Jump to content

  •  

Photo
* * * * - 1 votes

Караме по магистралите вече със 140 км/ч

а по скоростните пътища-120км

  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#31 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 02:05

Oтносно техническото състояние- всеки си знае дереджето.
Аз лично като съм извадил пари да си сменя цялата предница + амортисьорите, като не съм жалил пари и за 4 чисто нови гуми, като знам че колата ми е обслужена, със сменени консумативи, че имам спирачки, накладките и дисковете са добре и т.н.
е защо тогава да не карам със 140км/ч????
Който обаче кара с изтрити, стари гуми, с износени накладки, разбита предница и изпуснали амортисьори, е на него и 90км/ч са му много :dry

Прав си колега, но представи си следната ситуация. Ти, който не жалиш от сигурността си, си джиткаш със 100 примерно. ( имай предвид, че ти караш всеки ден, предимно в голям град - рефлексите ти са страхотни ). Само, че както си караш ( да речем по магистралата ) те застига примерно Голф, примерно 2ка да речем от далечната 90год. Управлява го шофьор, който не кара всеки ден ( и да речем е от провинцията, където трафика е слаб (т.е. рефлексите му са далеч от твоите)) и понеже максималната скорост е 140 що да не изпъне голфчето, поддръжката, на което не е цветуща. Застига ви и трета кола, управявана от току-що взел книжка шофьор. На голфа му се къса шарнир примерно, шофьора се паникьосва, изгубва контрол. Ти отреагираш бързо набиваш спирачки и спираш, обаче момчето зад теб също не реагира адекватно и не може да спре. И какво става тогава?......

И на мен ми се кара по-бързо и аз гледам да поддържам колата си възможно по-добре, но нито пътищата, нито колите, нито шофьорите ни са дорасли за такива скорости според мен. Доста са хората,които карат веднъж седмично, доста са хората, които с месеци не проверяват състоянието на гумите си и т.н.
  • 1
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#32 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 02:08

Не бива да слагаме вси4ки под един знаменател
ограни4ения даже не трябва да има
Споделяте за 4асти,гуми втора употреба,нови и т.н.ама нещата пак са много относителни
Нека ви попитам,колко от вас са си вкарвали колите за тотално обслужване по ходова 4аст в оторизиран сервиз на Мерцедес,щото
аз съм го правил и съм плащал 4етерицифрени суми/нищо,4е карам 20се годишни коли/
С гумите е същата работа Ласа,Америка,Хон Гил Дон и други подобни,дето имената им не можем да произнесем/те пък,4е били нови,много важно/
купувал съм Ласа,нови и на втория месец бяха криви,като банан/даже и гаранцията им не потърсих,купих втора ръка Континентал и бях 100пъти по-доволен
Та за ограни4енията,кой където му е мястото,там трябва да си кара,демек вси4ки в дясно,а лявата лента само колкото да изпревариш


Напротив колега трябва да има. И то по-строги. Кое е по важно да се предвижиш жив и здрав за 5 минути, или за 4 минути ама да си настръхнал 3пъти. Това че ти и някой друг си поддържате страхтно колите не е застраховка, че няма да изкочи някой олигофрен и да ви изпатка челно със 140 примерно? И кво става тогава почваме да търсим кой е виновен. Ама това, че ти си дал 1хилка за гуми, че си дал 4цифрена сума за окачване ще те върне ли от гроба- не. В Германия ограничения може да няма, но има инфраструктура, има и технически контрол над автомобилите. А тук какво има? 500км магистрали всичко на всичко; рязане на пружини; ксенони в рефлектори и т.н.
  • 5
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#33 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,185 Posts:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

User's Awards

4
2
8
5

Posted 27 January 2012 - 08:37

Колеги,незнам дали знаете,но в Германия няма ограничения,това е така,но има едно голямо НО.Така както си няма ограничение и си паткаш да речеме с 200,става някаква издънка на аутобана,да речеме смазват се 2,3,4 коли,има и жертви.Идват компетентните органи изчисляват кой крив и кой прав,налагат съответните санкции.От тук нататък шоферите какво правят?Отиваш при застрахователя да ти изплати некви пари и той ти показва среден пръст.
Колко от вас знаят че в Германия застрахователите изплащат щети до 130км/ч?След това ако искаш карай и се удари с 500км/ч. нямаш право да искаш каквито и да е претенции.
Затова малко е нелепо да сравняваме тукашното ограничение с немското.Ама там няма ограничение,нека и тука да е повечко.Както няма ограничение така ако се случи нещо над допустимите 130км/ч много бързо разбираш че всъщност има ограничение.
Според мен сегашното ограничение на скоростта в България е повече от достатъчно,130+/- 10-20км отгоре.Санкциите трябва да се затегнат повече.Сега колко жертви даваме с това ограничение,а колко ли ще станат с по голямото?
  • 4
Не хапи този,който може да те изяде.

#34 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 09:19

рязане на пружини


20 години режа пружини и смело твърдя че единственият минус е липсата на по-голям клиренс през зимата. Но знам как се прави.

За евтините ксенонови доработки да..... ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#35 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 09:51

Е-е-е-е... вие егаси сценариите извадихте, голфове, неопитни шофьори, автобуси, преобърнати тирове...

Ами ако стане земетресение и магистралата се разцепи? Ами ако кацне летяща чиния на пътя... Ако стане някаква екстрена ситуация на пътя и 80 км/ч са достатъчни да се отрепеш... Дайте да ходим само пеш и да живеем в пещери, а?

За целта в закона има едно понятие "несъобразена скорост"... общото ограничение е общо. От там нататък, ако предизвикаш ПТП - 99% си бил с несъобразена скорост. То затова така се нарича, защото щом не си имал време да реагираш, щом не си имал място да спреш и т.н. - значи не си съобразил скоростта си с пътната обстановка и метеорологичните условия, с инфраструктурата и пътната настилка, с уменията си, с възможностите и състоянието на автомобила. В крайна сметка - всеки трябва да си носи отговорност за действията.

Преди 100 години са мислели, че ако карат с над 30 и ще се удушат или ще се сплескат на седалките, а сега знаем, че не е така...

А това за кошниците по пътищата е следствие от занижения контрол на ГТП. Ако колите се проверяват както трябва - одавна да са изчезнали таралясниците. Обаче това е обществено изгодно - щото на хората им изнася да няма правила или да има начини да се заобикалят...
  • 3

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#36 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 09:55

...................
Според мен сегашното ограничение на скоростта в България е повече от достатъчно,130+/- 10-20км отгоре.Санкциите трябва да се затегнат повече.Сега колко жертви даваме с това ограничение,а колко ли ще станат с по голямото?


В процентно съотношение жертвите по пътищата са сигурно 20-80% (магистрала - обикновени пътища).
Смъртните случай по магистралите така и така почти винаги са заради скорости, далеч над тези 140, за мен почти всичко идва от задкормилното устройство и пътищата ни. Има места където може да караш по-бързо и такива където не можеш, ти си преценяваш, въпроса е доколко е вярна преценката.....
Магистрала "Хемус" няма какво да се коментира въобще, на "Тракия" е далеч по-добре и може да си поддържаш нормална скорост - само дето нормална е различно понятие за хората, аз лично досега си карах с 140 на автопилот и ще продължавам пак така да си карам.
  • 1
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#37 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 10:13

Имаше една интересна статия, не помня, дали съм пускал линк към нея. Австралийски учени правят експеримент и научно доказват, че скоростта от 60 км/ч е по-безопасна от 40 или 50 км/ч в градски условия (важи за по-големите улици). С две думи - в няколко населени места вдигнали ограничението на скоростта в населените места от 40-50 на 60 км/ч и след 1 година отворили статистиката. Оказало се, че общият брой на инцидентите не е нарастнал, но броят на загиналите е намалял. Обяснението е, че при 40-50 км/ч, като те шибне автомобил си удряш главата в капака или предното стъкло и си дотам. При 60 км/ч обикновено пешеходецът прелита над колата и пада или чак отгоре или зад колата. Може да има малко по-тежки наранявания, но по-рядко води до смърт.

След това изследване в повечето големи градове, на пътищата, на които има условия за увеличаване на скоростта, са вдигнали ограниченията на скоростта...
  • 2

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#38 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 11:30

Прав си колега, но представи си следната ситуация. Ти, който не жалиш от сигурността си, си джиткаш със 100 примерно. ( имай предвид, че ти караш всеки ден, предимно в голям град - рефлексите ти са страхотни ). Само, че както си караш ( да речем по магистралата ) те застига примерно Голф, примерно 2ка да речем от далечната 90год. Управлява го шофьор, който не кара всеки ден ( и да речем е от провинцията, където трафика е слаб (т.е. рефлексите му са далеч от твоите)) и понеже максималната скорост е 140 що да не изпъне голфчето, поддръжката, на което не е цветуща. Застига ви и трета кола, управявана от току-що взел книжка шофьор. ......................


Пази боже, ама до такава ситуация никога не съм стигал :)
Поради ред причини. :drift
Многократно съм виждал ентусиасти с е такива като описаната от теб кошници да се силят по магистралата, обаче ако случайно силите им стигнат дотам, че почнат да ме настигат, лекичко погалвам педала на газта и ги оставяма много далеч назад :)

Илйката е прав, дайте да гледаме реално на нещата, а не да си представяме фантстични ситуации в стил "Final destination"' http://www.youtube.com/watch?v=cVaFQwRqUUg
  • 0

#39 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 12:51

Глей да не те догонят някакви такива играчи :) Аз направо се плаша като си помисля, че подобни карат по пътищата.

  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#40 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 13:48

Е..ти тъпаците.....но е такива влизат в гореспоменатите 20%...... :thumbdown
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#41 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3,955 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

User's Awards

2
8
3
2

Posted 27 January 2012 - 17:19

С 260км/ч и отгоре в аварийната лента... :kill_myself
  • 0

#42 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 17:29

Гледал съм го това със старата М5-ца, малоумници, какво да ти кажа. Напъват се като виждат че поршето е в пъти по-силно, ама и шофьора на поршето е луд че им се връзва.
Не знам на какво гориво е бмв-то при положение че стрелката на бензина е на нула???
  • 0

#43 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,833 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Posted 27 January 2012 - 17:56

На магистралата повече от 126 км не карам , на тунелите си спазвам 80км ограничение , ако искат и без ограничение да го правят , пак ще си карам със 120-125.
За никъде не бързам , дали ще ида със 5 мин по рано или по късно ми е през ...
Пък нека да ми казват , че не шофирам правилно , че съм страхливец и т.н , на мене си ми е мил животеца .
  • 1
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#44 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 18:09

На магистралата повече от 126 км не карам , на тунелите си спазвам 80км ограничение , ако искат и без ограничение да го правят , пак ще си карам със 120-125.
За никъде не бързам , дали ще ида със 5 мин по рано или по късно ми е през ...
Пък нека да ми казват , че не шофирам правилно , че съм страхливец и т.н , на мене си ми е мил животеца .


Не са пет минути, има фрапиращи случаи. Мой приятел пътува Варна-София за поне 7, даже някой път и 8 часа. С МЛ270 става това пътешествие. Ми ако ще ходя до морето за 8 часа, да ми отиде цял един ден, то по-добре влака да си хвана. В каквато и кола да пътуваш, целодневното седене си изморява и слизаш смазан.
  • 0

#45 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 27 January 2012 - 18:19

Не знам на какво гориво са, може да им е развален бензиномера. Накрая вдигнаха капака и не видях газова.
Ама ти видя ли за какъв кош става въпрос...
Иначе перфектна такава поддържа 300км/ч. Не ме питай защо съм толкова убеден :)
Да, то Поршето няколко пъти им направи ластици, ама роди ме мамо без акъл, пък аз сам ще се утрепя явно е мотото на тея...

До Варна си е път... До Бургас е 4ч.30м. нормално каране.
  • 1

Audi_A4_avatar.gif





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users