Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 5 гласа

DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"


  • Please log in to reply
93 мнения по тази тема

#76 worms3

worms3

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:STZ
  • Интереси:електроника
  • Автомобил:
    X16XEL

Публикувано 08 януари 2015 - 22:01

Здравейте, за много години първо :), правя на един колега такова управление на климатроника, обаче все оказа проблемче както при колегата allagabal, Колата е E-класа w210 2001. Като го свържа работи идеално при пуснат климатроник, изключа ли го обаче тръгва на мах обороти. Даже като е изваден ключа сама се дава на контакт! Ще преработя схемата, обаче мисълта ми е че единия кабел на вентилатора е директно на "+" и през диодът D5 връща "+" и активира схемата ( без да е дадена на контакт). Какво ще се случи ако диодът D5 го махна или преместя между сорса и дрейна на транзистора ? за да не връща и ще си сложа едно реленце на управляващия кабел, при даден контакт тогава да идва сигнала от климатроника и да не върти въобще когато няма контакт. Може и да сложа едно резисторчето 1ком на  гейта и маса на транзистора за всеки случай както бяхте предложили по горе. Ето една преработка, може и да се получи да го излъжа да не прави проблеми, ще тествам да видим дали ще има ефект http://s30.postimg.o...xybc1/image.jpg


  • 1

#77 ddanny

ddanny

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:силистра
  • Автомобил:
    мерцедес w210

Публикувано 23 юли 2015 - 04:05

КОЛЕГИ,ЗАЩО НЕ ВИЖДАМ СХЕМАТА А САМО ПОЯСНЕНИЯТА ЗА НЕЯ ?

 


  • 0

#78 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 26 юли 2015 - 00:08

Здравей @ddanny схемата я има на снимка в постта над теб. Иначе колегата, който създаде схемата я махна от темата защото му изплагиатстваха схемата и започнаха да я продават в OLX 

 

И все пак дано не ми се налага, но лично аз бих прибягнал до доброто старо Arduino за контрол на вентилатора (дава ни по-добър контрол в/у настройките)

схемата ще е нещо от сорта:

 

Прикачен файл  vent.jpg   47,63K   7 Брой сваляния

 

И програмата ще изглежда така:

/*

Контрол на DC мотор от Тони Стоянов aka frxbg

 */

#include <PWM.h> //Библиотека за контрол на честотата на ШИМ

int motor = 9;                // Пина за контрол на мотора
int val = 0;                 // Променлива за напрежението
int Ain = 5;         // Задаваме пин 5 за четене от климатроника
int32_t frequency = 30000; // Честотата (в Hz)

void setup()
{

  InitTimersSafe();

  //задаваме честотата на определения пин
  bool success = SetPinFrequencySafe(motor, frequency);

  //ако честотата е зададена правилно включи светодиода на пин 13 (по желание)
  if (success) {
    pinMode(13, OUTPUT);
    digitalWrite(13, HIGH);
  }
}

void loop()
{
  val = analogRead(Ain);
  float voltage = val * (5.0 / 1023.0); //Конвертираме данните от 0-1023 до 0-5
/* Климатроника ни подава управляващо напрежение на 7 стъпки 
 и според него определяме скоростта на мотора, която е в диапазона 0-255 (0-100%)

Напреженията от климатроника
Стъпка 1 (най-слабата): 0.938V
Стъпка 2 : 1.13V
Стъпка 3 : 1.65V
Стъпка 4 : 2.5V
Стъпка 5 : 3.4V
Стъпка 6 : 4.31V
Стъпка 7 (най-силната) : 6.4V
*/

  if (voltage >= 0.5) {                         // стъпка 1
    pwmWrite(motor, 40);
  }
  else if (voltage >= 0.75 && voltage <= 1.10) {// стъпка 2
    pwmWrite(motor, 80);
  }
  else if (voltage >= 1.11 && voltage <= 1.85) {// стъпка 3
    pwmWrite(motor, 110);
  }
  else if (voltage >= 1.86 && voltage <= 2.5) { // стъпка 4
    pwmWrite(motor, 140);
  }
  else if (voltage >= 2.5 && voltage <= 3.2) {  // стъпка 5
    pwmWrite(motor, 160);
  }
  else if (voltage >= 3.2 && voltage <= 4.7) {  // стъпка 6
    pwmWrite(motor, 200);
  }
  else if (voltage >= 4.7) {                    // стъпка 7
    pwmWrite(motor, 255);
  }
delay (2);
}

Държа да отбележа, че не е тествано на живо, а само в симулатора (понякога нещата доста се различават може да се наложи да се пипнат стойностите в програмата)

За, който реши да изпробва съм добавил файл в който има библиотеките за компилиране и сорс кода, а ако иска просто да качи програмата във вида, в която е написана съм добавил готов .hex файл и една малка програмка XLoader (смятам, че няма нужда да обяснявам как се работи с нея)

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Vent.zip   698,73K   41 Брой сваляния

  • 4

#79 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юли 2015 - 14:50

здравейте,

ще може ли някой да ми прати схемата с елементите на регулатора на е-mail: [email protected] с удоволствие ще отделя няколко часа да я събера схемата.

че от доста време оборотите са ми доста слаби на вентилатора и най вероятния проблем е  в управлението защото самото моторче съм го ревизирал преди година и нещо.

в жегите макар и с пълен климатик с тези бавни обороти вижда зор хайванчето докато охлади.


Този пост е редактиран от slavimaster: 30 юли 2015 - 14:54

  • 0

1110907.png


#80 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 18 август 2015 - 13:40

Здравейте колеги

Реших отново да пусна схемата на регулатора за климатроника на W124. Ето я и нея:

 

Прикачен файл  Schematic.jpg   49,64K   13 Брой сваляния

 

Няма да давам повече подробности за начина на работа, защото е гадно да видиш как някой продава труда ти в OLX-a. Ако се направи с елементите означени на схемата регулатора работи безпроблемно на автоматичния режим и на максимални обороти. На минималната степен не духа! Това е недостатъка на тази проста схема. Става само за W124. Успех на всички решили да си помогнат сами!

 

 

Направих и една подобрена версия, която има следните предимства:

 

  • Универсален регулатор – става за W124, W210 и C-classe.
  • Възможност за регулиране на максималните обороти с малка отвертка както за W124, така и за W210 и C-classe.
  • От корпуса излизат кабели със същите цветове като на оригиналния регулатор и е трудно да се объркат при монтажа.
  • Вентилатора духа и на минималната степен на климатроника (предишната версия не го можеше).
  • Подобрен контрол на мощния транзистор за намалени загуби при превключване.
  • Още по-малко отделена топлина.
  • По-малък охлаждащ радиатор.
  • По-малка кутиика – може да се монтира и на мястото на оригиналния регулатор.
  • Влагоустойчива, херметично залята конструкция с полиуретанова смола.
  • Размери на кутииката – 60 х 40 х 37мм.
  • Размери заедно с крепежната планка  – 90 х 40 х 37мм.

 

 

Ето как изглежда…

 

Прикачен файл  01.png   1,71MB   9 Брой сваляния

 

Прикачен файл  03.jpg   86,83K   9 Брой сваляния

 

Прикачен файл  02.jpg   169,57K   8 Брой сваляния

 

Схемата на тази версия няма да я пусна свободно. Ако някой се интересува от този модел на регулатора може да ми изпрати лично съобщение или да се свърже на email: [email protected]

 


  • 3

#81 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2015 - 09:32

Колега, мисля, че спокойно можеш да оферираш и цена и условия за изпращане за готова и сглобена схема, тъй като вероятно много хора тук (и не само тук) няма да имат знанията, възможността, времето или желанието да си я сглобяват сами, а биха имали интерес просто да си купят една готова схема и да си я монтират.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#82 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 19 август 2015 - 16:30

Не знаех дали мога да го направя в тази тема и мислех да си пусна обява, но щом нямате нищо против ето:

 

Продавам новата версия на регулатора на цена 80лв. Заедно с регулатора върви и подробно описание за монтажа. Изпращам по Еконт или Спиди за сметка на купувача. Гаранцията е една година. Ако нещо се случи с него изпращам нов регулатор след като получа дефектния. В такъв случай пощенските разходи остават за моя сметка. Гаранцията няма да важи при неправилно свързване и/или монтаж!

 

С мен може да се свържете като ми изпратите лично съобщение или на email: [email protected]


  • 0

#83 jivotnoto323

jivotnoto323

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:plovdiv
  • Автомобил:
    mercedes

Публикувано 04 ноември 2015 - 13:54

каде е самата схема нея видях нещо?


  • 0

#84 atanasovtr

atanasovtr

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    Мерцедес

Публикувано 25 юли 2016 - 17:58

Здравейте колеги,

Премахнах някои снимки, схеми и файловете за производство на регулатора за климатроника от тема. Причината за това е ето тази обява в OLX-a:

http://olx.bg/regula...obili-i61713040

Тези пичове са решили да изкарват пари от моят труд. Продават регулатора след като са свалили файловете. Дори не са си сложили тяхна реална снимка, а ползват моята с тяхното потребителско име на нея. Това заблуждава, че аз продавам този продукт. Продават го за 170лв начална цена за най-малките модели Мерцедеси, оттам нагоре цената расте и това е без монтаж! Освен това никъде не се споменава, че най-слабата степен на вентилатора не работи!  Аз предлагам този регулатор за скромните 70лв, като винаги съм предупреждавал за това. Аз държа на репутацията си във форумите. Карам хората да си проверят предпазителят и често проблемът се оказва в него, а не в самия регулатор, поради което многократно съм отказвал продажба. До сега съм помагал безрезервно на всеки обърнал се за помощ към мен, но такава наглост най-малкото обижда и очерня репутацията ми по форумите за Мерцедес.

Поздрави,
Иво

 

Здравейте колега,

Видях темата тъй като имам такъв проблем, но явно сте свалили схемата. Възможно ли е да ми я изпратите на    [email protected]           Благодаря предварително


  • 0

#85 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 юли 2016 - 14:54

Колега,

 

Схемата я има 4 поста по-нагоре от твоя, с уговорката, че тази схема е само за 124, и че вентилаторът няма да работи на най-слабата степен.

 

Колегата @ivos предлага и нов подобрен, по-универсален вариант на схемата, сглобен, срещу 80 лв.


  • 1

#86 atanasovtr

atanasovtr

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    Мерцедес

Публикувано 26 юли 2016 - 21:46

Колега,

 

Схемата я има 4 поста по-нагоре от твоя, с уговорката, че тази схема е само за 124, и че вентилаторът няма да работи на най-слабата степен.

 

Колегата @ivos предлага и нов подобрен, по-универсален вариант на схемата, сглобен, срещу 80 лв.

 

Благодаря Ви колега


  • 0

#87 BARIBENZ

BARIBENZ

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Kuklen
  • Автомобил:
    Mercedes w124 92g

Публикувано 08 декември 2017 - 00:10

Здравейте колеги,нов съм във форума и искам да попитам.От скоро съм собственик на МБ 124 92г 2000куб.122 кс Искам да попитам къде точно се намира този таралеж,защото в моята кола са сложили отделно копче от което пускам и спирам парното и на мен не ми харесва.Явно този таралеж е изгорял и са направили тази система.Благодаря ви много.


  • 0

#88 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 10 декември 2017 - 23:45

Здравейте колеги,нов съм във форума и искам да попитам.От скоро съм собственик на МБ 124 92г 2000куб.122 кс Искам да попитам къде точно се намира този таралеж,защото в моята кола са сложили отделно копче от което пускам и спирам парното и на мен не ми харесва.Явно този таралеж е изгорял и са направили тази система.Благодаря ви много.

Здравей,

Регулатора при 124-ката се намира под вентилатора. Сваля се чистачката, корите, уплътненията, капакът на вентилатора, самия вентилатор и таралежа е под него.


  • 0

#89 BARIBENZ

BARIBENZ

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Kuklen
  • Автомобил:
    Mercedes w124 92g

Публикувано 11 декември 2017 - 23:26

Здравей,

Регулатора при 124-ката се намира под вентилатора. Сваля се чистачката, корите, уплътненията, капакът на вентилатора, самия вентилатор и таралежа е под него.

Благодаря много колега


  • 0

#90 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 декември 2017 - 13:04

Гледам че темата се размърда. Моята 124ка почина преди доста време, но регулатора, който направих от коментар 38 така и не го сложих на колата. Ако някой го иска ще му го подаря ( така и незнам дали работи в реални условия ).

Аз съм в работен ден от 8 - 17 на ул. Стар Лозенски път, който го иска да заповяда  >>> Не пращам по куриери <<<


Този пост е редактиран от dzuvko: 12 декември 2017 - 13:05

  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни