Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

загуба на спирачките при дълго каране


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 18 март 2012 - 20:58

Здравейте колеги,

наскоро се появи един проблем със спирачките на колата. В града и на сравнително къси разстояния с често спиране и тръгване проблем няма, никога. Но при извънградско каране на над 10 км. проблемът може и да се появи, както и го направи днес.

Натискам педала на спирачката, а той потъва до долу, но спирачното усилие не е повече от 20-30% от това, което трябва да бъде. Второ натискане и пак така, колата намаля но леко. След няколко "напомпвания" се оправя и за кратко, после пак потъва докато не се спре колата и не изстине. След това проблем няма. По обратния път, не се прояви този симптом.

Накратко да кажа какво е правено последните няколко години по спирачна система:

преди 1-2г. сменени дискове предни (АТЕ) и накладки предни (Текстар). Сменена спирачна течност.
преди 1-2 месеца сменен главен спирачен цилиндър и спирачна течност.

Системата е обезвъздушена, защото в градски условия спирачките са идеални.

Странното е, че този проблем не се проявява винаги, за последните 1500 км. след смяната на спирачния цилиндър днес се случи за първи път, а сигурно над 1000 км от тях са били извънградско.

Колата няма ABS и не губи спирачна течност.

Моля, ако някой се е сблъсквал с такъв проблем и го е решил някак да сподели.

Утре ще се обаждам на сервиза, където я правят за мнение и най-вероятно ще им я закарам тези дни. Без да се реши кардинално този проблем, колата не може да се кара така.


Поздрави и предварително благодаря за идеи и съвети.

Поздрави,
-Николай
  • 0

#2 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 18 март 2012 - 22:24

Можеше ей така между другото да напишеш и марката,годината ,модела на колата,въпреки,че за такъв общ проблем модела не е от голямо значение.Аз лично мисля,че проблема ти е в сервото и колата дърпа въздух от някъде или има спукан маркуч или мембрана за вакуум на сервото.Ослушвай се на работещ мотор около сервото за някакво съскане,което не е обичаино.
  • 0

#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2012 - 22:31

Може и течността да е калпава.......

виж за всеки случай, дали нямаш хлабави лагери на главините....
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 18 март 2012 - 22:35

Да дадем шанс на спирачната помпа и смяна на гумички :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#5 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 18 март 2012 - 22:36

Бай Васо и ти си прав :)
Хлабав лагер също се усеща , ако имаш и абс :)
Дава бая усещане :)
Но без абс , не знам как е :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2012 - 22:39

Да дадем шанс на спирачната помпа и смяна на гумички :)


нови са Трифчо ;)

сменен главен спирачен цилиндър


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 18 март 2012 - 22:46

Не добро обезвъздушаване , щом са сменяни , толкова неща по спирачната система.
На място педала , как се държи при напомпване :? връща ли се , пропада ли ...

Другото , което се сещам е да не търсиш проблема , само в предните колелета :)

Само , искам и да споделиш , как е обезвъздушена колата , по какъв начин и дали всичко са изпълнили както трябва :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#8 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 19 март 2012 - 07:19

И аз залагам на спирачната помпа. Трябвало й е около месец след смяната да се "изяви". Какво от това, че е нова - може да си е с проблем.
Аз на една седмица селенови втулки смених, че се разкърцаха, а те са простичък елемент...
  • 0

#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 19 март 2012 - 09:13

Когато задържи някое от колелата,се повишава температурата на спирачната течност,която при продължително каране достига до помпата и вече няма спирачки.Помпата не може да работи с гореща течност.Нека колегата в този момент да провери,дали пари помпата,да я охлади с вода и да опипа колелата,за да види кое е горещо в тоз момент.
  • 2
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 19 март 2012 - 10:03

Здравейте колеги,
Първо - благодаря на всички, които са се отзовали. На тези, които не са дочели проблема до край няма да отговарям.

За останалите:

Течността е с марката АТЕ, дот 4. Цената беше около 12-14лв 0.5л контейнерчето.
Хлабави лагери на главините се проверяват на студена кола за необичайно голям луфт в гумите, нали така? Това може да го направим в сервиза. А възможно ли е от хлабавите лагери да губи спирачките? При по-висока скорост тези лагери в главините се разширяват и хипотетично е възможно да загряват цялото колело?

Системата беше обезвъздушена по метода от най-далечното колело от главния спирачен цилиндър първо, с напомпване и задържане. Процедурата беше изпълнена правилно и нямаше въздух в системата.

С новия цилиндър педала стана още по-твърд при натискане на място без двигателя да работи. Като заработи сервото омеква и потъва леко но не пропада до край. Винаги се връща обратно след като се натисне. Като се прояви проблема и при напомпване спирачното усилие се увеличава със всяко едно напомпване.

Колега Дилянски, имаш в предвид като задържи накладката върху диска на някое от колелата се получава този "дефект"? Джаните са стоманени, може ли при допир до стоманената джанта да се разбере кое колело/диск/накладка прегряват? Ако е това какъв може да е проблемът? Спирачен апарат?

Поздрави!
-Николай
  • 0

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2012 - 10:22

Не е нормално, да се прогонят спирачките и да не е проверено дали задържа апарат?

Съгласен съм с Дилянски!

------------

Лагерите можете да проверите и на топло и на студено. При хлабина в някой или повече от един от тях, в завой се получава изместване, диска бута накладките и се стига до проблем със спирачките!

Последният ти пост, насочва и към неправилно обезвъздушаване. Много ти е деликатен проблема!

Начи:

1 обезвъздушаване
2 основно преглеждане за задържане
3 притягане на лагерите


Проверяваш ги.... и продължаваме. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 19 март 2012 - 10:44

Здрасти колега,
как се проверява дали задържа апарат? Натискаш спирачката , отпускаш я и след това въртиш колелото да видиш дали ще се завърти?

Проблема е деликатен и много сериозен. Едва ли някой иска на пътя да се движи кола с подобен проблем!

Лагерите не всеки може да ги натяга както му е реда. Преди 3-4г. един майстор ми притегна лагерите на главините на предните колела и се разтопиха лагерите в движение! Тогава сменихме целите главини заедно с шенкелите от кола втора употреба...

Поздрави, ще препоръчам процедурите за действие в сервиза.
-Николай
  • 0

#13 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 19 март 2012 - 11:46

Лагерите никога не се натягат до край.Винаги трябва да се оставя допустим луфт,точно заради разширяването.Натягал съм лагери на купето,по следния начин: отхлабваш контрата,затягаш бавно докато усетиш че лагера е стегнат,в никакъв случай не натягай със сила много лекичко докато гайката спре,след това връщаш 1/4 оборот законтряш и проверяваш колелото,трябва да има съвсем малък луфт.Това да не те притеснява.Ако няма малък луфт ще изпечеш и тия лагери.Успех.
  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#14 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 19 март 2012 - 13:56

Зарежете ги ти тия лагери,търси горещо колело.Когато стане проблема ще го откриеш лесно,точно както сам се сети,пипаш джантите.Пипни и помпата.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#15 nnikolow_n

nnikolow_n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:

Публикувано 19 март 2012 - 18:40

Като търсиш кое колело загрява, преди да пипнеш джантата я наплюй леко ! Ако се чуе "псссстт" и се вдигне пара, знаеш как да пипаш :) ,
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни