Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на масло / обслужване на CLK 200 Kompressor


  • Заключена тема Тази тема е заключена
31 мнения по тази тема

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 февруари 2012 - 18:59

Tи ме разби братле :)
Би ли погледнал http://www.repsol.co...tPaginaActual=2
http://www.repsol.co...tPaginaActual=3
Repsol Elite Evolution 5W40 и Repsol Elite Competition 5W40. (2та линка по-горе).

Аз не знам какво означава вискозитетния индекс м/у другото...
Не се бъзикам, не съм запознат с маслата колкото теб и ми е много интересно.
  • 0

#17 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 февруари 2012 - 19:53

Ами да видим
Repsol Elite Evolution 5W40
https://imagenes.rep...tcm11-15300.pdf

Гледайте няколко неща:
1.вискозитета 5/40
2.одобрения - това е за нови дизели по BMW e LL04 пo MB e 229.31
Tова масло е забранено за някои бензинови мерцедес мотори тоя сайт е библия за мен http://mb-info.ru/
да погледнем Е класа Е500 http://mb-info.ru/liquids/typ/210.htm двигател бензин осмак 4,2 или 5л М119.980/985
ама не само дизелните масла 229.31/51 не стават , а и 229.5 не става...
3.после гледайте кинематичния вискозитет при 100 гр и при 40 гр. тук са 88 и 14,5 добре е...има масла с 7 при 100 гр което е тънко много.
4. после на колко замръзва Pour point това масло е Ок, на -45гр

5. Вискозен индекс тук е 160 малко куца... много важно означава
"Индекс на вискозитета е число, което изразява способността на дадено масло да запази първоначалният си вискозитет при градиентна промяна на температурата от 50 до 100°С. Той е важен критерий на маслото. Колкото е по-малък толкова маслото е по-податливо на промяна на вискозитета вследствие на промяна на температурата - нещо отразяващо се отрицателно на неговите смазочни свойства" цитат от Википедия


също за Repsol Elite Competition 5W40

Pour point -51градуса
индекса 170 супер
по БМВ е ЛЛ01, по МБ е 229.3 на 100 градуса е 14,5 cSt /сантистока марка за вискозност е това/ ...на 40 градуса е 89
Перфектно масло.
има и по добри ...например Мобил от тоя клас и Фукс...
ще покажа страницата на Yacoo не го приемайте за реклама но айде ще покажа и каталога на Фукс
Yаcoo е с много грамотен сайт всичко обясняват
http://www.yacco-bul...m/products.html това са продуктите в ПДФите има инфо за практическото приложение...
http://www.yacco-bul...omologacii.html това е същото в ПДФите са хомологациите
прегледайте пък марката секи сам избира поне като се прочете ше се разбере защо e това масло примерно http://yacco-bulgari...0%200W30_BG.pdf
е абсурд да го набиеш на 15 годишен бензинов мерцедес гледайте вискозитетите...то няма и МБ апрувд...просто и друга марка да е, сравнете с одобреното...
но не пречи някой от мерак да си вземе коя и да е фирма такава модерна пикня и да я набие в некой 12 годишен мечок...да му е густо...ама това не е стиснат за гушата фолкс или форд...да давал икономии...

а е това е фукс http://www.fuchs-eur...il_chooser.html

Този пост е редактиран от polaris: 17 февруари 2012 - 20:14

  • 2

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 февруари 2012 - 20:07

Поклон, не знаех за тези характеристики. Темата си я записах :)
Aз си взех Elite Evolution наскоро за М44-то. Не знам дали знаеш, но 4цилиндровите двувалки на БМВ са яко масларки.
Търся нещо, което да ми хареса като консумация на масло от високите класове. Засега добре се представя. Ще го видя след няколко хиляди километра.
Плътността и на 2те при температурни амплитуди явно е голяма. Индекса на вискозитета е интересен. Ако се харесаме с това, ще тествам и Competition-a.

Иначе съм си запазил едни 6л. Fuchs Titan XTR 10W40 за черни дни (че е от много сигурен източник и 100% е истинско), но като цяло ми се кара със синтетика.

Още веднъж благодаря!
  • 1

#19 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 февруари 2012 - 20:27

Радвам се, че съм ти полезен това е едичкия смисъл да клюцаме тук.

От БМВ одобрения обаче не разбирам, но елементарно е да се пита дилъра за конкретен двигател кои са Бмв спецификациите и натам е лесно. не знам за бмв М44 л01 спецификация ли е или какво е...
фукс виж какво предлагат те са точни...

има много особености...както се вижда за двигатели мерцедес М112 , 113 использовать моторное масла из листов допуска 229.31 или 229.51 запрещено !!! руснаците направо се карат за тия неща... :hailandkill но от Wis базата свалят инфото де...не си измислят...
така и при БМВ а и при останалите вероятно има особености...трябва да се знаят.

фукса горе дето си го запазил не може да се мери с Репсойл Evolution 5/40 обаче наясно си...

на 100 градуса температура някои синтетики 5/40 са по гъсти от минерални или полусинтетика 10/40

Този пост е редактиран от polaris: 17 февруари 2012 - 20:32

  • 0

#20 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 февруари 2012 - 21:02

Aз си взех Elite Evolution наскоро за М44-то. Не знам дали знаеш, но 4цилиндровите двувалки на БМВ са яко масларки.
Търся нещо, което да ми хареса като консумация на масло от високите класове. Засега добре се представя.


Сега го видях точно...ами много висок клас е това за мотор М44 LL04 /лонлайф 04/ пo BMW става и за бензин и дизел, като при МБ също, но за нови дизели с DPF го препоръчват, въпреки че по API e SN/CF /ако одпред е S е за бензин и дизел и обратно по API ако почва с C e за дизел и бензин
доколко видях за тоя двигател е добре по БМВ лонглайф 98 или 01 ... Competition-a на Репсойл ще е по добре...от тоя Evolution за М44

Това на Yacoo е ЛЛ98 по БМВ http://www.yacco-bul...0%205W40_BG.pdf
аз съм с него по МБ е 229.3...мнооого е кораво..
вече интересно парите как са Competition-a на Репсойл и Yacoo VX600 но това е друг разговор
от двете масла Репсола е по добре обаче като характеристики ако всичко е като на книга де...аз повдигач не знам кво е да чукне...за горене не го гори е на 5000км половин кило яде, но това зависи и от мотора естествено.
Има си мотори горат масло напълно изправни...

ако гори много масло огледай се в това , но след консултация със тях...отговарят на всяко питане. наизуст го предлагам не съм сигурен за М44 дали става, но се вижда какво е ...за яки пилежи баш как ги помпат беемветата и много високо натоварени двигатели...няма да гори от това много... гаранция!
http://www.yacco-bul...2015W-50_BG.pdf

Този пост е редактиран от polaris: 17 февруари 2012 - 21:17

  • 0

#21 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 февруари 2012 - 23:20

Ами когато е направен този двигател, не е имало LongLife.
Иначе така и не намерих нищо в базата на БМВ за него. За всеки пазар, различни лудости. А и там имам достъп до аналога на WIS, но не е същото... не че за 111.944 има много инфо де.
Аз затова предпочитам да чета на производителите на масло документациите и да ги cross-reference препоръките им.
Ако масово производителите дават нещо за заместител, значи няма проблеми.
То нещо като маслото на скоростите на ЦЛК-то ми. Една кофа глупости в Мерц базата, едва ли не ме караха да търся някакво антично масло, защото последния ъпдейт за допустимите спецификации за моята кутия е бил, докато съм бил в гимназията. Моето ЦЛК беше със старата ръчна кутия...

Иначе на БМВ 6аците и едноваловите 4ки не горят масло, ако са изрядни... (с изключение на М-пауърите. Те всички бяха масларки, за новите не знам)
Но двуваловите 4ки са адски. Минимум литър на 10к, ако се кара нормално.
Това ми е 2ри двувалов 4цил. И предния беше перфектен... Изпънеш ли го на магистрала, гори адски много масло, понеже 5та скорост му е с директно число (единица), а не овърдрайв и върви на доста високи обороти. Сега съм се заел да търся шпер касета 3.25 (спрямо заводското 3.38), да сваля 100-200 оборота при 140км/ч.

Човек, ти си енциклопедия за маслата и за свещите :)
Не знам цените на Компетишъна, аз не знаех че са два видя като го купувах.
Иначе в момента звук нямам от клапаните. Не че преди имаше, но моторът беше леко по-шумен.
  • 0

#22 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 февруари 2012 - 23:47

Значи имаме различни разбирания за горене на масло... 1л на 5000км не е горене...ако е пълен с масло на 10 000км ще е на минимума и си е за смяна масло без доливане, което да го сцепа моя няма как да стане..а за 10 000км все ще долее човек 1л не е проблем.
Над 1л на 1000км е много така са ме учили де...
за коли дето горат бих препоръчал е това масло, но лятото трябва да е над 5 гдадуса поне
http://yacco-bulgari...00 15W50_BG.pdf
за разлика от тези горе дето са над 20лв / литър особено онова състезателното е скъпо яко, това е полусинтетика евтино и забравяме за горене...може много да се товари...

за дифа ти си знаеш аз не бих го пипап играчка само...
W210 E200 на 100км час е около 2200об/мин на 5та по памет карам ако не бъркам много...бавнооборотни са Бенцовете ако не са специални де...

за ръчните кутии иначе видя ли колко е просто само две масла са за ВСИЧКИ мерцедеси леки коли де за микробуси и камиони са с ЕП масла.
  • 0

#23 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 февруари 2012 - 00:41

Как не те мързя да пишеш толкова бе човек??? :slap
Нямат тежест твоите думи, защото обявяваш масло сертифицирано по даден стандарт, че не може да бъде такова.Напразно си писал толкова, след като прочетох следващия цитат, не си правих труда да чета по нататък.
:rofl

...не знам как да го кажа по меко, но Motul 6100 Synergie+ 10W-40 не е и не може да е масло по 229.3!

Ти ще дойдеш по-учен от инженерите на Даймлер-Бенц
Е честно вярвам им на тях (щудгардци) и на списъка им с одобрени масла по МВ229.3 (от първия пост на Лилов), не на теб и пияните братушки. Вярвам и на себе си и на немалкия ми опит с автомобилите.
Нищо лично ама да плючеш така по продукт, в случая масло, който лично съм пробвал, останал съм доволен и дори използавам в момента, казвайки че едва ли не не става :nono не си прав.
  • 0

#24 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 февруари 2012 - 02:13

Форума е за писане...Бенца за каране, а жената за езда...В това вервам няма да спориме Алфонсо... :yeah

http://www.yacco-bul...E%2005-2007.pdf


http://www.yacco-bul...E%2038-2010.pdf

http://www.motul-oil...40_TDS_(GB).pdf

Просто поразгледай тези три продукта показвах ги няколко пъти виж ги с очите си помисли с главата си обяснения дадох...кое какво означава....виж за какво си даваш парите.
не е грешка ама не си видял проблеми!? няма да видиш караш 229.1 което си е баш за мотора ти...
"ако усетиш проблем"... "доволен си" ? какво значи да усетиш проблем с масло? тема като оная с надран цилидър?
Мотул не е лоша фирма но това горе е далече от 229.3 те са одобрили и Приста Русе инежнерите на Даймлер!?
нали знаеш как...пращат мостра ок е и айде ...

ама мама му стара дори репсол компетишън синтетиката 5/40 е по 229.3 това пък е с експлотационен клас SN/CF чак!!!
https://imagenes.rep...cm11-464062.pdf
и е равно на тая тояга горе Мотула 10/40 и тя одобрена по 229.3????
е добре ако има един единствен член тука да се съгласи, че маслата в тоя пост са равни то ще пиша на админите да ми затрият регистрацията...ебал съм му мамата насила не мое да дадеш...

Този пост е редактиран от polaris: 18 февруари 2012 - 02:32

  • 2

#25 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 февруари 2012 - 18:53

не разбрах оплакваш ли се от шампиона или го хвалиш...

Е то - какво трябва да се случи, за да съм "доволен" от маслен филтър...
Аз нямам манометър на маслото, за да видя как му е налягането. Единствено разчитам, че ако има проблем - ще ми изпише на екрана, но иначе - не знам какво се случва с маслото :)
Не се е разпаднал, да потече гняс в помпата - значи съм доволен :)
Майтапа настрана - не забелязвам някаква промяна в поведението на колата именно от филтъра, но и проблеми не е правил.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#26 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 февруари 2012 - 01:34

Просто поразгледай тези три продукта показвах ги няколко пъти виж ги с очите си помисли с главата си обяснения дадох...кое какво означава....виж за какво си даваш парите.
не е грешка ама не си видял проблеми!? няма да видиш караш 229.1 което си е баш за мотора ти...
"ако усетиш проблем"... "доволен си" ? какво значи да усетиш проблем с масло? тема като оная с надран цилидър?
Мотул не е лоша фирма но това горе е далече от 229.3

Карам с МВ229.3 пък ти си говори каквото щеш :rofl
Говориш така, сякаш си някаква крайна институция за окачествяване на маслата, последна инстанция един вид... мииии за твое съжаление не е така
За тази работа си има хора учени, химици, двигателисти и т.н. работили с години в съответните институти и лаборатории на големите фирми, занимаващи се точно с това- окачествяване различните видове моторни масла. Не случайно са си създали и класификация, след като проведат опитите на даден продукт от всяка от лабораториите казват : това масло отговаря на еди какво си по API, на еди какво си по ACEA, на съответния MB, на BWM Long life еди колко си и т.н. до безкрай. Но няма как да го кажеш ти, седейки и щракайки по клавиатурата, твоите думи не лежат на нищо, увисват във въздуха :D
"ако усетиш проблем" тоя цитат си го изсмука от пръстите, но щом държиш ще ти отговоря какво значи да усетиш проблем..... абе няма да ти отговоря, по-добре питай Боян (Lorinser) как усети проблем след като си смени маслото на една от пурите щото на мене не ми се обяснява ;)
"доволен съм" ми дааааа доволен ще съм, след като при смяна на маслото и след пробег 12-13'000км източвам от картера същото количество каквото съм налял, доволен съм, че не съм долял 1 грам масло от смяна до смяна, доволен съм когато двигателят звучи по еднакъв начин и когато маслото е на 1000 и когато е на 10'000км.
Нито искам да се разправям с теб, нито да се караме, просто приеми факта, че Мотула, който така упорито плюеш е едно качествено масло, сертифицирано по МВ229.3 и е напълно подходящо за двигателя на авторът на темата (все пак темата е какво масло да сложа , а не мотула е боклук или не е боклук)
Айде лека вечер, мисля че темата за мотула и изобщо за марките е приключена.
  • 0

#27 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 20 февруари 2012 - 20:47

Хубаво...малко се паля ама не сме се събрали тука да се караме...така е...

Не съм казал Мотул е боклук...просто следващото там на Мотул синтетиката е по-добре...

Припалването горе е понеже само особен човек може от торбата с п@тките да набара нещо различно. От 30 фирми сертифицирани по 229.3 само това и още няколко са 10/40.

5/40 всикозитет е тази спецификация както и оригиналното.

Ти естествено точно 10/40 по 229.3 ше караш...ок. Ама това си е почерк...ти също си единствения дето си сменя спирачната течност и му се преебва помпата.

В резултат даваш съвети да не се бара спирачната течност...което вече е опасно.

Са то може да сменя течността и да ми падне задния мост, може да карам 15/40 има одобрено и такова ... може да ми изгори компа централния...може да дам акъл на някой да набие неква си синтетика в СДИ 2008 ок .
няма да стане кой знае ква беля и на 100 и на 10 000 ше си работи...с еднакъв шум.

Но нямаш право да даваш такъв съвет за спирачките! темата е различна ама тия коли са 2 тона дори с най малките 2л мотори с лекота пердашат с 180км/ч - с тази скорост в екстремно спиране с течност дето не е пипана 8год, - течността кипва, педала пада спирачки няма и става убийство/самоубийство!
иначе ше си караш и 20г без да бараш течността - та да не се преебе помпа...да...зимата малко се стяга от аборбираната вода, амбреажа не работи ...добре...като позагрее се оправи...като караш бавно е ок...спирачки си има...

Не знам просто такива хора си има...особени...няма да е само с маслото ...със спирачки със комп то си върви...но па като така си върви пусни ТОТО послушай ме не ти мисля злото... :beer

Този пост е редактиран от polaris: 20 февруари 2012 - 21:01

  • 0

#28 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 21 февруари 2012 - 00:06

Имам едни приятели с 2-3 буса , ги карат с преработено масло по 40-50 000 км на година, а ги товарят със строителни материали всеки ден :)
Много се напичате с тези масла :D
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#29 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 февруари 2012 - 00:44

Кажи му го и ти, че като го гледам така е запалил, че една кофа студена вода няма да го угаси :)
Поларис, не търси причина да се заяждаш за щяло и нещяло, изсмукваш си от пръстите някви глупости, само и само да си на контра. Тъпо е разбери.
Никакво мерило не си за да казваш кой какво къде и как да прави/сипва/сменя.
Течността в МОЯТА кола ще си сменям тогава и само тогава когато АЗ реша ясно ли ти е, ще сипя това което на МЕНЕ ми е кеф, щото после АЗ ще понеса позитивите и негативите от МОЕТО решение. Спри да се палиш и да ръсиш простотии, най малкото мненията ти изобщо не са по темата, а са за кофата.
  • 0

#30 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 февруари 2012 - 09:14

Имам едни приятели с 2-3 буса , ги карат с преработено масло по 40-50 000 км на година, а ги товарят със строителни материали всеки ден :)
Много се напичате с тези масла :D


:yeah e това си е по темата...и аз съм чул такова нещо стари бавнооборотни дизели ама с отработено или с преработено масло?
Кои масла са преработени? знам по скоро чул съм , но е слух и няма да кажа, че току виж пак някой рипне да спори...

Иначе ТИ си решавай Алфонсо аз се чувствам длъжен да кажа как го пишат инженерите на Даймлер...не си клюцам тука да си из имислям

1997г е спецификация 229.1 . CLK e точно такава кола, 2003г е 229.3/5 айде да не е руски източника а баш който требва да е :
http://bevo.mercedes...n/229.1_en.html

виждаме масло PRISTA SUPER BENZIN 10W-40 Prista Oil Holding EAD, RUSE/BULGARIA

Честито! От инженерите на Даймлер. Да, одобрено е ама аз ще го сложа ТОЧНО това и кво одобрено си е. или па 15/40 ше избера некое...нищо, че оригиналното по 229.1 е 10/40 Някак си ... ти си зннаеш щом утихва мотора нека утихва...

ама , че замръзва при минис 30 градуса тоягата дето караш не е важно ТИ СИ Я АРЕСВАШ...Евала юнак български!


Тоест "в никой случай масло 229.1 за 111.944" е неверно твърдение и като ти кажа,че е неверно не е заяждане! Кво се фръцкаш? Ако имаш инфо покажи го подкрепи тезата си...


Иначе балканското какво АЗ сложа е нелепо ше ме прощаваш...


И без майтап ако кажа смених си хидравличното масло и...ми падна дифа...няма ли да ти стана интересен с уменията и опита си?


Този пост е редактиран от polaris: 21 февруари 2012 - 09:24

  • 1




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни