
Смяна на масло / обслужване на CLK 200 Kompressor
Започната от clk_90, 13 фев 2012 - 18:28:05
31 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 февруари 2012 - 18:28
Здравеите колиги от скоро сам горд собственик на МБ цлк 200 компресор 98 и сам много доволен от колата за сега но е време да сменя маслото и понеже не сам запознат с какви масла е хъбаво да се карат тези коли ви моля за помощ и савети за марки масло и филтри благодаря ви предварително.
#2
Публикувано 13 февруари 2012 - 18:41
Честито колега, за малко да ти се накарам, че не ползваш търсачката, но наистина няма конкретна такава тема за масло на ЦЛК в отдела. Или поне аз не успях да намеря конкретна, за времето, което ти си прекарал.
Принципно се кара с 5W40 масло.
Предполага си със 111.944 двигател.
Започни от тази тема:
Обслужване на W208 CLK 230 Kompressor Automatic
Стандарт на маслото 229.3
Ето и одобрените от Даймлер:
http://bevo.mercedes...n/229.3_de.html
Разгледай CLK раздела, ще си отговориш на много въпроси
Принципно се кара с 5W40 масло.
Предполага си със 111.944 двигател.
Започни от тази тема:
Обслужване на W208 CLK 230 Kompressor Automatic
Стандарт на маслото 229.3
Ето и одобрените от Даймлер:
http://bevo.mercedes...n/229.3_de.html
Разгледай CLK раздела, ще си отговориш на много въпроси

#3
Публикувано 13 февруари 2012 - 20:39
благодаря колега Разглеждам всеки ден мераклия сам и чета обстоинотарсих за смяна на масло на модела и не открих затова пуснах темата
#4
Публикувано 13 февруари 2012 - 20:44
Motul 6100 Synergie+ 10W-40 го има в списъка посочен от Лилов, отговаря на 229.3 и е подходящо за този мотор, изпробвано!!! 
Toва е първото масло в света отговарящо на МВ229.3 , така съм чел за него

Toва е първото масло в света отговарящо на МВ229.3 , така съм чел за него

#5
Публикувано 13 февруари 2012 - 21:40
Аз карам с Castrol Magnatec 5W-40 купено от тук: http://forums.mbclub...ос-от-германия/
По принцип Castrol се среща много често и менте, което си е истински проблем. Затова ти давам от къде съм го взел. Карам вече близо 10`000 км. и няма никакви шумове, колата мърка дори и на -20 градуса. А аз карам предимно градско, макар че маслото го смених преди да пътувам до Германия - само там имах едни 5000 км. като в Германия на магистралата не сме карали бавно
По принцип Castrol се среща много често и менте, което си е истински проблем. Затова ти давам от къде съм го взел. Карам вече близо 10`000 км. и няма никакви шумове, колата мърка дори и на -20 градуса. А аз карам предимно градско, макар че маслото го смених преди да пътувам до Германия - само там имах едни 5000 км. като в Германия на магистралата не сме карали бавно

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Публикувано 15 февруари 2012 - 14:02
Благодаря колега впредвид казаното от вас ще внимавам при покупката на масло че наистина предлагане много а качества малко

#7
Публикувано 15 февруари 2012 - 14:34
Предлагам ти да вземеш оферта и от Балкан-стар. Съвсем скоро там ме изненадаха приятно, като поне според мен ми взеха съвсем прилична цена за обслужване. Ето какво за какво платих: Смяна на горивен (нафтов), маслен, въздушен и поленов филтър заедно с маслото - общо 320 лв. с ДДС. Маслото е 7л. "Мерцедес Бенц" специф. 229.51. Дори имаше и някакъв бонус като зимен преглед, включващ проверка на окачване, спирач. течност, антифриз и бла-бла, но естествено има гаранция за всичко!!!Благодаря колега впредвид казаното от вас ще внимавам при покупката на масло че наистина предлагане много а качества малко
#8
Публикувано 15 февруари 2012 - 17:13
Честито за новата придобивка колега.Аз също както колегата Илия карам със масло 5-40 Кастрол и го закупувам от същотото място.Много съм доволен,3 пъти подред закопувам и карам с такова.Имам изминати 41 хил. км.Зима и лято нямаш грижи,колата е като часовник.За филтрите единсвено ти препоръчвам да си закупиш оригинален горивен,защото аз имах проблеми с паленето заради това,че не беше оригинален.Въздушният,масленият и този на купето не са ми оригинални,но не мисля,че е 100% наложително да са.Въпрос на средства,аз последният път си купих на Кнехт,препоръчаха ми ги и не съм имал проблем за сега.
#9
Публикувано 16 февруари 2012 - 11:28
Относно горивните филтри на CLK тук е писано многократно. Има два модела, като трябва да провериш с кой от двата модела филтър е твоята кола. За съжаление, единият от двата модела има клапан вътре във филтъра и този филтър (с клапан) струва към 260 - 280 лв. Именно този модел филтър прави проблеми, когато се замени с неоригинален. Другият модел филтър е без клапан и има аналози, с които може да се замени, но пък той и без друго е относително евтин.
Аз карам с въздушни филтри на MAHLE и маслен на CHAMPION (за масления просто такъв намерих)...
Аз карам с въздушни филтри на MAHLE и маслен на CHAMPION (за масления просто такъв намерих)...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#10
Публикувано 16 февруари 2012 - 12:51
Здравейте колеги, а какво ви е мнението за офертата на БС?
Силно се колебая, дали да не се възползвам. За М111 200К искат към 280 лева за всичко (масло, въздушен филтър и фултър на купе, стар диагностика, оглед на ходова част + разни дреболии. Последните 3 ще са по съкратената процедура - убеден съм
).
Маслото, което слагат има ли чувствителна разлика с други маркови масла? Питам, понеже някои колеги, казват, че с еди-коя си марка моторът млъквал, нямало тракане, колата се отпушвала и т.н. Това наблюдава ли се с Мерцовото масло?
Силно се колебая, дали да не се възползвам. За М111 200К искат към 280 лева за всичко (масло, въздушен филтър и фултър на купе, стар диагностика, оглед на ходова част + разни дреболии. Последните 3 ще са по съкратената процедура - убеден съм

Маслото, което слагат има ли чувствителна разлика с други маркови масла? Питам, понеже някои колеги, казват, че с еди-коя си марка моторът млъквал, нямало тракане, колата се отпушвала и т.н. Това наблюдава ли се с Мерцовото масло?
#11
Публикувано 16 февруари 2012 - 16:48
Аз карам с въздушни филтри на MAHLE и маслен на CHAMPION (за масления просто такъв намерих)...
не разбрах оплакваш ли се от шампиона или го хвалиш...
#12
Публикувано 17 февруари 2012 - 12:45
Здравеите колиги от скоро сам горд собственик на МБ цлк 200 компресор 98 и сам много доволен от колата за сега но е време да сменя маслото и понеже не сам запознат с какви масла е хъбаво да се карат тези коли ви моля за помощ и савети за марки масло и филтри благодаря ви предварително.
Конкретно на въпроса двигател M111.944 двигателно масло по 229.1...229.3 и 229.5.
Това е. зависи от състояние на мотора.
Може от дилъра може и аналози.
просто листа с масло 229.1 излиза 1997г, а 229.5 ...2002г
http://mb-info.ru/liquids/mot_oil.htm
"Лист 229.1 появился в 1997 году вместе с введением новой системы допусков" ... демек през 1997г правете сметка коя година са ни колите...коя година са одобрени съответните листи...
има двигатели на които МБ не се препоръчва 229.5 па нека е турбо модерно...
п.п. А това дето колегата Алфонсо е чел, че Мотул през 1997г е баш първата фирма на която МБ е ударила апрувд печата е рекламка забавна...няма как това да е така...просто МБ излизат с одобрена листа на едновременно поне 30 фирми по 229.3
#13
Публикувано 17 февруари 2012 - 13:18
Moже и да си прав, ама това значи че всички лъжат, относно този Мотул. Да приемем, че в България добре, може и да излъжат, ама на световно ниво... съмнявам се. Ето го точния цитат:
" Motul 6100 Synergie+ 10W-40 is the first lubricant in the world Mb 229.3
approved with 10W-40 viscosity grade"
За да бъда точен ще го преведа:
"Motul 6100 Synergie+ 10W-40 е първият лубрикант в света, сертифициран по МВ229.3 с вискозитет 10W40"
Производителят явно набляга на това, че това масло е първото в този вискозитетен клас, получило МВ229.3
Както и да е, важното е че това не са празни приказки и "рекламка забавна" а маслото е наистина добро, пак казвам проверил съм го лично, вече втрора смяна съм с него. Купувам го от същото място като Илия и Нико и досега издънка не е имало
Ето официалния документ с информация и своийствата на това масло
http://www.motul-oil...40_TDS_(GB).pdf
Приятно четене.
пп Късно го видях МВ229.1 за М111.944 -В Никакъв случай
" Motul 6100 Synergie+ 10W-40 is the first lubricant in the world Mb 229.3
approved with 10W-40 viscosity grade"
За да бъда точен ще го преведа:
"Motul 6100 Synergie+ 10W-40 е първият лубрикант в света, сертифициран по МВ229.3 с вискозитет 10W40"
Производителят явно набляга на това, че това масло е първото в този вискозитетен клас, получило МВ229.3

Както и да е, важното е че това не са празни приказки и "рекламка забавна" а маслото е наистина добро, пак казвам проверил съм го лично, вече втрора смяна съм с него. Купувам го от същото място като Илия и Нико и досега издънка не е имало

Ето официалния документ с информация и своийствата на това масло

Приятно четене.
пп Късно го видях МВ229.1 за М111.944 -В Никакъв случай

Този пост е редактиран от Алфонсо: 17 февруари 2012 - 13:47
#14
Публикувано 17 февруари 2012 - 14:12
Добре е написано от тях самите...ок, но трябва да се опираме на по-солидни източници, Алфонсо! Като спора ни е концептуален в никой случай не търся конфликт.
Тоест на първо време предлагам източника Аудодата да се забрани в този форум...
Не може..не може на CDI мотор с DPF 2008г да предлагаш синтетика си някава...в темата за ванове...!?маслото е по 229.31 което е много различна чорба ...2008г година мерцедес дизел не е бангия 1997г!?
какво е това и защо в другата тема...източник горе дадох. ето в този пък четем http://mb-info.ru/li...g_motor_oil.htm
...оригиналното масло по 229.3 е с вискозитет 5W40
тоест масло с вискозитет 10W40 e одобрено да, но е далечен заместител!!!
ето подходящо масло по 229.3 има и на Фукс и на Уacoo ще дам тех. данни
http://www.yacco-bul...E%2005-2007.pdf
обърни внимание Мотула горе е типична полусинтетика отговаряща на 229.1 от всички реномирани производители
229.3 на Yacoo е с кинематични вискозитети съответно при 100 градуса 13,9 срещу 15 на Мотул и при 40градуса 100 срещу 85 на Yacoo
разликата е очебийна на студено Мотула е 1/3 по гъст ...много поздрави на Мотулягите!
ето масло полусинтетика 10w40 което e пo 229.1 - с характеристики на горния Мотул дето па е 229.3...е леко!?
http://www.yacco-bul...E%2038-2010.pdf
прочети внимателно и ше се убедиш гледай кинематичните вискозитети при 40 градуса и при 100 и индексния клас.
229.1 е масло което НЕ се препоръчва на Екласа C207 http://mb-info.ru/liquids/typ/207.htm да така е .
Но C207 е развитието на спрените от производство ЦЛКта W208 и W209, които спокойно си пердашат с 229.1 ...но може и с 229.3/5 НО точно горния Мотул дефакто е по 229.1!
http://mb-info.ru/liquids/typ/208.htm
http://mb-info.ru/liquids/typ/209.htm
и се разбрахме нали...Аутодатата на боклука!
Но Ок в кой източник е упоменато В НИКОЙ СЛУЧАЙ масло 229.1 за ретро двигатела М111.944??? В кой Алфонсо?
Kak през 2000г двигател М111.944 ще се кара с масло по 229.3/5 КАТО ТАКОВА МАСЛО ТОГАВА НЕ Е ИМАЛО???
иначе грешен съвет и масло може да доведе до авария ! С неподходящо масло е възможно да се отчупи керамика на прах от катализатора и да влезе в цилиндърите вседствие на завихряне и оп тема:
Мерцедес е с меки цилиндри на М112 и М113...да бе да...
това не си го измислям...русите го пишат...те коли нямат ама са маняци на тема Бенцове!
надявам се инфото е полезно...
Тоест на първо време предлагам източника Аудодата да се забрани в този форум...

Не може..не може на CDI мотор с DPF 2008г да предлагаш синтетика си някава...в темата за ванове...!?маслото е по 229.31 което е много различна чорба ...2008г година мерцедес дизел не е бангия 1997г!?
какво е това и защо в другата тема...източник горе дадох. ето в този пък четем http://mb-info.ru/li...g_motor_oil.htm
...оригиналното масло по 229.3 е с вискозитет 5W40
тоест масло с вискозитет 10W40 e одобрено да, но е далечен заместител!!!
ето подходящо масло по 229.3 има и на Фукс и на Уacoo ще дам тех. данни
http://www.yacco-bul...E%2005-2007.pdf
обърни внимание Мотула горе е типична полусинтетика отговаряща на 229.1 от всички реномирани производители
229.3 на Yacoo е с кинематични вискозитети съответно при 100 градуса 13,9 срещу 15 на Мотул и при 40градуса 100 срещу 85 на Yacoo
разликата е очебийна на студено Мотула е 1/3 по гъст ...много поздрави на Мотулягите!
ето масло полусинтетика 10w40 което e пo 229.1 - с характеристики на горния Мотул дето па е 229.3...е леко!?
http://www.yacco-bul...E%2038-2010.pdf
прочети внимателно и ше се убедиш гледай кинематичните вискозитети при 40 градуса и при 100 и индексния клас.
229.1 е масло което НЕ се препоръчва на Екласа C207 http://mb-info.ru/liquids/typ/207.htm да така е .
Но C207 е развитието на спрените от производство ЦЛКта W208 и W209, които спокойно си пердашат с 229.1 ...но може и с 229.3/5 НО точно горния Мотул дефакто е по 229.1!
http://mb-info.ru/liquids/typ/208.htm
http://mb-info.ru/liquids/typ/209.htm
и се разбрахме нали...Аутодатата на боклука!

Но Ок в кой източник е упоменато В НИКОЙ СЛУЧАЙ масло 229.1 за ретро двигатела М111.944??? В кой Алфонсо?
Kak през 2000г двигател М111.944 ще се кара с масло по 229.3/5 КАТО ТАКОВА МАСЛО ТОГАВА НЕ Е ИМАЛО???
иначе грешен съвет и масло може да доведе до авария ! С неподходящо масло е възможно да се отчупи керамика на прах от катализатора и да влезе в цилиндърите вседствие на завихряне и оп тема:
Мерцедес е с меки цилиндри на М112 и М113...да бе да...
това не си го измислям...русите го пишат...те коли нямат ама са маняци на тема Бенцове!
надявам се инфото е полезно...
Този пост е редактиран от polaris: 17 февруари 2012 - 15:12
#15
Публикувано 17 февруари 2012 - 14:43
И понеже поста стана дълъг само виж вискозитетния индекс -157 е на Мотула 10/40.
на Yacoo 5/40 този индекс е 168!!!
Разликата е кошмарна за масла одобрени еднакво по 229.3 ...да пиша ли какво значи този индекс?
и още има Pour pointa четеш ли на двете масла одобрени по 229.3 ? Мотула горе замръзва при минус 30 градуса ...Yacoto при минус 42 градуса!!
А тази зима у нас падаха температурите до минус 30 градуса...не знам как да го кажа по меко, но Motul 6100 Synergie+ 10W-40 не е и не може да е масло по 229.3!
Не е лошо масло да не се разбере нещо като нападка към марката Мотул, но ето от този клас е идентични характеристики имат ... що Мотула е един клас нагоре ако някой ми обясни бутилка водка по избор получава.
ето:
http://www.motul-oil...40_TDS_(GB).pdf
http://www.yacco-bul...E%2038-2010.pdf
сходни добри полусинтетики 229.1 за коли на 13 лазарника и нагоре...
ето масло един клас отгоре
http://www.yacco-bul...E%2005-2007.pdf
такова имат и Мотул и Фукс и Репсойл и Мобил и Кастрол още 10 марки всички реномирани фирми...ама има си изисквания...на които да отговаря...под 159 идексен клас...малко...
а и ето ако е тоя Мотул горе го набиеш на Ц207 дето извисква 229.3 и нагоре вече е ГРЕШКА! Биг мистейк или очен балшая ошибка...
на Yacoo 5/40 този индекс е 168!!!
Разликата е кошмарна за масла одобрени еднакво по 229.3 ...да пиша ли какво значи този индекс?
и още има Pour pointa четеш ли на двете масла одобрени по 229.3 ? Мотула горе замръзва при минус 30 градуса ...Yacoto при минус 42 градуса!!
А тази зима у нас падаха температурите до минус 30 градуса...не знам как да го кажа по меко, но Motul 6100 Synergie+ 10W-40 не е и не може да е масло по 229.3!
Не е лошо масло да не се разбере нещо като нападка към марката Мотул, но ето от този клас е идентични характеристики имат ... що Мотула е един клас нагоре ако някой ми обясни бутилка водка по избор получава.
ето:
http://www.motul-oil...40_TDS_(GB).pdf
http://www.yacco-bul...E%2038-2010.pdf
сходни добри полусинтетики 229.1 за коли на 13 лазарника и нагоре...
ето масло един клас отгоре
http://www.yacco-bul...E%2005-2007.pdf
такова имат и Мотул и Фукс и Репсойл и Мобил и Кастрол още 10 марки всички реномирани фирми...ама има си изисквания...на които да отговаря...под 159 идексен клас...малко...
а и ето ако е тоя Мотул горе го набиеш на Ц207 дето извисква 229.3 и нагоре вече е ГРЕШКА! Биг мистейк или очен балшая ошибка...

Този пост е редактиран от polaris: 17 февруари 2012 - 15:40
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни