Колегата е точен човек, лично го познавам, но като новопокръстен фен на Шкода има някои заблуждения, за които вероятно няма лична вина.
Първо, това, на което МБ викат ASR и ВАГ викат ЕДЛ, е в общи линии едно и също.
ASR, MB - http://www.mercedest...C) 02-25-04.pdf
If one rear wheel is slipping, then braking is applied at that spinning wheel. This transfers torque to the non-spinning wheel (the one having traction)
на стр. 5 има обяснение на функциите, а на стр. 10 има една табличка, при каква скорост какво прави. При някой случаи първо отнема газта, после натиска спирачката на боксуващото колело, а при други обратното.
EDL, VAG - http://www.vw.ca/en/...fferential.html
If one wheel starts to spin, the electronic differential lock will brake the wheel as necessary, directing power to the wheel with greater traction.
Съгласен съм с колегата doich, че клипчето е заблуждаващо, защото първо неправилно използва термините ESP/ASR и второ при включването на ЕДЛ-а водачът почва да върти волана наляво надясно, което при FWD е успешна стратегия за търсене на повече сцепление, докато преди това, на изключен ЕДЛ, я е оставил да се окопае.
В допълнение ще кажа, че предпочитам да не мога да тръгна, отколкото да не мога да спра или да държа колата в пътя.
В движение бенцовете са по-стабилни от повечето автомобили, било то с предно или задно и това е, което наистина има значение.
И накрая ще дам един цитат от един документ на WABCO - http://inform.wabco-.../8150101943.pdf
Limits of ASR - The traction capacity of an all-wheel driven commercial vehicle can not be achieved by a motor vehicle with only one driving axle - not even with optimal ASR.