Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

BMW E46 330D vs Mercedes CLK W208 2.0K/2.3KСъвет за следващия ми автомобил


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#1 Heimdall

Heimdall

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 20:28

Здрасти колеги :)

Предстои ми изключително приятното начинание да намеря следващата си кола. След дълго обмисляне се спрях само на два варианта и ще съм изключително благодарен ако всеки, който има впечатления от някой от тези модели изкаже мнение.

Дилемата е BMW E46 330D или Mercedes CLK W208 (2 или 2.3 Kompressor).

Най-важното за мен в колата е удоволствието от шофирането. Тъй като слизам от 120 коня автомобил, сигурен съм че и двете ще са сериозно подобрение. Млад съм, не съм семеен и това, че Мерцедеса е купе и по-тесен не е проблем за мен, така че можем да го извадим от дискусията.

От това, което прочетох до момента изглежда, че главният плюс BMW-то е икономията. Цените на частите ми се струва, че са близки, но Мерцедеса изглежда с по-надеждно окачване.

Друг проблем са нормалните неща за дизела - маховици, турбота, докато при бензиновата кола само компресора изглежда леко притеснителен. Ще се опитам да сумирам, пък вие които със сигурност разбирате повече от мен, моля да ми кажете ако съм в дълбока заблуда :)

Е46
+ разход
+ удоволствие от шофирането (возил съм се в много Мерцедеси и само няколко BMW-та, но чувството в баварките винаги е било много по-яко)
+ доста широко разпространен модел (предполагам повече варианти за части)
- по-висока първоначална цена
- по-слаба ходова част
- почти задължителна смяна на маховик/шайба, евентуално турбо, скъпи компоненти на дизеловия двигател
CLK
+ много добър дизайн
+ лукс
+ по-лесна поддръжка на бензиновия двигател, без толкова много 1000+ лв. "изненади"
+ много здрава ходова част
+ по-ниска първоначална цена
- висок разход на гориво
- проблеми с електрониката (датчици и модул за запалване)

Отново искам да подчертая, че нямам познат с нито една от двете коли и до момента не съм притежавал немска кола. Вероятно много сериозно съм се объркал за някои от нещата и затова моля вас, да дадете мнение и някой и друг съвет относно тези коли и да ме убедите/разубедите да си купя CLK:)
  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 21:26

Kaкъв ти е бюджета, че ми се струва че едното е доста по-скъпо...?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 21:38

Компресора изобщо не е проблемен при сменен лагер и масълце нищо чудно да те надживее, по - скоро се притеснявай за турбото на баварката.За БеМеВето не знам, но разхода на Бенца не би трябвало да е кой знае колко голям, а по-скоро нормален като на всяка друга бензинова кола със същата кубатура +/- 1л. Доколкото аз знам частите на Баварките са по-скъпи. Колкото до окачването , ако колата, която ще купуваш е карана повечко по родните кратери бъди готов за допълнителни инвестиции, независимо от марката. И двете колици са арни няма да сбъркаш, която и да вземеш.
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#4 Heimdall

Heimdall

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 21:57

Бюджета да кажем е 10к +1.5-2 за обслужване, дооправяне и т.н, но не е твърд :)

Като цяло ме интересува повече сравнението между двете коли, пък изваждане така или иначе ще има.

Първоначалната ми идея бе да си купя CLK, но BMW-то си е сериозна алтернатива, особено предвид факта, че усещането което дава е по-яко от това на Мерцедес в общия случай. Но тъй като CLK-то е по-спортен модел се надявам и да е малко по-рязко.
  • 0

#5 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 август 2011 - 22:04

извинявай че така ще те питам но ти какво искаш:

бензин или дизел ?
седан или купе ?

като си отговориш на тези въпроси колите които ще влезнат в полезрението ти ще са повече...

:smiley_emoticons_joint:
  • 0

#6 Heimdall

Heimdall

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 22:13

Аз не го мисля баш от вчера :)

Единия отговор е в първия ми пост - не ми пука дали ще е 2 или 4 врати :)

Принципно предпочитам дизел, при това не само заради по-ниския разход (но главно за това). Но когато си помисля за "рисковете" на печката често се разубеждавам. Все пак е по-добре разхода да ти е предвидим, а не изведнъж да трябва да се прави ремонт за някакви бесни суми. Не че са непосилни, чисто и просто е неприятно, дори за хора които имат повече пари от мен :)

На практика това са единствените 2 автомобила в полезрението ми поради безброй причини. Френски автомобили, ВАГ, Форд и Опел за мен не съществуват. Читавите алтернативи от Япония пък нямат особени предимства пред тези BMW-то и CLK-то.

Но пак казвам - нищо не разбирам, така че всякакъв съвет ми е от полза. Благодаря ви за мненията до тук :)
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 22:44

В дълбока заблуда си като цяло.
В ЦЛК-то няма много спортно усещане, то е като прасе на стероиди без връзка с асфалта, но е много лека за каране.
В БМВ-то има адреналин в огромни дози, но като цяло това БМВ, което търсиш не е толкова евтино. Особено ако наистина търсиш лукс.
Окачването е по-здраво, но пак не е необслужваемо, противно на масовите хорски очаквания.
Е46 е с алуминиеви носачи, които са зверски здрави, но не е Гоуф!

М/у двете избрани, аз бих взел БМВ-то, понеже фрашканите с екстри ЦЛК-та в отлично състояние струват маааалко повече от 12х.лв. (не ми показвай обяви в интернет, знам точно в момента пазара отлично). Докато за 15ина х.лв. има хубави 209ки.

Колкото до БМВ-то, това е голям мотор и е много възможно да попаднеш на доста добре заръчан автомобил от първия му собственик с доста екзотични екстри.

Ако търсиш наистина яка машина, гледай за CLK320 или 430, но се приготви за поддръжката на тези коли. Те не са 4цилиндрови компресорчета (както всъщности и 330 не е).

Аз честно м/у тези двете, бих се загледал по CLK 270cdi W209. Пак е гадна нафтова кашлица, но наистина е добра кола.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 Heimdall

Heimdall

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 22:56

Ако правилно разбирам това, което ми казваш е:

1) И двете имат добро окачване, като това на Мерцедеса една идея по-добро.

2) Понеже 330д е доста по-рядко срещан, вероятно е бил на по-заинтересуван собственик

3) 330д е доста по-скъп за поддръжка мотор

Иначе 209 наистина не ме кефи толкова, колкото 208, дори да имах парите да си го позволя, а за да скоча на нещо от ранга на 320 или 430 имам още доста километри да измина :)

Виждам, че имаш добър поглед, като бивш собственик на CLK и настоящ на BMW и наистина ти благодаря за мненията :)

Надявам се да имаш още нещо да споделиш, дори да са само общи неща и впечатления.
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 23:11

Бивш на BMW, бивш на много хубаво CLK с много щастлив настоящ собсвеник и пак настоящ на BMW.
С тази разлика, че аз от BMW-тата харесвам основно 2 модела: Е36 и Е38.
Е38 е невероятна, но ми е голяма, не се чувствам "правилно" в нея.

От МБ-тата ме привличат само 208, 209, CLS, 204 и CL, като за последното и CLS-са не се чувствам на положение.
Е46 има относително скъпи носачи, повечето хора ги боли като трябва да купят. От много запознати хора, желателно е да се поддържа с оригинални части (говорим за носачи, тампони и т.н.). Амортисьори е46иците рядко хвърлят.
Естествено може и компромис, както с всичко друго в живота, но е клошарска работа. Сигурно ще има доста несъгласни хора, но това е лично наблюдение за последните 4 години.

Колкото до 208-ицата, там е желателно тампоните на кормилната уредба да са оригинални, останалите може с хубави афтърмаркети.
Окачването е безумно здраво, вози много приятно, стига да не е с фабричното спортно окачване. То е осезаемо по-твърдо от М-ковото окачване на Е36/Е46. Вози страхотно на леко неравни пътища, т.е. вълнообразни, но на кръпки тресе. А нашите пътища са основно в кръпки.

Двигател: 2.0, 2.3 компресорите са железни мотори, стига да не попаднеш на изнасилена кобила. Оправя се, но е кофти за душата докато стане.
Като цяло 208 има много взаимнозаменяеми части с 202ката. Двигателят също е добре познат и не е нововъведение за модела, просто е допълнително усъвършенстван.
Фейслифтовите версии на 208, които са различни от 2.0К, 192к.с. са с обновена електроника и моторът вече е осезаемо по-култивиран като поведение.
Автоматиците на фейслифта са шедьовър. Не бях карал друг модел кола с толкова добър автомат.

Ако можеш, взимай 320/430 автомат. Като поведение са коренно различни от 4цил. Компресори и доста по-приятни за каране.
Компресорът е шумен и плаши пуберите по светофарите :)

Дизелите на БМВ казват че са невероятни, особено от поколението на Е46. Аз съм карал само последното Е90 320d и Е39 525d. И двете много ми харесаха, знам че са различни поколения, но не разбирам от дизели. Караха се доста приятно.

БМВ 3ките имат едно особено поведение на пътя, което те кара да държиш здраво кормилото и да си нащрек. Кормилото им е твърдо и имат страхотна връзка с пътя. Т.е. всяка неравност я усещаш във волана. Има си плюсове, има си и минуси.

208 е с кормилна кутия и успокояващ амортисьор на пръчката отдолу. Т.е. все едно караш електронна игра при изправна кормилна система. Нищо не тресе, нищо не влачи на никъде. Влизаш в дупка с 80 и не разбираш, освен лекото раздрусване на купето.

Нямат проблеми с електрониката, имат страхотен интериор и като цяло се качвах в нея в София и след 3ч. и половина дрямка се събуждах в Бургас зад волана. Никакво усещане за път.

209 няма агресията на 208, но ако търсиш дизел автомат, това е правилната кола. Много готина машина е.

Имай предвид, че освен красотата на Е46, не съм им привърженик, а и не харесвам седани/комбита.

Говоря само за купетата :)
  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#10 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2011 - 23:25

В ЦЛК-то няма много спортно усещане, то е като прасе на стероиди без връзка с асфалта

E това изречение кърти направо :D :D :D :D
Обмислям да си го сложа като подпис, след уреждане на авторското право разбира се. :icon_welldone:

Иначе по темата- ЦЛК-то наистина не е типичния спортен автомобил, по-скоро е съчетание между спорт и комфорт, за вървене - върви, почти 200 коня е все пак, няма как да не върви. Ако прасето е на стероиди, то те са доста сериозни ;)
При настъпване си харчи, особено в града, но и за това си има лек. Има някои обичайни за модела болежки, но повечето се решават с до 500лв, а някои и за много по-малко.
За тясно- в никакъв случай не е по-тясно от Е46, даже е една идея по-широко, карал съм Е46-ца така че имам наблюдения. Това което го карах беше 320Д 136 коня- баси умрелия кон... За двигателя на БМВ-то 3.0 дизел до колкото знам е уникално добър мотор, цените на екземпляри оборудвани с него са доста по-високи от същите с други двигатели, без значение 3, 5 или 7 серия.
Тъй като съм пристрастен те съветвам да си вземеш ЦЛК-то, по-младежка кола с по-просто и евтино обслужване и поддръжка.
Но и БМВ-то 'ич не е лошо
  • 0

#11 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 август 2011 - 00:06

clk по младежко от е46 ?
  • 0

#12 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 19 август 2011 - 00:08

Аз , ти предлагам да изчакаш още малко и да посъбереш мангизи , поне 15-16бона да имаш сериозни пари.Не да вземеш кола и да нямаш 1 лев зад гърба си . Както и да гледаш на ситуацията , идва зима 4 гуми за тия коли са 1000лв , става на въпрос за хубава зимна гума или лятна , масла и консулмативи и работата скача на 1500 бомбона така по мой сметки.За бмв-то , моето мнение е , че са добри коли ( е46 ) модела и особенно фейслифтовия модел на 330-то.
http://nfs.mobile.bg...0225&f1=details Аз бих взимал ето тази е46-ца например , но не е по твоя бюджет.За това като търсиш такива коли , ги оглеждай с 16 очи и задължително сервиз и диагностика , другото е Божа работа .
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 август 2011 - 00:10

е те парите никога не стигат за това което искаш, въпроса е да знаеш какво искаш ;)

:smiley_emoticons_joint:
  • 1

#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2011 - 01:54

clk по младежко от е46 ?

Е що не е ли??? На мен поне така ми изглежда. Освен ако Е46-цата не е фейслифт купе, тогава и тя има визия, ама 4-вратия седан с жълтите мигачи и стопове- :thumbdown:
  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2011 - 09:43

Алфонсо, авторските права уредени! Слагай смело :)
Аз също не мисля, че CLK е младежки автомобил! Става младежки като му боднат диодни стопчета, лупички, малко хромче, ала бала, но тогава си личи отдалеч.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни