Смяна на предни амортисьори на CLK 208
Започната от Алфонсо, 06 окт 2011 - 23:21:16
29 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 октомври 2011 - 23:21
Тъй като няма такава тема, а е хубаво да я има, реших да споделя как се сменят предните амортисьори на CLK модел 208. Има и снимки на процедурата.
Първо купувате си хубави амортисьори, както направих аз. Струва си парите, повярвайте.
2 броя регулируеми KONI SPORT.
Питах на две места и на двете ми предложиха да ми ги сменят на подемника, ставало бързо и лесно, да ама в упътването на прозводителя пише друго:
реших да послушам производителите, вместо нашите пишман майстори.
Да пристъпим към действието:
Вдигате колата на крик и сваляте гумата, подпирате носачът отдолу, някъде под пружината
Отпускате с крика, за да стъпи колата с почти цялата си тежест (да не казвам и цялата) върху трупчето, носачът застава в хоризонтално положение- нито надолу, нито нагоре.
Преди да започнете да развивате болта е добре да напръскате с подходящ спрей за разтваряне на ръжда например, става доста по-лесно развиването.
Нужни са тресчотка с вложка №16 и за контрата звездогаечен ключ пак №16
Развивате болта докато не излезе напълно и не се освободи амортисьора от носача.
Издърпвате долната част на амортисьора леко встрани.
Сега е време да бръкнем под капака- отстранява се декоративната гумена "шапка" която стои върху гайките. Те са две на брой, развиват се с ключ №17
За по лесно използвайте тресчотка с вложка 17 за горната, докато държите с ключ контра на долната гайка.
След като развиете и двете гайки, спокойно можете да извадите амортисьора. Пазете голямата стоманена шайба, която се намира под гайките да не падне някъде (особено от страната на шофьора).
След като свалите стария амортисьор прехвърляте от него на новия, НО само ако са здрави шоковия тампон и прахоуловителя. Ако са скъсани, спукани, сцепени и т.н. си купете нови, не са скъпи.
После по обратния ред, вкарвате новия амортисьор от горната страна, нанизвате голямата и стягате леко едната гайка
После с малко напън нагоре, да се събере новия амортисьор вкарвате долната му част в носача
Затягате болта и гайката
После стягате отгоре първо едната, после върху нея и другата гайка, да законтри.
ГОТОВИ СТЕ!!!
Колата ви има нови предни амортисьори, несравнимо стегната и тиха возия по родните пътища.
Да поговорим малко за моя избор- двойнодействащи газови КОНИ-та с три степенно регулиране на твърдостта, регулирах ги на средното ниво, така вози по-твърдо от оригиналните, но доста стегнато и в никакъв случай не е нетърпимо.
Ако някой се интересува това е парт номера: 26 1575Sport , за ЦЛК 208 версия СПОРТ
Причина за смяната на старите беше, че единия е омаслен от няколко месеца, а и както се оказа в последствие доста бяха поомекнали, поне в сравнение с новите.
Сега само чакам някой от задните да даде признак и веднага ще бъдат заменени със същите КОНИ-та.
Първо купувате си хубави амортисьори, както направих аз. Струва си парите, повярвайте.
2 броя регулируеми KONI SPORT.
Питах на две места и на двете ми предложиха да ми ги сменят на подемника, ставало бързо и лесно, да ама в упътването на прозводителя пише друго:
реших да послушам производителите, вместо нашите пишман майстори.
Да пристъпим към действието:
Вдигате колата на крик и сваляте гумата, подпирате носачът отдолу, някъде под пружината
Отпускате с крика, за да стъпи колата с почти цялата си тежест (да не казвам и цялата) върху трупчето, носачът застава в хоризонтално положение- нито надолу, нито нагоре.
Преди да започнете да развивате болта е добре да напръскате с подходящ спрей за разтваряне на ръжда например, става доста по-лесно развиването.
Нужни са тресчотка с вложка №16 и за контрата звездогаечен ключ пак №16
Развивате болта докато не излезе напълно и не се освободи амортисьора от носача.
Издърпвате долната част на амортисьора леко встрани.
Сега е време да бръкнем под капака- отстранява се декоративната гумена "шапка" която стои върху гайките. Те са две на брой, развиват се с ключ №17
За по лесно използвайте тресчотка с вложка 17 за горната, докато държите с ключ контра на долната гайка.
След като развиете и двете гайки, спокойно можете да извадите амортисьора. Пазете голямата стоманена шайба, която се намира под гайките да не падне някъде (особено от страната на шофьора).
След като свалите стария амортисьор прехвърляте от него на новия, НО само ако са здрави шоковия тампон и прахоуловителя. Ако са скъсани, спукани, сцепени и т.н. си купете нови, не са скъпи.
После по обратния ред, вкарвате новия амортисьор от горната страна, нанизвате голямата и стягате леко едната гайка
После с малко напън нагоре, да се събере новия амортисьор вкарвате долната му част в носача
Затягате болта и гайката
После стягате отгоре първо едната, после върху нея и другата гайка, да законтри.
ГОТОВИ СТЕ!!!
Колата ви има нови предни амортисьори, несравнимо стегната и тиха возия по родните пътища.
Да поговорим малко за моя избор- двойнодействащи газови КОНИ-та с три степенно регулиране на твърдостта, регулирах ги на средното ниво, така вози по-твърдо от оригиналните, но доста стегнато и в никакъв случай не е нетърпимо.
Ако някой се интересува това е парт номера: 26 1575Sport , за ЦЛК 208 версия СПОРТ
Причина за смяната на старите беше, че единия е омаслен от няколко месеца, а и както се оказа в последствие доста бяха поомекнали, поне в сравнение с новите.
Сега само чакам някой от задните да даде признак и веднага ще бъдат заменени със същите КОНИ-та.
#2
Публикувано 06 октомври 2011 - 23:34
Колега,добър избор за Хамортисьори.KONI се счита за най-елитното.Това беше пояснение за качествен монтаж,да речем,ма ни е интересно,пишман майсторите,как биха го монтирали.Нали все пак трябва да се знае,за възможните дефекти,при монтажа.Подскажи и цена за амортисьорите/орентировачна/.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 07 октомври 2011 - 11:18
Мерси, за мен също КОНИ е върхът на сладоледа
"Пишман майсторите" предложиха да ги сменят на подемник, при който четирите колела висят във въздуха, същия който е изрично задраскан на картинката в упътването (на снимките по-горе го има). На единия даже му показах упътването, той вика- "мани ги тия какво пишат".
Как биха ги монтирали пишманите не знам и не мисля да разбирам, поне не на моята кола. Възможни дефекти- ако направиш всичко както трябва няма възможност за дефекти.
Ориентировъчна цена за двата предни амортисьора около 300лв
"Пишман майсторите" предложиха да ги сменят на подемник, при който четирите колела висят във въздуха, същия който е изрично задраскан на картинката в упътването (на снимките по-горе го има). На единия даже му показах упътването, той вика- "мани ги тия какво пишат".
Как биха ги монтирали пишманите не знам и не мисля да разбирам, поне не на моята кола. Възможни дефекти- ако направиш всичко както трябва няма възможност за дефекти.
Ориентировъчна цена за двата предни амортисьора около 300лв
#4
Публикувано 03 ноември 2011 - 12:46
Хубава тема.
И цената е хубава!
М/у другото може да се направи лесно на подемник, както сменихме моите задни. Те се захващат по същия начин, отделно от пружината.
Хваща се горе амортисьора, след това се взима един висок хидравличен крик и се повдига гумата с носача, докато застане на нивото на амортисьора. Няма разлика м/у това, което си направил, и това което биха направили в гараж с подемник.
И цената е хубава!
М/у другото може да се направи лесно на подемник, както сменихме моите задни. Те се захващат по същия начин, отделно от пружината.
Хваща се горе амортисьора, след това се взима един висок хидравличен крик и се повдига гумата с носача, докато застане на нивото на амортисьора. Няма разлика м/у това, което си направил, и това което биха направили в гараж с подемник.
#5
Публикувано 03 ноември 2011 - 20:54
Благодаря за хубавата тема! До колкото си спомням окачването на ЦЛК и мойта цедка е едно и също! Ще се възползвам от дадения акъл в скоро време. Имам обаче един важен въпрос. Как се навиха да ти дадат валидна гаранция без да си закупил НОВИ прашници и тампони? Също, до колкото ми е известно, изискват монтажът да стане в сервиз, който в последствие да подпечата и подпише гаранционната карта?
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#6
Публикувано 03 ноември 2011 - 21:58
Много добре обяснено,но защо чакаш да изпуснат и задните?Те вече са готови за смяна! Смени ги задните веднага...когато си купуваш обувки,купуваш лява и дясна....тука е същото предни и задни
#7
Публикувано 03 ноември 2011 - 22:59
Възможно е, но като видях задраскан подемник в упътването и се отказах от подобни интервенции. А и удовлетворението от добре свършената работа нямаше да го получа в гаража с подемник, готино е сам да си направиш нещо по колата, ти знаеш за какво става въпросХубава тема.
И цената е хубава!
М/у другото може да се направи лесно на подемник, както сменихме моите задни. Те се захващат по същия начин, отделно от пружината.
Хваща се горе амортисьора, след това се взима един висок хидравличен крик и се повдига гумата с носача, докато застане на нивото на амортисьора. Няма разлика м/у това, което си направил, и това което биха направили в гараж с подемник.
Гаранционната карта е фактурата за покупка заедно с касовата бележка. Никой никъде не спомена за монтаж в оторизиран сервиз, затова и си ги сложих сам.Благодаря за хубавата тема! До колкото си спомням окачването на ЦЛК и мойта цедка е едно и също! Ще се възползвам от дадения акъл в скоро време. Имам обаче един важен въпрос. Как се навиха да ти дадат валидна гаранция без да си закупил НОВИ прашници и тампони? Също, до колкото ми е известно, изискват монтажът да стане в сервиз, който в последствие да подпечата и подпише гаранционната карта?
Ако си за амортисьори, освен от акъл, можеш да се възползваш и да те уредя с такива КОНИ-та на сносна цена
Е как го разбра това?Много добре обяснено,но защо чакаш да изпуснат и задните?Те вече са готови за смяна! Смени ги задните веднага...когато си купуваш обувки,купуваш лява и дясна....тука е същото предни и задни
При обстойния преглед в мое присъствие и в сервиз на който имам доверие се видя, че само единия, преден ляв мисля, беше омаслен, задните не дават никакви признаци да са изпуснали. Защо да бързам да ги сменям, като са здрави.
Това за обувките наистина важи, в реда в който си го казал- лява и дясна, сменяш и левия и десния амортисьор, шарнир, тампон, диск, накладки и т.н. но предница и задница нямат пряква връзка, така че нищо не налага като си правиш предницата, да сменяш елементи от задното окачване, особено когато са здрави.
пп Както съм написал, ако нещо не ми хареса при задните амортисьори, веднага, ама на момента ще перна едни КОНИ-та и отзад
#8
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:00
Ако има приятели в сервиз, подпечатват.
Аз примерно смених задните с нови тампони, но вече ползвани прашници (ползвани точно 1 седмица, но факт, че не бяха чисто нови).
Казах им да ударят един печат за гаранцията и готово!
Аз примерно смених задните с нови тампони, но вече ползвани прашници (ползвани точно 1 седмица, но факт, че не бяха чисто нови).
Казах им да ударят един печат за гаранцията и готово!
#9
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:17
Аз да попитам все пак, каква е разликата между нов и ползван, но здрав прахоуловител т.нар. "прашник"
В упътването ясно е показано, че ако старите са сцепени скъсани и т.н. се сменят, моите са си абсолютно здрави, както се вижда и по снимките.
Сега ако е нещо фатално ще взема да ги сменя, ама ако е заради печата от доверения сервиз.... мерси, не ми искат такъв
В упътването ясно е показано, че ако старите са сцепени скъсани и т.н. се сменят, моите са си абсолютно здрави, както се вижда и по снимките.
Сега ако е нещо фатално ще взема да ги сменя, ама ако е заради печата от доверения сервиз.... мерси, не ми искат такъв
#10
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:24
Ами при новите е много твърд ударния тампон... Старите, които свалих бяха станали на дунапрен, въпреки че изглеждаха като нови.
Можех да ги стисна с една ръка, докато новия можех да го стисна много леко.
CLK-то е с доста твърдо окачване, едва ли удря до тампоните. Карай и не се занимавай, щом си преценил че са здрави!
Можех да ги стисна с една ръка, докато новия можех да го стисна много леко.
CLK-то е с доста твърдо окачване, едва ли удря до тампоните. Карай и не се занимавай, щом си преценил че са здрави!
#11
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:24
Аз се опитах да ти дам само съвет Алфонсо,а ти решаваш какво да правиш! Предните и задните амортесьори са работили еднакво по БГ дупките. Оставяш здрави и дърти задни на млади и хубави предни....товариш хубавите нови амортесьори!!! Икономията е майка на мизерията
#12
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:36
harkata, според мен не си прав братле. И аз съм привърженик на принципа "сменяй всичко", но в интерес на истината не са взаимносвързани.
Имаш 2 различни оси, на независими носачи. Всяка поема ударите по пътя за себе си. Предните са по-важни заради спирането и завиването.
Задните амортисьори се износват доста по-трудно, но не невъзможно. Щом Алфонсо е купил KONI, определено при първи признаци на износване, ще ги смени.
Имаш 2 различни оси, на независими носачи. Всяка поема ударите по пътя за себе си. Предните са по-важни заради спирането и завиването.
Задните амортисьори се износват доста по-трудно, но не невъзможно. Щом Алфонсо е купил KONI, определено при първи признаци на износване, ще ги смени.
#13
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:43
Пич, ни ме знаеш, ни ме познаваш, кви са тия приказки за икономии и мизерии не знамАз се опитах да ти дам само съвет Алфонсо,а ти решаваш какво да правиш! Предните и задните амортесьори са работили еднакво по БГ дупките. Оставяш здрави и дърти задни на млади и хубави предни....товариш хубавите нови амортесьори!!! Икономията е майка на мизерията
Най-малкото ако търсех икономия, нямаше да си взема една от най-скъпите и качествени марки на пазара, нали се сещаш, че амортисьори за тая кола има и по 60лв борйката чисто нови.
За БГ дупките- колата е тук в България от няма и година, по точно за девет месеца колко ли са се смазали от работа по БГ дупките???
Айде ако обичаш спри да омазваш хубавата тема, на някой може да му е полезна
пп ако ти тропне ляв шарнир отпред, смени си и задните накладки, да не натовариш нещо
#14
Публикувано 03 ноември 2011 - 23:45
Твърди бяха шок тампоните, на камък даже се очудих.Ами при новите е много твърд ударния тампон... Старите, които свалих бяха станали на дунапрен, въпреки че изглеждаха като нови.
Можех да ги стисна с една ръка, докато новия можех да го стисна много леко.
CLK-то е с доста твърдо окачване, едва ли удря до тампоните. Карай и не се занимавай, щом си преценил че са здрави!
пп За протокола да те питам ти само задни ли смени?
#15
Публикувано 04 ноември 2011 - 00:08
Taка и така е офтопик малко... Купих предни втора ръка от един приятел: Delphi de Carbon Performance (това за Е36ицата).
Изглеждат така:
Погледни скромната дебелина на стъблото .
Много впечатляващ амортисьор е... Един приятел ги беше купил чисто нови, но му гръмна двигателя и ми ги продаде на много скромна цена.
Купих и 2 Билщайн-а за задни, но возията беше ужасна, върнах ги и купих Монро-та.
И без това задни твърди амортисьори правят возията ужасна.
Монро-то също са твърди, но само при рязки натоварвания. При нормално каране са доста спокойни и плавни. И така се оказах с 2 нови задни.
Иначе и 4те бяха оригиналните, не бяха изпуснали, но ми идваше много мека. Все пак ЦЛК-то беше с фабричното спортно окачване. На фона на нея, като мина през легнал полицай, и усетя как бронята иска да заоре в асфалта... малко не ми се нрави.
Сега просто минава през легналите и не помръдва надолу. Те Е36 си возят малко дървено спрямо CLK, но какво да се прави. Интересно ми е как се държи KONI-то. Трябва да се видим да сравня как е спрямо AMG окачването на нормален Kompressor.
Но не искам да ангажирам никой с предпочитанията си. Аз харесвам как работят Монро... някои хора не...
Някои казват че са ментаци, други че са ОК.
Ами и ментак да е, ебаси добрия ментак!
Иначе Билщайн за заден да не виждам повече за евридейка.
Изглеждат така:
Погледни скромната дебелина на стъблото .
Много впечатляващ амортисьор е... Един приятел ги беше купил чисто нови, но му гръмна двигателя и ми ги продаде на много скромна цена.
Купих и 2 Билщайн-а за задни, но возията беше ужасна, върнах ги и купих Монро-та.
И без това задни твърди амортисьори правят возията ужасна.
Монро-то също са твърди, но само при рязки натоварвания. При нормално каране са доста спокойни и плавни. И така се оказах с 2 нови задни.
Иначе и 4те бяха оригиналните, не бяха изпуснали, но ми идваше много мека. Все пак ЦЛК-то беше с фабричното спортно окачване. На фона на нея, като мина през легнал полицай, и усетя как бронята иска да заоре в асфалта... малко не ми се нрави.
Сега просто минава през легналите и не помръдва надолу. Те Е36 си возят малко дървено спрямо CLK, но какво да се прави. Интересно ми е как се държи KONI-то. Трябва да се видим да сравня как е спрямо AMG окачването на нормален Kompressor.
Но не искам да ангажирам никой с предпочитанията си. Аз харесвам как работят Монро... някои хора не...
Някои казват че са ментаци, други че са ОК.
Ами и ментак да е, ебаси добрия ментак!
Иначе Билщайн за заден да не виждам повече за евридейка.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни