Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпроси и разсъждения - CLK ?


  • Please log in to reply
46 мнения по тази тема

#1 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 04 април 2012 - 13:54

Първо искам да кажа на всички - Здравейте! (това е първото ми мнение)
От няколко месеца чета Вашия форум, а наскоро и се регистрирах.
Казвам се Васко и съм си серьозен автомобилен фен. До сега съм имал БМВ Е21, мазда 323, а последните 7 години пет алфи (три от които още притежавам - по старите, по-новите нещо не ме кефят)Та мисля да сменя ежедневната ми Алфа 164 с Мерцедес CLK. (Шестцилиндровите алфи си ги оставям - те са за кеф)
Та като се разтърсих за заместник на старата ежедневка си поставих следните изисквания:
1. Комфортен автомобил за да не ме измаря като прекарвам в него по 2 часа дневно.
2. Задължително да е с добра автоматична трансмисия.
3. Да е с мощност над 150 к.с (последните 7 години кола под 140 к.с не съм карал - не че съм джигит просто считам, че по-мощната кола е по безопасна - по лесно изпреварва и съответно по-малко предпоставки за ПТП)
4. Да е надеждна, да има достатъчно части и потдръжката да е на приемливи цени. (това е относително, но като орентир имах 156 - 2,4 JTD за предницата горен долен алуминиев носач 400-450 лева - от двете страни 900 лв. само за носачи) Не ми свидят пари, аз съм от хората купуващи кола и искащи всичко да е перфектно- затова предварително проучвам потдръжката.
5. Автомобила да е бензинов и да има възможност за ГИ - (все пак ежедневка)
6. За предпочитане да е купе - повечето време пътувам сам и купетата повече ми харесват.
7. Автомобила да е достатъчно представителен (не мога с костюм и вратовръзка да карам Опел)
8. Цена до 10 хил лева

Та към момента автомобила , които отговаря на критериите e CLK W208. Преди Бенца проучих BMW E46 - 328Ci и 330Ci, също така и Купето на VOLVO - C70. BMW-е някак си малко и не съм сигурен до колко енадежден автоматика (всички препоръчват да е с ръчни, а за градско държа на автоматик - бърза бензинова кола с ръчни скорости имам за кеф)Волвото не е лошо, но някак си не искам да е турбинирам бензин (малко по гърчава работа си е) виж копресора е друго.
Та в крайна сметка след като изчетох почти целия раздел за CLK, почетох и за W202 (Защото от раздела за CLK разбрах , че са с общо шаси и имат съответно еднакво окачване, еднакви кутии, мотори (много общи части и потдръжка с изключение на купето разбира се) Та дори и след четенето пак имам чудения и ми се ще да кажете дали правилно съм разбрал и правилно разсъждавам , както и някои неясноти за модела.
Та общо взето съм се орентирал към 200 компресор или 230 компресор фейслифта (мисля произведени след ноември 1999 г.)
Забелязахм че на фейсовите скоростната кутия е с типтроник. Тук са малко неяснотите - това по добрата курия ли е ? За другата преди фейса май 5-скорост е някаква добавена. До колкото разбрах тази след фейса е 722.6 ( и в този раздел попрочетох за потдръжка, обслужване, масло и най-важното да се пипа само от човек запознат с такива кутии)Та какво мислите това удачна кутия ли е ? От любопитство 6 скоростната ръчна става ли (макар да държа на автоматик)
Още нещо забелязах фейслифови 200 компресор - 192 к. с и 163 к.с (определено предпочитам 192 к.с варианта или ще скачам на 230 компресор, но пък ако изпадне много читав екземпляр с 163 да знам с какво е по различен - сигурно е заради еко нормите, с други ламди сонди (даже може и да са повече от една - това по пътя на логиката не съм сигурен)
Та все пак кажете правилно ли съм се орентирал? От вашите доволни ли сте в сравнение с други коли, които сте имали и карали. Любопитно ми е да знам колко струват различни алтернативи на компрелт предни амортисьори, комплект задни ( Знае ли някой колка са например Кони за модела или оригинални - каква марка оригинални се вграждат), колко струва рециклиране с нови хубави тампони предницата (разбрах, че са желясни носачите не са алуминиеви) за задницата. Какво най-често сте поправяли по окачването и на какви цени. За дебитомерите разбрах. Нормално ли е да очаквам 15 на 100 разход на газ в София от 230 компресор. (най - икономичната ми кола в момента е на 13/100 безнзин в София при средна скорост 13км/ч по задръстванията - до сега не съм карал кола с газ де) Искам да попитам и за разликите в возията и окачване на Спорт, Елеганс, Авангард ( тук най - малко знам - стана ми ясно че авангард е най-високото оборудване де, но имат ли разлика в окачване и возия)
Мале , то много дълго стана! Предполагам можеше да пусна пост в друга тема свързана с въпроси за CLK, но исках да се представя и да споделя конкретно, моите въпроси.
Благодаря Ви предварително за отделеното време и отговорите, които ще дадете!
  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 04 април 2012 - 15:19

Здрасти колега,

ще ти пиша малко набързо.
722.6 кутията не е истински типтроник (АМГ-версията е друго) - с нея можеш само да сваляш предавка (задаваш най-високата позволена). Нагоре може да се качва само автоматично (до тази, която ти си позволил), но не и ръчно. Иначе аз съм много доволен. Моята кутия е такава и пътниците не усещат, кога се превключва - толкова е плавна :)

Двигателят e m111.940 (мисля) и разходът за 192 коня, ще е като на 163. :)

С този двигател нямаш никакви проблеми с ГИ. Даже по мое мнение, това е последният читав за газифициране двигател на МБ. Иначе разходът в София си е сериозен - в задръстване можеш да изгориш цял резервоар, и пак да не си мръднал. Но ако 13/100 разход на бензин не те плаши, значи си ок :)

Иначе колата е супер удобна за дълъг път (аз съм с Ц-купе 203, но като база са същите). Аз съм с някакво спортно окачване, което е по-комфортно от на БМВ 3-компакт стандартното. :)

Ъпдейт: 208-цата като дизайн и визия, според мен, е адски красива. Ако таблото й не ми се струваше малко ретро определено щях да си взема такава преди време.

Този пост е редактиран от Praetorian: 04 април 2012 - 15:37

  • 0

#3 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 април 2012 - 16:32

М111.940 не е ли 136 коня??? сЛАГА СЕ НА w202 w124 2000/16 със стария инжекцион и комутатор :(
Заменен по-късно (от 96г) от М111.942, пак 2000/16 но с нов инжекцион,с дебитомер, без комутатор и с пластмасови колектори.
Моторът за който говорите е:
М111.944 е 192 коня Компресор ;) - Железен мотор, може да харчи и 7, но може да харчи и 17, зависи от карането ;)
Заменен от М111.956 163 к.с. Компресор.
Като окачване и ламарини W208 определено е здрав и читав автомобил, поддръжката не е скъпа, поне не по-скъпа от поддръжката на кола същия клас от друга марка.
Автоматиците ги дават здрави, но аз предпочитам ръчка ;)
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 април 2012 - 17:18

Не помня наизуст трансмисиите. Аз лично предпочитам 5ск. типтроник на новите мотори.
111.944 двигател: 2.0К - 192к.с. е почти невъзможно да намериш с 5ск. типтроник. Това е по-стария мотор с 2 бобини и обикновено е със старата трансмисия: PRND3...
230К е добре, там се намират фейслифтови. Само на фейслифтовите я има типтроника, взимай смело.
Нищо им няма на БМВ на автоматиците, но CLK е по-масивна кола, с малко по-дърварски двигател. Разликата е като много добре направен прецизен швейцарски часовник и просто хубав часовник. Двигателите на БМВ са шедьовър. Мерцовите са малко по-груби, но в никакъв случай не са лоши, поне по наблюденията ми над ЦЛК двигателите.

Правилни са ти наблюденията. Фейслифтовите 2.0К с много редки изключения, са 163к.с. с 4 бобини и малко променен енджин мениджмънт. 192к.с. фейслифт са по-скоро изключения от правилото. До скоро мислих, че са ги събирали само с ръчни скорости, но се оказа че има и автоматици, но аааадски рядко.

Затова пак: 2.3.

Има тема в ЦЛК форума за Кони амортисьори. Алфонсо я е писал. Погледни я, там си има детайли.
Като цяло е по-скъпа за поддръжка от Е36 и горе долу на нивото на Е46 или съвсем малко отгоре, но е напълно поносимо.

Търси след Май 2000г. такива със свалящи се стъкла при отваряне на вратите. Колата е страхотно изолирана и е малко дискомфортно като се опитваш да затвориш вратата при вдигнат прозорец. Вдига се налягането в купето и трябва да блъснеш по-силно.

Колата е интересна :) Сякаш се движи над пътя, не е с типично поведение на купе. В началото може да ти е странно, но после свикваш с волана и почва да те кефи доста.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 април 2012 - 17:42

Малко оф..
Като стана въпрос за БМВ, днеска се помотахме малко с един приятел с новото му кабрио М3 Е46... е няма такава кола :D :D :D Предполагам и в АМГ версията на 208 чувството ще е подобно, но М3-ката просто те кара да се усмихваш :D
  • 0

#6 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 05 април 2012 - 08:53

Благодаря, за отговорите!
Значи се насочвам към 230 компресор след май 2000 година с автоматична скоростна (от тези дето имат "+" и "-" и ще го газифицирам.)
Това е добре, щом е комфортен и казвате , че все едно си над пътя - значи може да замени сегашната ми ежедневка, която също е комфортна (шасито е като на големия СААБ 9000, но с типичното за Алфа по директно управление и усещане за пътя от малко различната рейка и разположение на предни амортисьори)
Tемата за Кони амортисьорите я видях, но не видях цени - например Конитата на GTV-то ми 3.0 24v са 516 паунда комплекта.
А иначе съм съгласен, че версиите "М" и "АМГ" съответно на БМВ и Мерц са страшни, но не са са ежедневка :)- за сега имам колица непрактична, твърда и караща ме да се усмихвам, горяща 18-21/100 бенз в София и ускоряваща за 6-6,5 до 100 :)

Ако нямате нищо против някоя сряда да дойда на някоя от вашите срещи, да усетя как е да седна в колата и някой да ме повози едно кръгче да усетя колата. Тъкмо ще се запозная с фенове на Бенц и ще почерпя за инфото и возенето разбира се.
  • 0

#7 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 05 април 2012 - 09:40

Добре си дошъл на срещите! :beer
  • 0

#8 kokoVmaxa

kokoVmaxa

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W208 CLK320

Публикувано 05 април 2012 - 15:45

.............. аз пък си мисля че ако размениш местата на 2-ката и 3-ката ще си по усмихнат :D

П.П. Аз съм с пристрастно мнение ............... но така или не обичам МАЛОЛИТРАЖКИ-те
  • 0
За тялото: Legacy 2,5 GX-AT '99 / CLK320 W208 '97
За душата
: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM

МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ

#9 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 05 април 2012 - 17:21

.............. аз пък си мисля че ако размениш местата на 2-ката и 3-ката ще си по усмихнат :D

П.П. Аз съм с пристрастно мнение ............... но така или не обичам МАЛОЛИТРАЖКИ-те


В какъв смисъл да ги разменям? Махам 2.0 L кола и вземам 230 компресор - останалите си ги държа.
  • 0

#10 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 април 2012 - 18:20

Коко иска да каже да вземеш вместо CLK230К CLK320 ;) което не си споменал като вариант, а си заслужава да помислиш.
  • 0

#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 април 2012 - 21:33

320 определено си заслужава обмислянето
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#12 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 06 април 2012 - 08:49

320 определено си заслужава обмислянето


Ами то първо ще се гледа читав екземпляр, та ако намеря перфектен 320 и не толкова перфектен 230 - определено вземам колата в по-добро състояние - така или иначе ще се газифицира, та си мисля , че и 320 няма да има чак толкова по голям разход, а определено знам разликата между 4 цилиндров мотор(макар и с компресор) и 6 цилиндров. Просто начина по който се разгръща 6 цилиндровия мотор е друг. Съдейки по мойте 6 цилиндрови мотори и 4 цилиндровия на извънградско разликата в разхода е минимална. Съществената разлика в разхода идва по задръстванията в София. Защото едно е на място да работят 4 цилиндъра, съвсем различно е 6 цилиндъра.
  • 0

#13 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 април 2012 - 10:14

Прав си за разхода софийско, 320-ка при добро каране ми е харчела по 19/100 бензин, докато с компресора повече от 14-15 не съм видял, при каквото и да е каране, а го карам от година и половина.
пп това са максимални стойности, не винаги тия мотори харчат по толкова, при нормлно леко каране разходът намалява значително.

Този пост е редактиран от Алфонсо: 06 април 2012 - 10:16

  • 0

#14 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 06 април 2012 - 14:27

Значи на Benz компресора разхода градско в София му е супер. :)a и мощност си има.
На мен V6 - 2,5 -12 клапана ми гори в София 16-18 бензин, а V6 3.0 24 клапана от 16.5 до 22 пак само бенз.(зависи от трафика и настъпването), а 2,0 - четирицилиндров 8 клапана - 10,5 до 15 (средно 13 бензин) но има по малко мощност 144 к.с. Предния ми дизел петцилиндров 2.4 JTD зимата 10.5 - лятото 9 (градско София )


  • 0

#15 Heimdall

Heimdall

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 18:41

Здрасти коглега,

Моето мнение е, че W208 отговаря на всичките ти изисквания за ежедневен автомобил.
1. Комфорта е на много добро ниво, като умора не се усеща дори при доста по-дълго от 2 часа шофиране.
2. Автоматика поне до колкото съм чувал е безпроблемен ако се сменя редовно маслото
3. Освен 200 атмосферен двигател, всички са над 150 коня. Моя е 192 и въпреки сравнително тромавия старт, вървежа си го има, а при скорости от 80 до 160 си е направо идеален. Основната разлика при поддръжката между 163 и 192 коня е по-скъпия филтър на по-слабия двигател.
4. Моето лично впечатление е, че ходовата част е изключително здрава. До момента съм сменял само кормилна щанга (150лв.) и предни амортисьори (понеже попита: повечето са по около 200лв. бройката ако нямаш отстъпки) за 11000км. Оригинално се вграждат Bilstein ако вярваме на хората от www.benzworld.org. Това е и причината да избера тази марка, доста съм доволен и от возия и от поведение на пътя.
Разлика във возията между версиите мисля, че има само при Sport, която съм чувал, че вози по-дървенко.
Разход от 15/100 е нормално да очакваш зимата. Лятото 13.5-14 с малко по-агресивно каране. Но решиш ли да настъпваш нон-стоп отиваш на 17.
5. 208 няма други, освен бензинови двигатели
6. Купе е
7. Ти преценяваш
8. Можеш да се впишеш за читава в рамките на 10 000, но в общия случай си приготви поне още 1500

Като общо впечатление, смятам че автомобилът е страхотен. Много добро съчетание на качества. Комфорт, вървеж, пространството е малко, но таман достатъчно. Не е най-практичната кола, но багажника е достатъчно голям. Абе... няма за какво да се хванеш. На мен лично разхода ми идва в повече, а и не ме кефи това, че е автоматик :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни