Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

C36 AMG в w201-скъсан вал.


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#1 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 31 октомври 2011 - 23:47

Здравейте колеги,

От една година съм се захванал с една 190-ка, която е започнала живота си през 89-а като 2.6 и така докато не я купих аз и не реших че 3.6 АМГ ще и ходи повече.
За жалост се оказа, че двигателя меша антифриз и масло и се наложи да го отворим. Както доста хора с Ц36 и предният собственик е бил излъган от некадърен дилър и гарнитурата беше от 3.2 М104. Та с триста зора поръчах оригинална 300 лв (левче за всеки зор :D).
За жалост обаче на 50-я км от настройката на мегата колата каза едно звучно "Пуф" и спря безславно. Оказа се че е скъсала изпускателен вал след 1-ви цилиндър :cray .
Сменени са болтовете гарнитури и всички уплътнения с оригинални и разбира се шлайф на главата(Коретх Варна).
Май имам криви два клапана утре ще се разбере. Моля всички, които имат информация за вала и клапаните, които се слагат на М104 3.6 АМГ да помагат с номера и възможни алтернативи от други кубатури на М104.
Интересното е че скъсана част от вала се върти сравнително лесно и няма други видими причини (липса на масло посиняване шумове-докато вървеше нищо подозрително.
Възможно ли е да е пренатегната веригата и как мога да го проверя ?
Благодаря на всички отзовали се! :beer
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 ноември 2011 - 09:30

Напълно възможно е да е от обтегач, според мен.

Не съм запознат със спецификата на обтегача за м104, но ако е като на м102, то при сваляне и слагане трябва да се върне храповик механизма в начално положение. Това става като се избута напред, докато излезе, и после се сложи отново в начално положение.
  • 0

#3 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 01 ноември 2011 - 11:18

Мерси колега но обтегача е различен от М102 няма го този механизъм за задържане.
Ето и снимки:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
  • 0

#4 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 01 ноември 2011 - 11:29

Има яко провлачване на първата пета преди първи цилиндър. Интересното е че не е равномерно а на една страна, което ме навежда на мисълта, че може да е станало след счупването. Понеже парчето от вала което се въртеше беше на една страна напънато от веригата.
Друг интересен факт е че мазането на вала е в другия край (6 цилиндър)а първата пета е най-далече. Дали е налягането на маслото е било недостатъчно !? :dontknow

Някой знае ли добър и запознат с М104 моторите майстор във Варна ?

Моля помагайте че вече ми идва да се :kill_myself .
  • 0

#5 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2011 - 11:36

Руслан в Оброчище?
  • 0

#6 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 01 ноември 2011 - 11:48

Не го познавам нямам му и координатите :(? Ако можеш да помогнеш с контакти.

Искам да я погледне поне още един майстор преди да махна главата, че гарнитурата за този двигател е златна и има само още 4 броя такива в Германия, а моята тъкмо я бяхме сменили на 50км е :madcroud

Изпратих ти на ЛС

Този пост е редактиран от Pe6o666: 01 ноември 2011 - 11:52

  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 01 ноември 2011 - 13:07

лошото е, че е надрано леглото за вала и на място няма да може да се фрезова+ втулка.
ганитурата-защо не пробваш евтиния вариянт-да занесеш старата гарнитура на тия дето правят гарнитури на ръка? излиза 20-40лв... и да духне няма да си много назад.

вала--когато се пренатегне веригата, вала се чупи веднага след зъбното колелце, а не след 1 ви цилинър.
Вала ти се е скъсал защото главата ти е била крива! но не отдолу, а отгоре!!
Следващия път, преди да стане фала, махаш повдигачите, слагаш вала+ опорите му, стягаш, и вала трябва да се върти свободно на ръка. ако затяга или въобще не се върти-се фрезова главата + опорите.
това често се получава на дългите 6-таци с калени валове. Главата се криви, шлайфат я отдолу и затварят. и като се кривне 2-3 пъти и вала се чупи.
Провери дали другият вал се върти свободно.
Лошото е че може да закачат гърбиците в клапаните и тогава трябва да се извадят клапаните за да се направи проверка.Тази проверка обикновенно се провежда, когато главата се ремонтира при шлайфиста, а не след това--когато е стегната на мотора.
  • 2

#8 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 01 ноември 2011 - 13:22

Благодаря колега. За гарнитурата ми казаха че в Горна Оряховица правили читави. Главата е шлайфана в Кортех и на нея има надпис здрава, не знам дали са поверявали горе на петите но днес на я пробвахме с една дяволската линия и на око поне няма отклонения всички са на една линия. Както въви ще я махаме и ще се кара пак на ремонт ама се чудя къде да я пратя :dontknow .
Някой има ли достъп до EPC че не знам дали това е номера на вала (R1046301) а пък за изпускателните клапани идея си нямам каъв им е номера (евентуално може да е това A 000 050 02 27 ама не съм сигурен)
Публикувано изображение

Uploaded with ImageShack.us
  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 ноември 2011 - 16:51

Я снимай обтегача разглобен.

Както е в момента, като го натиснеш, можеш ли да да върнеш назад, дори леко?

Ако не, значи има храповик. Механизмът е отвътре.

EDIT: Намерих тази тема: http://www.benzworld...oner-reset.html

Там в последния пост пише да се навие в блока първо основата, после се слага вътрешната част (плунжера), след това пружината, и накрая се затяга капачката.
  • 2

#10 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 01 ноември 2011 - 21:46

Даам за добро или лошо точно така са го сглобили още като има споменах на моите майстори ми го разясниха това, че честа грешка слагането на целия обтегач и че трябва да се сглоби отвън на вътре както е описано от горния лин :( . Иначе утре ще го снимам.
Така като гледам утре сваляме главата и отива за поправка на първата пета на вала и пълна проверка. Като преди това мисля да махнем повдигачите и да затегнем здравия вал да видим как се върти на ръка.
Филма е пълен :censored
Никой до сега не даде обяснение което да не било оборено... лошото е че Руслан ме отсвири :(
  • 0

#11 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2011 - 21:49

И защо точно те отсвири?
Може и на ЛС
  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 ноември 2011 - 23:55

Някой има ли достъп до EPC че не знам дали това е номера на вала (R1046301) а пък за изпускателните клапани идея си нямам каъв им е номера (евентуално може да е това A 000 050 02 27 ама не съм сигурен)


А 000 050 02 27 е изпускателен клапан, да.
За вала ще трябва да поровим. Това 104.941 мотор ли е?

Интересното е че в секцията специални части за АМГ видях само номер на вала на всмукателните клапани.
  • 0

#13 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 02 ноември 2011 - 11:43

Да .941 е мотора.

Ето и снимки на обтегача:
Публикувано изображение Публикувано изображение

Днес явно малко по спокойно като го разгледахме на по светло забелязахме леко посиняване на първата пета на смукателния вал. Може да се окаже малслена помпа :( ама докато не го сглобим няма как да го проверим :dontknow
  • 0

#14 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 02 ноември 2011 - 12:10

посиняване на първата пета? е защо ще се къса след нея, ако е поради недостиг на масло?

как оборихте тезата че главата може да е крива отгоре? с линийка? не става така, само с затегнат вал и то на пълен оборот.
  • 0

#15 megdan

megdan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 02 ноември 2011 - 13:32

посиняване на първата пета? е защо ще се къса след нея, ако е поради недостиг на масло?

как оборихте тезата че главата може да е крива отгоре? с линийка? не става така, само с затегнат вал и то на пълен оборот.


Ами леко е посиняло на всмукателния вал... а изпускателния се скъса. Не знам вече главата е долу и ще ходи в кортех там ще дадът експертно мнение дали е крива горе или не.

После смятам лично да присъствам на сглобяването и да направим пробата с натегнати валове без повдигачи... ама докато я докарам до там. Сега ще пускам гарнитурата към Горна Оряховица и почвам да търся вал и поне 2 клапана :(

Някой ако знае да се продават на части М104-ки да свирка може да се окажат същите. :help

Направо ми прилоша като видях на всмукателния вал щамповано" AMG " :blink поне на изпускателния нямаше такава щампа и сега стискам палци.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни