка, Финландия

blujdaecht_ogun.jpg

Славяните вярвали, че това са таласъми, русалки или зли духове. Вярва се още, че те се появяват там, където е заровено съкровище, но който реши да копае, трябва да даде жертва. Британците ги смятали за „опашка на дявола“. Освен че тези светлинки, появяващи се над блатата, плашели хората до смърт, те имали склонност и да „преследват“ нещастните зрители. В наши дни знаем, че това е самозапалил се метан, откъдето и ефектът на „блуждаенето“: тъжна истина за една толкова вълнуваща легенда.


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#187 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2013 - 12:19

 
32 фотографии, заснети в точния момент
12.05.2013   Арт
perfectly-timed-photos-8-300x198.jpg
8.3KFLARES Twitter 24Facebook 8.3KPin It Share 33Google+27
Когато успееш да заснемеш точния момент, в точното време, на точното място!

Може да сте най-добрият фотограф в света, но понякога всичко, което е необходимо, за да направите най-добрата снимка е  точното място и точният момент на заснемане. Затова няма значение дали снимате с професионален фотоапарат или мобилен телефон. Понякога дори може да не забележите, че сте направили невероятна фотография, докато не се приберете у дома и не прехвърлите снимките си на компютъра.

Все пак това не означава, че трябва да спрете да подобрявате фотографските си умения. Както вече казахме, повечето от снимките, които ще видите, са заснети напълно случайно.

А сега вижте 32 страхотни фотографии, заснети от професионалисти и аматьори.

perfectly-timed-photos-28.jpg

perfectly-timed-photos-23.jpg

perfectly-timed-photos-24.jpg

perfectly-timed-photos-25.jpg

perfectly-timed-photos-41.jpg

perfectly-timed-photos-26.jpg

perfectly-timed-photos-32.jpg

perfectly-timed-photos-33.jpg

perfectly-timed-photos-34.jpg

perfectly-timed-photos-35.jpg

perfectly-timed-photos-36.jpg

perfectly-timed-photos-39.jpg

perfectly-timed-photos-38.jpg

perfectly-timed-photos-37.jpg

perfectly-timed-photos-30.jpg

perfectly-timed-photos-18.jpg

perfectly-timed-photos-15.jpg

perfectly-timed-photos-13.jpg

perfectly-timed-photos-10.jpg

perfectly-timed-photos-20.jpg

perfectly-timed-photos-19.jpg

perfectly-timed-photos-29.jpg

perfectly-timed-photos-7.jpg

perfectly-timed-photos-2.jpg

perfectly-timed-photos-3.jpg

perfectly-timed-photos-9.jpg

perfectly-timed-photos-1.jpg

perfectly-timed-photos-8.jpg

perfectly-timed-photos-31.jpg

perfectly-timed-photos-11.jpg

perfectly-timed-photos-6.jpg

perfectly-timed-photos-40.jpg


  • 2
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#188 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2013 - 16:49

10 невероятни неща, които се случват за 1 секунда

 

Колко точно е една секунда? Струва ви се малко? Всъщност, като оставим настрана субективното усещане за време, за една секунда във Вселената могат да се случат (и наистина се случват) ужасно много неща. Преди обаче да ви представим една любопитна статистика за случващото се на Земята и в Космоса за този времеви отрязък, нека накратко да кажем колко точно е една секунда.

Съвременната физика дефинира една секунда като времето, за което се случват точно 9 192 631 770 трептения на атома на химичния елемент цезий. За една секунда светлината може да обиколи Земята по Екватора над седем пъти, а някои от елементарните частици, които учените създават в големите ускорители живеят толкова кратко, че ако техният живот се приравни към човешкия, то една секунда би траела милиони години.

И така, кои са тези 10 неверояни неща които се случват в рамките на нашата една секунда:

10. За една секунда някъде в наблюдаемата Вселена избухват 30 свръхнови. Свръхновите са по-големи от слънцето звезди, които са изчерпали горивото си.

9. За една секунда Земята бива поразена от
40 светкавици при гръмотевични бури.

8. За една секунда потребителите на Google правят 11500 търсения. Приблизително толкова са и ъпдейтите на профили в социалната мрежа Facebook. Отделно, за една секунда светът праща средно 2,8 млн. имейла.

7. За една секунда държавният дълг на САЩ се повишава с 50 хиляди долара.

6. За една секунда в тропическите гори биват отрязани 34 дървета.

5. За една секунда
2,8 млн. литра вода се изливат от Ниагарския водопад.

4. За една секунда по света биват продадени близо 20 хиляди напитки Coca Cola.

3. За една секунда хората харчат 3 хиляди долара за онлайн забавления за възрастни.

2. За една секунда на бял сват се появяват 4 бебета, а двама души умират.

1. За една секунда във Вселената се раждат 4 хиляди нови звезди.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#189 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 11:23

E63 AMG достига 100 км/час за само 3.6 секунди

Немците представиха официално обновената спортна кола

След като  видяхме първата официална снимка на обновената версия на E63 AMG,  от Mercedes-Benz представиха модела официално. Налични са всички данни за седана и комбито E63 AMG, както и голяма галерия със снимки.
13420604701634453951.jpg
Първото, което се набива на очи при модернизирания E63 AMG е новата предна част. Тя разполага с напълно нови светлини, които вече са в един блок, както и с нова решетка на радиатора и нова предна броня, която е оборудвана със специален сплитър. Задната част също е обновена, като вече разчита на нов дифузьор, в който са поместени тръбите на изпускателната система.
8401559011295779629.jpg
Задвижването на Mercedes-Benz E63 AMG е поверено на познатия 5.5-литров би-турбо V8 агрегат, който обаче е оптимизиран да доставя 557 к.с. при 5500 об/мин и 720 Нм, които са налични в целия диапазон между 1750 и 5250 об/мин.

Така моделът е способен да ускори от място до 100 км/час за 4.2 секунди. Това важи за версията със задно задвижване, но както знаете, вече има и такава със система 4MATIC , задвижващата и четирите колела. Именно тази версия на E63 AMG се превръща в най-бързата серийна модификация в цялата история на модела.

В стандартната си модификация E63 AMG 4MATIC ускорява от място до 100 км/час за 3.7 секунди (3.8 сек. при комбито). Това обаче въобще не е всичко. Специалистите на AMG предлагат и по-силна модификация - E63 AMG 4MATIC S-Model, която се изстрелва от място до 100 км/час за само 3.6 секунди (3.7 сек при комбито). Тази версия е налична както за седана, така и за комбито, като е оборудвана с по-мощен агрегат, доставящ 585 к.с. при 5500 об/мин и 800 Нм между 1750 и 5000 об/мин.

За справка, Audi RS6 Avant ускорява от място до 100 км/час за 3.9 секунди, а BMW M5 - за 4.4 секунди.

Независимо от модификацията си, новият E63 AMG може да развива максимални 250 км/час, тъй като немците са ограничили електронно скоростта.
15400658591274191576.jpg
Двигателят на E63 AMG работи съвместно с автоматична AMG SPEEDSHIFT MCT трансмисия със 7 степени. Тя разполага с няколко режима - C (Controlled Efficiency / Икономичен), S (Sport), S+ (Sport Plus), включително и ръчен - M (Manual).

Премиерата пред публика на обновения E63 AMG ще се състои на изложението в Детройт. Първа на пазара ще стъпи версията със задно задвижване - през пролетта 2013 г., а няколко месеца по-късно ще се появи и модификацията с 4MATIC.


  • 1

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#190 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 13:14

http://woman.hotnews...tiya.24234.html


  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#191 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 19:36

най-яката статия, която съм чел :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#192 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юни 2013 - 11:43

Mercedes-Benz E320 CDI, на който не може да се устои
12 Юни, 2013 12:25
 
1276cfa586205de1b1b0bb74dc25de67_big.jpg

Лоша реклама не съществува, гласи популярен принцип на имиджмейкърите. Дори да не е точно така, съществуват доста потвърждения в подкрепа на това вярване. В обратния случай надали някой по света щеше да научи за предложението на остроумен британец, който се опитва да продаде 13-годишната си E-Klasse в eBay.

1d3bd0f1a46c609b41b62c75d60ba7d4.jpg

Описанието към обявата е твърде пространно, а и снимките дават добра представа за житейската философия на продавача. Ето само някои откъси от "рекламния" текст...

4095980658667dfdcdda98cc5734a738.jpg

"Ако търсите безупречен и добре поддържан Mercedes-Benz Е320 CDI, сте сбъркали мястото... Но ако Ви липсва самочувствие и джобът Ви е отънял, добре дошли на това наддаване. Запознайте се с един от най-блестящите образци на германския инженерен гений, любезно представен от дама от типа "хубав човек - що да няма повечко от него?"

7dcf01f34c5f81fdf9c87564f54e1d8a.jpg

"Откакто имам колата, съм я удрял, дърпал съм се по светофари и съм утрепал 3 елена с нея, а салонът вече е добил истинска домашна атмосфера. Госпожата пък подби калника, когато й предложих да изяде някоя друга салата (виж крачето до вдлъбнатината на снимката)."

1be4d4755701953b1e261957ecf66ebd.jpg

"Автомобилът бе грижовно почистен по случай Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. и може би ще се нуждае от същата процедура скоро. Чейнджърът в багажника не работи, но радиото си бачка. Климатикът е развален, но пък електрическите стъкла са си наред".

817978c21211f9b1031b0375d459f4cd.jpg

"Сега за добрите страни. Багажникът е достатъчно голям за двама души с нормално телосложение или един едър. Колата е високо ценена и често спирана от полицията на Нейно величество."

b9b1b7fd889a1b63c8278c75f4514736.jpg

"Покупката на това возило гарантира сериозен ръст на броя възхитени погледи, когато минавате през центъра на града. Аз лично препоръчвам да допълните композицията с дебел позлатен ланец, бръсната глава и бутилка оделоколон по всяко време за привличане на женското внимание".

8a8cb6d8e077089dbbc43da98b3004b0.jpg

"Стереото свири отлично руско техно, полски хаус, български дъбстеп, румънски твърд хаус и турски транс до дупка, при това без да отвлича вниманието от насрания от пилета покрив и ръждивите тенекии".

7c3bac0b09e6640796da5ec2fce7d19d.jpg

5d0ba1e53063b8c16d668eab99c9964b.jpg

"Ако кихнете 50 паунда отгоре, ще Ви спестя времето, усилията и насълзените очи и ще Ви кажа къде съм скрил отворената консерва сардини. Не се приема храна като платежно средство, нито купони от Исландия."

b1b6956ac8451e89e110c43766d488e3.jpg

"Сега сериозно. Колата е пълен боклук. Гарантирам на 100%, че който я купи ще бере ядове. Няма смисъл да идвате и да се пазарите за цената. Знам всичко, което не й наред - карал съм я 40 000 мили. Ако беше добра, нямаше да я продавам. Поне върви. САМО СЕРИОЗНИ ОФЕРТИ. НЕ МИ ГУБЕТЕ ВРЕМЕТО. Момата от снимките не се продава. Хлапакът в багажника върви с колата - без коментар. С него я купих, с него ще я продам."

5dcf0b61a7a045039e8dbf9b608e4367.jpg


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#193 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2013 - 22:36

Е на такова ми се ходи:

 

http://www.autoguide...cedes-benz.html


  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#194 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2013 - 12:48

10-е най-бързи коли в света.

 

1. Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 8 литра W16 AWD 2010

Прикачен файл  Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 8 litre W16 AWD 2010.jpg   282,36K   55 Брой сваляния

Bugatti  е лидер на скоростите! Лимитираният модел Veyron Super Sport постави нов рекорд за скорост за серийни суперавтомобили. Мощността на двигателя се увеличи до 1200 коне. Съществено променената аеродинамика на покрива на колата е довело до по-добро оптимизиране на тялото. За специални клиенти са произведени пет коли в тази серия. Въпреки това, за да се защитят гумите, скоростта е електронно ограничена до 415 км в час.

Цена  $4 000 000

максимална скорост    431 км в час

мощността на двигателя    1200 к. с.

0-100 км в час за 2,2 сек.

 

Има два автомобила на 2-ро място с 430 км в час

2. SSC Ultimate Aero TT 6.3 литра V8 AWD 2009

Прикачен файл  SSC Ultimate Aero TT 6.3 liter V8 AWD 2009.jpg   368,28K   24 Брой сваляния

Цена $1 000 000

максимална скорост  430 км в час

мощността на двигателя   1287 к.с.

0-100 км в час за 2,5 сек.

 

2. SSC Tuatara 7 литра V8 RWD 2011

Прикачен файл  SSC Tuatara 7 litre V8 RWD 2011.jpg   108,98K   25 Брой сваляния

Цена  $1 500 000

максимална скорост   430 км в час

мощността на двигателя  1350 к.с.

0-100 км в час  за 2,8 сек.

 

4. Koenigsegg Agera R 5 литра V8 RWD 2011

Прикачен файл  Koenigsegg Agera R 5 liter V8 RWD 2011.jpg   210,26K   24 Брой сваляния

Цена $2 600 000

максимална скорост    420 км в час

мощността на двигателя  1115 к.с.

0-100 км в час  за 3 сек.

 

5. 9ff Porsche 911 GT2 GTurbo 1200 4 литра Boxer-6 RWD 2010

Прикачен файл  9ff Porsche 911 GT2 GTurbo 1200 4 liter boxer-6 RWD 2010.jpg   334,91K   23 Брой сваляния

Цена  $510 000

максимална скорост   414 км в час

мощността на двигателя   1200 к.с.

0-100 км в час  за 2,8 сек.

 

6. 9ff Porsche GT9-R 4 литра F6 RWD 2009

Прикачен файл  9ff Porsche GT9-R 4 litre F6 RWD 2009.jpg   231,32K   5 Брой сваляния

Цена  $1 570 000

максимална скорост  413 км в час

мощността на двигателя    1120 к.с.

0-100 км в час  за 2,88 сек.

 

7. SSC Ultimate Aero TT 6.3 литра V8 AWD 2006

Прикачен файл  SSC Ultimate Aero TT 6.3 liter V8 AWD 2006.jpg   255,63K   5 Брой сваляния

Цена  $1 310 000

максимална скорост  412 км в час

мощността на двигателя  1183 к.с.

0-100 км в час за  2,85 сек.

 

8. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo 8 литра V10 RWD 2007

Прикачен файл  Hennessey Venom 1000 Twin Turbo 8 litre V10 RWD 2007.jpg   141,49K   5 Брой сваляния

Цена  $500 000

максимална скорост  411 км в час

мощността на двигателя  1000 к.с.

0-100 км в час  за  3,32 сек.

 

9. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 8литър W16 AWD 2012

Прикачен файл  Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 8 litre W16 AWD 2012.jpg   278,49K   6 Брой сваляния

Цена  $3 000 000

максимална скорост  410 км в час

мощността на двигателя   1200 к.с.

0-100 км в час  за 2,6 сек.

 

Има три автомобила на 10-то място с 407 км в час

10. Bugatti Veyron 16.4 8 литра W16 AWD 2005

Прикачен файл  Bugatti Veyron 16.4 8 litre W16 AWD 2005.jpg   198,75K   5 Брой сваляния

Цена  $2 550 000

максимална скорост  407 км в час

мощността на двигателя  1001 к.с.

0-100 км в час  за 2,46 сек.

 

10. Bugatti Veyron Mansory Linea Vincero 8 литра W16 AWD 2009

Прикачен файл  Bugatti Veyron Mansory Linea Vincero 8 litre W16 AWD 2009.jpg   165,18K   5 Брой сваляния

Цена  $2 200 000

максимална скорост  407 км в час

мощността на двигателя   1109 к.с.

0-100 км в час  за 2,50 сек.

 

10. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 8 литра W16 AWD 2008

Прикачен файл  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 8 litre W16 AWD 2008.jpg   205,03K   5 Брой сваляния

Цена  $1 900 000

максимална скорост  407 км в час

мощността на двигателя  1001 к.с.

0-100 км в час  за 2,70 сек.

 


Този пост е редактиран от pitar_r_r: 14 юни 2013 - 14:30

  • 0

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#195 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2013 - 22:11

Най-неочаквани технологични джаджи в новите автомобили

Прочети повече на: http://profit.bg/new...nid-108190.html
 
 
Вече никого няма да изумите с климатик в колата, супермощна аудиосистема или системи за активна безопасност. Технологиите се развиват и в колата се появяват нови и нови неща, целящи да направят пътуването ви по-сигурно, по-комфортно и по- приятно:
 
Mercedes Benz - Magi Body Control
Технологии срещу лошите пътища Проблемът с лошите пътища винаги се е решавал било с ремонт на пътя, било с увеличаване на "неразрушимостта" и мекотата на автомобилното окачване. Немският автопроизводител Mercedes-Benz реши да иде по-далече с най-новата версия на своя седан S-Class, който се адаптира към характеристиките на пътя, по който се движи превозното средство. Стереокамера, монтирана на предното стъкло, постоянно наблюдава релефа на трасето на 15 метра пред колата, а процесор обработва данните и с помощта на мощен хидроскоп понижава или повдига автомобила на четирите си пружини. В резултат на сложен изчислителен процес, който отнема само няколко милисекунди, колата може да се движи по ужасно пътно платно, без пътниците да усетят.
 
Cleaner Car прахосмукачки
Cleaner Car прахосмукачки Японският автомобилен производител Honda предлага заедно с обновения си миниван Odyssey интегрирана прахосмукачка. Предложението бе направено полу на шега: миниванът е семеен автомобил, а семейството има децата, които ронят бисквити и имат кучета и котки, които "разпръсват" косми, това са петна, велосипеди и други потенциално мръсни предмети в колата. Така че прахосмукачката е много удобна в такава кола. Тя има свалящ се контейнер за боклук и е в състояние да работи, докато двигателят е включен и още 10 минути след това.
 
Багажник без ръце
 Всеки шофьор, който се е връщал с покупки от супермаркета или куфари от терминала на летището, знае колко трудно може да бъде отварянето на багажника на колата, без да слагат торби на земята или да се изпусне покупката. Този проблем е решен с опция за отваряне на петата врата с крак. Сензорът за движение, който се намира под задната броня, разпознава "удара" и отваря вратата. За целта колата трябва да е оборудвана с електрическо задвижване и система за достъп без ключ. Опцията е налична в някои модели на концерна Volkswagen Group (Volkswagen, Audi) и кросоувър Ford Kuga.
 
Кино на колела
Mercedes-Benz обещава да оборудва фаровете на своя кросоувър GLA с лазерни проектори. По уверенията на производителите това осветление подобрява видимостта при шофиране през нощта и можете да прожектирате статичен или динамичен образ на всяка плоска повърхност. С други думи щастливите собственици на GLA, движещи се нощно време по магистралата, ще имат възможност да гледат истински филм на фаровете на колата си. Технологията всъщност има повече практическа реализация: проекторите ще показва важна информация за водача (навигационни съвети за приближаващи пешеходци, ограничения на скоростта) направо на асфалта.
 
 
Сензор за дълбочина
 
Производители на почти всеки джип, кросоувър или голям пикап обичат да изтъкват каква дълбочина може да преодолее произвежданата от тях кола. Но тук е проблемът: как водачът да разбере колко дълбока е водата, към която се приближава? Новият кросоувър Range Rover Sport е първият и единствен автомобил в света, който е оборудван с уникална система Wade Sensing. В страничните огледала има вграден сензор, който определя нивото на водата и предава информацията на дисплея, освен това показва линията, над която водата не е добре да се покачва.

Прочети повече на: http://profit.bg/new...nid-108190.html

  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни