Първо купувате си хубави амортисьори, както направих аз. Струва си парите, повярвайте.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244688.jpg?r=0)
2 броя регулируеми KONI SPORT.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244689.jpg?r=0)
Питах на две места и на двете ми предложиха да ми ги сменят на подемника, ставало бързо и лесно, да ама в упътването на прозводителя пише друго:
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244687.jpg?r=0)
реших да послушам производителите, вместо нашите пишман майстори.
Да пристъпим към действието:
Вдигате колата на крик и сваляте гумата, подпирате носачът отдолу, някъде под пружината
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244690.jpg?r=0)
Отпускате с крика, за да стъпи колата с почти цялата си тежест (да не казвам и цялата) върху трупчето, носачът застава в хоризонтално положение- нито надолу, нито нагоре.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244691.jpg?r=0)
Преди да започнете да развивате болта е добре да напръскате с подходящ спрей за разтваряне на ръжда например, става доста по-лесно развиването.
Нужни са тресчотка с вложка №16 и за контрата звездогаечен ключ пак №16
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244692.jpg?r=0)
Развивате болта докато не излезе напълно и не се освободи амортисьора от носача.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244693.jpg?r=0)
Издърпвате долната част на амортисьора леко встрани.
Сега е време да бръкнем под капака- отстранява се декоративната гумена "шапка" която стои върху гайките. Те са две на брой, развиват се с ключ №17
За по лесно използвайте тресчотка с вложка 17 за горната, докато държите с ключ контра на долната гайка.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244694.jpg?r=0)
След като развиете и двете гайки, спокойно можете да извадите амортисьора. Пазете голямата стоманена шайба, която се намира под гайките да не падне някъде (особено от страната на шофьора).
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244697.jpg?r=0)
След като свалите стария амортисьор прехвърляте от него на новия, НО само ако са здрави шоковия тампон и прахоуловителя. Ако са скъсани, спукани, сцепени и т.н. си купете нови, не са скъпи.
После по обратния ред, вкарвате новия амортисьор от горната страна, нанизвате голямата и стягате леко едната гайка
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244704.jpg?r=0)
После с малко напън нагоре, да се събере новия амортисьор вкарвате долната му част в носача
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244702.jpg?r=0)
Затягате болта и гайката
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244705.jpg?r=0)
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244703.jpg?r=0)
После стягате отгоре първо едната, после върху нея и другата гайка, да законтри.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/9495/025244706.jpg?r=0)
ГОТОВИ СТЕ!!!
Колата ви има нови предни амортисьори, несравнимо стегната и тиха возия по родните пътища.
Да поговорим малко за моя избор- двойнодействащи газови КОНИ-та с три степенно регулиране на твърдостта, регулирах ги на средното ниво, така вози по-твърдо от оригиналните, но доста стегнато и в никакъв случай не е нетърпимо.
Ако някой се интересува това е парт номера: 26 1575Sport , за ЦЛК 208 версия СПОРТ
Причина за смяната на старите беше, че единия е омаслен от няколко месеца, а и както се оказа в последствие доста бяха поомекнали, поне в сравнение с новите.
Сега само чакам някой от задните да даде признак и веднага ще бъдат заменени със същите КОНИ-та.