Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с оборотите


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 Мърки

Мърки

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стромснес
  • Автомобил:
    E220T '94 M111.960
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2012 - 20:31

Здравейте!
Това ми първото участие във форума, като собственик на Мерцедес и за мое съжаление във връзка с технически проблем. Снощи четох различни теми на хора с проблеми на пръв поглед като подобни моя, но в крайна сметка не успях да открия нещо, което да ме насочи към някакво конкретно решение на проблема. Та, става дума за следното:
Есента, когато почна да се застудява рано сутрин забелязах, че автоматичния смукач не действа както преди и паленето взе да става проблемно. В момента колата пали от втория път. Както и да е, с малко повече газ тръгвам на работа, щях да го преживея. Забелязах, че когато е студена оборотите са около 800/мин., а когато е загряла - около 1200/мин., което спред мен трябва да е обратното. Обаче преди два месеца за първи път се появи нещо странно, на два пъти след запалване оборотите играеха в диапазона 1500-2500 и това беше неконтролируемо - пробвах да дам газ - взе да се дави, но оборотите така и не се промениха. Като че ли беше влязла в някакъв цикъл и само след многократно гасене и палене успя да се оправи. Единия път стана, когато беше студена, а втория път обратното - когато беше вече загряла. Сега, след два месеца отново се появи този проблем вече по-настоятелно, но само когато колата е вече загряла. Когато паля оборотите почват да играят познатото 1500-2500, а когато се появи проблема в движение, се усеща как колата върви неравномерно с леко придърпване. Интересното е че и в двата случая успявам да се справя временно с проблема, като изключа от скорост, изгася двигателя, запаля и моментално включа на скорост. Ако не включа на скорост до 1-2 секунди проблема се явява наново и пак трябва да повторя "процедурата". Питах наляво-надясно и колкото пъти го направих, толкова различни отговора получих. Преди да отида на диагностика, реших да ви пиша като последна надежда, че евентуално ще успея да се справя сам с проблема.
Забравих да спомена, че септември бях на технически преглед и нямах никакъв проблем с емисиите, което предполагам ще елиминира ламбда сондата, и че колата е автоматик.
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 януари 2012 - 22:46

Здравей,

Автоматичен смукач на кола с инжекцион няма. Не е уместно да се ползва термина "автоматичен смукач" в твоя случай.

Ако става въпрос за колата от подписа, двигателят е м111 с HFM управление и електронен дросел.

Единият вариант е нарушена изолация на кабелите в моторния отсек, вкл. към електронния дросел, който контролира и празния ход (няма отделен регулатор на празния ход). Много от късните 124-ки, именно с м111 мотор, страдат от лоши кабели по ел. иснталация на мотора.

Другият вариант е дебитомер.

Ако е дебитомер - със сигурност ще имаш записани грешки.

Ако е проблем с управлението на дросела - също.

Най-добре направи един прочит на кодовете за неизправност и по възможност напиши какво е излязло.
  • 1

#3 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 13 януари 2012 - 03:16

Колега, аз имах подобен проблем и се оказа, че буксата на дросела се беще извадила и не правеше хубав контакт. Провери я, може да е от нея :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2012 - 10:52

Мърки, няма да и се плашиш. Инсталацията ти е за оправяне!

Как да го провериш: Вкарваш Бенца в топъл гараж, откачаш батерията, пускаш му качествена духалка за два,три дни, под мотора..... закачаш батерията, пробваш!

Заработи ли прилично, тя е! А след необходимата интервенцията по нея, ще заспи!

п.с

Слагам го в червено за бъдещите нуждаещи се. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 jcaesar

jcaesar

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    МБ 190е 1,8 92г
    МБ 200се 2,0 93г

Публикувано 13 януари 2012 - 12:55

При мен заради мократа ел. инсталация ми изгоря комутатора нямах ток за моторчето в дросела което регулира оборотите на празен ход и при изпреварване на 5та предавка си беше жива мъка.
Слушай бай Васил няма да съжеляваш

http://forums.mbclub...showtopic=31119
ето темата ,която съм писал за проблема ми може да ти свърши работа
ПП. Дадох 100лв. за нова инсталация - хоме мейд и нямам проблеми вече с нея.

Този пост е редактиран от jcaesar: 13 януари 2012 - 19:23

  • 0

#6 Мърки

Мърки

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стромснес
  • Автомобил:
    E220T '94 M111.960
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2012 - 21:52

Благодаря на всички ви за съветите! Ще проверя утре по светло буксата на дросела. Диагностика ще пробвам да направя в началото на другата седмица. Бай Василе, искам да пробвам идеята с духалката под двигателя, но не се сещам някой да има и топъл и сух гараж в момента. Моя е точно обратното - влажен, мухлясъл и студен. Незнам дали има смисъл да пробвам в моя. Ще направя и нещо друго: лятото колата беше на сервиз заради доста проблеми, един от тях смяна на гарнитурата на главата. Бях казал на механика "Ако видиш нещо нередно го отстранявай на момента - сега е момента". Нищо не ми спомена за кабелите, предполагам че са били добре, а оттогава съм изминал почти 10 хил. км - в смисъл нямаше още тогава да се разпадне изолацията им след като са били вече разбутани? Ще се свържа с него и ще го питам, ако евентуално си спомня.
М/у другото колата е на ~350 хил. км, незнам след колко км или години се скапва инсталацията, но дали има някакъв шанс вече да са били подменени от предишния собственик?
  • 0

#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2012 - 22:25

дано са сменени. Ама ако не са сменени....не си давай парите за диагностики. Наще 124 сами се диагностицират. :) по новите да одат.;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 jcaesar

jcaesar

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    МБ 190е 1,8 92г
    МБ 200се 2,0 93г

Публикувано 14 януари 2012 - 12:58

Сега се сетих нещо полезно за оборотите M111.940

.... Когато паля оборотите почват да играят познатото 1500-2500, а когато се появи проблема в движение, се усеща как колата върви неравномерно с леко придърпване...


ако ти се занимава и ти се дават излизшно пари (дай боже да е излишно) закарай колата на ел.техник да види схемите от комутатор към дросел за всеки случай и да види имаш ли ток към моторчето в дросела което коригира празния ход на моя комутатор беше ПИН 17 само дето в момента не мога да се сетя на кой беше сименс или на бош и колаа я няма да проверя ...При мен така се получи ,че сичко работи само нямах ток за празния ход и като смених вече комутатора колата стана като нова направо ,двигателя замърка взе да върви както трабва държеше оборотите както трабва

Нека Колеги дето са имали подобни ако не и същите проблеми да кажат и тяхното мнение

Този пост е редактиран от jcaesar: 14 януари 2012 - 13:14

  • 0

#9 Мърки

Мърки

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стромснес
  • Автомобил:
    E220T '94 M111.960
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 януари 2012 - 16:26

Разгледах кабелите - всичките, които отиват към свещите са с втвърдени и сцепени по дължината уплътнения или поне така бяха краищата им, които стърчаха от шлауха. :wacko Останалите, които са далеч от мотора изглеждаха ок. Не се реших да сцепя шлаух да видя какво става навътре, щото направо ме достраша- не съм подготвен изобщо за ремонт - нямам никакви консумативи подръка в момента. Открих и кабели дебелообвързани с изолирбанд - явно са давали фира. Явно ще ги сменям сам и искам да попитам няколко неща:
Къде се намира комутатора и от коя част се достига най лесно до него - от моторния отсек или от купето?
За смяна на инсталацията ще се налага ли да се лежи под колата, в смисъл трябва ли да се вдига на крикове или стенд?
Има ли някъде в нета информация в каква последователност се работи, т.е. откъде се започва, какво се маха, с какво трябва да се внимава - неща от този род?
И последно: някой има ли сканирано ръководство/инструкции за ремонт на този модел по възможност на английски?
  • 0

#10 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 януари 2012 - 14:48

Потърси в търсачката на форума има поне две големи теми за подмяна на инсталацията.
Също така доста компетентен колега предлага решението за подмяна само на изолацията на кабелите, който също така и предлага изпитана изолационна лента на Бишоп 962 / 963 с която се умотават кабелите.
На мен ми предстои същата интервенция и съм се спрял само на подмяна на изолацията ( и единия и другия вариант си имат плюсове и минуси, ще ги прочетеш в темите ).
Аз също горещо апелирам да споделите някаква примерна последователност на работа, касаеща демонтажа на елементите.
Във форума има доста подробно описана подмяната на кабелите на една 190-ка с М102, аз съм с М111 и за него до сега не съм открил тема с препоръки за последователност и моменти на които да се обърне повече внимание..

Относно КОМУТАТОРА за който --->Мърки<--- пита се намира зад левия фар върху калника на М111,940....... , но до колкото виждам на подписа пише 220Т и е възможно да нямаш комутатор. До колкото знам М111,960,,,,,,,,, няма комутатор които е 2200 кб. см
  • 0

#11 jcaesar

jcaesar

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    МБ 190е 1,8 92г
    МБ 200се 2,0 93г

Публикувано 16 януари 2012 - 15:48

За смяната не етолкова страшно трабва ти топъл гараж и познат който е на ТИ с елкаджийските работи за всеки случай просто и за компа ния има някаде кадето мой са объркаш ако си сам ,няма нужда от крикове и тем подобни отваряш капака и действаш обаче аз говоря за М111,940 двигател с комутатор колегата каза че май твоя е без и аз незнам дали има нека някой да каже който знае И ако имаш вадиш буксата от комутатора и до двигателя следваш кабелите ги вадиш има и под пласмаси минаващи и около двигателя са все датчици и такива работи общо взето не е сложно трабва да подбереш кабел с правенлното сечение тука мене не ме бива не мога ти дам съвет ,питай елкаджия там вече. А за буксите при мен ги рязаха с тънка шайба с флекс което ми напомня че не съм ги натъпкал с силикон дупките :D
  • 0

#12 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 януари 2012 - 16:00

Колега --->jcaesar<--- комутатора не се сваля нали? Защото моя е заварен с планка за калника против кражба.
  • 0

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 януари 2012 - 17:53

Не се сваля комутатора. Маха се дросела, отварят се водачите-"улуците"...инсталацията се освобождава от лентите и един по един кабелите се проверяват и изолират до здраво. Откачат се и се освобождават от доста места..

При м111/ 2.2 кабелите са двойно повече от на м111 / 2.0. Двойката се прави най лесно. .......абе дискотека си е.:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 jcaesar

jcaesar

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    МБ 190е 1,8 92г
    МБ 200се 2,0 93г

Публикувано 16 януари 2012 - 17:55

не, само си изкарваш буксата от него и вадиш вече кабелите и пак пазвам вземи си жокер - жичкаджия или приятел който разбира от тоци да ти е по лесно да баете за здраве на инсталацията

на снимката в кръгче това е комутатора ,нямам по хубава снимка в момента за сажъление ,ако има нещо питай пак .

това е за м111.940 !!! 2,0 16в !


слушай бай Васил няма да съжеляваш :)

Прикачени файлове


  • 0

#15 Мърки

Мърки

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стромснес
  • Автомобил:
    E220T '94 M111.960
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2012 - 21:14

Прочетох темите цитирани по-горе и реших да сменя само изолацията на кабелите. Без да съм екперт, а като лаик в работата с токове, сметнах че това е най-безопасния и най-лесния вариант за мен. Може би ще отнеме повече време, но пък вероятността да сбъркам е по-малка. Неуспях да направя експеримента с печката в гаража, но последните дни беше сухо тук и колата наистина върви по-добре при по-ниска влажност. Бай Василе, в една от темите препоръчваш ленитите "BISHOP,№ 962,963 и N'85 за запечатка" - горе-долу по колко ролки и само това ли ще трябва за смяна на изолацията?

Предстои ми възтановяване на изолацията на два броя мотори,5.0 и 2.2 на w140 и 124. Тогава ще приложа една насочваща тема по проблема и тоталното му отсраняване,бързо лесно и вещо.

2.2 е точно моя мотор - има ли я наистина тази тема във форума?
Ще навия един приятел, който е на ти с токовете да помага, за да не се омотам. Незнам кога ще почна, защото подходящо място за работа е проблем в момента, но за мое улеснение и за в помощ на други ще направя снимки в процеса на работата и после ще ги кача тук в темата, подкрепени с подробни обяснения, кое,как и къде.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни