Как да си направим самодиагностика
Започната от 200E-16V, 05 апр 2012 - 13:23:16
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 април 2012 - 13:23
Здравейте колеги искам да предоставя на всички мераклий на които не им се дават от 20-50лв за диагностика да си я направят сами.Понеже моя автомобил е 200Е 136к.с. PMS SIEMENS комутатор за всички собственици на автомобили с този комутатор всичко е преведено на български а за останалите модели е на руски и английски.За тези който не знаят в замунда има програма с която можете да си направите ремонт сами или ако ен мойете поне да разбере къде се крие проблема програмата е AUTODATA 3.18.Предполагам че темата ще се отбележи като важна Ето и инфото:
#2
Публикувано 05 април 2012 - 13:36
Евала +1
#3
Публикувано 06 април 2012 - 12:37
Идеята за самодиагностиката е много добра и за това още вчера вечер, след работа си направих уредчето
IMAG2772.jpg 175,66K 234 Брой сваляния IMAG2774.jpg 99,39K 212 Брой сваляния
Малка кутийка от нещо, два светодиода ( super-white ) с напрежение на отпушване около 3V и два резистора по 1к, с което на светодиодите им се пуска по 12mА ток ( не превишавайте 20mA, препоръчително е около 16mA ). Схемата на свързване е същата, като тази която е дал колегата в .pdf-те. За крайните три букси съм използвал три болта с диаметър на резбата 4мм ( пасват перфектно в дупките на 16 пиновата букса ). И понеже всички компоненти ги имах общата цена на изделието е 0,00 лв. В понеделник очаквайте резултати от само-диагностиката.
IMAG2772.jpg 175,66K 234 Брой сваляния IMAG2774.jpg 99,39K 212 Брой сваляния
Малка кутийка от нещо, два светодиода ( super-white ) с напрежение на отпушване около 3V и два резистора по 1к, с което на светодиодите им се пуска по 12mА ток ( не превишавайте 20mA, препоръчително е около 16mA ). Схемата на свързване е същата, като тази която е дал колегата в .pdf-те. За крайните три букси съм използвал три болта с диаметър на резбата 4мм ( пасват перфектно в дупките на 16 пиновата букса ). И понеже всички компоненти ги имах общата цена на изделието е 0,00 лв. В понеделник очаквайте резултати от само-диагностиката.
#4
Публикувано 08 април 2012 - 00:43
мм да елемнетарно е само че не разбрах за какво си сложил 2 диода?
#5
Публикувано 09 април 2012 - 09:36
Просто толкова намерих. Иначе като правих самодиагностиката не отчетох грешка, демек диодите не примигнаха дори и веднъж. Или няма грешки или аз не правя нещо както трябва.
1) Свързвам крачетата по съответните пинове на буксата за диагностика
2) Влизам в колата давам на контакт диодите светват
3) След 2 - 4 сек. натискам бутона, но не започва да мигат диодите
Това го направих и при запален двигател за всичките пинове.
Направи ми впечатление че на пин 6 светна SRS на таблото, а на пин 7 започна да мига непрекъснато червената лампичка на бутона за циркулацията на въздуха в купето, тези работи сигорно сигнализират просто коя система се диагностицира.
6 - SRS
7 - Климатроник
8 - PMS
1) Свързвам крачетата по съответните пинове на буксата за диагностика
2) Влизам в колата давам на контакт диодите светват
3) След 2 - 4 сек. натискам бутона, но не започва да мигат диодите
Това го направих и при запален двигател за всичките пинове.
Направи ми впечатление че на пин 6 светна SRS на таблото, а на пин 7 започна да мига непрекъснато червената лампичка на бутона за циркулацията на въздуха в купето, тези работи сигорно сигнализират просто коя система се диагностицира.
6 - SRS
7 - Климатроник
8 - PMS
#6
Публикувано 09 април 2012 - 16:16
Значи колега относно пиновете са така и точно така прави.сега да ти кажа преди да включиш на контакт минуса на който е ключето и в пин номер 1 трябва да на нула демек да прекъснат минуса и като дадеш на контак отиваш и включваш ключето трябва да светне диода държиш така от 2-4 секунди и гасиш диода от ключето и ако няма грешка мигва един път ако има грешка мига повече пъти.аз ще направя едно клипче кое как става.
#7
Публикувано 09 април 2012 - 17:50
Ето линкчета на клипчетата които направих : 1-вия клип 2-рия клип
Този пост е редактиран от 200E-16V: 09 април 2012 - 17:51
#8
Публикувано 17 април 2012 - 10:39
Направих си самодиагностиката на колата и ще споделя резултата:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 3 ) | Датчик температуры воздуха === Датчик температува на входящия въздух
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 8 ) | Управление приводом ХХ === Мощност на празен ход
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 9 ) | Лямбда датчик === Ламбда сонда
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 9 ) | ROZ / MKV кодирование === ROZ е катализатора MKV e ???
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 3 ) | Датчик температуры воздуха === Датчик температува на входящия въздух
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 8 ) | Управление приводом ХХ === Мощност на празен ход
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 9 ) | Лямбда датчик === Ламбда сонда
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
( 9 ) | ROZ / MKV кодирование === ROZ е катализатора MKV e ???
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Този пост е редактиран от dzuvko: 17 април 2012 - 10:40
#9
Публикувано 05 ноември 2012 - 19:13
Колеги къде е упътването на български??? Прегледах всички PDF-и и не го намерих. Дайте линк пак ако е изтрито или някой да постне самата процедура по чистенето на грешките. С това какво означават кодовете ще се оправя, но ми е нужна самата процедура. Благодаря!
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#10
Публикувано 07 ноември 2012 - 18:13
Ето процедурата за тези като мен, които не могат да я намерят на български:
1.Включете уреда за диагностика в буксата за диагностика (червения кабел винаги на позиция 16, кафявия винаги на позиция 1, докато жълтия варира в зависимост това което искаме да диагностицираме – таблица на буксата)
2. Включете на контакт.
3. Включете ключето на уреда за 2-4 секунди и изключете. (Докато ключето е включено светодиода свети постоянно). Когато изключите ключето, светодиода гасне и след 1-2 сек. започва да мига.
3. Едно примигване съответства на код "1", пет примигвания на код "5", и т.н.
4. За да видите следващ код, включете ключето отново за 2-4 секунди и го изключете.
5. Светодиода ще започне да мига, като показва кода за грешка. Повторете четенето на кодовете, докато не прочетете всички кодове и те не започнат да се повтарят.
6. За да спрете да четете кодове, изключете от контакт за около 2 сек. и включете пак. Задръжте така за около 10 сек. и може да палите колата.
Изтриване на код за грешка
Забележка: Махането клемата на акумулатора не изтрива натрупаните кодове. Паметта на Mercedes където се съхраняват кодовете е енергонезависима.
Всеки код за грешка трябва да се премахне поотделно.
1. Като прочетете даден код, включете ключето на уреда за 6-8 секунди.
2. Кода за грешка е изтрит
3. Продължете така докато не изтриете всички кодове за грешки и уреда не отчете само едно примигване. Това означава че сте изтрили всички кодове за грешка на дадения блок
4. На някои модели може да се прави диагностика на няколко блока (в зависимост от това къде е включен жълтия кабел) и там трябва да се изтрият кодовете за грешка от всеки блок по отделно
7. Когато приключите с триенето на кодове, изключете от контакт за около 2 сек. и включете пак. Задръжте така за около 10 сек. и може да палите колата.
1.Включете уреда за диагностика в буксата за диагностика (червения кабел винаги на позиция 16, кафявия винаги на позиция 1, докато жълтия варира в зависимост това което искаме да диагностицираме – таблица на буксата)
2. Включете на контакт.
3. Включете ключето на уреда за 2-4 секунди и изключете. (Докато ключето е включено светодиода свети постоянно). Когато изключите ключето, светодиода гасне и след 1-2 сек. започва да мига.
3. Едно примигване съответства на код "1", пет примигвания на код "5", и т.н.
4. За да видите следващ код, включете ключето отново за 2-4 секунди и го изключете.
5. Светодиода ще започне да мига, като показва кода за грешка. Повторете четенето на кодовете, докато не прочетете всички кодове и те не започнат да се повтарят.
6. За да спрете да четете кодове, изключете от контакт за около 2 сек. и включете пак. Задръжте така за около 10 сек. и може да палите колата.
Изтриване на код за грешка
Забележка: Махането клемата на акумулатора не изтрива натрупаните кодове. Паметта на Mercedes където се съхраняват кодовете е енергонезависима.
Всеки код за грешка трябва да се премахне поотделно.
1. Като прочетете даден код, включете ключето на уреда за 6-8 секунди.
2. Кода за грешка е изтрит
3. Продължете така докато не изтриете всички кодове за грешки и уреда не отчете само едно примигване. Това означава че сте изтрили всички кодове за грешка на дадения блок
4. На някои модели може да се прави диагностика на няколко блока (в зависимост от това къде е включен жълтия кабел) и там трябва да се изтрият кодовете за грешка от всеки блок по отделно
7. Когато приключите с триенето на кодове, изключете от контакт за около 2 сек. и включете пак. Задръжте така за около 10 сек. и може да палите колата.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от xcool: 07 ноември 2012 - 18:23
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#11
Публикувано 18 ноември 2012 - 14:23
здравейте току що си сглобнах уредчето за диагностика по снимката постната от колегата горе и го включих да видим какво ще покаже.
на 6 дупка- грешки 2,3,5,6,8,9 - ако съда по снимката горе как е възможно да имам 6 грешки в SRS - то верно вчера свалих таблото с уредите да сменя някоя крушка и какво да вида лампичката за SRS вързана към лампичката на ABS и кабела на срс брутално отрязан. вързах си срс то както трябва и съответно от тогава остана постояно да си свети.
на 8 дупка - грешка - 30
въпорса ми е каде да намеря файла с описаните грешки и как да разбера с коя инжекция съм на кутията с 2 те букси ми пише "PMS Siemens" колата е 93 година купе е200 136 коня.
и още едно питане значи включих уредчето 1 дупка - 16 дупка + с отворени контакти и жълтия кабел на букса 6 - която е първата в която имам пин. отидох дадох на контакт и диода светна постоянно. и се чуваше едно постояно леко пищене идваше някъде около инжекцията натиснах го за 3-4 сек и почна да показва грешките. интересното е че в началото светна постоянно а не стоеше изгаснал както пишете вие.
на 6 дупка- грешки 2,3,5,6,8,9 - ако съда по снимката горе как е възможно да имам 6 грешки в SRS - то верно вчера свалих таблото с уредите да сменя някоя крушка и какво да вида лампичката за SRS вързана към лампичката на ABS и кабела на срс брутално отрязан. вързах си срс то както трябва и съответно от тогава остана постояно да си свети.
на 8 дупка - грешка - 30
въпорса ми е каде да намеря файла с описаните грешки и как да разбера с коя инжекция съм на кутията с 2 те букси ми пише "PMS Siemens" колата е 93 година купе е200 136 коня.
и още едно питане значи включих уредчето 1 дупка - 16 дупка + с отворени контакти и жълтия кабел на букса 6 - която е първата в която имам пин. отидох дадох на контакт и диода светна постоянно. и се чуваше едно постояно леко пищене идваше някъде около инжекцията натиснах го за 3-4 сек и почна да показва грешките. интересното е че в началото светна постоянно а не стоеше изгаснал както пишете вие.
#12
Публикувано 18 ноември 2012 - 14:57
ах немога да си редактирам мнението...
интересен фактор повторих порцедурата за диагностика с цел изтриване на грешките в 6 блок необратимо изтриваеми останаха грешки 2,5,6 другите се изтриха колко да ги опитвах тези не и не все си оставаха.
другото е че грешката в блок 8 беше изчезнала. а се появи грешка в блок 7 - 13 която успях да изтрия. но SRS то продължава да си свети.
интересен фактор повторих порцедурата за диагностика с цел изтриване на грешките в 6 блок необратимо изтриваеми останаха грешки 2,5,6 другите се изтриха колко да ги опитвах тези не и не все си оставаха.
другото е че грешката в блок 8 беше изчезнала. а се появи грешка в блок 7 - 13 която успях да изтрия. но SRS то продължава да си свети.
#13
Публикувано 18 ноември 2012 - 18:42
С колко въздушни възглавници си?? Грешка 2 контрол на SRS устройството за самопроверка,грешка 5 пиро ключ на седалката на водача и грешка 6 пиро ключ на седалката на пасажера. А от преди това грешките са номер 3 използвана въздушна възглавница,8 захранващо напрежение прекъснато верига R15 и грешка 9 SRS предупредителна лампа.Грешките няма как да я изтриеш след като има неизправност.Ти я триеш но ако неизправността не е отстранена пак се появява.На пин 8 грешка 30 е реле на горивната помпа.А на пин 7 който е за климатика грешка 13 е температурен сензор на охладителната течност -прекъсната верига.Ако имаш други въпроси пиши на лични.Аз със същия мотор и същия комутатор и съм позапознат.Ще помагам с квото мога
#14
Публикувано 30 октомври 2013 - 15:54
здравеите колеги някои няма ли снимков материал как е направено уредчето че ас нишо не разбирам от схемата или някои да каже материалите и последователното им свурзване да мога и ас да си направя благодаря предварително
#15
Публикувано 30 октомври 2013 - 16:37
забравих да кажа колата в 124ка купе 92година със 9 пина е буксата за диагностика намира се до акумолатора много ште сам благодарен ако някои даде по някоя снимка как го е направил уреда да мога да исчистя грешките че колата се побърква сичко свети вътре губи обороти пали и гасни лудница е просто
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни