От кой модел на Мерцедес може да се сложи двигател на W123
Започната от Shock, 28 мар 2012 - 07:45:15
27 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 март 2012 - 07:45
Здравейте, колеги ако мога така да ви нарека горд собственник съм на два мерцедеса.
От днес съм член на вашия форум и искам да изкажа първо впечатление от начина на подредбана форума и от начина на комуникация с колегите. Горд собственник съм на два модела на Мерцедес единия е Mercedes S300 96 на реални 210 000км другия е Mercedes W123 200D на реални 200 000км. Това заради което съм тук е да ви задам няколко въпроса W123-ката я карам и усещам аромата на стар автомобил в нея но не мога да усетя ускорение и мощ при този двигател със скромните 60к.с ако не се лъжа. Какъв двигател бензинов мога да сложа в коша на W123, който да е споучлив мотор на марката и да му бъде монтирана газова или метанова уредба и да нямам проблеми след това. Автомобила ми е адски запазен със оригиналните тазове и много запазен салон след чисто нова боя просто слънце. Ще се радвам да ми помогнете да го вкарам в пъргавината на по новите автомобили от неговия клас, че и той да се чувства спокоен на светофарите а не както до сега като някой "дядо" това е точното му описание ( Слаб, бавен и немощен )
Поздрави Теодор
От днес съм член на вашия форум и искам да изкажа първо впечатление от начина на подредбана форума и от начина на комуникация с колегите. Горд собственник съм на два модела на Мерцедес единия е Mercedes S300 96 на реални 210 000км другия е Mercedes W123 200D на реални 200 000км. Това заради което съм тук е да ви задам няколко въпроса W123-ката я карам и усещам аромата на стар автомобил в нея но не мога да усетя ускорение и мощ при този двигател със скромните 60к.с ако не се лъжа. Какъв двигател бензинов мога да сложа в коша на W123, който да е споучлив мотор на марката и да му бъде монтирана газова или метанова уредба и да нямам проблеми след това. Автомобила ми е адски запазен със оригиналните тазове и много запазен салон след чисто нова боя просто слънце. Ще се радвам да ми помогнете да го вкарам в пъргавината на по новите автомобили от неговия клас, че и той да се чувства спокоен на светофарите а не както до сега като някой "дядо" това е точното му описание ( Слаб, бавен и немощен )
Поздрави Теодор
#2
Публикувано 28 март 2012 - 09:29
Здравей и добре дошъл при нас. Имаш два доста емблематични Бенца и идеята за добър мотор в 123 ми е отдавна в главата. Аз бих ти предложил да и монтираш М104.99Х мотора е редови шестак с по 4клапана на цилиндър ,с електрическа инжекция и променливо газоразпределение. От работен обем 3200см3 мощноста е 231 к.с. и със сигурност ще ти хареса вървенето в купе на 123-ка. Мотора е лесен за газифициране един газов инжекцион за него струва около 1300лв.
Ще се радвам ако се задържиш при нас и да споделиш в една подробна тема ,как върви проекта.
Ще се радвам ако се задържиш при нас и да споделиш в една подробна тема ,как върви проекта.
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 28 март 2012 - 12:07
Здравейте отново благодаря, че ме приехте така приятно. Сега да кажа, че не разбирам много от следните цифри...М104.99Х ???? Може ли дам и кажете на кой модел Бенц се монтира този двигател и всичко ли пасва идеално тампони и диференциал? ЩЕ има ли нужда от голяма преработка по колата ? Определено ще остана тук не смятам да се местя по други форуми. Ще се радвам на вашата помощ да науча повече неща за марката тъй като до този момент двете коли само се карат не съм имал нужда да правя сложни ремонти.
#4
Публикувано 28 март 2012 - 12:30
Ако ти е хубава запазена 123ката - не й пипай оригиналния вид и мотор. 200Д не е за ускорение и мощ, той е направен за милиони километри и напълно подхожда на тази кола. Моят съвет е - не й сменяй мотора.
Изкарвай я в слънчеви дни само, лъскай я и се кефи. Тя вече се е превърнала в класика!
Изкарвай я в слънчеви дни само, лъскай я и се кефи. Тя вече се е превърнала в класика!
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#5
Публикувано 28 март 2012 - 13:09
Така е .... колата е като нова и всичко по нея е оригинално Не искам да пипам външния вид а двигателя, стария двигател винаги може да остане в гаража и да бъде монтиран по всяко време.
#6
Публикувано 28 март 2012 - 13:50
Реално можеш да сложиш каквото ти е кеф Почти всичко би се побрало в този кош .. имаш доста местенце
Друг е въпроса какво е лесно и не толкова сложно да се сложи .. отговора е дал Хари : 3.2 24В двигател
Може разбира се да му сложиш и някое 2,8 само , че не ти го препоръчвам има калпава инсталация ..
"садихме" на една 124ка купе 2,8мак и половин ден момчетата му оправяха инсталацията ( кабелите бяха без ицолация / изгорели )
Друг е въпроса какво е лесно и не толкова сложно да се сложи .. отговора е дал Хари : 3.2 24В двигател
Може разбира се да му сложиш и някое 2,8 само , че не ти го препоръчвам има калпава инсталация ..
"садихме" на една 124ка купе 2,8мак и половин ден момчетата му оправяха инсталацията ( кабелите бяха без ицолация / изгорели )
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#7
Публикувано 28 март 2012 - 15:03
Привет. Похвално е това, че си пазиш 123-ката. Може да дадеш и снимчици да я погледнем, ако нямаш нищо против. Ако наистина е толкова запазена, колкото твърдиш, аз, също съм на мнението да се остави непроменена. Като оригинал е по-ценна, а и 200Д със 55....колкото там беше к.с., не е много калпав мотор. Е, да, не върви като бензинов. Но и не гори твърде много. Неразрушим агрегат, лесна и не скъпа поддръжка.
Помисли си добре, дали си заслужава смяната на двигател, обаче. Един обикновен, 2300 кубиков М102 от 124 или бил той от 123, под 500 лева, няма да купиш. А, читавите от хора на които може да разчиташ са над 600-700 лева. Това само двигател. И после, какво ? С 4-те предавки ли ще го караш ? Хайде, ще му купиш и кутия свястна (още поне 500 ). Тя и кардан ще иска също да вземеш, защото твоят от 4-степенната ще дойде твърде дълъг. Покрай работата, за смяна ще излезнат още работи - скоби, маркучи, разни болтчета, гайки, тампони....защото ще е грехота да ги разглобиш и не подмениш с нови, ама от хубавите. Също ще е грехота да се сбъркат концепциите/поколенията. Чарът на 123 е точно в технологията от 70-те години. Инжектори с метални тръби, инжекциони но не електронни, агрегати с по 2 клапана на цилиндър, с относително малка литрова мощност и големи въртящи моменти при ниски/средни честоти на въртене.
Като е гарга да е рошава. Може да потърсиш някой 12V 2800 от 123/126. Те са механични инжекциони, вървят достатъчно, имат сила още от 1200 об/мин. и са подходящи дори за градски условия, за разлика от вентилираните с по 4 клапана на цилиндър. И горят.
Аз, лично бих закупил ,,380" или ,, 420" 8-цилиндров от някоя Пура (W126), заедно с кутията и диференциала. Не блестят с огромни мощности, но имат чудесни криви на въртящия момент, което е по-важният приоритет когато се касае за автомобил от среден клас, като 123. Тази каросерия,не ще мощности на 6000 и въртящи моменти на 5000 оборота. На нея й трябва агрегат, който на 1000 оборота да има вече 100 Н.м. и до 2500-3000 да е постигнал максимум от поне 300-400+ Н. м. Не желая да обременявам никого със своето мнение. Просто мразя вентилирани мотори, каквито и да са. Привърженик съм на лежерен стил на управление, съчетан със мързелив мотор, който върти бавно, но силно. И да се усеща, че има подем още от празен ход, вместо да се натиска постоянно докато му дойде.
Не знам с каква цел ще бъде смяната на оригиналния 200Д мотор. Но, ако ще е отново за разходка и идеята е за една идея по-човешка динамика и обезшумяване ( бензиновите са много, много тихи),без да й робуваш на гориво, напълно достоен мотор е М102 - 2300. И май най-евтиният вариянт за изпълнение на тази задача.
Помисли си добре, дали си заслужава смяната на двигател, обаче. Един обикновен, 2300 кубиков М102 от 124 или бил той от 123, под 500 лева, няма да купиш. А, читавите от хора на които може да разчиташ са над 600-700 лева. Това само двигател. И после, какво ? С 4-те предавки ли ще го караш ? Хайде, ще му купиш и кутия свястна (още поне 500 ). Тя и кардан ще иска също да вземеш, защото твоят от 4-степенната ще дойде твърде дълъг. Покрай работата, за смяна ще излезнат още работи - скоби, маркучи, разни болтчета, гайки, тампони....защото ще е грехота да ги разглобиш и не подмениш с нови, ама от хубавите. Също ще е грехота да се сбъркат концепциите/поколенията. Чарът на 123 е точно в технологията от 70-те години. Инжектори с метални тръби, инжекциони но не електронни, агрегати с по 2 клапана на цилиндър, с относително малка литрова мощност и големи въртящи моменти при ниски/средни честоти на въртене.
Като е гарга да е рошава. Може да потърсиш някой 12V 2800 от 123/126. Те са механични инжекциони, вървят достатъчно, имат сила още от 1200 об/мин. и са подходящи дори за градски условия, за разлика от вентилираните с по 4 клапана на цилиндър. И горят.
Аз, лично бих закупил ,,380" или ,, 420" 8-цилиндров от някоя Пура (W126), заедно с кутията и диференциала. Не блестят с огромни мощности, но имат чудесни криви на въртящия момент, което е по-важният приоритет когато се касае за автомобил от среден клас, като 123. Тази каросерия,не ще мощности на 6000 и въртящи моменти на 5000 оборота. На нея й трябва агрегат, който на 1000 оборота да има вече 100 Н.м. и до 2500-3000 да е постигнал максимум от поне 300-400+ Н. м. Не желая да обременявам никого със своето мнение. Просто мразя вентилирани мотори, каквито и да са. Привърженик съм на лежерен стил на управление, съчетан със мързелив мотор, който върти бавно, но силно. И да се усеща, че има подем още от празен ход, вместо да се натиска постоянно докато му дойде.
Не знам с каква цел ще бъде смяната на оригиналния 200Д мотор. Но, ако ще е отново за разходка и идеята е за една идея по-човешка динамика и обезшумяване ( бензиновите са много, много тихи),без да й робуваш на гориво, напълно достоен мотор е М102 - 2300. И май най-евтиният вариянт за изпълнение на тази задача.
#8
Публикувано 28 март 2012 - 18:26
Благодаря на всички за информацията. 123-ката е в гараж в с.Герман до София през weekenda ще ходя до там и ще направя снимки на хубавицата, за да ви покажа за какво говоря а относно двигателя ако ще го сменям то ще е този 3.2 24V двигателя бил достатъчно здрав ще карам колата 2-3 пъти в месеца само да си доставям удоволствие няма да ми е всекидневка така, че няма да има нужда и от газифициране. Най-вероятно ще ми трябват хора от форума с, който да се запознаем за да помогнат за монтирането му в 123-ката и намирането му съответно + кутия и диф тъй като и това ще е трудна задача. Мисля проекта да го започна към началото на юни месец и тази година да пропусна почивката.Е от мен очаквайте снимки
#9
Публикувано 28 март 2012 - 18:54
Според мен най-добрия вариант е двигател 2300смЗ-бензин и 5степенна ск.кутия от 124-ка. Ако търсиш може и да намериш такъв мотор с карбуратор.Още по-добре за газовата. Само се скъсява кардана.Дифа не се сменя, защото не е еднакво захващането със по-новите.Не разполагам с много време за да се впускам в подробности.Ще ти кажа че моя е така направен. Най-доброто от купето на 123 и механиката на 124.Изобщо не ти трябва 3.2 или по-голям мотор ако не си на нивото поне на сервизен инженер. Мераците са едно а реализацията съвсем друго нещо. Lorinser може да те "светне" какъв
обем от работа е. Ако имаш въпроси свързани с преустройството съм на разположение.
Успех
обем от работа е. Ако имаш въпроси свързани с преустройството съм на разположение.
Успех
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#10
Публикувано 28 март 2012 - 19:04
Колега Живков уважавам мнението ти и до голяма степен съм съгласен ,но за М102 не мога да кажа и една добра дума ,за какъв въртящ момент ми говориш не знам ,аз съм имал М102 и не искам да чувам изобщо за него! Неможе да откъсне ,а разхода му на 124-ка беше с 2литра по-малък от този на 3.2 24 В 140-КА?!?! Няма шанс да ме навиеш за М102. Аз също не задължавам никой с мнението си ,но това показва моя опит. М104 на купето на 123-ка ще си върви от 1000-ия оборот с доста добра динамика и според мен разхода ще му е около 13лт/100км.
Относно преправянето - ще има играчка ,препоръчвам ти да вземеш автоматична кутия за него от 124-каи ,140-ка ,210-ка или 202-ка. Lorinser във форума има такива кутии и ги даваше на доста прилична цена. Аз имам въпросния двигател и ще ти го дам на около 900лв. Диференцияла колкото изкара ,после друг (за препоръчване от пура) и кардана ще трябва да се смени. Няма да е лесно ,но пък после ....кефа ще е уникален.
Поздрави и чакаме снимки.
Относно преправянето - ще има играчка ,препоръчвам ти да вземеш автоматична кутия за него от 124-каи ,140-ка ,210-ка или 202-ка. Lorinser във форума има такива кутии и ги даваше на доста прилична цена. Аз имам въпросния двигател и ще ти го дам на около 900лв. Диференцияла колкото изкара ,после друг (за препоръчване от пура) и кардана ще трябва да се смени. Няма да е лесно ,но пък после ....кефа ще е уникален.
Поздрави и чакаме снимки.
NO PAIN - NO GAIN!
#11
Публикувано 28 март 2012 - 20:36
Хари, аз, само предлагам вариянти. Човека се чуди и иска мнение/мнения. Явно е и решен да извърши тази работа. Та, М102 2,3 спрямо 3,2 с VVT е.... спрял до безкрайност. Но, спрямо 2-литровия дизел от преди Христа е направо изтребител. В това отношение ми беше мисълта. Надявам се, колегата да си закупи двигателя заедно с цялата изпускателна система, която трудно ще пасне без изменения от 124 на 123.
Нонев, обмислям подобрение като твоето и за сега събирам карантии. Но, действително ще е добре 5-степенната кутия да работи с по-късия диференциал. Този, който се куплира фабрично с 4-степенната му идва прекалено дълъг, а мотора не е от най-яките. И се получава обратен ефект. В смисъл, има зависимости. Хайде, няма да спамя повече темата на човека. Ще бъде интересно, предполагам за всички да споделиш и обясниш, твоят възглед и изпълнение на тази работа. Темите от този характер в този раздел са оскъдни и ще бъде добре да се пораздвижат.
Нонев, обмислям подобрение като твоето и за сега събирам карантии. Но, действително ще е добре 5-степенната кутия да работи с по-късия диференциал. Този, който се куплира фабрично с 4-степенната му идва прекалено дълъг, а мотора не е от най-яките. И се получава обратен ефект. В смисъл, има зависимости. Хайде, няма да спамя повече темата на човека. Ще бъде интересно, предполагам за всички да споделиш и обясниш, твоят възглед и изпълнение на тази работа. Темите от този характер в този раздел са оскъдни и ще бъде добре да се пораздвижат.
Този пост е редактиран от Тодор Живков: 28 март 2012 - 20:41
#12
Публикувано 29 март 2012 - 12:00
Моята преди реставрацията беше с мотор 102.980 и 4-ст. кутия. Монтирах 102.982 с 5-ст ръчна ск.кутия и оставих от стария мотор К-джетроника. Тя си беше с диф. предвиден за такъм мотор. Генерацията е същата. Сменя се изпускателния колектор, лапите на мотора и се преправят маркучите на хидроусилвателя, защото помпите на двата мотора са различни.
И в общи линии това е.
И в общи линии това е.
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#13
Публикувано 29 март 2012 - 12:54
заформя се патаклама ама интересна! щом и аз съм споменат, да зема и аз да се изкажа.
Според мен, трябва да се запази оригиналният вид на колата към съответният мотор.
Тоест, да се сложи мотор, който е от годините на колата, такаче като се отвори предния капак да е красота.
Вариянта с 3,2 М104 е добър(но мотора е за мерц, след 90г). Лошото: ще трябва да се правят лапи!! и доста електро пригаждане, свързано с доста кабеляк в моторното. Аз бих го направил ако ще е бегачка.
оригинално на 123 са слагани: 2,0 М102; 2,3 М102; 2,8 6так М110; и доколкото знам, е имало версия за щатите с V8 500. но нямам черно на бяло инфо.
Относно мотора V8 500 М117-- за мен, ако ще се прави нещо-само това си заслужава, защото, М117 съм 99% сигурен че ще пасне, БЕЗ да се преправят лапите. Ще пасне без да се пипа коша!!!!! защо ли? ами защото W126 и W123 са еднакви предници от файъруола напред. W126 е фабрично с М117, съответно, М117 ще пасне отлично на 123.
ел. инсталацията на M117 е елементарна, и отделно, ако се вземе ел. инсталация от 123 с 2,0 М102 мотор, то тя ще пасне за М117-сковия и ще има оригинален вид.
М117 има сериозна мощност 245 до 265 V8-коня!!! V8 конете се характеризират с мигновенна мощ още от 1000оборота! а звукът, ще подхожда доста на 123ката...
Ако се навиеш за М117, имам такъв за продан, качен на кола и готов за тест.
да добавя че моторите от пура- 380, 420, 500 и 560, са абсолютно еднакви външно.
Ако се навиваш за варианта на Хари за М104, 6така, имам кутия (да кажем 250лв)
сватбата е голяма, ама кефа после, че караш вълк в овча кожа... нямам думи
Според мен, трябва да се запази оригиналният вид на колата към съответният мотор.
Тоест, да се сложи мотор, който е от годините на колата, такаче като се отвори предния капак да е красота.
Вариянта с 3,2 М104 е добър(но мотора е за мерц, след 90г). Лошото: ще трябва да се правят лапи!! и доста електро пригаждане, свързано с доста кабеляк в моторното. Аз бих го направил ако ще е бегачка.
оригинално на 123 са слагани: 2,0 М102; 2,3 М102; 2,8 6так М110; и доколкото знам, е имало версия за щатите с V8 500. но нямам черно на бяло инфо.
Относно мотора V8 500 М117-- за мен, ако ще се прави нещо-само това си заслужава, защото, М117 съм 99% сигурен че ще пасне, БЕЗ да се преправят лапите. Ще пасне без да се пипа коша!!!!! защо ли? ами защото W126 и W123 са еднакви предници от файъруола напред. W126 е фабрично с М117, съответно, М117 ще пасне отлично на 123.
ел. инсталацията на M117 е елементарна, и отделно, ако се вземе ел. инсталация от 123 с 2,0 М102 мотор, то тя ще пасне за М117-сковия и ще има оригинален вид.
М117 има сериозна мощност 245 до 265 V8-коня!!! V8 конете се характеризират с мигновенна мощ още от 1000оборота! а звукът, ще подхожда доста на 123ката...
Ако се навиеш за М117, имам такъв за продан, качен на кола и готов за тест.
да добавя че моторите от пура- 380, 420, 500 и 560, са абсолютно еднакви външно.
Ако се навиваш за варианта на Хари за М104, 6така, имам кутия (да кажем 250лв)
сватбата е голяма, ама кефа после, че караш вълк в овча кожа... нямам думи
#14
Публикувано 29 март 2012 - 15:15
Относно запазване оригиналния вид-винаги е по-добре. В тази връзка си спомних че в един краен квартал на Пловдив се продаваше една пура с добър двигател- SD 300(ако не бъркам по памет-турбо дизел правен за Америка). Познат който е пробвал казваше,че върви много добре. Външният и вид беше запуснат но механично беше добре. Ако те интересува да попитам? Ако са я продали най-лесно ще бъде да подмениш двигателя с 240 или 300Д.
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#15
Публикувано 19 октомври 2012 - 20:37
Здравейте
Имам 2 бр 123ки едната е 200е а другата 230е. Желанието ми е на тази която е 230 да и сменя мотора с 230 комресор 196 к.с.. Някой правил ли е тази гимнастика и ако да да сподели своите впечатления. Благодаря
Имам 2 бр 123ки едната е 200е а другата 230е. Желанието ми е на тази която е 230 да и сменя мотора с 230 комресор 196 к.с.. Някой правил ли е тази гимнастика и ако да да сподели своите впечатления. Благодаря
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни