Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Буксуване,ESP, блокажи и прочие...


  • Please log in to reply
117 мнения по тази тема

#106 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 януари 2014 - 17:54

Колегата е точен човек, лично го познавам, но като новопокръстен фен на Шкода има някои заблуждения, за които вероятно няма лична вина. :)

 

Първо, това, на което МБ викат ASR и ВАГ викат ЕДЛ, е в общи линии едно и също.

 

ASR, MB - http://www.mercedest...C) 02-25-04.pdf

If one rear wheel is slipping, then braking is applied at that spinning wheel. This transfers torque to the non-spinning wheel (the one having traction)

на стр. 5 има обяснение на функциите, а на стр. 10 има една табличка, при каква скорост какво прави. При някой случаи първо отнема газта, после натиска спирачката на боксуващото колело, а при други обратното.

 

EDL, VAG - http://www.vw.ca/en/...fferential.html

If one wheel starts to spin, the electronic differential lock will brake the wheel as necessary, directing power to the wheel with greater traction.

 

Съгласен съм с колегата doich, че клипчето е заблуждаващо, защото първо неправилно използва термините ESP/ASR и второ при включването на ЕДЛ-а водачът почва да върти волана наляво надясно, което при FWD е успешна стратегия за търсене на повече сцепление, докато преди това, на изключен ЕДЛ, я е оставил да се окопае.

 

В допълнение ще кажа, че предпочитам да не мога да тръгна, отколкото да не мога да спра или да държа колата в пътя.

В движение бенцовете са по-стабилни от повечето автомобили, било то с предно или задно и това е, което наистина има значение.

 

И накрая ще дам един цитат от един документ на WABCO - http://inform.wabco-.../8150101943.pdf

 

Limits of ASR - The traction capacity of an all-wheel driven commercial vehicle can not be achieved by a motor vehicle with only one driving axle - not even with optimal ASR.


  • 2

#107 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 януари 2014 - 21:53

Aз съм възхитен от ASC/ASR, колкото и да е примитивна.

Малкото БМВ е 2.5 бензин с ASC, което е еквивалент на ASR.

Имайки предвид, че това е 4тата ми Е36ица и знам добре какво е поведението им и това, че са с 50:50 тегло, с ASC-то не съм затънал никъде.

Шперът си иска да можеш да караш, много добра идея е, но е опасно.

 

Вече с ръка на сърцето, и ASC/ASR са много полезни според мен! За ESP/DSC/DTC и аналогичните им, да не говорим. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#108 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 30 януари 2014 - 22:58

Здравей Стани,

благодаря за пояснението, прав си като казваш, че ASR при Мерцедес включва и електронно управляваното спиране на загубилото сцепление колело по подразбиране. В документа доста ясно си го пише - да.

Да, но ASR на Мерцедес не е EDL на VAG, по-скоро ASR на Мерцедес е ASR + EDL на VAG автомобилите. Там са го разграничили и го продават като отделни екстри, както вече коментирахме:

http://vag-codes.inf...ption-codes.pdf

1AR = Anti-spin regulation (ABS/ASR)
1AD = Anti-lock brake system (ABS) with electronic differential lock (EDL)
1AE = Electronic differential lock (EDL/ABS)
1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

1AR - единственото, което прави е да отнема въртящ момент като спира подаването на гориво:примерно отляво лед, отдясно асфалт - няма тръгване
1AD и 1AE - ABS надградена със спиране само на буксуващото колело, без отнемане на обороти
1AJ - това е еквивалента на ASR при Мерцедес

ASR (по вашему) - една много добра система, която разположена на предния мост работи невероятно добре! :-) Днес отново се доказа, преминах безпроблемно от места, където с Мерцедеса не бих минал и в най-смелите си мечти... даже и да имаше ASR! Иначе си прав за стабилността в движение, но за какво движение говорим, когато не можеш да излезеш от паркинг/квартал и т.н. ? За да имаш стабилност, първо трябва да се движиш и след това останалото.

За клипчето, там човекът когато нави волана беше приключил с демонстрацията... така че няма какво да го коментираме този момент.

Поздрави и само безаварийни километри на всички.
Аз повече по собствено желание през зимата, и в частност в такова време като сега, кола със задно без най-малко да има някаква електронна подпомагаща система за потеглянето и прехвърляне на въртящ момент към съседната полуос не бих подкарал. То си е направо истинско премеждие!

-Николай


Този пост е редактиран от hijacker: 30 януари 2014 - 23:01

  • 0

#109 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 31 януари 2014 - 00:26

"Здравейте колеги,

Падна хубав сняг и тази година, особено тук при нас в североизточна България... тази година ми е първа с кола с предно, да, смених марката, вече съм с Шкода Октавия и съм невероятно очарован от поведението й на пътя."

А бе градски,колко е тя зимата :) ?Ако не беше прищявката ми за последната кола от подписа ми щях да си джиткам весело с обществения транспорт за една седмица-преживява се!


Този пост е редактиран от daimler1: 31 януари 2014 - 00:27

  • 2

#110 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 31 януари 2014 - 07:28

Не съм съгласен, че задното е по кофти зимата. За доказателство показвам къде съм се катерил с мойто задно и то без вериги. Без вериги, не защото нямах или не исках да ги сложа, а защото никога не бях пробвал да слагам и в големия сняг не успях. Дори жената ме базикаше: тия вериги ги държиш в колата да ти тежат на задния мост, иначе идея нямаш как да ги ползваш...
На снимките тия работи дето стърчат от снега са баскетболни кошове, а курорта е Семково. Който е бил там зимата ще знае за какво иде реч.

Прикачен файл  uploadfromtaptalk1391145946437.jpg   41,97K   14 Брой свалянияПрикачен файл  uploadfromtaptalk1391145946437.jpg   41,97K   14 Брой сваляния
Прикачен файл  uploadfromtaptalk1391145946437.jpg   41,97K   14 Брой сваляния
Прикачен файл  uploadfromtaptalk1391145946437.jpg   41,97K   14 Брой сваляния

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk 2

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от mradulov: 31 януари 2014 - 07:30

  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#111 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2014 - 08:31

Не съм съгласен, че задното е по кофти зимата.

 

Абсолютно!

 

Задното е супер и е по-безопасно от предното!


Този пост е редактиран от Вай Басо: 31 януари 2014 - 11:25

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#112 vasil.genov

vasil.genov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 128 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz X204 GLK 320 CDI 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2014 - 10:58

Не споря кое е по-добро зимата, задното или предното, пробвал съм и двете, въпрос на лично мнение, усещане и т.н, но лично аз не съм имал никакви проблеми със задното. В момента карам цетка, преди нея съм карал 123ка 77год. с която също съм минавал от всякъде, без вообще да се замисля дали ще мога или не. Случвало се е да се закопая сам в преспи, но наравно с по-модерни "паркетни джипки 4х4" до мен, така че в крайна сметка си зависи от много неща.


  • 0

#113 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 31 януари 2014 - 14:26

...

 Днес отново се доказа, преминах безпроблемно от места, където с Мерцедеса не бих минал и в най-смелите си мечти... даже и да имаше ASR! Иначе си прав за стабилността в движение, но за какво движение говорим, когато не можеш да излезеш от паркинг/квартал и т.н. ? За да имаш стабилност, първо трябва да се движиш и след това останалото.

...

 

Здравей Ники,

 

ASR II - чието описание ти пратих по пощата, е монтиран на 124, 126, 129 и 201.

 

За съжаление, нито ти, нито аз сме имали възможност да тестваме работата на ASR-a и представянето на един и същи модел със и без ASR. Няма как да знаеш как би се държал твоя w201 ако беше с ASR.

 

Колите с предно имат предимството, че двигателят тежи върху предния мост и осигурява добро сцепление за потегляне. Не така обаче стоят нещата с леката задница в движение, която може да изпревари предницата, особено ако задното окачване е на греда. Може да стане при леко чукване на спирачките и завой или неравност по пътя.

 

Затова казах, че за мен е по-важна стабилността в движение, отколкото потеглянето.


  • 2

#114 vladimir_

vladimir_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Мадан
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz 200 W124 M102 1987

Публикувано 31 януари 2014 - 16:03

Просто си слагайте тежест в багажника и няма грижи и едва ли някое предно с 50кг в багажника ще може да излезе там където може задното със същия товар (на сняг) знам го от личен опит карам кола със задно от 2003г пътувам по един и същи маршрут от 3 до 5 пъти месечно "сиреч" познавам си всеки завой знам как с каква скорост влизам на мокро/сухо/сняг и т.н без никакви проблеми.

 

 Така преди 2 години по същия маршрут пак пътувам само че не с моята а със служебна кола (голф 3) с гуми на няколко месеца - зимни (действието се развива в началото на март на прохода рожен) та карам си и на една права изпреварвам колега които кара бавно може би защото не познава пътя набрал съм около 65-70 след изпреварването влизам в един лек завой и натискам съвсем леко спирачки да намаля за да се подготвя за следващия по остър завой И О ЧУДО голфа просто спря да завива и поднесе а и друг път го бях карал колата си имаше добро поведение но идеята ми е че в същия завой с моята кола (с задно) съм влизал и излизал многократно дори и с над 80км/ч та след карането на предно в планината се разминах само с калник фар и носач за ГОЛФ.

 

Та всеки може сам да реши какво да кара аз мисля за предното че не става за извън градско каране "опасно е!" въпреки че зимата е по "проходимо" от отворения диференциал колкото до системите съгласен съм че помагат но смятам че е по добре човек да се учи и да разчита на себеси а не на системата за стабилизиране 

 

П.П    Голфчето нямаше ЕSP ма тя и моята няма така че не сам разчитал на системите  :beer


  • 0

#115 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 31 януари 2014 - 16:55

Системата ASR по мое впечатление работи невероятно добре на Мерцедес - и със задно, и със предно предаване. Въпрос и на шофьорски умения и на (не)почистени български пътища/улици.

Но не е по-зле от друга марка автомобили в това отношение, че да си кажеш "абе мани го тоя Мерцедес, т'ва немеца никога не е виждал там сняг като у България и залудо ги произвежда тия коли, знае ли как ги късам с комбито...". Късаш, ама заради тежкия и бавнооборотен дизел отпред и високия клирънс.

 

Друг е въпроса, че преди 30г. системите за сигурност на w123 са били едни, а сега на w216 63 - съвсем други; и на стари впечатления не бива да градим своята представа за задно предаване.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от adv_petrov: 31 януари 2014 - 16:59

  • 2

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#116 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2014 - 16:57

поздрав за всички зимни шофьори от SLR CLub ;) .... предно ... задно ... средно .... :) 

 

1531563_10152144488806329_127096976_o.jp


Този пост е редактиран от cyberpig1: 31 януари 2014 - 17:00

  • 1

#117 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2014 - 19:17

И сега конкретно да отговоря на колегата, който е пуснал темата... проблемът не е нито в теб, нито в електрониката на колата ти(ESP), просто задното НЕ СТАВА през зимата!

Малко бързаш с генералните заключения. Както вече няколко човека споменаха, а аз ще потвърдя, вече 5 зима карам само кола със задно, ходя с тази кола на ски, вра се по дълбок сняг, по леводе, баири... миналата година колите с предно не можаха да излязат от паркинга на хотела, аз си джитках преспокойно, даже се качихме до обсерваторията Рожен по неизчистен път (последните няколко км. с вериги).

Казвам го, защото след такива генерални заключения, как зимата задното не става - хората започват да говорят глупости, че който имал кола със задно си купувал друга за зимата. Както личи и по улиците е пълно с незакъсали Mercedes, BMW, Audi и други марки и модели със задно и хората си ги карат без проблеми и зимата.
 

Просто си слагайте тежест в багажника и няма грижи и едва ли някое предно с 50кг в багажника...

Чак пъктолкоз... мисля, че и без 50 кила в багажника се справят без проблеми през повечето време.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#118 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 31 януари 2014 - 22:17

Всяко от двете предавания(задно,предно) си има своите предимства и недостатъци.

За безопастноста е най-важен оператора на машината :)


  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни