Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 5 гласа

Смяна на предни амортисьори на CLK 208


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#16 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2011 - 00:15

Taка и така е офтопик малко... Купих предни втора ръка от един приятел: Delphi de Carbon Performance (това за Е36ицата).
Изглеждат така:
Публикувано изображение


Погледни скромната дебелина на стъблото :).
Много впечатляващ амортисьор е... Един приятел ги беше купил чисто нови, но му гръмна двигателя и ми ги продаде на много скромна цена.
Купих и 2 Билщайн-а за задни, но возията беше ужасна, върнах ги и купих Монро-та.
И без това задни твърди амортисьори правят возията ужасна.
Монро-то също са твърди, но само при рязки натоварвания. При нормално каране са доста спокойни и плавни. И така се оказах с 2 нови задни.
Иначе и 4те бяха оригиналните, не бяха изпуснали, но ми идваше много мека. Все пак ЦЛК-то беше с фабричното спортно окачване. На фона на нея, като мина през легнал полицай, и усетя как бронята иска да заоре в асфалта... малко не ми се нрави.
Сега просто минава през легналите и не помръдва надолу. Те Е36 си возят малко дървено спрямо CLK, но какво да се прави. Интересно ми е как се държи KONI-то. Трябва да се видим да сравня как е спрямо AMG окачването на нормален Kompressor.

Но не искам да ангажирам никой с предпочитанията си. Аз харесвам как работят Монро... някои хора не...
Някои казват че са ментаци, други че са ОК.
Ами и ментак да е, ебаси добрия ментак!

Иначе Билщайн за заден да не виждам повече за евридейка.


Абе тия са за камион май :yahoo :blink
CLK-то версия SPORT, с амортисьори KONI, настроени на средна твърдост вози по твърдо от стандартното, но не е неприятно, много стегнато усещане придава за колата.
  • 0

#17 nnikolow_n

nnikolow_n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:

Публикувано 04 ноември 2011 - 15:58

Като показа Алфонсо картинката правилно/неправилно за смяна на амортисьорите започна да ме гложди един въпрос : как е правилно да се смени външната шарнирна втулка на задния долен носач /по-точно кога трябва да се затегне окончателно болта/ - дали като виси колата/колелото във въздуха или като е спусната от подемника ? И има ли смисъл след като съм изминал няколко хиляди км да отпускам и стягам болта на втулката наново като колата е вече на земята /защото май това е правилния вариант/ ?

С други думи вътрешната метална част на тази шарнирна втулка върти ли се въобще или само се усуква в гумата ?

Този пост е редактиран от nnikolow_n: 04 ноември 2011 - 15:59

  • 0

#18 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2011 - 18:18

Като показа Алфонсо картинката правилно/неправилно за смяна на амортисьорите започна да ме гложди един въпрос : как е правилно да се смени външната шарнирна втулка на задния долен носач /по-точно кога трябва да се затегне окончателно болта/ - дали като виси колата/колелото във въздуха или като е спусната от подемника ? И има ли смисъл след като съм изминал няколко хиляди км да отпускам и стягам болта на втулката наново като колата е вече на земята /защото май това е правилния вариант/ ?

С други думи вътрешната метална част на тази шарнирна втулка върти ли се въобще или само се усуква в гумата ?

За мерцедес не знам, но брат ми като сменява нещо по задницата на неговото БМВ 520 (Е39) затяга болтовете, когато колата е стъпила на замята. Ако ги затегнеш във въздуха, после като колата си стъпи на гумите, ще има нарежение в този болт/втулка или каквото и да е там.
  • 0

#19 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2011 - 18:24

Всеки един болт по окачването се затяга при спуснати колела.....задължително !
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#20 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 04 ноември 2011 - 20:45

Колеги Алфонсо и Лилов...темата не мисля,че я усирам!Нищо лошо не съм казал.Но тази работа ми звучи като смяна на само две зимни гуми!!! :D
------
Няма грижи, нека да не мажем по тази тема, понеже е вложен труд в нея да се снима, опише и сподели с други ентусиасти, за което поклон. Смянaтa на амортисьори не e трудно нещо, но е малко или много тежка работа за доста хора (вкл. и мен). Един път съм сменял предни и бях пребит, а имахме и познанията, и инструментите.
Качил съм я важна темата, ако искате да спорим кое и как трябва да стане, драсни ми ЛС, ще отворя една нова тема по въпроса, но не искам да мацаме в тази повече.

Този пост е редактиран от Liloff: 07 ноември 2011 - 02:15

  • 0

#21 nnikolow_n

nnikolow_n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:

Публикувано 04 ноември 2011 - 21:44

Благодаря за отговорите, колеги ! На моите втулки болтовете ги стегнаха на подемника :lolsign ! Има ли смисъл да ги отпускам и стягам наново след като измина половин година от смяната и поне 4000 км пробег ?

Извинявам се за офтопика :offtopic !

Този пост е редактиран от nnikolow_n: 04 ноември 2011 - 21:51

  • 0

#22 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 04 ноември 2011 - 22:29

Има смисъл колега....отпусни напрежението,дано не е късно!
  • 0

#23 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 ноември 2011 - 16:27

Хубу писах един дълъг пост, но ми падна нета и поста заминаааа...
Затрих малко, надявам се нямате нищо против да отворите една нова тема, ако искате да спорим дали трябва накуп да се сменят 4те или не.
Тази е качена като важна, и ви моля да не цапаме в нея. Нека си седи конкретнo по темата.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#24 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 ноември 2011 - 17:47

:goodjob :allhail
  • 0

#25 kokoVmaxa

kokoVmaxa

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    W208 CLK320

Публикувано 02 март 2012 - 10:27

- Сега ако внесеш и малко пояснения , от къде как и т.н. може човек да се снабди с такива амортесьори............ :hailandkill
  • 0
За тялото: Legacy 2,5 GX-AT '99 / CLK320 W208 '97
За душата
: GR650XD '83 / CB500F SOHC '70
За адреналина: CBR1000RR '10 / XT660X-SMR '08 / TL1000R '99
WWW.RACEBIKETUNING.COM

МАСК България - MOTOЦИКЛЕТЕН и АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ

#26 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 март 2012 - 19:53

Ако питаш за КОНИ-та, ще проверя и тия дни ще ти пиша за конкретна цена :)
  • 0

#27 rabbitshoot

rabbitshoot

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Видин

Публикувано 05 април 2020 - 22:35

Моите ги смених с KYB. Очаквах да вози много твърдо, след като при монтажа използвах крик за да ги свия.  :)

След монтажа останах доволен, колата не вози твърдо, а стегнато.


  • 0

#28 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 974 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 06 април 2020 - 05:43

Моите ги смених с KYB. Очаквах да вози много твърдо, след като при монтажа използвах крик за да ги свия. :)
След монтажа останах доволен, колата не вози твърдо, а стегнато.


Аз карам с KYB вече 2 години и 50К км, държат се оптимално между возия и твърдост.
  • 0

#29 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2024 - 17:43

Задните Koni за W208 кои са?
  • 0

855712_2.png


#30 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 ноември 2024 - 08:56

Сигурно зависи от двигателя и оборудването - имат 3 вида. Ето оригиналните номера

- A 208 320 0031

A 202 320 1031

- A 208 320 0131


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни