C36 AMG в w201-скъсан вал.
Започната от megdan, 31 окт 2011 - 23:47:54
32 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 октомври 2011 - 23:47
Здравейте колеги,
От една година съм се захванал с една 190-ка, която е започнала живота си през 89-а като 2.6 и така докато не я купих аз и не реших че 3.6 АМГ ще и ходи повече.
За жалост се оказа, че двигателя меша антифриз и масло и се наложи да го отворим. Както доста хора с Ц36 и предният собственик е бил излъган от некадърен дилър и гарнитурата беше от 3.2 М104. Та с триста зора поръчах оригинална 300 лв (левче за всеки зор ).
За жалост обаче на 50-я км от настройката на мегата колата каза едно звучно "Пуф" и спря безславно. Оказа се че е скъсала изпускателен вал след 1-ви цилиндър .
Сменени са болтовете гарнитури и всички уплътнения с оригинални и разбира се шлайф на главата(Коретх Варна).
Май имам криви два клапана утре ще се разбере. Моля всички, които имат информация за вала и клапаните, които се слагат на М104 3.6 АМГ да помагат с номера и възможни алтернативи от други кубатури на М104.
Интересното е че скъсана част от вала се върти сравнително лесно и няма други видими причини (липса на масло посиняване шумове-докато вървеше нищо подозрително.
Възможно ли е да е пренатегната веригата и как мога да го проверя ?
Благодаря на всички отзовали се!
От една година съм се захванал с една 190-ка, която е започнала живота си през 89-а като 2.6 и така докато не я купих аз и не реших че 3.6 АМГ ще и ходи повече.
За жалост се оказа, че двигателя меша антифриз и масло и се наложи да го отворим. Както доста хора с Ц36 и предният собственик е бил излъган от некадърен дилър и гарнитурата беше от 3.2 М104. Та с триста зора поръчах оригинална 300 лв (левче за всеки зор ).
За жалост обаче на 50-я км от настройката на мегата колата каза едно звучно "Пуф" и спря безславно. Оказа се че е скъсала изпускателен вал след 1-ви цилиндър .
Сменени са болтовете гарнитури и всички уплътнения с оригинални и разбира се шлайф на главата(Коретх Варна).
Май имам криви два клапана утре ще се разбере. Моля всички, които имат информация за вала и клапаните, които се слагат на М104 3.6 АМГ да помагат с номера и възможни алтернативи от други кубатури на М104.
Интересното е че скъсана част от вала се върти сравнително лесно и няма други видими причини (липса на масло посиняване шумове-докато вървеше нищо подозрително.
Възможно ли е да е пренатегната веригата и как мога да го проверя ?
Благодаря на всички отзовали се!
#2
Публикувано 01 ноември 2011 - 09:30
Напълно възможно е да е от обтегач, според мен.
Не съм запознат със спецификата на обтегача за м104, но ако е като на м102, то при сваляне и слагане трябва да се върне храповик механизма в начално положение. Това става като се избута напред, докато излезе, и после се сложи отново в начално положение.
Не съм запознат със спецификата на обтегача за м104, но ако е като на м102, то при сваляне и слагане трябва да се върне храповик механизма в начално положение. Това става като се избута напред, докато излезе, и после се сложи отново в начално положение.
#4
Публикувано 01 ноември 2011 - 11:29
Има яко провлачване на първата пета преди първи цилиндър. Интересното е че не е равномерно а на една страна, което ме навежда на мисълта, че може да е станало след счупването. Понеже парчето от вала което се въртеше беше на една страна напънато от веригата.
Друг интересен факт е че мазането на вала е в другия край (6 цилиндър)а първата пета е най-далече. Дали е налягането на маслото е било недостатъчно !?
Някой знае ли добър и запознат с М104 моторите майстор във Варна ?
Моля помагайте че вече ми идва да се .
Друг интересен факт е че мазането на вала е в другия край (6 цилиндър)а първата пета е най-далече. Дали е налягането на маслото е било недостатъчно !?
Някой знае ли добър и запознат с М104 моторите майстор във Варна ?
Моля помагайте че вече ми идва да се .
#6
Публикувано 01 ноември 2011 - 11:48
Не го познавам нямам му и координатите ? Ако можеш да помогнеш с контакти.
Искам да я погледне поне още един майстор преди да махна главата, че гарнитурата за този двигател е златна и има само още 4 броя такива в Германия, а моята тъкмо я бяхме сменили на 50км е
Изпратих ти на ЛС
Искам да я погледне поне още един майстор преди да махна главата, че гарнитурата за този двигател е златна и има само още 4 броя такива в Германия, а моята тъкмо я бяхме сменили на 50км е
Изпратих ти на ЛС
Този пост е редактиран от Pe6o666: 01 ноември 2011 - 11:52
#7
Публикувано 01 ноември 2011 - 13:07
лошото е, че е надрано леглото за вала и на място няма да може да се фрезова+ втулка.
ганитурата-защо не пробваш евтиния вариянт-да занесеш старата гарнитура на тия дето правят гарнитури на ръка? излиза 20-40лв... и да духне няма да си много назад.
вала--когато се пренатегне веригата, вала се чупи веднага след зъбното колелце, а не след 1 ви цилинър.
Вала ти се е скъсал защото главата ти е била крива! но не отдолу, а отгоре!!
Следващия път, преди да стане фала, махаш повдигачите, слагаш вала+ опорите му, стягаш, и вала трябва да се върти свободно на ръка. ако затяга или въобще не се върти-се фрезова главата + опорите.
това често се получава на дългите 6-таци с калени валове. Главата се криви, шлайфат я отдолу и затварят. и като се кривне 2-3 пъти и вала се чупи.
Провери дали другият вал се върти свободно.
Лошото е че може да закачат гърбиците в клапаните и тогава трябва да се извадят клапаните за да се направи проверка.Тази проверка обикновенно се провежда, когато главата се ремонтира при шлайфиста, а не след това--когато е стегната на мотора.
ганитурата-защо не пробваш евтиния вариянт-да занесеш старата гарнитура на тия дето правят гарнитури на ръка? излиза 20-40лв... и да духне няма да си много назад.
вала--когато се пренатегне веригата, вала се чупи веднага след зъбното колелце, а не след 1 ви цилинър.
Вала ти се е скъсал защото главата ти е била крива! но не отдолу, а отгоре!!
Следващия път, преди да стане фала, махаш повдигачите, слагаш вала+ опорите му, стягаш, и вала трябва да се върти свободно на ръка. ако затяга или въобще не се върти-се фрезова главата + опорите.
това често се получава на дългите 6-таци с калени валове. Главата се криви, шлайфат я отдолу и затварят. и като се кривне 2-3 пъти и вала се чупи.
Провери дали другият вал се върти свободно.
Лошото е че може да закачат гърбиците в клапаните и тогава трябва да се извадят клапаните за да се направи проверка.Тази проверка обикновенно се провежда, когато главата се ремонтира при шлайфиста, а не след това--когато е стегната на мотора.
#8
Публикувано 01 ноември 2011 - 13:22
Благодаря колега. За гарнитурата ми казаха че в Горна Оряховица правили читави. Главата е шлайфана в Кортех и на нея има надпис здрава, не знам дали са поверявали горе на петите но днес на я пробвахме с една дяволската линия и на око поне няма отклонения всички са на една линия. Както въви ще я махаме и ще се кара пак на ремонт ама се чудя къде да я пратя .
Някой има ли достъп до EPC че не знам дали това е номера на вала (R1046301) а пък за изпускателните клапани идея си нямам каъв им е номера (евентуално може да е това A 000 050 02 27 ама не съм сигурен)
Uploaded with ImageShack.us
Някой има ли достъп до EPC че не знам дали това е номера на вала (R1046301) а пък за изпускателните клапани идея си нямам каъв им е номера (евентуално може да е това A 000 050 02 27 ама не съм сигурен)
Uploaded with ImageShack.us
#9
Публикувано 01 ноември 2011 - 16:51
Я снимай обтегача разглобен.
Както е в момента, като го натиснеш, можеш ли да да върнеш назад, дори леко?
Ако не, значи има храповик. Механизмът е отвътре.
EDIT: Намерих тази тема: http://www.benzworld...oner-reset.html
Там в последния пост пише да се навие в блока първо основата, после се слага вътрешната част (плунжера), след това пружината, и накрая се затяга капачката.
Както е в момента, като го натиснеш, можеш ли да да върнеш назад, дори леко?
Ако не, значи има храповик. Механизмът е отвътре.
EDIT: Намерих тази тема: http://www.benzworld...oner-reset.html
Там в последния пост пише да се навие в блока първо основата, после се слага вътрешната част (плунжера), след това пружината, и накрая се затяга капачката.
#10
Публикувано 01 ноември 2011 - 21:46
Даам за добро или лошо точно така са го сглобили още като има споменах на моите майстори ми го разясниха това, че честа грешка слагането на целия обтегач и че трябва да се сглоби отвън на вътре както е описано от горния лин . Иначе утре ще го снимам.
Така като гледам утре сваляме главата и отива за поправка на първата пета на вала и пълна проверка. Като преди това мисля да махнем повдигачите и да затегнем здравия вал да видим как се върти на ръка.
Филма е пълен
Никой до сега не даде обяснение което да не било оборено... лошото е че Руслан ме отсвири
Така като гледам утре сваляме главата и отива за поправка на първата пета на вала и пълна проверка. Като преди това мисля да махнем повдигачите и да затегнем здравия вал да видим как се върти на ръка.
Филма е пълен
Никой до сега не даде обяснение което да не било оборено... лошото е че Руслан ме отсвири
#12
Публикувано 01 ноември 2011 - 23:55
Някой има ли достъп до EPC че не знам дали това е номера на вала (R1046301) а пък за изпускателните клапани идея си нямам каъв им е номера (евентуално може да е това A 000 050 02 27 ама не съм сигурен)
А 000 050 02 27 е изпускателен клапан, да.
За вала ще трябва да поровим. Това 104.941 мотор ли е?
Интересното е че в секцията специални части за АМГ видях само номер на вала на всмукателните клапани.
#14
Публикувано 02 ноември 2011 - 12:10
посиняване на първата пета? е защо ще се къса след нея, ако е поради недостиг на масло?
как оборихте тезата че главата може да е крива отгоре? с линийка? не става така, само с затегнат вал и то на пълен оборот.
как оборихте тезата че главата може да е крива отгоре? с линийка? не става така, само с затегнат вал и то на пълен оборот.
#15
Публикувано 02 ноември 2011 - 13:32
посиняване на първата пета? е защо ще се къса след нея, ако е поради недостиг на масло?
как оборихте тезата че главата може да е крива отгоре? с линийка? не става така, само с затегнат вал и то на пълен оборот.
Ами леко е посиняло на всмукателния вал... а изпускателния се скъса. Не знам вече главата е долу и ще ходи в кортех там ще дадът експертно мнение дали е крива горе или не.
После смятам лично да присъствам на сглобяването и да направим пробата с натегнати валове без повдигачи... ама докато я докарам до там. Сега ще пускам гарнитурата към Горна Оряховица и почвам да търся вал и поне 2 клапана
Някой ако знае да се продават на части М104-ки да свирка може да се окажат същите.
Направо ми прилоша като видях на всмукателния вал щамповано" AMG " поне на изпускателния нямаше такава щампа и сега стискам палци.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни