http://automedia.inv...campaign=footer
Любопитни статии
Започната от hammer^BaTe, 21 май 2012 - 16:56:23
519 мнения по тази тема
#271
Публикувано 13 юни 2014 - 11:34
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#272
Публикувано 14 юни 2014 - 09:27
Продава се ЗиЛ-ът на Горбачов и Елцин
Въпросната машина има изключителна стойност не само заради лимитираната серия, в която е изработена. Този автомобил е превозвал лидер на СССР Михаил Горбачов, а след това остава в наследство на президента на Русия Борис Елцин.
Въпреки сравнително дългия си стаж този ЗиЛ-41052 е с пробег от едва 29 403 километра и в момента се намира в уникално техническо състояние. За времето си колата е била една от най-добре защитените в света.
Интересното при бронировката е, че не са използвани стандартните бронирани метални листове под пода, а в лимузината е интегрирана цяла капсула. Така ЗиЛ-ът може да издържи на доста по-сериозен обстрел.
Още една особеност на президентския ЗиЛ-41052 е, че практически тази кола е невъзможно да се преобърне. Причината е не само в масивното шаси, а в това, че е с доста нисък център на тежестта, а масата й е 5255 кг.
Всички "жизненоважни" системи в този автомобил са дублирани. ЗиЛ-41052 е оборудван със 7.7-литров бензинов осемцилиндров двигател с мощност 315 конски сили. Максималният въртящ момент е 608 Нм, а скоростната кутия е тристепенна автоматична.
Моторът на ЗиЛ-41052 е уникален не само за руското автомобилостроене, а и в световен мащаб. Огромният агрегат е подходят по-скоро за камион, отколкото за автомобил. Ще кажем, само че събира 12 литра масло и 21.5 литра охладителна течност.
Въпреки своята уникалност, въпросното возило вече е морално остаряло и поради тази причина е взето решение за неговата продажба. ЗиЛ-41052 ще се отправи в колекцията на някой ценител на руските ретро возила, но засега не е известно на каква цена.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#273
Публикувано 17 юни 2014 - 10:42
Mercedes - личният подарък от Хитлер за краля на Непал
Знаете ли какво си мърморят носачите - никога не взимайте Mercedes дори като подарък, ако возилото е дар от един много опасен диктатор
Тази цветна снимка е запечатала любопитен исторически момент, свързан с автомобилната индустрия. Хора на непалския крал Трибхуван носят чисто нов класически Mercedes, подарък от Адолф Хитлер. Публикува я „Аутоеволюшън“.
Годината е 1940-та. Колата е в движение, но по онова време в Непал не е имало никакви пътища, подходящи за движение на автомобил. Десетки мъже са участвали в пренасянето на возилото на гръб до царския дворец, като това е отнело десетина дни.
Трибхуван използва машината на церемонии и специални мероприятия до смъртта си през 1955 година.
Той е дядо на последния крал на Непал - Гианендра, който бе свален от престола през 2008 година.
#274
Публикувано 22 юни 2014 - 14:48
Продава се уникално 8-цилиндрово E36
В немските каталози Alpina фигурира като самостоятелна марка. Въпреки това автомобилите на компанията винаги са били базирани на серийни BMW-та, които инженерите от Бухлое модифицират в характерния си стил.
В средата на 90-те години Alpina разработва "тройка" с осемцилиндров двигател от 4.0-литровата версия на 5er E34 за клиенти в Япония. Този крайно рядък автомобил е произведен в едва 5 или 6 бройки, една от които по незнайни пътища се озовава в Канада и в момента се продава.
Моторът на Alpina B8 е форсиран до 313 к.с. и е съчетан с шестстепенна механична трансмисия. Както и при останалите возила на компанията, външните модификации са дозирани много внимателно, но познавачите ги забелязват от километри.
Продаваният в Канада екземпляр се намира в цветущо здраве. Навъртял е едва 63 000 км и се предлага за $26 800 (около 19 700 евро).
Макар и невероятно рядка, "японската" B-осмица не е единственото E36 с осемцилиндров двигател, което Alpina произвежда. Европейската версия на модела има още по-впечатляващи характеристики.
Нейният мотор от E34 540i е "раздут" до 4.6 литра и развива 333 к.с. (470 Нм). Седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.6 секунди, кабриолетът - за 5.8, а комбито Touring - за 5.7. Максималната скорост на тунингованата E36-ица надхвърля 280 км/ч.
Не мога да си изкривя душата, че много ми харесва....
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#275
Публикувано 22 юни 2014 - 15:34
Алпина винаги съм ги намирал за по-екзотични от М3.
Аз преди се оглеждах за здраво B3 3.2, но няма намиране.
http://www.alpina-au...series/e36.html
#276
Публикувано 06 юли 2014 - 14:45
Китаец без ръце и книжка кара 160 хил. км
Пътната полиция в Китай залови мъж да управлява автомобил на магистралата между Шанхай Чунцин с крака. Катаджиите се усъмнили, когато Citroen-ът на Гоу Уеншън се престроил в най-отдалечената лента веднага щом ги забелязал. Когато го спрели, мъжът свалил левия си крак от волана, натиснал с него спирачката, с десния преместил скоростния лост на паркинг позиция, завъртял с двата пръста контактния ключ и спрял двигателя. Движенията му били удивително точни и отработени.
Пред органите на реда Гоу признал, че кара по този начин вече 2-3 години. Научил се само за седмица и навъртял 160 000 км без да попадне в нито едно произшествие. Когато полицаите го спипали, в колата му имало още двама души. Помолили го да ги закара до съседния град.
Гоу загубил ръцете си на седемгодишна възраст, след като докоснал кабел с високо напрежение. Постепенно се научил да се справя само с двата си крака. За управлението на автомобил без книжка му била наложена глоба в размер на 60 евро.
Пътната полиция в Китай залови мъж да управлява автомобил на магистралата между Шанхай Чунцин с крака. Катаджиите се усъмнили, когато Citroen-ът на Гоу Уеншън се престроил в най-отдалечената лента веднага щом ги забелязал. Когато го спрели, мъжът свалил левия си крак от волана, натиснал с него спирачката, с десния преместил скоростния лост на паркинг позиция, завъртял с двата пръста контактния ключ и спрял двигателя. Движенията му били удивително точни и отработени.
Пред органите на реда Гоу признал, че кара по този начин вече 2-3 години. Научил се само за седмица и навъртял 160 000 км без да попадне в нито едно произшествие. Когато полицаите го спипали, в колата му имало още двама души. Помолили го да ги закара до съседния град.
Гоу загубил ръцете си на седемгодишна възраст, след като докоснал кабел с високо напрежение. Постепенно се научил да се справя само с двата си крака. За управлението на автомобил без книжка му била наложена глоба в размер на 60 евро.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#277
Публикувано 30 юли 2014 - 20:57
25 редки думи
Често се случва да ни се иска да изразим някаква мисъл, но да не намираме нужната дума. А тя може би съществува, но не я знаем!
Затова ви предлагаме подборка от някои интересни, дори поетични, и малко известни думи, съставена от портала AdMe. С тяхна помощ ще блеснете във всеки разговор!
Obecti.bg
Петрикор - мирисът на земята след дъжд.
Аглет - приспособление, поставяно в краищата на връзките за обувки.
Лунула - светлият полумесец в основата на ноктите.
Пътека на желанието - път, създаден по естествен начин от минувачите, само защото оттам е по-лесно и бързо да се минава.
Натиформа - природни образувания, обикновено при дървета или скали, които напомнят формите на човешко тяло.
Мондегрийн – погрешно дочута фраза, обикновено в песен или стихотворение, като грешката й дава ново значение. Терминът е свързан с преживяване от детството на неговата авторка – американската писателка Силвия Райт, която вместо думите „And laid him on the green” в старата балада „Добрият граф на Мори” чувала „Лейди Мондегрийн”.
Фосфени – светлинните петна, които виждате, когато затворите очи и натиснете клепачите си с пръсти.
Колиуобъл – английска дума, която означава куркането на червата от глад.
Пунта – вдлъбнатото дъно на бутилка с вино.
Ферула – металната част в края на молив с гумичка.
Лемнискáта – знак за безкрайност.
Дисания – състоянието, когато ни е трудно да станем сутрин от леглото.
Mamihlapinatapai – дума от езика яган на жителите на Огнена земя, която означава поглед между двама души, в който се изразява желанието и на двамата, че другият ще стане инициатор на нещо, което и двамата желаят, но никой не иска да започне пръв.
Парестезия – усещането за изтръпване и „иглички” в крайниците.
Интеробанг – когато използвате въпросителен и удивителен знак едновременно.
Дефенестрация – да изхвърлиш някого през прозореца.
Филтрум – браздата между горната устна и носа.
Сумрачни лъчи – слънчеви лъчи, които се процеждат през облаците.
Флоеми – дългите влакна под кората на банана.
Таблица на Снелен – буквите, в които се взирате, когато проверяват остротата на зрението ви.
Семантично пресищане – когато някой говори толкова дълго, че слушателят започва да възприема думите му като повтарящи се безсмислени звуци.
Идеолокатор – стрелката, която обозначава къде се намирате в момента на карта.
Гинекомастия – увеличаване на гърдите при мъжете така, че заприличват на женски.
Обелос – знакът за деление.
Фрисон – тръпките, които ви побиват, когато слушате музика, която ви харесва.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#278
Публикувано 01 август 2014 - 21:37
Тъмната страна на Стив Джобс
на Стив Джобс видяна 3090 5 31 юли 2014 | 10:13 Стив Джобс трудно може да бъде забравен, а с биографичния филм, серията от книги и съвети в бизнеса, този човек ще бъде доста дълго време в бизнес историята. Никой не може да отрече неговия нюх, но зад красивия ум винаги остават някои пикантни подробности със забрана за коментиране. Ето някои факти, които доказват, че красивият ум е и тотален кретен за най-близките си.
Първото дете на Джобс се казва Лиса и е родена през 1978 година. Джобс прекарва няколко години, в които се опитва да докаже, че не е бащата на детето, въпреки направения тест за бащинство. В съда казва, че е стерилен и не може да има деца, а след това има три деца от друг брак.
Един от най-добрите приятели на Джобс е Возняк. Двамата се срещат в "Хюлет Пакард" в Пало Алто. Возняк показва невероятен талант и съвместно с Джобс успяват да пуснат видео играта "Breakout". Успехът на двамата е голям и Джобс обещава, че ще разделят парите 50 на 50, но Возняк получава само 700 долара от заплатените 5000 долара. Прецаканият по-късно разказва, че всичко се заплаща на база използваните чипове, а играта използва само 45 чипа. Приятелят на Джобс никога не повдига въпроса и се преструва, че не знае нищо.
Според някои критици, Джобс използва вратичка в закона, за да измести останалите пациенти, които чакат за трансплантация на черен дроб. Данните не са потвърдени, но доста медии твърдяха, че имат доказателства.
Той насъсква подчинените си един срещу друг, за да може да ги мотивира в търсенето на перфектното. Екипът му работи по 80 часа на седмица и е готов да ги уволнява веднага щом види, че се провалят!
Интервюто за работа в Apple се е водило именно от Джобс. Хората обикновено се подготвят за технически въпроси, но гуруто се интересува от други неща като: "Кога изгуби девствеността си? Не ми казвай, че си девствен!" "Колко пъти си взимал LSD?" Кандидатите често изпадали в шок, когато трябвало да отговорят, някои намирали смелост да отворят уста и тогава били прекъсвани грубо. Повечето кандидати ставали обидени и си тръгвали. Колегите му от Apple смятат, че по този начин са изгубени много ценни кадри.
Въпреки, че Даниел Коттке е един от първите служители на Apple, както и добър приятел на Джобс, той никога не получава и акция от компанията. Никой не знае защо.
Лекарите смятат, че ракът на панкреаса е смъртоносен и случаите винаги завършват с фатален край. Джобс е късметлия и страда от много рядка форма, която може да се третира успешно с лекарства. В следващите 9 месеца, собственикът на най-ценната компания се занимава с вегетариански диети, акупунктура, билки, физически упражнения и много други. Лекарите смятат, че именно това го убива. Когато Дейвид Кели (близък приятел на Джобс) е диагностициран с рак, Джобс обръща картите и му казва да започва лечение и да не търси никакви алтернативи.
Въпреки запазеното място на паркинга, Джобс винаги паркира на мястото за инвалиди.
Най-големият кошмар за неговите служители е да се озоват с него в един асансьор. Любимата шега на началството е да каже "Уволнен си!", преди да излезе от асансьора.
Джобс съкращава всички служители на Pixar, когато успява да си върне компанията. Служителите не получават обезщетение и предизвестие.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#279
Публикувано 08 август 2014 - 21:09
Напредъка на ХХI век.. в картинки
21. The reaction this liquid has to the man on the right’s chemical-treated clothing:
22. Just keep this in mind. 1994 vs. 2014:
Via youtube.com
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#280
Публикувано 09 август 2014 - 20:34
Гптина статия, има какво да се види и научи!
#281
Публикувано 04 септември 2014 - 18:49
Най-скъпите автомобилни екстри
Купувачите на автомобили като Bugatti, Rolls-Royce или Ferrari рядко имат финансови притеснения. Човек, който може да си позволи кола с такава цена, спокойно може да похарчи немислими суми дори за опции без особен смисъл. Някои екстри обаче понякога надхвърлят стойността на самото возило. Ето 10 от най-фрапантните примери за безбожно скъпо оборудване, предлагано от производителите срещу допълнително заплащане.
10. Минибар за Rolls-Royce Phantom, $19 450
Почерпката с шампанско на задната седалка на Phantom изглежда напълно на място. Хладилният минибар държи студена както напитката, така и чашите, но удоволствието излиза близо $20 000. Който иска таванът да свети като нощно небе пък трябва да се бръкне с още $12 350.
9. Часовник-ключ за Aston Martin, до $44 200
Контактните ключове на Aston Martin основателно се смятат за най-скъпите в света. Вградени са в часовници, чиято цена струва между $28 500 за DB9 до $44 200 за DBS.
8. Подлакътник за задната седалка на Rolls-Royce Phantom, $34 400
Клиентите, които намират задната седалка на автомобил с цена $400 000, не би трябвало да са много. От Rolls-Royce обаче все пак предлагат като опция подлакътник, който разделя дивана само за някакви си $35K.
7. Ковани джанти с диаманти за Ferrari, $47 440
Може и да не се виждат по време на движение, но за диамантите в кованите колела на Ferrari със сигурност ще се разчуе сред познатите на купувача, предизвиквайки възхита.
6. Спирачки за Nissan GT-R R35 Spec-V, $50 000
Динамичните показатели на последната Годзила така или иначе предизвикват законите на физиката. Срещу $50 хил. обаче GT-R може да се сдобие с най-добрите спирачки в света - поне цената предполага да са такива.
5. Декорация от гранит за Maybach, $58 000
Естествен камък на арматурното табло на цената на гарсониера? Защо пък не, когато колата е Maybach. Гранитен панел за версията Landaulet струва още повече.
4. Боя "течен метал" за Porsche 918 Spyder, $63 000
Ако някой собственик на 918 Spyder смята, че не изпъква достатъчно в морето от подобни Porsche-та, може да си поръча окраска тип "течен метал" в синкав или сребрист оттенък само срещу 1/10 от цената на колата. За още $32 000 могат да се вземат магнезиеви джанти, за $26 000 - кожен салон, а за $22 100 - зарядно устройство.
3. Въглеродна каросерия за Pagani Huayra, $152 000
Днес почти всеки спортен автомобил има части от въглеродни нишки. Каросерия, изработена изцяло от карбон, обаче не се среща толкова често. Като ще е Huayra, да е въглеродна...
2. Въглеродна каросерия за Bugatti Veyron, $300 000
Който е готов да похарчи $2.7 млн. за автомобил, надали би се поколебал да хвърли още 300 000 за карбонова каросерия.
1. Каросерия от армиран карбон за Ferrari, $333 500
Обикновените въглеродни нишки явно излизат от мода - в Маранело търсят по-оригинални екстри, с които да изкушат клиентите си. Само заден дифузьор от армиран карбон излиза $248 000.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#282
Публикувано 16 септември 2014 - 12:57
Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.
#283
Публикувано 28 септември 2014 - 23:41
Ако Subaru правеше лимузини
През далечната 1988 г. британската дизайнерска компания International Automotive Design (IAD) създава луксозен седан с механика от Subaru. Англичаните се опитват да откраднат хляба на Italdesign, с която японската марка си сътрудничи по онова време. Времената са добри за Subaru и попълването на гамата с престижна лимузина изглежда напълно възможно, макар че компанията няма никакъв опит в този сегмент.
IAD кръщава прототипа с подобаващото име Royale (кралски). Колкото и странно да звучи, британците вземат за база спортното купе Subaru XT6/Alcyone VX. Двувратият модел изглежда най-неподходящият донор за седан от висш клас, но английските специалисти се справят с почти невъзможната задача да прекроят конструкцията.
Шасито на XT6/Alcyone е удължено с 80 и разширено с 35 сантиметра. Създадени са и напълно нови каросерийни панели. Шестцилиндровият боксер ER27, фирменото двойно предаване и пневматичното окачване на донора са запазени. Монтирана е автоматична трансмисия 3EAT.
Интериорът също е уникален. На трансмисионния тунел има въртящи се командни конзоли от Philips, чието дело са също фаровете на Royale. Всичко е тапицирано с кожа.
Лимузината е посрещната с противоречиви оценки. Повечето издания критикуват вътрешното пространство. Според Car Styling салона е значително по-тесен, отколкото би трябвало за автомобил от този клас. Основен виновник за теснотията е ниската линия на покрива.
Пренебрежение предизвиква и моторизацията. 150-те конски сили на 2.7-литровия боксер изглеждат прекалено хилави за автомобил с дължина 5 050 мм, междуосие от почти три метра и тегло 1 363 кг.
IAD обаче има решение на проблема. Англичаните предлагат евентуалната серийна версия да се оборудва с 3.5-литровия 12-цилиндров опозитен двигател, който Motori Moderni проектира за планираното участие на Subaru във Формула 1 през 1990 г. За съжаление агрегатът с мощност над 600 к.с. така и не намира приложение.
В крайна сметка японците отхвърлят предложението на IAD. Те избират да продължат работата си с Italdesign, резултат от която е сравнително успешния наследник на XT6/Alcyone VX - SVX.
IAD от своя страна предлагат услугите си на Mazda. Англичаните разработват дизайна на първото поколение MX-5, а някои стилистични черти на Royale стигат до конвейера с една от последните лимузини със задно предаване на марката 929/Sentia/Еfini MS-9. В началото на 90-те IAD става собственост на Daewoo.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#284
Публикувано 10 октомври 2014 - 20:36
Най-надеждните двигатели на всички времена
Автомобилните ентусиасти по света надали някога ще престанат да спорят дали немците, японците или американците правят най-добрите мотори. Руското списание "Колеса" налива своя дял от масло в огъня на препирните, като съставя собствена класация на най-удачните силови агрегати с амбицията да разкрие тайните на тяхната надеждност.
Легендите за "вечния" двигател винаги ще бъде част от шофьорския фолклор. Често ги съпровождат удивителни истории, описващи мотори с пробег половин или милион километра, независимо, че рядко има достоверни свидетели на такива геройства. В митологията обаче има нещо правдоподобно - подобни агрегати действително съществуват.
Списъкът на най-надеждните съвременни двигатели се оказва доста обемен. През последните две десетилетия инженерите на водещите производители са сътворили не един и два шедьовъра. Според "Колеса" обаче истински масови и известни са едва десет от тях. Те са един вид знаменитости в света на двигателостроенето - не само са монтирани на знакови модели, а и са побеждавали в състезания.
ДИЗЕЛИ
Нафтовите мотори традиционно се смятат за изключително надеждни. Само допреди 10-ина години спортният характер изглеждаше несъвместим с дизеловите агрегати, а и днес продължават да ги избират онези купувачи, които навъртат най-голям километраж и ги натоварват най-много. Дизелите от старото поколение на свой ред се отличават с пределно проста конструкция и неизчерпаем ресурс.
Семейството петцилиндрови дизели OM602 на Mercedes-Benz с по два клапана на цилиндър и механична горивна помпа Bosch заслужено държи палмата на първенството по пробег, издръжливост и процент автомобили, които все още са в движение. Daimler произвежда тези мотори от 1985 до 2002 г.
Най-слабо форсираните сред тези дизели - с мощност от 90 до 130 к.с. - се славят с изключителна издръжливост и икономичност. Семейството OM602 обаче има също достойни предци (OM617) и наследници (OM612 и OM647).
Mercedes-Benz монтира такива двигатели на W124, W201 (MB190), на всъдеходите G-Klasse, на бусовете T1 и Sprinter и даже на по-късните W210. Пробегът на много от тези автомобили надхвърля 500 хил. км, а някои рекордьори са изминали над 2 млн. км. Макар понякога горивната им система и спомагателните възли и агрегати да създават грижи, самата конструкция няма грешка.
Баварските дизели М57 заслужават не по-малко хвалби от щутгартските си конкуренти. Освен с впечатляваща надеждност тези шестцилиндрови мотори се славят с бойния си нрав, който има немалка заслуга за променения имидж на нафтовите двигатели. BMW 330D (E46) е всичко друго, но не и спокойна кола за пенсионери или таксиметрови шофьори.
Мощността на баварските дизелови шестаци варира от 201 до 286 к.с. Произвеждат се между 1998 и 2008 г. и се монтират на почти всички модели на BMW от трета до седма серия. Среща се и под предния капак на Range Rover.
М57 също има легендарен предшественик, макар и не толкова масов. Семейството M51 се произвежда между 1991 и 2000 г. Дребни повреди не липсват, но механиците са почти единодушни, че сериозни проблеми се срещат много рядко, а пробег от 350-500 хил. км е по-скоро стандарт.
БЕНЗИНОВИ МОТОРИ С 4 ЦИЛИНДЪРА
Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра, 16 клапана на цилиндър, обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г.
Мощността на 3S-FE варира от 128 до 140 к.с. По-напомпаните версии на този мотор - 3S-GE и турбинираният 3S-GTE - също имат нелош ресурс. Toyota монтира 3S-FE на цял ред модели - Camry (1987-1991),Celica T200, Carina (1987-1998), Corona T170 / T190, Avensis (1997-2000), RAV4 (1994-2000), Picnic (1996-2002) и MR2. Версията с турбокомпресор намира място под предния капак на Caldina и Altezza.
Механиците отбелязват удивителната способност на този японския двигател да понася огромни натоварвания и немарливо обслужване. Хвалят също удобството при ремонт и премислената конструкция. При полагане на елементарни грижи с лекота изминават по половин милион километра без ремонт и не досаждат на собствениците с дребни проблеми.
Друго японско семейство двигатели с огромен ресурс е 4G63 на Mitsubishi. Първите му представители се появяват през 1982 г., а лицензни версии се произвеждат и до днес. Първоначално този мотор има един разпределителен вал (SOHC), но през 1987 г. се появява и DOHC с два вала. С една от последните разновидности на агрегата се оборудва Lancer Evolution IX до 2006 г. 4G63 се монтира не само автомобили на Mitsubishi, а също и на Huyndai, Kia и множество китайски производители.
През годините четирицилиндровият японски мотор е подлаган на модернизация безброй пъти. Най-новите му версии разполагат с променливи фази на газоразпределението, по-сложни горивни системи и принудително пълнене, които не се отразяват благоприятно на надеждността, но пригодността за ремонт и удобствата на архитектурата си остават. В клуба "милион километра" попадат само атмосферните модификации, макар че турбинираните версии също разполагат с по-голям ресурс от конкуренцията.
В категорията "неунищожими" попада и още едно семейство японски двигатели с повече от десет разновидности с обем от 1.2 до 1.7 литра. Серията D на Honda се произвежда от 1984 до 2005 г. За най-сполучливи се смятат версиите D15 и D16, но всички имат огромна воля за живот и неутолим апетит за километри.
Мощността на серията D достига 131 к.с., а оборотите - до 7 000. Такива мотори се монтират на Civic, HR-V, Stream, Accord и Acura Integra. Въпреки боеспособността и малката кубатура ресурсът обикновено стига за 350-500 хил. км, а добре премислената конструкция позволява още толкова след основен ремонт.
Списъкът на отличниците при бензиновите четирицилиндрови двигатели се допълва и от един немец. x20se от семейството мотори 20ne на Opel всъщност е част от още по-голямата Family II на General Motors и често надживява автомобила, на който е монтиран.
Тайните на дълголетието на x20se се крият в простата конструкция с по два клапана на цилиндър, разпределителен механизъм с ремък и елементарна система за впръскване на горивото. Както и най-удачните представители на японската школа, той има работен обем от 2.0 литра и същото съотношение между диаметъра на цилиндъра и хода на буталото като 3S-FE на Toyota - 86 х 86мм. Мощността варира от 114 до 130 к.с.
В периода 1987-1999 г. General Motors оборудва с x20se бестселъри като Kadett, Astra, Vectra, Omega, Frontera, Calibra, австралийските Holden и и щатските Buick и Oldsmobile. В Бразилия се произвежда и турбинирана версия Lt3 с мощност 165 коня.
До миналата година знаменитият 16-клапанов вариант C20XE се монтираше на автомобилите на Chevrolet в шампионата WTCC, а версията с турбокомпресор C20LET постига нелоши резултати на рали сцената и се слави като един от най-удачните двигатели от този тип.
Най-простите версии на x20se изминават по 500 000 километра без основен ремонт, но при полагане на повече грижи са в състояние да навъртят и милион. Шестнайсетклапановите разновидности X20XEV и C20XE не могат да се похвалят с такава издръжливост, но въпреки това могат да служат дълго на собственика, а конструкцията им си остава също толкова проста и логична.
V-ОБРАЗНИ ОСМАЦИ
Леките коли с V8 по правило не се отличават с гигантски ресурс. Олекотената конструкция и сложността на компоновката с толкова голям мотор не работят за надеждността. Това не важи за американските V-образни осмаци, но те са тема на отделен разговор. Истински надеждните двигатели с такава архитектура, които да навъртат по 500 000 км, без да се напрягат особено и да досаждат на собственика с дребни или по-сериозни проблеми, се броят на пръсти.
В това отношение баварската продукция в лицето на M60 може да служи за пример. Първият V8 на BMW от десетилетия веднага си спечели почитатели с двуредната верига, никасиловото покритие на цилиндрите и добрия запас от здравина. Ресурсът се дължи на сравнително ниската степен на форсиране и премислената конструкция.
Никел-силициевото покритие прави цилиндрите на този мотор практически неуязвими към износване. Често не се налага смяна на сегменти дори след пробег от 500 000 км. Никасилът обаче си има и слаба страна - крайно чувствителен е към сярата в горивото. След множество повредени двигатели в Щатите BMW се отказва от него в полза на технологията "Алусил" с по-меко покритие. Независимо от здравината му то се изтрива с времето под въздействието на ударните натоварвани и други фактори. M60 се монтира на 5er и 7er в периода 1992-1998 г.
По-късните баварски V-образни осмаци M62 са много по-сложни, което се отразява на надеждността им. Ресурсът им до основен ремонт е съпоставим с този на M60, но като брой на повредите двата агрегата са несравними.
РЕДОВИ ШЕСТАЦИ
За някого може да прозвучи изненадващо, но сред редовите шестцилиндрови бензинови двигатели има огромен брой "милионници". Относително простата конструкция, съвършената балансираност, а оттам и липса на вибрации, и мощността си отразяват изключително благоприятно върху надеждността и ресурса.
Серията JZ-GE и 2JZ-GE на Toyota с обем 2.5 и 3.0 литра с право се смята за легендарна. Формулата на успеха се състои в комбинацията между нечовешки ресурс и изключително боен нрав. Съществуват и версии с принудително пълнене - 1JZ-GTE и 2JZ-GTE. Атмосферните варианти се монтират на Mark II, Soarer, Supra, Crown, Chaser и американските Lexus Is 300 и GS300. Безпроблемно навъртат по милион километра преди да се наложи ремонт, което се дължи на опростената и изпипана конструкция и безупречното качество на изработката.
Без баварски мотори класацията при шестаците би изглеждала нелепо. Историята на легендарния M30 започва през 1968 г., а някои модификации се монтират чак до 1994-а. Работният обем варира от 2.5 до 3.4 литра, а мощността - от 150 до 220 к.с. Конструкцията е максимално проста - чугунен блок, газоразпределителен механизъм с верига и 12-клапанова алуминиева глава. Спортните варианти М88 имат и 24 клапана.
Както и всеки друг надежден двигател, M30 има и турбинирана версия. Принудителното пълнене по правило ускорява износването на двигателя, но при наличието на добър ресурс няма инженер, който да не се изкуши да го използва докрай. M102B34 развива 252 к.с.
BMW монтира M30 на "петиците", "шестиците" и "седмиците" от няколко поколения. Няма точна статистика на какъв пробег са способни, но 500 000 км са напълно естествено явление. Ако се отчете и сложната управляемост на автомобилите със задно предаване от онези години, повечето подобни агрегати са напускали кошовете не заради износване.
Достоен продължител на шестцилиндровите традиции на BMW е серията M50. Работният им обем е от 2.0 до 2.5 литра, а мощността - от 150 до 192 коня. Блокът също е чугунен, но главата вече има по четири клапана на цилиндър. По-късни версии са снабдени с хитрата газоразпределителна система VANOS.
Двигателите от серията M50 повтарят подвизите на предшествениците си и навъртат по половин милион километра без проблем. Следващото поколение M52 също има репутация на надеждни мотори, но заради никасиловото покритие и по-сложната конструкция повредите са повече, а ресурсът е по-малък.
Няма съмнение, че пробегът на двигателя зависи в голяма степен от начина на експлоатация. Ако автомобилът се използва като такси, моторът натрупва гигантски пробег за много кратко време. В такъв случай аргументът "навъртя 200 000 за три години без повреди" олеква и няма никакво отношение към ресурса и износването.
Ако автомобилът се ползва в страни с по-разнообразен климат, в който студените стартове през зимата се редуват с високи натоварвания през лятото и дълъг престой в задръствания, запасът на мотора се изчерпва много по-бързо. Това обяснява защо от класацията отсъстват съвременни двигатели, навъртели над 500 хил. км за няколко години. За тяхната надеждност не може да се съди, тъй като са експлоатирани в далеч по-щадящи условия от именитите си предшественици, приключва анализът на "Колеса".
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#285
Публикувано 13 ноември 2014 - 15:54
7-те най-редки версии на VW Golf
Мъж си потроши колата с брадва
Най-успешният хечбек VW Golf има няколко тъмни страници в историята си
Не е възможно един модел да присъства на пазара повече от 4 десетилетия, без да остави зад гърба си няколко странни версии. Логиката е съвсем проста – когато дадена компания създаде успешен модел, тя винаги се опитва да експлоатира докрай потенциала му. Понякога това се случва и опитът е успешен, а понякога човечеството става свидетел на едни меко казано странни разработки. Подбрахме седемте най-редки версии на Volkswagen Golf. Някои от тях дадоха началото на изцяло ново разбиране за компактния хечбек, а други са сглобени от ненужни части, застояли в складовите бази на компанията.
Golf Syncro
В последните години версиите на Golf с четири задвижващи колела са особено популярни. Всичко обаче започва от второто поколение на модела, който излиза във вариант Syncro през 1986 г. Моделът комбинира 1.8-литров двигател с 90 к.с. и четири задвижващи колела. Впоследствие системата е оптимизирана и прекръстена на 4Motion.
Rallye Golf
Няма как да сбъркаш Rallye Golf, ако го видиш на улицата. Той се различава от обикновеното второ поколение на германския хечбек по специфичните раздувки на калниците, вдъхновени от Lancia Delta Integrale. Двигателят е базиран на този от Golf GTI, но тук той разполага с механичен компресор, който увеличава мощността до 160 к.с. За да оправдаят името, специалистите от Волфсбург вграждат и системата Syncro. Само 5000 такива коли са произведени, като всяка от тях е струвала два пъти повече от Golf GTI.
Golf Country
Разработката на Syncro провокира Volkswagen да се размечтае и за джип, базиран на Golf. През 80-те на пазара излиза странно изглеждащия Golf Country, който все още може да бъде видян и по българските улици. Едва 3000 екземпляра са произведени, като всеки един от тях има идентично купе с това на Golf II, но вдигнато на кокили. Освен високото окачване Country има защитни елементи и резервна гума, монтирана на задния капак.
CitiGolf
Колкото и фенове да има всяко едно от седемте поколения на Golf, безспорно най-значим е оригиналният модел, който излиза на пазара през 1974 г. От колата са произведени 6.8 млн. бройки, което трудно би оправдало определението “рядък автомобил”. По-интересното обаче е, че в Южна Африка Golf I се продаваше до 2009 г. Там колата бе известна под името CitiGolf и бе сглобена от части, останали от производството на най-различни модели на концерна Volkswagen Group. Дори от снимките се забелязват части от по-нови поколения на Golf, Polo и дори табло от първото поколение на Skoda Fabia.
Golf Harlequin
Един от най-странните автомобили от серията. През 90-те от Volkswagen решават да предприемат артистичен подход със своя издръжлив и изгоден, но според мнозина скучен модел. Резултатът бе Golf Harlequin. Кой е казал, че отделните елементи от купето не могат да бъдат боядисани в различни цветове. В този случай те са: Tornado Red, Ginster Yellow, Pistachio Green и Chagall Blue. Колите са се предлагали в четири различни конфигурации на цветовете.
Golf A59
Слабоизвестен и специален Golf, който се отличава с по-широките си калници, задвижване на четирите колела и лунатичната мощност от 275 к.с. Това е прадядото на Golf R и през 90-те компанията е имала амбицията да го предлага като конкурент на емблематични коли като Ford Escort Cosworth и Lancia Delta Integrale. След два сглобени прототипа проектът е замразен.
CitySTROMer
Ако си мислите, че електромобилите са нова идея, погледнете този Golf. Създаден е през 80-те и може да измине 50 км с едно зареждане. Около стотина такива коли са произведени. Базиран е на второто поколение на колата, но още по-слабо известен факт е, че Volkswagen има подобни разработки и за Golf I и Golf III.
Мъж си потроши колата с брадва
Счетоводител потроши собствената си кола с брадва, а причината е направо невероятна, пише Mirror.
На 35-годишния мъж му писнало от ненадеждния обществен транспорт и решил, че ще е най-добре да си закупи кола. Италианецът вече бил получил предупреждение от шефа си от работа за закъсненията си заради градския транспорт и решил да брои кеш за автомобил FIAT.
За съжаление колата не запалила още в първия ден, в който мъжът си мислил, че вече няма да закъснее, и за пореден път не успял да отиде на работа навреме. Той бил толкова ядосан, че возилото не тръгнало, и в гнева си хванал брадвата и си го изкарал на колата.
Полицията пристигнала на мястото, след като получила сигнал от съседи, че става въпрос за вандализъм. Униформените заварили колата "накълцана" и изпотрошена, и се изненадали от въпросния случай, защото в такива ситуации не е особено нормално хората да си изкарат яда точно на своите коли.
Счетоводителят, изглежда, е бил подложен на голям стрес покрай работата си напоследък и се наложило да бъде откаран в болницата, за да го успокоят. Резултатът от нападението на автомобила имал и една положителна страна – мъжът получил 1 седмица отпуск от работа, за да си почине и да се възстанови в клиника.
Ето го и резултата от безразборното трошене на автомобила.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни