Първо купувате си хубави амортисьори, както направих аз. Струва си парите, повярвайте.

2 броя регулируеми KONI SPORT.

Питах на две места и на двете ми предложиха да ми ги сменят на подемника, ставало бързо и лесно, да ама в упътването на прозводителя пише друго:

реших да послушам производителите, вместо нашите пишман майстори.
Да пристъпим към действието:
Вдигате колата на крик и сваляте гумата, подпирате носачът отдолу, някъде под пружината

Отпускате с крика, за да стъпи колата с почти цялата си тежест (да не казвам и цялата) върху трупчето, носачът застава в хоризонтално положение- нито надолу, нито нагоре.

Преди да започнете да развивате болта е добре да напръскате с подходящ спрей за разтваряне на ръжда например, става доста по-лесно развиването.
Нужни са тресчотка с вложка №16 и за контрата звездогаечен ключ пак №16

Развивате болта докато не излезе напълно и не се освободи амортисьора от носача.

Издърпвате долната част на амортисьора леко встрани.
Сега е време да бръкнем под капака- отстранява се декоративната гумена "шапка" която стои върху гайките. Те са две на брой, развиват се с ключ №17
За по лесно използвайте тресчотка с вложка 17 за горната, докато държите с ключ контра на долната гайка.

След като развиете и двете гайки, спокойно можете да извадите амортисьора. Пазете голямата стоманена шайба, която се намира под гайките да не падне някъде (особено от страната на шофьора).

След като свалите стария амортисьор прехвърляте от него на новия, НО само ако са здрави шоковия тампон и прахоуловителя. Ако са скъсани, спукани, сцепени и т.н. си купете нови, не са скъпи.
После по обратния ред, вкарвате новия амортисьор от горната страна, нанизвате голямата и стягате леко едната гайка

После с малко напън нагоре, да се събере новия амортисьор вкарвате долната му част в носача

Затягате болта и гайката


После стягате отгоре първо едната, после върху нея и другата гайка, да законтри.

ГОТОВИ СТЕ!!!
Колата ви има нови предни амортисьори, несравнимо стегната и тиха возия по родните пътища.
Да поговорим малко за моя избор- двойнодействащи газови КОНИ-та с три степенно регулиране на твърдостта, регулирах ги на средното ниво, така вози по-твърдо от оригиналните, но доста стегнато и в никакъв случай не е нетърпимо.
Ако някой се интересува това е парт номера: 26 1575Sport , за ЦЛК 208 версия СПОРТ
Причина за смяната на старите беше, че единия е омаслен от няколко месеца, а и както се оказа в последствие доста бяха поомекнали, поне в сравнение с новите.
Сега само чакам някой от задните да даде признак и веднага ще бъдат заменени със същите КОНИ-та.