Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 5 гласа

Смяна на предни амортисьори на CLK 208


  • Please log in to reply
27 мнения по тази тема

#1 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2011 - 23:21

Тъй като няма такава тема, а е хубаво да я има, реших да споделя как се сменят предните амортисьори на CLK модел 208. Има и снимки на процедурата.
Първо купувате си хубави амортисьори, както направих аз. Струва си парите, повярвайте.
Публикувано изображение
2 броя регулируеми KONI SPORT.
Публикувано изображение

Питах на две места и на двете ми предложиха да ми ги сменят на подемника, ставало бързо и лесно, да ама в упътването на прозводителя пише друго:
Публикувано изображение
реших да послушам производителите, вместо нашите пишман майстори.

Да пристъпим към действието:
Вдигате колата на крик и сваляте гумата, подпирате носачът отдолу, някъде под пружината
Публикувано изображение

Отпускате с крика, за да стъпи колата с почти цялата си тежест (да не казвам и цялата) върху трупчето, носачът застава в хоризонтално положение- нито надолу, нито нагоре.
Публикувано изображение

Преди да започнете да развивате болта е добре да напръскате с подходящ спрей за разтваряне на ръжда например, става доста по-лесно развиването.
Нужни са тресчотка с вложка №16 и за контрата звездогаечен ключ пак №16
Публикувано изображение

Развивате болта докато не излезе напълно и не се освободи амортисьора от носача.
Публикувано изображение

Издърпвате долната част на амортисьора леко встрани.

Сега е време да бръкнем под капака- отстранява се декоративната гумена "шапка" която стои върху гайките. Те са две на брой, развиват се с ключ №17
За по лесно използвайте тресчотка с вложка 17 за горната, докато държите с ключ контра на долната гайка.
Публикувано изображение

След като развиете и двете гайки, спокойно можете да извадите амортисьора. Пазете голямата стоманена шайба, която се намира под гайките да не падне някъде (особено от страната на шофьора).
Публикувано изображение

След като свалите стария амортисьор прехвърляте от него на новия, НО само ако са здрави шоковия тампон и прахоуловителя. Ако са скъсани, спукани, сцепени и т.н. си купете нови, не са скъпи.
После по обратния ред, вкарвате новия амортисьор от горната страна, нанизвате голямата и стягате леко едната гайка
Публикувано изображение

После с малко напън нагоре, да се събере новия амортисьор вкарвате долната му част в носача
Публикувано изображение

Затягате болта и гайката
Публикувано изображение
Публикувано изображение


После стягате отгоре първо едната, после върху нея и другата гайка, да законтри.
Публикувано изображение
ГОТОВИ СТЕ!!!
Колата ви има нови предни амортисьори, несравнимо стегната и тиха возия по родните пътища.

Да поговорим малко за моя избор- двойнодействащи газови КОНИ-та с три степенно регулиране на твърдостта, регулирах ги на средното ниво, така вози по-твърдо от оригиналните, но доста стегнато и в никакъв случай не е нетърпимо.
Ако някой се интересува това е парт номера: 26 1575Sport , за ЦЛК 208 версия СПОРТ
Причина за смяната на старите беше, че единия е омаслен от няколко месеца, а и както се оказа в последствие доста бяха поомекнали, поне в сравнение с новите.
Сега само чакам някой от задните да даде признак и веднага ще бъдат заменени със същите КОНИ-та.
  • 7

#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 06 октомври 2011 - 23:34

Колега,добър избор за Хамортисьори.KONI се счита за най-елитното.Това беше пояснение за качествен монтаж,да речем,ма ни е интересно,пишман майсторите,как биха го монтирали.Нали все пак трябва да се знае,за възможните дефекти,при монтажа.Подскажи и цена за амортисьорите/орентировачна/.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2011 - 11:18

Мерси, за мен също КОНИ е върхът на сладоледа :)
"Пишман майсторите" предложиха да ги сменят на подемник, при който четирите колела висят във въздуха, същия който е изрично задраскан на картинката в упътването (на снимките по-горе го има). :kill_myself На единия даже му показах упътването, той вика- "мани ги тия какво пишат".
Как биха ги монтирали пишманите не знам и не мисля да разбирам, поне не на моята кола. Възможни дефекти- ако направиш всичко както трябва няма възможност за дефекти.
Ориентировъчна цена за двата предни амортисьора около 300лв :)
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 12:46

Хубава тема.
И цената е хубава!

М/у другото може да се направи лесно на подемник, както сменихме моите задни. Те се захващат по същия начин, отделно от пружината.
Хваща се горе амортисьора, след това се взима един висок хидравличен крик и се повдига гумата с носача, докато застане на нивото на амортисьора. Няма разлика м/у това, което си направил, и това което биха направили в гараж с подемник.

Публикувано изображение

  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 03 ноември 2011 - 20:54

Благодаря за хубавата тема! До колкото си спомням окачването на ЦЛК и мойта цедка е едно и също! Ще се възползвам от дадения акъл в скоро време. Имам обаче един важен въпрос. Как се навиха да ти дадат валидна гаранция без да си закупил НОВИ прашници и тампони? Също, до колкото ми е известно, изискват монтажът да стане в сервиз, който в последствие да подпечата и подпише гаранционната карта?
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#6 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 03 ноември 2011 - 21:58

Много добре обяснено,но защо чакаш да изпуснат и задните?Те вече са готови за смяна! Смени ги задните веднага...когато си купуваш обувки,купуваш лява и дясна....тука е същото предни и задни :)
  • 0

#7 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 22:59

Хубава тема.
И цената е хубава!

М/у другото може да се направи лесно на подемник, както сменихме моите задни. Те се захващат по същия начин, отделно от пружината.
Хваща се горе амортисьора, след това се взима един висок хидравличен крик и се повдига гумата с носача, докато застане на нивото на амортисьора. Няма разлика м/у това, което си направил, и това което биха направили в гараж с подемник.

Публикувано изображение

Възможно е, но като видях задраскан подемник в упътването и се отказах от подобни интервенции. А и удовлетворението от добре свършената работа нямаше да го получа в гаража с подемник, готино е сам да си направиш нещо по колата, ти знаеш за какво става въпрос ;)

Благодаря за хубавата тема! До колкото си спомням окачването на ЦЛК и мойта цедка е едно и също! Ще се възползвам от дадения акъл в скоро време. Имам обаче един важен въпрос. Как се навиха да ти дадат валидна гаранция без да си закупил НОВИ прашници и тампони? Също, до колкото ми е известно, изискват монтажът да стане в сервиз, който в последствие да подпечата и подпише гаранционната карта?

Гаранционната карта е фактурата за покупка заедно с касовата бележка. Никой никъде не спомена за монтаж в оторизиран сервиз, затова и си ги сложих сам.
Ако си за амортисьори, освен от акъл, можеш да се възползваш и да те уредя с такива КОНИ-та на сносна цена ;)

Много добре обяснено,но защо чакаш да изпуснат и задните?Те вече са готови за смяна! Смени ги задните веднага...когато си купуваш обувки,купуваш лява и дясна....тука е същото предни и задни :)

Е как го разбра това? :dontknow
При обстойния преглед в мое присъствие и в сервиз на който имам доверие се видя, че само единия, преден ляв мисля, беше омаслен, задните не дават никакви признаци да са изпуснали. Защо да бързам да ги сменям, като са здрави.
Това за обувките наистина важи, в реда в който си го казал- лява и дясна, сменяш и левия и десния амортисьор, шарнир, тампон, диск, накладки и т.н. но предница и задница нямат пряква връзка, така че нищо не налага като си правиш предницата, да сменяш елементи от задното окачване, особено когато са здрави.
пп Както съм написал, ако нещо не ми хареса при задните амортисьори, веднага, ама на момента ще перна едни КОНИ-та и отзад :)
  • 1

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:00

Ако има приятели в сервиз, подпечатват.
Аз примерно смених задните с нови тампони, но вече ползвани прашници (ползвани точно 1 седмица, но факт, че не бяха чисто нови).

Казах им да ударят един печат за гаранцията и готово!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:17

Аз да попитам все пак, каква е разликата между нов и ползван, но здрав прахоуловител т.нар. "прашник"
В упътването ясно е показано, че ако старите са сцепени скъсани и т.н. се сменят, моите са си абсолютно здрави, както се вижда и по снимките.
Сега ако е нещо фатално ще взема да ги сменя, ама ако е заради печата от доверения сервиз.... мерси, не ми искат такъв ;)
  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:24

Ами при новите е много твърд ударния тампон... Старите, които свалих бяха станали на дунапрен, въпреки че изглеждаха като нови.
Можех да ги стисна с една ръка, докато новия можех да го стисна много леко.
CLK-то е с доста твърдо окачване, едва ли удря до тампоните. Карай и не се занимавай, щом си преценил че са здрави!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:24

Аз се опитах да ти дам само съвет Алфонсо,а ти решаваш какво да правиш! Предните и задните амортесьори са работили еднакво по БГ дупките. Оставяш здрави и дърти задни на млади и хубави предни....товариш хубавите нови амортесьори!!! Икономията е майка на мизерията :)
  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:36

harkata, според мен не си прав братле. И аз съм привърженик на принципа "сменяй всичко", но в интерес на истината не са взаимносвързани.
Имаш 2 различни оси, на независими носачи. Всяка поема ударите по пътя за себе си. Предните са по-важни заради спирането и завиването.
Задните амортисьори се износват доста по-трудно, но не невъзможно. Щом Алфонсо е купил KONI, определено при първи признаци на износване, ще ги смени.
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#13 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:43

Аз се опитах да ти дам само съвет Алфонсо,а ти решаваш какво да правиш! Предните и задните амортесьори са работили еднакво по БГ дупките. Оставяш здрави и дърти задни на млади и хубави предни....товариш хубавите нови амортесьори!!! Икономията е майка на мизерията :)

Пич, ни ме знаеш, ни ме познаваш, кви са тия приказки за икономии и мизерии не знам :rofl :rofl :rofl
Най-малкото ако търсех икономия, нямаше да си взема една от най-скъпите и качествени марки на пазара, нали се сещаш, че амортисьори за тая кола има и по 60лв борйката чисто нови.
За БГ дупките- колата е тук в България от няма и година, по точно за девет месеца колко ли са се смазали от работа по БГ дупките???
Айде ако обичаш спри да омазваш хубавата тема, на някой може да му е полезна
пп ако ти тропне ляв шарнир отпред, смени си и задните накладки, да не натовариш нещо :la
  • 0

#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 ноември 2011 - 23:45

Ами при новите е много твърд ударния тампон... Старите, които свалих бяха станали на дунапрен, въпреки че изглеждаха като нови.
Можех да ги стисна с една ръка, докато новия можех да го стисна много леко.
CLK-то е с доста твърдо окачване, едва ли удря до тампоните. Карай и не се занимавай, щом си преценил че са здрави!

Твърди бяха шок тампоните, на камък ;) даже се очудих.
пп За протокола да те питам ти само задни ли смени?
  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2011 - 00:08

Taка и така е офтопик малко... Купих предни втора ръка от един приятел: Delphi de Carbon Performance (това за Е36ицата).
Изглеждат така:
Публикувано изображение


Погледни скромната дебелина на стъблото :).
Много впечатляващ амортисьор е... Един приятел ги беше купил чисто нови, но му гръмна двигателя и ми ги продаде на много скромна цена.
Купих и 2 Билщайн-а за задни, но возията беше ужасна, върнах ги и купих Монро-та.
И без това задни твърди амортисьори правят возията ужасна.
Монро-то също са твърди, но само при рязки натоварвания. При нормално каране са доста спокойни и плавни. И така се оказах с 2 нови задни.
Иначе и 4те бяха оригиналните, не бяха изпуснали, но ми идваше много мека. Все пак ЦЛК-то беше с фабричното спортно окачване. На фона на нея, като мина през легнал полицай, и усетя как бронята иска да заоре в асфалта... малко не ми се нрави.
Сега просто минава през легналите и не помръдва надолу. Те Е36 си возят малко дървено спрямо CLK, но какво да се прави. Интересно ми е как се държи KONI-то. Трябва да се видим да сравня как е спрямо AMG окачването на нормален Kompressor.

Но не искам да ангажирам никой с предпочитанията си. Аз харесвам как работят Монро... някои хора не...
Някои казват че са ментаци, други че са ОК.
Ами и ментак да е, ебаси добрия ментак!

Иначе Билщайн за заден да не виждам повече за евридейка.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни