Проблем с оборотите
Започната от Мърки, 12 яну 2012 - 20:31:37
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 януари 2012 - 20:31
Здравейте!
Това ми първото участие във форума, като собственик на Мерцедес и за мое съжаление във връзка с технически проблем. Снощи четох различни теми на хора с проблеми на пръв поглед като подобни моя, но в крайна сметка не успях да открия нещо, което да ме насочи към някакво конкретно решение на проблема. Та, става дума за следното:
Есента, когато почна да се застудява рано сутрин забелязах, че автоматичния смукач не действа както преди и паленето взе да става проблемно. В момента колата пали от втория път. Както и да е, с малко повече газ тръгвам на работа, щях да го преживея. Забелязах, че когато е студена оборотите са около 800/мин., а когато е загряла - около 1200/мин., което спред мен трябва да е обратното. Обаче преди два месеца за първи път се появи нещо странно, на два пъти след запалване оборотите играеха в диапазона 1500-2500 и това беше неконтролируемо - пробвах да дам газ - взе да се дави, но оборотите така и не се промениха. Като че ли беше влязла в някакъв цикъл и само след многократно гасене и палене успя да се оправи. Единия път стана, когато беше студена, а втория път обратното - когато беше вече загряла. Сега, след два месеца отново се появи този проблем вече по-настоятелно, но само когато колата е вече загряла. Когато паля оборотите почват да играят познатото 1500-2500, а когато се появи проблема в движение, се усеща как колата върви неравномерно с леко придърпване. Интересното е че и в двата случая успявам да се справя временно с проблема, като изключа от скорост, изгася двигателя, запаля и моментално включа на скорост. Ако не включа на скорост до 1-2 секунди проблема се явява наново и пак трябва да повторя "процедурата". Питах наляво-надясно и колкото пъти го направих, толкова различни отговора получих. Преди да отида на диагностика, реших да ви пиша като последна надежда, че евентуално ще успея да се справя сам с проблема.
Забравих да спомена, че септември бях на технически преглед и нямах никакъв проблем с емисиите, което предполагам ще елиминира ламбда сондата, и че колата е автоматик.
Това ми първото участие във форума, като собственик на Мерцедес и за мое съжаление във връзка с технически проблем. Снощи четох различни теми на хора с проблеми на пръв поглед като подобни моя, но в крайна сметка не успях да открия нещо, което да ме насочи към някакво конкретно решение на проблема. Та, става дума за следното:
Есента, когато почна да се застудява рано сутрин забелязах, че автоматичния смукач не действа както преди и паленето взе да става проблемно. В момента колата пали от втория път. Както и да е, с малко повече газ тръгвам на работа, щях да го преживея. Забелязах, че когато е студена оборотите са около 800/мин., а когато е загряла - около 1200/мин., което спред мен трябва да е обратното. Обаче преди два месеца за първи път се появи нещо странно, на два пъти след запалване оборотите играеха в диапазона 1500-2500 и това беше неконтролируемо - пробвах да дам газ - взе да се дави, но оборотите така и не се промениха. Като че ли беше влязла в някакъв цикъл и само след многократно гасене и палене успя да се оправи. Единия път стана, когато беше студена, а втория път обратното - когато беше вече загряла. Сега, след два месеца отново се появи този проблем вече по-настоятелно, но само когато колата е вече загряла. Когато паля оборотите почват да играят познатото 1500-2500, а когато се появи проблема в движение, се усеща как колата върви неравномерно с леко придърпване. Интересното е че и в двата случая успявам да се справя временно с проблема, като изключа от скорост, изгася двигателя, запаля и моментално включа на скорост. Ако не включа на скорост до 1-2 секунди проблема се явява наново и пак трябва да повторя "процедурата". Питах наляво-надясно и колкото пъти го направих, толкова различни отговора получих. Преди да отида на диагностика, реших да ви пиша като последна надежда, че евентуално ще успея да се справя сам с проблема.
Забравих да спомена, че септември бях на технически преглед и нямах никакъв проблем с емисиите, което предполагам ще елиминира ламбда сондата, и че колата е автоматик.
#2
Публикувано 12 януари 2012 - 22:46
Здравей,
Автоматичен смукач на кола с инжекцион няма. Не е уместно да се ползва термина "автоматичен смукач" в твоя случай.
Ако става въпрос за колата от подписа, двигателят е м111 с HFM управление и електронен дросел.
Единият вариант е нарушена изолация на кабелите в моторния отсек, вкл. към електронния дросел, който контролира и празния ход (няма отделен регулатор на празния ход). Много от късните 124-ки, именно с м111 мотор, страдат от лоши кабели по ел. иснталация на мотора.
Другият вариант е дебитомер.
Ако е дебитомер - със сигурност ще имаш записани грешки.
Ако е проблем с управлението на дросела - също.
Най-добре направи един прочит на кодовете за неизправност и по възможност напиши какво е излязло.
Автоматичен смукач на кола с инжекцион няма. Не е уместно да се ползва термина "автоматичен смукач" в твоя случай.
Ако става въпрос за колата от подписа, двигателят е м111 с HFM управление и електронен дросел.
Единият вариант е нарушена изолация на кабелите в моторния отсек, вкл. към електронния дросел, който контролира и празния ход (няма отделен регулатор на празния ход). Много от късните 124-ки, именно с м111 мотор, страдат от лоши кабели по ел. иснталация на мотора.
Другият вариант е дебитомер.
Ако е дебитомер - със сигурност ще имаш записани грешки.
Ако е проблем с управлението на дросела - също.
Най-добре направи един прочит на кодовете за неизправност и по възможност напиши какво е излязло.
#3
Публикувано 13 януари 2012 - 03:16
Колега, аз имах подобен проблем и се оказа, че буксата на дросела се беще извадила и не правеше хубав контакт. Провери я, може да е от нея
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#4
Публикувано 13 януари 2012 - 10:52
Мърки, няма да и се плашиш. Инсталацията ти е за оправяне!
Как да го провериш: Вкарваш Бенца в топъл гараж, откачаш батерията, пускаш му качествена духалка за два,три дни, под мотора..... закачаш батерията, пробваш!
Заработи ли прилично, тя е! А след необходимата интервенцията по нея, ще заспи!
п.с
Слагам го в червено за бъдещите нуждаещи се.
Как да го провериш: Вкарваш Бенца в топъл гараж, откачаш батерията, пускаш му качествена духалка за два,три дни, под мотора..... закачаш батерията, пробваш!
Заработи ли прилично, тя е! А след необходимата интервенцията по нея, ще заспи!
п.с
Слагам го в червено за бъдещите нуждаещи се.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 13 януари 2012 - 12:55
При мен заради мократа ел. инсталация ми изгоря комутатора нямах ток за моторчето в дросела което регулира оборотите на празен ход и при изпреварване на 5та предавка си беше жива мъка.
Слушай бай Васил няма да съжеляваш
http://forums.mbclub...showtopic=31119
ето темата ,която съм писал за проблема ми може да ти свърши работа
ПП. Дадох 100лв. за нова инсталация - хоме мейд и нямам проблеми вече с нея.
Слушай бай Васил няма да съжеляваш
http://forums.mbclub...showtopic=31119
ето темата ,която съм писал за проблема ми може да ти свърши работа
ПП. Дадох 100лв. за нова инсталация - хоме мейд и нямам проблеми вече с нея.
Този пост е редактиран от jcaesar: 13 януари 2012 - 19:23
#6
Публикувано 13 януари 2012 - 21:52
Благодаря на всички ви за съветите! Ще проверя утре по светло буксата на дросела. Диагностика ще пробвам да направя в началото на другата седмица. Бай Василе, искам да пробвам идеята с духалката под двигателя, но не се сещам някой да има и топъл и сух гараж в момента. Моя е точно обратното - влажен, мухлясъл и студен. Незнам дали има смисъл да пробвам в моя. Ще направя и нещо друго: лятото колата беше на сервиз заради доста проблеми, един от тях смяна на гарнитурата на главата. Бях казал на механика "Ако видиш нещо нередно го отстранявай на момента - сега е момента". Нищо не ми спомена за кабелите, предполагам че са били добре, а оттогава съм изминал почти 10 хил. км - в смисъл нямаше още тогава да се разпадне изолацията им след като са били вече разбутани? Ще се свържа с него и ще го питам, ако евентуално си спомня.
М/у другото колата е на ~350 хил. км, незнам след колко км или години се скапва инсталацията, но дали има някакъв шанс вече да са били подменени от предишния собственик?
М/у другото колата е на ~350 хил. км, незнам след колко км или години се скапва инсталацията, но дали има някакъв шанс вече да са били подменени от предишния собственик?
#7
Публикувано 13 януари 2012 - 22:25
дано са сменени. Ама ако не са сменени....не си давай парите за диагностики. Наще 124 сами се диагностицират. по новите да одат.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Публикувано 14 януари 2012 - 12:58
Сега се сетих нещо полезно за оборотите M111.940
ако ти се занимава и ти се дават излизшно пари (дай боже да е излишно) закарай колата на ел.техник да види схемите от комутатор към дросел за всеки случай и да види имаш ли ток към моторчето в дросела което коригира празния ход на моя комутатор беше ПИН 17 само дето в момента не мога да се сетя на кой беше сименс или на бош и колаа я няма да проверя ...При мен така се получи ,че сичко работи само нямах ток за празния ход и като смених вече комутатора колата стана като нова направо ,двигателя замърка взе да върви както трабва държеше оборотите както трабва
Нека Колеги дето са имали подобни ако не и същите проблеми да кажат и тяхното мнение
.... Когато паля оборотите почват да играят познатото 1500-2500, а когато се появи проблема в движение, се усеща как колата върви неравномерно с леко придърпване...
ако ти се занимава и ти се дават излизшно пари (дай боже да е излишно) закарай колата на ел.техник да види схемите от комутатор към дросел за всеки случай и да види имаш ли ток към моторчето в дросела което коригира празния ход на моя комутатор беше ПИН 17 само дето в момента не мога да се сетя на кой беше сименс или на бош и колаа я няма да проверя ...При мен така се получи ,че сичко работи само нямах ток за празния ход и като смених вече комутатора колата стана като нова направо ,двигателя замърка взе да върви както трабва държеше оборотите както трабва
Нека Колеги дето са имали подобни ако не и същите проблеми да кажат и тяхното мнение
Този пост е редактиран от jcaesar: 14 януари 2012 - 13:14
#9
Публикувано 15 януари 2012 - 16:26
Разгледах кабелите - всичките, които отиват към свещите са с втвърдени и сцепени по дължината уплътнения или поне така бяха краищата им, които стърчаха от шлауха. Останалите, които са далеч от мотора изглеждаха ок. Не се реших да сцепя шлаух да видя какво става навътре, щото направо ме достраша- не съм подготвен изобщо за ремонт - нямам никакви консумативи подръка в момента. Открих и кабели дебелообвързани с изолирбанд - явно са давали фира. Явно ще ги сменям сам и искам да попитам няколко неща:
Къде се намира комутатора и от коя част се достига най лесно до него - от моторния отсек или от купето?
За смяна на инсталацията ще се налага ли да се лежи под колата, в смисъл трябва ли да се вдига на крикове или стенд?
Има ли някъде в нета информация в каква последователност се работи, т.е. откъде се започва, какво се маха, с какво трябва да се внимава - неща от този род?
И последно: някой има ли сканирано ръководство/инструкции за ремонт на този модел по възможност на английски?
Къде се намира комутатора и от коя част се достига най лесно до него - от моторния отсек или от купето?
За смяна на инсталацията ще се налага ли да се лежи под колата, в смисъл трябва ли да се вдига на крикове или стенд?
Има ли някъде в нета информация в каква последователност се работи, т.е. откъде се започва, какво се маха, с какво трябва да се внимава - неща от този род?
И последно: някой има ли сканирано ръководство/инструкции за ремонт на този модел по възможност на английски?
#10
Публикувано 16 януари 2012 - 14:48
Потърси в търсачката на форума има поне две големи теми за подмяна на инсталацията.
Също така доста компетентен колега предлага решението за подмяна само на изолацията на кабелите, който също така и предлага изпитана изолационна лента на Бишоп 962 / 963 с която се умотават кабелите.
На мен ми предстои същата интервенция и съм се спрял само на подмяна на изолацията ( и единия и другия вариант си имат плюсове и минуси, ще ги прочетеш в темите ).
Аз също горещо апелирам да споделите някаква примерна последователност на работа, касаеща демонтажа на елементите.
Във форума има доста подробно описана подмяната на кабелите на една 190-ка с М102, аз съм с М111 и за него до сега не съм открил тема с препоръки за последователност и моменти на които да се обърне повече внимание..
Относно КОМУТАТОРА за който --->Мърки<--- пита се намира зад левия фар върху калника на М111,940....... , но до колкото виждам на подписа пише 220Т и е възможно да нямаш комутатор. До колкото знам М111,960,,,,,,,,, няма комутатор които е 2200 кб. см
Също така доста компетентен колега предлага решението за подмяна само на изолацията на кабелите, който също така и предлага изпитана изолационна лента на Бишоп 962 / 963 с която се умотават кабелите.
На мен ми предстои същата интервенция и съм се спрял само на подмяна на изолацията ( и единия и другия вариант си имат плюсове и минуси, ще ги прочетеш в темите ).
Аз също горещо апелирам да споделите някаква примерна последователност на работа, касаеща демонтажа на елементите.
Във форума има доста подробно описана подмяната на кабелите на една 190-ка с М102, аз съм с М111 и за него до сега не съм открил тема с препоръки за последователност и моменти на които да се обърне повече внимание..
Относно КОМУТАТОРА за който --->Мърки<--- пита се намира зад левия фар върху калника на М111,940....... , но до колкото виждам на подписа пише 220Т и е възможно да нямаш комутатор. До колкото знам М111,960,,,,,,,,, няма комутатор които е 2200 кб. см
#11
Публикувано 16 януари 2012 - 15:48
За смяната не етолкова страшно трабва ти топъл гараж и познат който е на ТИ с елкаджийските работи за всеки случай просто и за компа ния има някаде кадето мой са объркаш ако си сам ,няма нужда от крикове и тем подобни отваряш капака и действаш обаче аз говоря за М111,940 двигател с комутатор колегата каза че май твоя е без и аз незнам дали има нека някой да каже който знае И ако имаш вадиш буксата от комутатора и до двигателя следваш кабелите ги вадиш има и под пласмаси минаващи и около двигателя са все датчици и такива работи общо взето не е сложно трабва да подбереш кабел с правенлното сечение тука мене не ме бива не мога ти дам съвет ,питай елкаджия там вече. А за буксите при мен ги рязаха с тънка шайба с флекс което ми напомня че не съм ги натъпкал с силикон дупките
#12
Публикувано 16 януари 2012 - 16:00
Колега --->jcaesar<--- комутатора не се сваля нали? Защото моя е заварен с планка за калника против кражба.
#13
Публикувано 16 януари 2012 - 17:53
Не се сваля комутатора. Маха се дросела, отварят се водачите-"улуците"...инсталацията се освобождава от лентите и един по един кабелите се проверяват и изолират до здраво. Откачат се и се освобождават от доста места..
При м111/ 2.2 кабелите са двойно повече от на м111 / 2.0. Двойката се прави най лесно. .......абе дискотека си е.
При м111/ 2.2 кабелите са двойно повече от на м111 / 2.0. Двойката се прави най лесно. .......абе дискотека си е.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 16 януари 2012 - 17:55
не, само си изкарваш буксата от него и вадиш вече кабелите и пак пазвам вземи си жокер - жичкаджия или приятел който разбира от тоци да ти е по лесно да баете за здраве на инсталацията
на снимката в кръгче това е комутатора ,нямам по хубава снимка в момента за сажъление ,ако има нещо питай пак .
това е за м111.940 !!! 2,0 16в !
слушай бай Васил няма да съжеляваш
на снимката в кръгче това е комутатора ,нямам по хубава снимка в момента за сажъление ,ако има нещо питай пак .
това е за м111.940 !!! 2,0 16в !
слушай бай Васил няма да съжеляваш
Прикачени файлове
#15
Публикувано 17 януари 2012 - 21:14
Прочетох темите цитирани по-горе и реших да сменя само изолацията на кабелите. Без да съм екперт, а като лаик в работата с токове, сметнах че това е най-безопасния и най-лесния вариант за мен. Може би ще отнеме повече време, но пък вероятността да сбъркам е по-малка. Неуспях да направя експеримента с печката в гаража, но последните дни беше сухо тук и колата наистина върви по-добре при по-ниска влажност. Бай Василе, в една от темите препоръчваш ленитите "BISHOP,№ 962,963 и N'85 за запечатка" - горе-долу по колко ролки и само това ли ще трябва за смяна на изолацията?
Ще навия един приятел, който е на ти с токовете да помага, за да не се омотам. Незнам кога ще почна, защото подходящо място за работа е проблем в момента, но за мое улеснение и за в помощ на други ще направя снимки в процеса на работата и после ще ги кача тук в темата, подкрепени с подробни обяснения, кое,как и къде.
2.2 е точно моя мотор - има ли я наистина тази тема във форума?Предстои ми възтановяване на изолацията на два броя мотори,5.0 и 2.2 на w140 и 124. Тогава ще приложа една насочваща тема по проблема и тоталното му отсраняване,бързо лесно и вещо.
Ще навия един приятел, който е на ти с токовете да помага, за да не се омотам. Незнам кога ще почна, защото подходящо място за работа е проблем в момента, но за мое улеснение и за в помощ на други ще направя снимки в процеса на работата и после ще ги кача тук в темата, подкрепени с подробни обяснения, кое,как и къде.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни