Буксуване,ESP, блокажи и прочие...
Започната от jan_klod1, 24 дек 2011 - 23:04:47
117 мнения по тази тема
#91
Публикувано 21 януари 2012 - 11:02
Аз днес закъсах в 10см сняг с Ауди Q7 та какво остава с Мерц или друга...
Иска се хубава гума и опит
Иска се хубава гума и опит
#92
Публикувано 21 януари 2012 - 11:06
При тея новите с толкова системи дет са и да няма опит не е толкова фатално. Стига да не скочиш трупешката в някоя преспа и да легнеш по "корем".
Иначе ако няма гуми Q7 нормално : ))
Аз с 190-ката сутринта нямах проблем. Дори тук при офиса паркинга не е изчистен и има около педя сняг и нямам проблем : ))
Иначе ако няма гуми Q7 нормално : ))
Аз с 190-ката сутринта нямах проблем. Дори тук при офиса паркинга не е изчистен и има около педя сняг и нямам проблем : ))
Този пост е редактиран от staniola: 21 януари 2012 - 11:08
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#93
Публикувано 21 януари 2012 - 14:06
Аз от когато махам блокажа съм като снегорин , хем настрани върви , хем сняг рине
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#94
Публикувано 27 януари 2012 - 00:33
Колеги да попитам. Някой карал ли е с вериги на лед? На снега е ясно, но на леда,не става ли по зле с вериги? А с текстилни вериги на лед? Те доколкото знам не са за дълбок сняг. Едно време бабите ни са слагали чорапи върху обувките да не се пързалят на лед.То може да си разсъждаваме колкото си искаме но пробата си е друго.
#95
Публикувано 27 януари 2012 - 09:17
Колеги да попитам. Някой карал ли е с вериги на лед? На снега е ясно, но на леда,не става ли по зле с вериги? А с текстилни вериги на лед? Те доколкото знам не са за дълбок сняг. Едно време бабите ни са слагали чорапи върху обувките да не се пързалят на лед.То може да си разсъждаваме колкото си искаме но пробата си е друго.
Здрасти колега,
преди няколко месеца усилено разучавах продуктите на пазара - стандартни, текстилни и течни вериги и прешлени. Братята немци от ADAC се изказаха ласкаво само за добрите, стари метални вериги. Текстилните не ставали за нищо, прешлените се чупели и ставало мазало, спрейчетата не ги коментираха дълго. На мен друго инфо не ми трябваше повече и се ориентирах към австрийски вериги.
Но да не очакваме чудеса - веригата увеличава сцеплението с към 15% (това по памет).
Колкото до каране на лед - каква ползва, ако заднияти мост е стабилен, а предницата прави пируети? Най-много заради якото друсане на лед с веригата да караш толкова бавно, че и без вериги да не стане ситуация.
След 1:30 е интересно
Този пост е редактиран от Praetorian: 27 януари 2012 - 10:12
#96
Публикувано 27 януари 2012 - 16:01
Много благодаря за бързия и точен отговор.На истина което ме интересуваше го има след 1:30мин.Мисля ,че ако беше с вериги на всички колела щеше да се справи по добре.На лед не може да се очаква много по добре да е.Колкото до текстилните вериги не разбрах, за какви прешлени става на въпрос? Виждал съм когато един приятел си купи ,със сигурност нямат прешлени.За съжаление не е в Бългрия да сподели опит.
Този пост е редактиран от valyon: 27 януари 2012 - 16:10
#97
Публикувано 27 януари 2012 - 16:18
Много благодаря за бързия и точен отговор.На истина което ме интересуваше го има след 1:30мин.Мисля ,че ако беше с вериги на всички колела щеше да се справи по добре.На лед не може да се очаква много по добре да е.Колкото до текстилните вериги не разбрах, за какви прешлени става на въпрос? Виждал съм когато един приятел си купи ,със сигурност нямат прешлени.За съжаление не е в Бългрия да сподели опит.
Здрасти колега,
това са прешлените http://www.escadra.b...решлени-за-сняг
Аз много си мислих, дали да не инвестирам 150 лева в 6 прешлена, че със сигурност се слагат много по-лесно от веригите. Като прочетох, че на един немски тест са се счупили на първото слагане, се отказах съвсем. Освен това, официално ги дават за допълнение към веригите, а не за самостоятелно ползване.
Текстилните вериги са по 150 лева. За тези пари ще си вземеш два чифта хубави вериги. Друго си е парче метал от едната страна като се захване в грайфера, и от другата да разреже снега ....
Ето го и тестът http://www.adac.de/i...11/default.aspx Вицовете са последните 4 продукта в списъка (Единият е за 380 евро!).
#98
Публикувано 27 януари 2012 - 17:05
Още веднъж мерси колега. А теста си е ценен отговор на въпроса.
Този пост е редактиран от valyon: 27 януари 2012 - 17:06
#99
Публикувано 27 януари 2012 - 17:37
хехе, за това е форумът - да си помагаме .
#100
Публикувано 27 януари 2012 - 18:16
Нямам опит с текстилните, винаги съм ползвал вериги, но един колега се похвали, че си е взел и нещо не беше особено впечатлен...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#101
Публикувано 27 януари 2012 - 18:17
Два пъти ми се е налагало да слагам вериги, и двата пъти използвах едни и същи от 30лв тип "Меча стъпка"
Измъкнаха ме от преспите, но монтаж/демонтажа на самата верига си е тягостно занимание.
Измъкнаха ме от преспите, но монтаж/демонтажа на самата верига си е тягостно занимание.
#102
Публикувано 27 януари 2012 - 18:20
Ако колата не е потънала в дълбок сняг и ако си направиш труда да прочетеш упътването... монтажът на нормални вериги отнема не повече от 5 - 10 мин.
Пътувам по планините всяка зима и ползвам вериги за сняг окакто имам книжка, никога не съм имал проблеми - нито с поставянето, нито със свалянето.
Макар че на нова година (сега - 11/12 г) гледах едни мунчовци как монтираха вериги близо 1 час, като накрая ги вързаха със свински опашки! Мислех да се намеся, да дам акъл, ама понеже имаха вид на хора, които слабо се интересуват от чужното мнение, предпочетох да погледам сеир. По принцип не съм такъв тип човек, ама в конкретния случай верно бяха турбо селяни и накрая аз щях да изляза виновен, затова предпочетох да не помагам.
Пътувам по планините всяка зима и ползвам вериги за сняг окакто имам книжка, никога не съм имал проблеми - нито с поставянето, нито със свалянето.
Макар че на нова година (сега - 11/12 г) гледах едни мунчовци как монтираха вериги близо 1 час, като накрая ги вързаха със свински опашки! Мислех да се намеся, да дам акъл, ама понеже имаха вид на хора, които слабо се интересуват от чужното мнение, предпочетох да погледам сеир. По принцип не съм такъв тип човек, ама в конкретния случай верно бяха турбо селяни и накрая аз щях да изляза виновен, затова предпочетох да не помагам.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#103
Публикувано 28 януари 2012 - 11:05
Ако колата не е потънала в дълбок сняг и ако си направиш труда да прочетеш упътването... монтажът на нормални вериги отнема не повече от 5 - 10 мин.
Оо, да упътването помага. Особено, ако човек изтренира слагането на веригите на някой паркинг в сухо и по-топло време.
Аз като взех моите и реших да ги слагам за пръв път се получи класическа ситуация: веригите се оплитат по безобразен начин, аз изнервен и изцапан (едва тогава разбрах защо ръкавиците им стигат до лактите), а мацката седи в колата на топло, слуша музика и от време на време казва "хайде де, какво толкова се бавиш?"
#104
Публикувано 30 януари 2014 - 16:09
Здравейте колеги,
Падна хубав сняг и тази година, особено тук при нас в североизточна България... тази година ми е първа с кола с предно, да, смених марката, вече съм с Шкода Октавия и съм невероятно очарован от поведението й на пътя.
И сега конкретно да отговоря на колегата, който е пуснал темата... проблемът не е нито в теб, нито в електрониката на колата ти(ESP), просто задното НЕ СТАВА през зимата!
Ако колата ти има само ESP или ASR, но няма електронно(примерно EDL) или хардуерно(примерно някакво LSD) заключване на диференциала или не е 4-матик - просто си загубен през зимата със задно! Това да караш задно предаване с отворен диференциал си е ПРИКЛЮЧЕНИЕ! Казвам ти го след като карах 190ката близо 10 години ... Чак се чудя как съм го търпял това поведение... Какви ли не простотии съм пробвал, резервоара догоре за допълнителна тежест на задния мост, да слагаш чували пясък в багажника... глупости!
Леката задница, тежката предница и липсата на някакъв блокаж на диференциала правят колата абсолютно неизползваема при зимните условия тук във Варна, а може би и на доста други места! Винаги става така че има и лед под кишата/разринатия сняг.
С 190ката:
1. Няма излизане от неразчистените предблокови пространства - просто НЯМА! Излиза се само с вериги или ако се намесят поне още двама човека да бутат...
2. Като тръгнеш и си в движение колата е предвидима, държи се добре на пътя до момента, когато се наложи да спреш. Спиране на равен път върху по-горната настилка означава, че просто НЯМА тръгване, докато не дойде шофьорът от колата зад теб да ти "удари едно рамо".
3. Ако пък спреш на светофар на нагорнище, колите зад теб ( основно с предно задвижване или 4х4) те заобикалят, като излизат и после пак се връщат в коловозите, а на теб задницата ти само ходи ту наляво, ту надясно, а колата седи на място ;-) И така ти се налага да се спускаш назад до равен път, за да събереш инерция и да хванеш зелена вълна ... а това в интензивния трафик и лошите метеорологични условия си е един малък кошмар!
Та, като съвет, за зимата, качи се в една кола с предно с електронно или хардуерно заключване на диференциала и ще се родиш! Аз поне се родих. Вече не подбирам пътя, по който минавам, карам от където искам без значение дали има стръмно изкачване или не ... колата просто ме отвежда там, където искам! Дано да продължи все така...
А тук може да се види едно много добро видео, нагледно показващо как работи EDL системата при Фолксваген с включен и изключен ASR/ESP:
Поздрави,
-Николай
Падна хубав сняг и тази година, особено тук при нас в североизточна България... тази година ми е първа с кола с предно, да, смених марката, вече съм с Шкода Октавия и съм невероятно очарован от поведението й на пътя.
И сега конкретно да отговоря на колегата, който е пуснал темата... проблемът не е нито в теб, нито в електрониката на колата ти(ESP), просто задното НЕ СТАВА през зимата!
Ако колата ти има само ESP или ASR, но няма електронно(примерно EDL) или хардуерно(примерно някакво LSD) заключване на диференциала или не е 4-матик - просто си загубен през зимата със задно! Това да караш задно предаване с отворен диференциал си е ПРИКЛЮЧЕНИЕ! Казвам ти го след като карах 190ката близо 10 години ... Чак се чудя как съм го търпял това поведение... Какви ли не простотии съм пробвал, резервоара догоре за допълнителна тежест на задния мост, да слагаш чували пясък в багажника... глупости!
Леката задница, тежката предница и липсата на някакъв блокаж на диференциала правят колата абсолютно неизползваема при зимните условия тук във Варна, а може би и на доста други места! Винаги става така че има и лед под кишата/разринатия сняг.
С 190ката:
1. Няма излизане от неразчистените предблокови пространства - просто НЯМА! Излиза се само с вериги или ако се намесят поне още двама човека да бутат...
2. Като тръгнеш и си в движение колата е предвидима, държи се добре на пътя до момента, когато се наложи да спреш. Спиране на равен път върху по-горната настилка означава, че просто НЯМА тръгване, докато не дойде шофьорът от колата зад теб да ти "удари едно рамо".
3. Ако пък спреш на светофар на нагорнище, колите зад теб ( основно с предно задвижване или 4х4) те заобикалят, като излизат и после пак се връщат в коловозите, а на теб задницата ти само ходи ту наляво, ту надясно, а колата седи на място ;-) И така ти се налага да се спускаш назад до равен път, за да събереш инерция и да хванеш зелена вълна ... а това в интензивния трафик и лошите метеорологични условия си е един малък кошмар!
Та, като съвет, за зимата, качи се в една кола с предно с електронно или хардуерно заключване на диференциала и ще се родиш! Аз поне се родих. Вече не подбирам пътя, по който минавам, карам от където искам без значение дали има стръмно изкачване или не ... колата просто ме отвежда там, където искам! Дано да продължи все така...
А тук може да се види едно много добро видео, нагледно показващо как работи EDL системата при Фолксваген с включен и изключен ASR/ESP:
Поздрави,
-Николай
Този пост е редактиран от hijacker: 30 януари 2014 - 16:17
#105
Публикувано 30 януари 2014 - 16:36
190-ТА няма ESP,така че недей да правиш генерални изводи и да сравняваш с Октавията!Aз имам и Alfa -Romeo с много тежък двигател отпред и предно предаване без ЕSP и ЦЛК с задно и ESP.Мога да ти кажа че карам и двете през зимата и не правя голяма разлика,даже в Мерцедеса съм по сигурен!ЕSP -то при Мерцедес се включва доста по -рано в сравнение със същите системи при други автомобили и изправя доста грешки на водача!Всичко зависи от фактора зад волана,вчера в поледицата в Бургас имаше 3 самостоятелно катастрофирали и 3-те бяха джипове 4X4.Освен електронни и хардуерни (както си писал) блокировки на дифа има и механичен(шпер дефернциал)който за мен е доста добър.Освен това на клипа този мами , тъй като в началото държи волана изправен и гумите се въртят само напред.А при излизането върти волана наляво и надясно и дава освен преден и заден,
Този пост е редактиран от doich: 30 януари 2014 - 16:55
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни