загуба на спирачките при дълго каране
Started by hijacker, 18 Mar 2012 - 20:58:00
20 replies to this topic
#1
Posted 18 March 2012 - 20:58
Здравейте колеги,
наскоро се появи един проблем със спирачките на колата. В града и на сравнително къси разстояния с често спиране и тръгване проблем няма, никога. Но при извънградско каране на над 10 км. проблемът може и да се появи, както и го направи днес.
Натискам педала на спирачката, а той потъва до долу, но спирачното усилие не е повече от 20-30% от това, което трябва да бъде. Второ натискане и пак така, колата намаля но леко. След няколко "напомпвания" се оправя и за кратко, после пак потъва докато не се спре колата и не изстине. След това проблем няма. По обратния път, не се прояви този симптом.
Накратко да кажа какво е правено последните няколко години по спирачна система:
преди 1-2г. сменени дискове предни (АТЕ) и накладки предни (Текстар). Сменена спирачна течност.
преди 1-2 месеца сменен главен спирачен цилиндър и спирачна течност.
Системата е обезвъздушена, защото в градски условия спирачките са идеални.
Странното е, че този проблем не се проявява винаги, за последните 1500 км. след смяната на спирачния цилиндър днес се случи за първи път, а сигурно над 1000 км от тях са били извънградско.
Колата няма ABS и не губи спирачна течност.
Моля, ако някой се е сблъсквал с такъв проблем и го е решил някак да сподели.
Утре ще се обаждам на сервиза, където я правят за мнение и най-вероятно ще им я закарам тези дни. Без да се реши кардинално този проблем, колата не може да се кара така.
Поздрави и предварително благодаря за идеи и съвети.
Поздрави,
-Николай
наскоро се появи един проблем със спирачките на колата. В града и на сравнително къси разстояния с често спиране и тръгване проблем няма, никога. Но при извънградско каране на над 10 км. проблемът може и да се появи, както и го направи днес.
Натискам педала на спирачката, а той потъва до долу, но спирачното усилие не е повече от 20-30% от това, което трябва да бъде. Второ натискане и пак така, колата намаля но леко. След няколко "напомпвания" се оправя и за кратко, после пак потъва докато не се спре колата и не изстине. След това проблем няма. По обратния път, не се прояви този симптом.
Накратко да кажа какво е правено последните няколко години по спирачна система:
преди 1-2г. сменени дискове предни (АТЕ) и накладки предни (Текстар). Сменена спирачна течност.
преди 1-2 месеца сменен главен спирачен цилиндър и спирачна течност.
Системата е обезвъздушена, защото в градски условия спирачките са идеални.
Странното е, че този проблем не се проявява винаги, за последните 1500 км. след смяната на спирачния цилиндър днес се случи за първи път, а сигурно над 1000 км от тях са били извънградско.
Колата няма ABS и не губи спирачна течност.
Моля, ако някой се е сблъсквал с такъв проблем и го е решил някак да сподели.
Утре ще се обаждам на сервиза, където я правят за мнение и най-вероятно ще им я закарам тези дни. Без да се реши кардинално този проблем, колата не може да се кара така.
Поздрави и предварително благодаря за идеи и съвети.
Поздрави,
-Николай
#2
Posted 18 March 2012 - 22:24
Можеше ей така между другото да напишеш и марката,годината ,модела на колата,въпреки,че за такъв общ проблем модела не е от голямо значение.Аз лично мисля,че проблема ти е в сервото и колата дърпа въздух от някъде или има спукан маркуч или мембрана за вакуум на сервото.Ослушвай се на работещ мотор около сервото за някакво съскане,което не е обичаино.
#3
Posted 18 March 2012 - 22:31
Може и течността да е калпава.......
виж за всеки случай, дали нямаш хлабави лагери на главините....
виж за всеки случай, дали нямаш хлабави лагери на главините....
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Posted 18 March 2012 - 22:35
Да дадем шанс на спирачната помпа и смяна на гумички
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#5
Posted 18 March 2012 - 22:36
Бай Васо и ти си прав
Хлабав лагер също се усеща , ако имаш и абс
Дава бая усещане
Но без абс , не знам как е
Хлабав лагер също се усеща , ако имаш и абс
Дава бая усещане
Но без абс , не знам как е
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#6
Posted 18 March 2012 - 22:39
Да дадем шанс на спирачната помпа и смяна на гумички
нови са Трифчо
сменен главен спирачен цилиндър
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Posted 18 March 2012 - 22:46
Не добро обезвъздушаване , щом са сменяни , толкова неща по спирачната система.
На място педала , как се държи при напомпване :? връща ли се , пропада ли ...
Другото , което се сещам е да не търсиш проблема , само в предните колелета
Само , искам и да споделиш , как е обезвъздушена колата , по какъв начин и дали всичко са изпълнили както трябва
На място педала , как се държи при напомпване :? връща ли се , пропада ли ...
Другото , което се сещам е да не търсиш проблема , само в предните колелета
Само , искам и да споделиш , как е обезвъздушена колата , по какъв начин и дали всичко са изпълнили както трябва
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#8
Posted 19 March 2012 - 07:19
И аз залагам на спирачната помпа. Трябвало й е около месец след смяната да се "изяви". Какво от това, че е нова - може да си е с проблем.
Аз на една седмица селенови втулки смених, че се разкърцаха, а те са простичък елемент...
Аз на една седмица селенови втулки смених, че се разкърцаха, а те са простичък елемент...
#9
Posted 19 March 2012 - 09:13
Когато задържи някое от колелата,се повишава температурата на спирачната течност,която при продължително каране достига до помпата и вече няма спирачки.Помпата не може да работи с гореща течност.Нека колегата в този момент да провери,дали пари помпата,да я охлади с вода и да опипа колелата,за да види кое е горещо в тоз момент.
Никога не оставям магарето си в калта.
#10
Posted 19 March 2012 - 10:03
Здравейте колеги,
Първо - благодаря на всички, които са се отзовали. На тези, които не са дочели проблема до край няма да отговарям.
За останалите:
Течността е с марката АТЕ, дот 4. Цената беше около 12-14лв 0.5л контейнерчето.
Хлабави лагери на главините се проверяват на студена кола за необичайно голям луфт в гумите, нали така? Това може да го направим в сервиза. А възможно ли е от хлабавите лагери да губи спирачките? При по-висока скорост тези лагери в главините се разширяват и хипотетично е възможно да загряват цялото колело?
Системата беше обезвъздушена по метода от най-далечното колело от главния спирачен цилиндър първо, с напомпване и задържане. Процедурата беше изпълнена правилно и нямаше въздух в системата.
С новия цилиндър педала стана още по-твърд при натискане на място без двигателя да работи. Като заработи сервото омеква и потъва леко но не пропада до край. Винаги се връща обратно след като се натисне. Като се прояви проблема и при напомпване спирачното усилие се увеличава със всяко едно напомпване.
Колега Дилянски, имаш в предвид като задържи накладката върху диска на някое от колелата се получава този "дефект"? Джаните са стоманени, може ли при допир до стоманената джанта да се разбере кое колело/диск/накладка прегряват? Ако е това какъв може да е проблемът? Спирачен апарат?
Поздрави!
-Николай
Първо - благодаря на всички, които са се отзовали. На тези, които не са дочели проблема до край няма да отговарям.
За останалите:
Течността е с марката АТЕ, дот 4. Цената беше около 12-14лв 0.5л контейнерчето.
Хлабави лагери на главините се проверяват на студена кола за необичайно голям луфт в гумите, нали така? Това може да го направим в сервиза. А възможно ли е от хлабавите лагери да губи спирачките? При по-висока скорост тези лагери в главините се разширяват и хипотетично е възможно да загряват цялото колело?
Системата беше обезвъздушена по метода от най-далечното колело от главния спирачен цилиндър първо, с напомпване и задържане. Процедурата беше изпълнена правилно и нямаше въздух в системата.
С новия цилиндър педала стана още по-твърд при натискане на място без двигателя да работи. Като заработи сервото омеква и потъва леко но не пропада до край. Винаги се връща обратно след като се натисне. Като се прояви проблема и при напомпване спирачното усилие се увеличава със всяко едно напомпване.
Колега Дилянски, имаш в предвид като задържи накладката върху диска на някое от колелата се получава този "дефект"? Джаните са стоманени, може ли при допир до стоманената джанта да се разбере кое колело/диск/накладка прегряват? Ако е това какъв може да е проблемът? Спирачен апарат?
Поздрави!
-Николай
#11
Posted 19 March 2012 - 10:22
Не е нормално, да се прогонят спирачките и да не е проверено дали задържа апарат?
Съгласен съм с Дилянски!
------------
Лагерите можете да проверите и на топло и на студено. При хлабина в някой или повече от един от тях, в завой се получава изместване, диска бута накладките и се стига до проблем със спирачките!
Последният ти пост, насочва и към неправилно обезвъздушаване. Много ти е деликатен проблема!
Начи:
1 обезвъздушаване
2 основно преглеждане за задържане
3 притягане на лагерите
Проверяваш ги.... и продължаваме.
Съгласен съм с Дилянски!
------------
Лагерите можете да проверите и на топло и на студено. При хлабина в някой или повече от един от тях, в завой се получава изместване, диска бута накладките и се стига до проблем със спирачките!
Последният ти пост, насочва и към неправилно обезвъздушаване. Много ти е деликатен проблема!
Начи:
1 обезвъздушаване
2 основно преглеждане за задържане
3 притягане на лагерите
Проверяваш ги.... и продължаваме.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Posted 19 March 2012 - 10:44
Здрасти колега,
как се проверява дали задържа апарат? Натискаш спирачката , отпускаш я и след това въртиш колелото да видиш дали ще се завърти?
Проблема е деликатен и много сериозен. Едва ли някой иска на пътя да се движи кола с подобен проблем!
Лагерите не всеки може да ги натяга както му е реда. Преди 3-4г. един майстор ми притегна лагерите на главините на предните колела и се разтопиха лагерите в движение! Тогава сменихме целите главини заедно с шенкелите от кола втора употреба...
Поздрави, ще препоръчам процедурите за действие в сервиза.
-Николай
как се проверява дали задържа апарат? Натискаш спирачката , отпускаш я и след това въртиш колелото да видиш дали ще се завърти?
Проблема е деликатен и много сериозен. Едва ли някой иска на пътя да се движи кола с подобен проблем!
Лагерите не всеки може да ги натяга както му е реда. Преди 3-4г. един майстор ми притегна лагерите на главините на предните колела и се разтопиха лагерите в движение! Тогава сменихме целите главини заедно с шенкелите от кола втора употреба...
Поздрави, ще препоръчам процедурите за действие в сервиза.
-Николай
#13
Posted 19 March 2012 - 11:46
Лагерите никога не се натягат до край.Винаги трябва да се оставя допустим луфт,точно заради разширяването.Натягал съм лагери на купето,по следния начин: отхлабваш контрата,затягаш бавно докато усетиш че лагера е стегнат,в никакъв случай не натягай със сила много лекичко докато гайката спре,след това връщаш 1/4 оборот законтряш и проверяваш колелото,трябва да има съвсем малък луфт.Това да не те притеснява.Ако няма малък луфт ще изпечеш и тия лагери.Успех.
Не хапи този,който може да те изяде.
#14
Posted 19 March 2012 - 13:56
Зарежете ги ти тия лагери,търси горещо колело.Когато стане проблема ще го откриеш лесно,точно както сам се сети,пипаш джантите.Пипни и помпата.
Никога не оставям магарето си в калта.
#15
Posted 19 March 2012 - 18:40
Като търсиш кое колело загрява, преди да пипнеш джантата я наплюй леко ! Ако се чуе "псссстт" и се вдигне пара, знаеш как да пипаш ,
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users