какви букси има отзад?
http://clk.babailiica.com/becker_head_unit/Audio10PinOuts.pdf
Changer-а е на оптика. Ако я нямаш фабрично в колата, можеш директно да се откажеш. Почти никой не вади оптиката от колите, понеже е чуплива а е прекарана през разни прагове и кухини в шасито на колата и отнема един ден да се извади от стара кола. Чисто нова е неприлично скъпа (към $200). Аз лично търсих такава оптика над 2 години и накрая си я намерих, но на доста висока цена. Така или иначе - мерак ми е и я купих.
Moга ли да свържа някакви чинчове ,които да са от другия край с AUX букса?
Не не може, почти по никакъв начин. Единствено чрез запояване на кабели към платката преди предусилвателя... ама си е играчка и си трябва да знаеш каков правиш и да можеш да го правиш.
Ако съм имал чейнджър къде да го търся точно,за да проверя имам ли прекарани кабели,и да си търся такъв?
Ако си имал CD Changer, той може да е бил на общо 2 места - или е в жабката на колата или е в багажника. Ако е в багажника - има няколко места за монтаж. Едното е на "тавана" на багажника - точно под кората на задното стъкло. Другото място е в джоба, който се образува (обикновено отдясно) в багажника - една по-дълбока зона. Третото място е под корите на багажника, обикновено отляво в калника.
Така или иначе - ако имаш оптични влакна, няма нужда да ги търсиш из багажника - по-лесно е да видиш, дали другия им край е зад касетофона... ако ги няма там, не търси в багажника и жабката - просто нямаш инсталирана оптика фабрично.
За допълнително прекарване на оптика - виж какво съм писал по-горе.
Искам да прекарам някакъв начин да докарвам сигнал от AUX през някаква букса,ако може без да запоявам нищо вътре в него.
Мисля, че стана ясно, че лесен начин не съществува. Ако нямаш бутони на волана и касетофона не ползва екрана на арматурното табло, най-добре си сложи някаква прилична аудио система и се откажи от фабричната. Аз обаче имам бутони на волана, а нещата от аудио системата излизат на екрана на арматурното табло - затова запазих оригиналната инсталация, но замених касетофона със оригинален CD Player с навигация (дето няма карти за България и не я ползвам), а отскоро се оборудвах и с оптичен кабел и планирам да си пусна и Changer-а...
Също така откъде мога да си намеря щипки за свалянето му?Четох ,че Лилоф ,ако не се лъжа продаваше,но дали още продава ..
Не е Лилов, аз ги продавам, цената им е 6 лв. за комплект от две щипки. Ако не искаш да си ги купуваш - идваш на някоя среща (на която идвам и аз) - давам ти щипките да го извадиш и ми ги връщаш - и това е вариант...
Също така копчето в горния ляв ъгъл за какво служи?
Копчето в горния ляв ъгъл, това със стрелката е EJECT и служи за вадене на касетката, след като си я пъхнал в касетофона. Мислех, че е очевидно.
SC копчето също не знам за какво е.
Това не е толкова очевидно - SC е от Scan и сканира за радиостанции.
Да,Лилоф четох я ,но много страшно само като го чета..камоли да опитвам
Е то идеята не е да се опитваш. HiFi е дал цена за интервенцията - носиш му система, той го прави и ти я връща направена. отделен въпрос е, че този вариант не е за твоя модел, така че не ти върши работа.
Някаква снимка на буксите отзад за чейнджър или нещо такова може ли да се намерят?
Оптиката и кабелът откъм Changer-а изглеждат ето така:
Червенкото и бялото, дето стърчат от голямата пластмаса са оптичните портове. Оранжевите са оптичните влакна.
Отделно има три медни жици - кафявата и черната са 12V захранване (плюс и маса), синята е сигнал за включване на Changer-а и се връзва на синята жица на гърба на касетофона.
Изобщо как е отзад положението, че нямам ключета да го сваля и да разгледам.В гугъл търсих снимки ,но не успях да намеря.Имам съмнения,че чейнджъра е бил на линия в колата,но сега го няма,и ме интересува къде да търся кабела от него..
тук от лявата страна на буксите долу ли е входа за чейнджъра?
Виж PDF-а в първия ми отговор - там има pin out схеми и на касетофона и на changer-а... за всяка букса и за всеки пин е написано точно какво има. Имай предвид, че за твоя модел, може да има някои разлики от информацията в горния PDF... или поне лично моя беше малко различен. Мисля, че разликата идва от това, дали има CAN-BUS в колата или не.
Затова прилагам още една схема с описания
1 - D2B optical port - това ти е оптиката. То на нея се закачат много неща.
2 - ISO socket (1-speed, 2-K-Line, 3-Phone signal, 4-12V, 5-External Antena/Amplifier power, 6-backlight, 7-engine on, 8-ground);
3 - ISO socket (1-CAN-High, 2-CAN-Low, 3-Reverse Gearbox, 4-WakeUp, 5-12V for CD Changer, 6-GND for CD changer.
4 - ISO socket for speakers...
5 - fuse 10A бушон
Ако те повлече да четеш как се инсталира оптиката - чети този документ:
http://clk.babailiic...ig Bulletin.pdfИмай предвид, че не е чак толкова просто. Оптичната инсталация е ринг. И на нея се връзва не само CD Changer, но и Tele Aid системата, усилвателя, системата за телефон, лингуатроника, навигацията и COMAND системата - зависи кое имаш и кое нямаш. Съответно, оптичните влакна трябва да са навързани в строго определена последователност, като бялото е изходното влакно, а червеното е входното влакно и всичките заедно трябва да образуват кръг. След като се навържат всички устройства в индианска нишка - със Star Diagnosis се свързваш с Head Unit-а, който е Master на оптичната линия и му казваш в каква последователност са свързани Slave устройствата на оптичната линия, кое устройство от какъв тип е и версията на оптичния протокол (за зла беда D2B има повече от една версия, за да е максимално сложно)...
Не ми се ще да съм те отказал, но за съжаление конкретно при D2B оптичните системи нещата стоят доста сложно. Виж, след 2004 г. Daimler минават от D2B на MOST система, която е стандартна и се използва от много автомобилни производители. В Интернет се продават купища устройства за връзка на каквото ти скимне към MOST системи - AUX, чинчове, MP3 Players, телефони, iPhone и други Apple продукти и т.н. Но за D2B не се намира почти нищо. Има само едни унгарска щуротия Dice на фирма Denso, която обаче струва към $500 и по никакъв начин не си оправдава цената, а в Интернет по форумите се срещат доста лоши отзиви, в това число на блокирали оптични инсталации и т.н.
Алтернативи1. Като алтернатива - има адапторни касети - пъхаш я в касетофона, а от нея излиза кабел. Кабелът обикновено има или чинчове или 3 мм. жак за слушалки. Закачаш какъвто player искаш, мушкаш касетата в касетофона и си слушаш. Не е много елегатнто и качеството на звука не е TOP, но работи прилично. Като купуваш такава касета - внимавай. По-евтините модели нямат ремък между двете колелца на касетата, а този касетофон има електроника, която засича, че едното колелце се върти, а другото не и автоматично се изключва (мисли, че или касетата е свършила или лентата се е скъсала). По-добрите модели имат гумено ремъче вътре в касетата, което предава въртенето от едното колелце на другото.
2. Втората опция е FM Transmitter - това е предавател, който се закача към player-а и излъчва звука на някаква FM честота. По-евтините имат фиксирани честоти, по-скъпите могат да се настройват на различни честоти. След това настройваш радиото на съответната честота и слушаш. Недостатък на този вариант е, че обикновено качеството на звука е възможно най-ниското. Разбира се - много зависи от модела на трансмитера (и неговата цена), както и от това къде ти е антената на радиото - отвън на калника или отзад на стъклото. Ако е на стъклото лови по-добре, но ако е отвън на калника, камото купе на автомобила силно поглъща радио вълните и антената отвън не може да хване почти нищо. Другият недостатък на тази алтернатива е, че ако има ефирна радио станция на същата честота, на която излъчва твоя трансмитер - двете се преплитат и започват да се смесват и не слушаш нищо. В България този проблем не е чак толкова сериозен, защото има много свободни честоти, но ако пътуваш в Италия например - там ефирът е толкова натоварен, че имаш радио станция през всеки 0.1 мегахерца и нямаш нито една свободна честота, почти в цялата страна.
3. Третата алтернатива е - по-сложен модел трансмитер. Той не излъчва сигнал, който да се лови с антена, а се закача вместо антена към касетофона. След което оригиналната антена се закача към трансмитера. Когато трансмитерът не работи, сигналът от оригиналната антена отива в касетофона. А когато работи - прекъсва сигнала от антената и подава много по-силен сигнал на избраната честота директно в касетофона (не ефирно, а по антенния кабел). Плюсовете са, че се избягват повечето проблеми на ефирните трансмитери. Минусът е, че тези модели трансмитери са доста по-скъпи (обикновено от $100 нагоре), а качеството на звука отново не е най-доброто. Иначе някои модели (имах такъв преди време) могат да се свързват към iPhone, четат ID3 таговете на MP3-ките и ги изпращат като RDS сигнал през радиото, като надписите ти се изписват на екрана на радиото - както е с имената на радиостанциите, които имат RDS. Сещай се - там цените са още по-високи...