Е сега.... По същатата логика и 8х8 да имаш пак ще се молиш.Когато е лед нищо не помага. Тръгне ли просто чакаш да спре и се молиш за минимални щети.
Буксуване,ESP, блокажи и прочие...
Started by jan_klod1, 24 Dec 2011 - 23:04:47
117 replies to this topic
#76
Posted 16 January 2012 - 23:26
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#77
Posted 16 January 2012 - 23:30
да в това няма нищо странно нали ?Е сега.... По същатата логика и 8х8 да имаш пак ще се молиш.
Освен ако не се окаже че може да заобикаляме законите на физиката
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#78
Posted 17 January 2012 - 03:03
Ситуация със само чист лед има на езерото..не виждам смисъл от спора за леда специално...
Хари го е казал добре-чисто нови зимни 4ри гуми(или много добри такива),внимателно шофиране и никакво бързане -и ще стигнете закъдето сте тръгнали.,..а относно катеренето на разни планини и превали...според мен-"да би мирно седяло-не би чудо видяло"-на тежък планински път да се тръгне без да е подготвен човек за закъсване -е непростимо-имаш ли гуми,време,опит и желание-ще минеш оттам откъдето и всеки друг нормален автомобил ще мине-предно задно и странично ако искате задвижване на колелата...тръгнеш ли обаче неподготвен и взимаш ли непремерени рискове-ако ще не куатро или 4Х4 да имаш-кво ще да е-пак може да направиш белята...
Поздрави
Хари го е казал добре-чисто нови зимни 4ри гуми(или много добри такива),внимателно шофиране и никакво бързане -и ще стигнете закъдето сте тръгнали.,..а относно катеренето на разни планини и превали...според мен-"да би мирно седяло-не би чудо видяло"-на тежък планински път да се тръгне без да е подготвен човек за закъсване -е непростимо-имаш ли гуми,време,опит и желание-ще минеш оттам откъдето и всеки друг нормален автомобил ще мине-предно задно и странично ако искате задвижване на колелата...тръгнеш ли обаче неподготвен и взимаш ли непремерени рискове-ако ще не куатро или 4Х4 да имаш-кво ще да е-пак може да направиш белята...
Поздрави
#79
Posted 17 January 2012 - 08:42
Колега,не съм искал и аз да те обидя като написах,че съм се смял за Витоша.
Пробвай да се качиш,ще останеш изненадан от възможностите на Мерца...
Търсих клипчето на предаването "Пета скорост".Там реално са показали как на чист лед потеглят при налкон с ЕСП и с изключено такова.
Как правят лосовия тест на лед и много такива екстремни ситуаций.Бяха с един Ягуар със задно предаване....
Всичките системи за сигурност се тестват и разработват там, на това място в Швеция или Норвегия....не си спомням.
Пробвай да се качиш,ще останеш изненадан от възможностите на Мерца...
Търсих клипчето на предаването "Пета скорост".Там реално са показали как на чист лед потеглят при налкон с ЕСП и с изключено такова.
Как правят лосовия тест на лед и много такива екстремни ситуаций.Бяха с един Ягуар със задно предаване....
Всичките системи за сигурност се тестват и разработват там, на това място в Швеция или Норвегия....не си спомням.
#80
Posted 17 January 2012 - 08:59
Самурай не съм сигурен че може да мине от където може да мине всеки друг но не искам да споря : ))
Иначе целта не ми е да споря и да се заяждам с когото и да било, затова спирам за да не излезе обратното
Иначе целта не ми е да споря и да се заяждам с когото и да било, затова спирам за да не излезе обратното
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#81
Posted 17 January 2012 - 10:01
Хъм - няма проблеми със задното, аз с моя ходя на ски, което ще рече много баири, сняг, нечистени пътища и т.н.
Досега два пъти съм имал проблем - единия път беше от глупост и мързел - маневрирах на тъмно и ме мързеше да махна задната щора (понеже е ръчна, а съм с две врати)... и докато маневрирах пропаднах в един коловоз, а отзад се подпрях в една пряспа и дотам беше... лопати, вериги, дъски, пясък - нищо... накрая, с един джип ме изтегли Иван - баджанака на Вени.
Втория случай беше миналата сряда, когато пред О!Шипка (пак докато маневрирах) двете задни гуми пропаднаха в един перпендикулярен леден коловоз и просто нямаше тръгване. То там всичко беше излъскан лед. Даже скъсахме въжето за теглене на Subsonic... накрая с бутане излезе... ама сам - с ESP, без ESP, пробвах да я разклатя със задна-първа-задна-първа, ама колата не помръдваше и см.
Тук трябва да отбележа, че съм с чисто нови зимни гуми Goodyear Ultragrip 7+ DOT ноември 2010 (на два сезона)... ама както вече стана дума, на лед - само с вертолет.
Досега два пъти съм имал проблем - единия път беше от глупост и мързел - маневрирах на тъмно и ме мързеше да махна задната щора (понеже е ръчна, а съм с две врати)... и докато маневрирах пропаднах в един коловоз, а отзад се подпрях в една пряспа и дотам беше... лопати, вериги, дъски, пясък - нищо... накрая, с един джип ме изтегли Иван - баджанака на Вени.
Втория случай беше миналата сряда, когато пред О!Шипка (пак докато маневрирах) двете задни гуми пропаднаха в един перпендикулярен леден коловоз и просто нямаше тръгване. То там всичко беше излъскан лед. Даже скъсахме въжето за теглене на Subsonic... накрая с бутане излезе... ама сам - с ESP, без ESP, пробвах да я разклатя със задна-първа-задна-първа, ама колата не помръдваше и см.
Тук трябва да отбележа, че съм с чисто нови зимни гуми Goodyear Ultragrip 7+ DOT ноември 2010 (на два сезона)... ама както вече стана дума, на лед - само с вертолет.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#82
Posted 17 January 2012 - 10:38
Е то на О'шипка ,миналата сряда се качих в колата ,включих задна и в момента в който пуснах спирачката ,ми светна триъгълника (АСР) едвам едвам излезе с няколко маневри ,ама леда беше "на стъкло".
NO PAIN - NO GAIN!
#83
Posted 17 January 2012 - 11:14
Споко брат-аз пък най малко мисля ,че се заяждаш-даже се радвам ,че хората тук спорят активно-иначе ако всички бяхме съгласни с всичко което казваме един на друг ,щяхме да сме като сектаСамурай не съм сигурен че може да мине от където може да мине всеки друг но не искам да споря : ))
Иначе целта не ми е да споря и да се заяждам с когото и да било, затова спирам за да не излезе обратното
Аз имах предвид(а и съм го написал де),че ще мине оттам където всеки един нормален автомобил ще мине-с предно или задно-ако говорим за автомобил 4Х4 или със допълнителни приспособления(вериги,шипове и т.н.) е друга работа,но там ВИНАГИ е вярна поговорката-колкото по проходим автмомобил имаш-толкова по голям трактор търсиш да те издърпа
#84
Posted 17 January 2012 - 13:32
Пред законите на физиката не важат нито ESP, нито ABS, нито Мерцедес или която и да е марка. Колеги, ще ме извинявате, но това че е Мерцедес, не значи че законите на физиката не важат за него. Уличката пред нас е земен път, леко баирче и зимата не е особено препоръчително да си с лек автомобил. Та най-елементарните изводи от там си ги правя. С Бенц-а на 2 пъти не можах да излезна с хубави зимни гуми на Пирели и тежести в багажника, докато с Пасат Б3, бензивнов(предишния ни автомобил), при едни и същи условия нямах никакви проблеми. Пасатът нямаше никакви системи за сигурност. И аз обичам марката и я боготворя, но пред фактите не мога да си затворя очите.
А колкото до ситуацията, не мисля че 80 на 5та в лек баир са много. Колкото по-ниски обороти, толкова по-малък е шансът да пробоксува, нали така? Пътят изглеждаше чист и не личеше да е заледен, а и още не се беше съмнало навън. Много пъти съм го въртял зимно и лятно време( на "дрифт") и ми е ясно, че като тръгва да поднася, въртиш волана в обратната посока и отпускаш газта, за да се изправи колата. Е направих го и в тая ситуация, но колата продължи да си върви настрани. А и едно е когато си подготвен, друго е когато си караш с 80 и изведнъж, най-неочаквано, задницата ти започва да те изпреварва, при това при едни около 1200 оборота.
А колкото до ситуацията, не мисля че 80 на 5та в лек баир са много. Колкото по-ниски обороти, толкова по-малък е шансът да пробоксува, нали така? Пътят изглеждаше чист и не личеше да е заледен, а и още не се беше съмнало навън. Много пъти съм го въртял зимно и лятно време( на "дрифт") и ми е ясно, че като тръгва да поднася, въртиш волана в обратната посока и отпускаш газта, за да се изправи колата. Е направих го и в тая ситуация, но колата продължи да си върви настрани. А и едно е когато си подготвен, друго е когато си караш с 80 и изведнъж, най-неочаквано, задницата ти започва да те изпреварва, при това при едни около 1200 оборота.
Edited by ROSWEN, 17 January 2012 - 13:33 .
#85
Posted 17 January 2012 - 14:01
Това инфо е на Френски имаше го и на Английски но не го намирам. По спомен шофьора беше писал че на пътя имало масло.
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#86
Posted 17 January 2012 - 14:54
Клипчето е много показателно за това, че какъвто и автомобил, с каквото и предаване да караш трябва да си внимателен и подготвен за всичко. На 39 секунда от клипчето се вижда как има червен предупредителен знак над магистралата, а пича почти не намали, обаче реагира добре.
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#87
Posted 18 January 2012 - 03:38
А колкото до ситуацията, не мисля че 80 на 5та в лек баир са много. Колкото по-ниски обороти, толкова по-малък е шансът да пробоксува, нали така? Пътят изглеждаше чист и не личеше да е заледен, а и още не се беше съмнало навън. Много пъти съм го въртял зимно и лятно време( на "дрифт") и ми е ясно, че като тръгва да поднася, въртиш волана в обратната посока и отпускаш газта, за да се изправи колата. Е направих го и в тая ситуация, но колата продължи да си върви настрани. А и едно е когато си подготвен, друго е когато си караш с 80 и изведнъж, най-неочаквано, задницата ти започва да те изпреварва, при това при едни около 1200 оборота.
Колега в подобна ситуация попаднах и аз, както бях обяснил в по- задните постове. Беше на 31 декември, тук при мене валеше сняг като за световно (код жълто). Карам на 3-та със 30-40 км и наближавам завой със лек наклон и след завоя мост. По мойто платно нямаше коловози, а цялото се белееше такова.. тънък слой сняг и загладен , незнам от мойта страна не бяха хвърляли луга ли кво беше, щото в насрещното пък беше кафяво кишаво. И както си карам съвсем внимателно и съсредоточено, изведнъж врътна гъзъ надясно, аз леко завъртях волана в противополжаната страна, съответно врътна гъзъ наляво и изведнъж си влезна в пътя (всичко стана за скунди), а насреща идваше друга кола и по тоя наклон макар и не много голям като тръгнеш да се пързаляш така хубаво те придърпва надолу, че става.... добре беше тва ЕSP вервайте ми Тогава и сестра ми се возеше до мене и като свърши каскадата и си влезнахме в пътя я погледнах и тя се обърнала към мене, стиснала очите и се държи за главата (още в защитна реакция) и доста уплашена.
Та тогава разбрах какво аджеба е това ESP. И според мен не е от високи обороти или несъобразена скорост
Edited by jan_klod1, 18 January 2012 - 03:44 .
#88
Posted 18 January 2012 - 22:21
Колеги, според мене и с и без ESP най-важното е скоростта да е съобразена. Имал съм случаи, при които се чудя как не съм се очистил и то заради собствената си простотия. Най-скорошния- миналата седмица Четвъртък/Петък на светофара на кино Арена-запад излизам от малката уличка наляво по булеварда и гледам, че скоро ще светне жълто. Дадох газ и взех завоя на втора с 50-60 км/ч и малко след средата на кривата колата яко се занесе (на ляв завой изнесе задницата надясно). Контра с волан, по-малко газ, лошото е, че се спекох и натиснах и спирачката! И се занесох в обратната посока, т.е. задницата наляво. И добре, че в крайна сметка намамих колата с това второ занасяне да завие точно в уличката надясно, където ми е блокът, та отстрани сигурно е изглеждало и готино даже цялото изпълнение. А като се прибрах ми беше безкрайно криво дето натиснах спирачката- имал съм същите и по-тегави занасяния и съм реагирал адекватно.
Зависи и колко е натоварена колата. Специално преди време като си карах още Ладата с 5 човека +багаж на права отсечка си карах 100-110 и изпреварвах не с дълги дъги, а нормално- и нито веднъж не е поднасяла колата. Говорим за зимата, -10 и по-студено, утъпкан сняг и заледен отгоре. Същото и с Мерцедеса- когато е натоварен е много по-стабилен. Но в крайна сметка важното е разумното, адекватно и толерантно поведение на пътя.
Зависи и колко е натоварена колата. Специално преди време като си карах още Ладата с 5 човека +багаж на права отсечка си карах 100-110 и изпреварвах не с дълги дъги, а нормално- и нито веднъж не е поднасяла колата. Говорим за зимата, -10 и по-студено, утъпкан сняг и заледен отгоре. Същото и с Мерцедеса- когато е натоварен е много по-стабилен. Но в крайна сметка важното е разумното, адекватно и толерантно поведение на пътя.
#89
Posted 20 January 2012 - 13:23
Съгласен съм! И аз това имах в предвид, да не се предоверяваме на марката и системите за сигурност. Безспорно помагат, но не във всяка ситуация.
#90
Posted 20 January 2012 - 14:23
Във спора излиза истината
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users