Размисли и страсти за двуколесните и управляващите ги :)
Започната от kokoVmaxa, 09 май 2012 - 07:44:02
83 мнения по тази тема
#61
Публикувано 10 май 2012 - 13:28
ЦИТАТ На очевидец:
Гергана Дойчинова · Sofia, Bulgaria
ИСТИНАТА: “Това момче е герой! Не е карал със 150, както пишат. Бързаше, но не се е състезавал с никой на това място….профуча покрай мен на терминал 1 и когато стигнах кръстовището вече го бяха ударили…. Незнам какви ги говори другия участник в катастрофата, но от терминал 1 до кръстовището не може да се кара със светлинна скорост така, че да не те видят в права линия. Явно той толкова е бил отнесен с колата си, че не се е огледал и е връхлетял на моториста, а сега най-лесно е да каже, че момчето с мотора е правило гонки с вятъра…. Не е чесно това….” С откъсната ръка и целия помлян се влачеше на асфалта и дори искаше да се качи на някоя кола за да бъде откаран. Не съм виждала такова нещо досега. “Той спря буквално колата ми” “Бях потресена как не е в шок като видях, че ръката му я няма….Искаше да го закарам с колата, но от бърза помощ ми казаха да не го местим докато дойдат….те дойдоха за 10мин., а ръката на момчето пристегнаха с турникет 2 момчета. Откъснатата ръка беше изхварчала съвсем другаде….екипът на бърза помощ я прибра. Дано успеят да я спасят. Това момче заслужава да живее живота си пълноценно… Той за мен е герой! ” П.Белчева
Гергана Дойчинова · Sofia, Bulgaria
ИСТИНАТА: “Това момче е герой! Не е карал със 150, както пишат. Бързаше, но не се е състезавал с никой на това място….профуча покрай мен на терминал 1 и когато стигнах кръстовището вече го бяха ударили…. Незнам какви ги говори другия участник в катастрофата, но от терминал 1 до кръстовището не може да се кара със светлинна скорост така, че да не те видят в права линия. Явно той толкова е бил отнесен с колата си, че не се е огледал и е връхлетял на моториста, а сега най-лесно е да каже, че момчето с мотора е правило гонки с вятъра…. Не е чесно това….” С откъсната ръка и целия помлян се влачеше на асфалта и дори искаше да се качи на някоя кола за да бъде откаран. Не съм виждала такова нещо досега. “Той спря буквално колата ми” “Бях потресена как не е в шок като видях, че ръката му я няма….Искаше да го закарам с колата, но от бърза помощ ми казаха да не го местим докато дойдат….те дойдоха за 10мин., а ръката на момчето пристегнаха с турникет 2 момчета. Откъснатата ръка беше изхварчала съвсем другаде….екипът на бърза помощ я прибра. Дано успеят да я спасят. Това момче заслужава да живее живота си пълноценно… Той за мен е герой! ” П.Белчева
За тялото: Legacy 2,5 GX-AT '99 / CLK320 W208 '97
За душата: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM
МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ
За душата: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM
МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ
#62
Публикувано 10 май 2012 - 13:52
А от мои лични наблюдения си потроших колата заради моторист, който направи обратен завой пред мен.- Мнение на МОТОРИСТ извадено от такава тема:
................. От мои лични наблюдения стигам до извода,че една много голяма част от катастрофите стават заради коли правещи обратен или ляв завой, ако се разровим из гугъл, може да разберем,че това е факт. Колите имат нулева толерантност към нас.
Карам по Раковска посока козлодуй в участъка м/у бул. Сливница и ул. Тимок малко след 29 СОУ училище един моторист с туристически мотор (доста голям и скъп изглеждаше) прави обратен завой точно на има няма и 20м.
пред мен......от там спирачки (но виждам че няма да мога да спра) и влязох в насрещното но той все още не ме вижда.....
вечи си казвам край с мотора и моториста, но за да не го ударя се качих на тротоара който е в насрещното платно.
Моториста дойде и ми каза "Сори не те видях" "много бързо карате тука бе"
Е след тази реплика ме хвана яд че не съм го ударил, защото после щетите естествено че не ми ги пое моториста а аз лично сам си платих целия ремонт.
Когато казах на моториста да ми даде някой лев, защото му спестих доста ядове и материални щети по неговия мотор, той пална мотора и дим да го няма...........
Нямам думи.
Щетите по- колата бяха 2 джанти с 2 гуми, шарнир, накрайник, и левия рог се беше изместил доста.
Цената по-спомен надхвърляше 200лв.
Цялата случка беше с тикото.
#63
Публикувано 10 май 2012 - 15:16
Във връзка с цитата на очевидеца:
Май тая "кака" е била в шок докато ги е приказвала нещата. Според мен освен това сама си противоречи. А доколко е запозната с възможностите на мотоциклетите си е отделен въпрос. Малко цитати от изявлението й, както и мои размисли (без страсти) по тях.
Това момче е герой! - а защо така и не разбрах. Или може би имаме различна дефиниция за герой.
Не е карал със 150 - и аз мисля, че не е толкова, ама като видях какви поражения има по мотора, по колата, та и няколкото изкривени железа от оградата... ще го сметнат специалистите колко кинетична енергия е погасил и с каква скорост се е движил, но определено не е карал и с 50км/ч.
от терминал 1 до кръстовището не може да се кара със... - като гледам мотора, предполагам добре ускорява, но с колко точно не смея да кажа - да не е била с радар каката, та знае?
профуча покрай мен на терминал 1 - не бе не е карал бързо.
Бях потресена как не е в шок като видях, че ръката му я няма… - "каката" вече е и медицинско лице.Определено е бил в шок (доколкото са ми го обяснявали истински медици).
Та - с всичките тези думи каката не казва нищо съществено, освен че описва част от случилото се след катастрофата. Тя дори не е видяла кое-как се е случило. Аз минах в 17 ч през това място. Още беше преградено движението и стояха полицаите, колата и мотора. Аз не считам обаче, че съм очевидец на произшествието.
Май тая "кака" е била в шок докато ги е приказвала нещата. Според мен освен това сама си противоречи. А доколко е запозната с възможностите на мотоциклетите си е отделен въпрос. Малко цитати от изявлението й, както и мои размисли (без страсти) по тях.
Това момче е герой! - а защо така и не разбрах. Или може би имаме различна дефиниция за герой.
Не е карал със 150 - и аз мисля, че не е толкова, ама като видях какви поражения има по мотора, по колата, та и няколкото изкривени железа от оградата... ще го сметнат специалистите колко кинетична енергия е погасил и с каква скорост се е движил, но определено не е карал и с 50км/ч.
от терминал 1 до кръстовището не може да се кара със... - като гледам мотора, предполагам добре ускорява, но с колко точно не смея да кажа - да не е била с радар каката, та знае?
профуча покрай мен на терминал 1 - не бе не е карал бързо.
Бях потресена как не е в шок като видях, че ръката му я няма… - "каката" вече е и медицинско лице.Определено е бил в шок (доколкото са ми го обяснявали истински медици).
Та - с всичките тези думи каката не казва нищо съществено, освен че описва част от случилото се след катастрофата. Тя дори не е видяла кое-как се е случило. Аз минах в 17 ч през това място. Още беше преградено движението и стояха полицаите, колата и мотора. Аз не считам обаче, че съм очевидец на произшествието.
#64
Публикувано 10 май 2012 - 20:28
Колеги, нещо темата взе да става и аз незнам как да го кажа. Да кажа как разбирам и виждам нещата аз, значи ние при положение, че сме УЧАСТНИЦИ в движението независимо под каква форма има правила по които се движим, писани и неписани. Дали ни допадат или не, е друг въпрос. Така от тук следва, че щом има правила хората се очаква да ги спазват, обаче вероятно се случва и да ги нарушат, случва се на мен, случва се на Вас, случва се и на останалите,
При това положение влизата някои неписани правила и човешки добродетели в деиствие, като сдържаност и отстъпчивост. Така сега за по добра обосновка ще приведа два пресни примера от днес: качвам се в метрото, сядам и без да искам затискам сакото на една дама, жената си го дръпва аз се извинявам а тя с усмивка -Няма нищо. Друг прибирам се към къщи на Т образно кръстовище едната страна се е запълнила и колите немогат да продалжът и трябва да изчакат докато се освободи, така какво се случва понеже е пълно и има натоварен трафик се случи колите да не се изтеглят, пешеходци тръгват да пресичат, а един човек с ФЕРАРИ, повтарям с ФЕРАРИ стоеше и чакаше в кръстовище пред пътеката за да минат хората, като от никаде не се чуват клаксони, прекасвачи, пилене, псувни, чалга изпълнения. Можеше и да има и друго развитие например жената да ме погледне намусено, а аз да изругая, можеше човека с Ферарото да си застане на пътеката и да не му пука, да обаче хубавото според мен е, че в ситуациите не се подходи първосигнално, а се подходи с търпение. Като точно пред вкъщи един моторис въпреки, че бях на зелено и тои и аз, пря човека и ми даде знак да мина, а ако иска можеше да мине преди мен. Като ситуации близки до идеалното тук се срещат всекидневно. Е сигурно се досещате, че не е в БЪЛГАРИЯ, а ситуациите се развиват във Виена. Хората имат уважение един към друг няма разлика на колело за 50 Евро ли си или си с Мерцедес S 500 има уважение, толерантност и хората си гледат работата.
При това положение влизата някои неписани правила и човешки добродетели в деиствие, като сдържаност и отстъпчивост. Така сега за по добра обосновка ще приведа два пресни примера от днес: качвам се в метрото, сядам и без да искам затискам сакото на една дама, жената си го дръпва аз се извинявам а тя с усмивка -Няма нищо. Друг прибирам се към къщи на Т образно кръстовище едната страна се е запълнила и колите немогат да продалжът и трябва да изчакат докато се освободи, така какво се случва понеже е пълно и има натоварен трафик се случи колите да не се изтеглят, пешеходци тръгват да пресичат, а един човек с ФЕРАРИ, повтарям с ФЕРАРИ стоеше и чакаше в кръстовище пред пътеката за да минат хората, като от никаде не се чуват клаксони, прекасвачи, пилене, псувни, чалга изпълнения. Можеше и да има и друго развитие например жената да ме погледне намусено, а аз да изругая, можеше човека с Ферарото да си застане на пътеката и да не му пука, да обаче хубавото според мен е, че в ситуациите не се подходи първосигнално, а се подходи с търпение. Като точно пред вкъщи един моторис въпреки, че бях на зелено и тои и аз, пря човека и ми даде знак да мина, а ако иска можеше да мине преди мен. Като ситуации близки до идеалното тук се срещат всекидневно. Е сигурно се досещате, че не е в БЪЛГАРИЯ, а ситуациите се развиват във Виена. Хората имат уважение един към друг няма разлика на колело за 50 Евро ли си или си с Мерцедес S 500 има уважение, толерантност и хората си гледат работата.
Този пост е редактиран от Ванюша: 10 май 2012 - 20:28
#65
Публикувано 10 май 2012 - 21:11
Коко, или както там се казваш, не можа ли да кажеш просто кратко и ясно - пазете мотористите, и да не се изписват в последствие 15 000 реда с едно и също и всеки да си меля неговото? Ей това не можах да разбера. Ако беше питал така, щях да ти отговоря, ще ги пазя като всеки друг участник в движението, но със сигурност с по-малко внимание от пешеходците и децата, защото като се качваш на мотора, знаеш какви рискове носи това, а ако си дете на 10 години примерно, не осъзнаваш как някой с мотор или кола може да те отнесе. Дано не се случва на никой.
#66
Публикувано 10 май 2012 - 21:20
Ясно е че всички трябва да спазват правилата, толерантността също е хубаво да я има, а когато някой реши да нарушава правилата по една или друга причина, трябва да е наясно, че каквото и да се случи отговорността си е негова. Не може тия с моторите да молят/изискват от другите да ги пазят, защото видиш ли по-честно нарушават закона.. И пак казвам нямам нищо против мотоциклетистите, нито моторите, дори както казах и аз се кефя на моторите, но не виждам основание да се иска такава толерантност към тях.. И аз правя бърза кола, сещате се че не ми трябват 300 коня че да карам с 50 в града, и аз съм млад и ме сърби, но не пускам теми "утре тръгвам да коля и беся, ама ме пазете, ако може и себе си пазете, а ако не ви е проблем и да не ми пречите.."
Смятам се и за толерантен, когато има инцидент никога не бързам да соча с пръст и да казвам че тоя и оня е убиец.. Може тоя дето се е ударил със 100 в града, или е минал на червено, да си е чесал самочувствието, а може и жена му/детето му да са умирали на съседната седалка и да е бързал да ги закара в болницата (и тук сори ама не приемам коментари тип "има си линейки за тая работа".. 20 годишна линейка с 60 годишен чичка за шофьор, ако не друго, то най малкото трябва да измине 2 пъти по голямо разстояние - от болницата до адреса и обратно). Според моите разбирания така стоят нещата - всеки си преценява какво да прави, всеки има право да прави каквото си иска, но и трябва да е наясно със възможните или сигурните последствия..
Пак казвам, ако мотоциклетите си караха със допустимите скорости, няма как да стане инцидент, или то поне не такъв с каквито и да били сериозни последствия.. Няма какввото и да било основание да се изисква допълнителна толерантност към тях..
Смятам се и за толерантен, когато има инцидент никога не бързам да соча с пръст и да казвам че тоя и оня е убиец.. Може тоя дето се е ударил със 100 в града, или е минал на червено, да си е чесал самочувствието, а може и жена му/детето му да са умирали на съседната седалка и да е бързал да ги закара в болницата (и тук сори ама не приемам коментари тип "има си линейки за тая работа".. 20 годишна линейка с 60 годишен чичка за шофьор, ако не друго, то най малкото трябва да измине 2 пъти по голямо разстояние - от болницата до адреса и обратно). Според моите разбирания така стоят нещата - всеки си преценява какво да прави, всеки има право да прави каквото си иска, но и трябва да е наясно със възможните или сигурните последствия..
Пак казвам, ако мотоциклетите си караха със допустимите скорости, няма как да стане инцидент, или то поне не такъв с каквито и да били сериозни последствия.. Няма какввото и да било основание да се изисква допълнителна толерантност към тях..
Follow your own star...
#67
Публикувано 10 май 2012 - 21:57
да се изисква допълнителна толерантност към тях..
Аз лично не искам специална толерантност към мотористи, а просто от тук отправям призив за толерантност към ВСИЧКИ, затова и горе посочих пресни примери с учасници пешеходци, мотористи и шофьори. Иначе за кои спазва закона и кои не в България няма какво да е мислим работата, защото накрая има вероятност да излезне, че по често се нарушава.
П.С. Абе колеги нещо ми се струваме, че говорим едно и също, а не се разбираме, що така? И ми изгежда като спор, а иначе повечето на печени момчета мясате.
#68
Публикувано 10 май 2012 - 22:26
Аз предлагам да се иземат пистаците и да се наложи масова употреба на мотори с кош!
Този пост е редактиран от бай Васил: 10 май 2012 - 22:30
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#69
Публикувано 11 май 2012 - 08:27
Вчера един Убавец с оранжево-черно двуколесено продължение на пи*ката му, се измушка между спрелите коли и на червено си зави, като накара пешеходците да спрат за да мине...
Това става на едно от големите кръстовища тук.
За съжаление нямаше как да го настигна, не успях и да му направя клипче и да го пратя...където трябва.
Каква толерантност да имаме към такива?!?
Това става на едно от големите кръстовища тук.
За съжаление нямаше как да го настигна, не успях и да му направя клипче и да го пратя...където трябва.
Каква толерантност да имаме към такива?!?
#70
Публикувано 11 май 2012 - 09:58
- Въпроса е кое те дразни в случая - това , че тоя убавец(не го защитавам искам да бъда разбран правилно) се е промушил през задръстването и вместо да кисне 20мин на някой светофар из Варна е заминал бързо и лесно или заради това че не е изчакал пешеходците ?!Вчера един Убавец с оранжево-черно двуколесено продължение на пи*ката му, се измушка между спрелите коли и на червено си зави, като накара пешеходците да спрат за да мине...
Това става на едно от големите кръстовища тук.
За съжаление нямаше как да го настигна, не успях и да му направя клипче и да го пратя...където трябва.
Каква толерантност да имаме към такива?!?
Закона в БГ позволява десен завой на червено ако не знаеш - и ти с колата можеш да го направиш(аз редовно си го правя но на места и начини когато е разрешено от закона)
Закона в БГ не забранява да преминеш през стеснени участъци - дори се изисква(това е част от изпита за категория за правоуправление на Мотоциклет)
Според мен - това че е минал между колите не е някакъв проблем и не вждам за какво се осъжд......... , че е завил на червено , ако е позволено от закона , пак не епроблем,вече за ситуацията с пешеходците ............. там незнам
Този пост е редактиран от kokoVmaxa: 11 май 2012 - 10:11
За тялото: Legacy 2,5 GX-AT '99 / CLK320 W208 '97
За душата: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM
МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ
За душата: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM
МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ
#71
Публикувано 11 май 2012 - 10:24
Беше разрешен навремето.
Сега не мисля че е.
Колите могат да киснат, той не, така ли?!?
Както и да е
Не мисля повече да се изнервям с тази тема.
Сега не мисля че е.
Колите могат да киснат, той не, така ли?!?
Както и да е
Не мисля повече да се изнервям с тази тема.
#72
Публикувано 11 май 2012 - 10:37
Всъщност това е интересен казус.
Още бях с БМВ-то и ме спряха за десен завой на червено. Не беше на червено, как да е... поговорихме малко (без почерпки и глупости), оказаха се разбрани и ме пуснаха.
Но аз също съм с впечатлението, че е забранен десен на червено, освен ако няма малко светофарче (като на Драган Цанков и Г.М.Димитров, идвайки от Интепред).
Има ли го в закона записано някъде?
А за промушването м/у колите... не мога да преценя.
Ако аз съм на мотора и мога да мина м/у колите, ще го направя, но мисля че е забранено от закона. Говорим бавно, в задръстване и т.н.
Разрешено ли е наистина?
Ама без да се караме и заяждаме, нали?
По темата само
Още бях с БМВ-то и ме спряха за десен завой на червено. Не беше на червено, как да е... поговорихме малко (без почерпки и глупости), оказаха се разбрани и ме пуснаха.
Но аз също съм с впечатлението, че е забранен десен на червено, освен ако няма малко светофарче (като на Драган Цанков и Г.М.Димитров, идвайки от Интепред).
Има ли го в закона записано някъде?
А за промушването м/у колите... не мога да преценя.
Ако аз съм на мотора и мога да мина м/у колите, ще го направя, но мисля че е забранено от закона. Говорим бавно, в задръстване и т.н.
Разрешено ли е наистина?
Ама без да се караме и заяждаме, нали?
По темата само
#73
Публикувано 11 май 2012 - 10:44
Аз също мисля,че е забранено да се прави десен завой при положение,че свети червено.
Единственото място,където съм виждал да се прави десен завой при червен светофар
(за напред и наляво) е идвайки от Костинброд, за да се включа в околовръстното,ако не
идват коли. Ма там даже няма светофар за надясно. Направо се включваш, ако не идват коли...
Абе няма такава работа с десния завой.
Даже сега се сещам,че горе на Редута (идвайки от голямото кръстовище на гара Подхуене)
2 пъти ме спираха, защото правя десен завой на червено.
Там масово се прави този завой,защото светофарът е много тъп,ама
куките разбраха какво става и сега дебнат всеки ден, златна хранилка им стана.
Единственото място,където съм виждал да се прави десен завой при червен светофар
(за напред и наляво) е идвайки от Костинброд, за да се включа в околовръстното,ако не
идват коли. Ма там даже няма светофар за надясно. Направо се включваш, ако не идват коли...
Абе няма такава работа с десния завой.
Даже сега се сещам,че горе на Редута (идвайки от голямото кръстовище на гара Подхуене)
2 пъти ме спираха, защото правя десен завой на червено.
Там масово се прави този завой,защото светофарът е много тъп,ама
куките разбраха какво става и сега дебнат всеки ден, златна хранилка им стана.
#74
Публикувано 11 май 2012 - 10:49
#75
Публикувано 11 май 2012 - 10:55
А ей това е... ама пише "пътен знак или светлинен сигнал"... Е какъв ще е тоя пътен знак...
Прикачени файлове
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни