Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#46 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 27 юли 2011 - 15:16

Бай Василе, както казаха някои по-горе, всичко е относително. При определена ситуация преимущество има едното предаване, при друга другото. Ето например, аз имам и кажи речи тежка кола с предно. Нямам проблем зимата нито с нея, нито с МБ, просто ги карам по-различен начин. Ако трябва обаче да бъда честен, другата кола по-добре реагира и не ми е правила проблем по неизчистен заснежен път в градски условия, при тип каране по натоварените кръстовища: ха бързо и рязко газ от лево, ха бързо и рязко между колите от десно и т.н.......... знаеш за какво говоря. Ако по този начин режа МБ по кръстовищата зимата и по неизчистен път, 100 % съм ударил някого около мен и то просто защото нещата ще заприличат на дрифт, а разстоянието между лентите и колите в тях не е голямо.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#47 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 15:30

Няко карал ли е Трабант зимата :icon_coolgrin: никакъв кахър.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#48 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 16:17

Аз също предпочитам колите със задно задвижване.Наистина всяко нещо си има и плзсове, и минуси, но аз съм винаги по-спокоен когато се возя в автомобил със задно. Зимата трябва да се борави по-леко с педала на газта, но предпочитам това пред проблемните карета на колите с предно.

п.п. А напоследък все повече се замислям за 4matik
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#49 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 16:28

бай Васил е прав, че е възможно да се получи това, което описва, но само ако си на ниска предавка и. Ако си на 4та или 5та по надолнище и не използваш моторна спирачка, както леля Цуца би направила, няма нищо да стане. При 1000 оборота на двигателя.

С хубави гуми няма да се получи. Доста години съм карал предно с дълга шаси (седан). Така и никога не поднесох с нея.
Задното е по-добро за начинаещ до толкова, доколкото може да се научи да кара задно и да уважава автомобила, а не да раздава всичката газ по завоите.

Aко разпределението на теглото е отвратително, тогава се получава въртене. В USA се завъртяхме на заледен път с Ford Taurus 2000г. Колата е с отвратително разпределение. Задницата няма нищо на нея.

ЕSP управлява и 4те колела. ASR, ASC, DSC и сигурно има други съкращения от другите производители управляват само задните колела.

Не е BWD, а RWD (rear-wheel-drive).
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#50 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 17:05

Бай Василе, както казаха някои по-горе, всичко е относително. При определена ситуация преимущество има едното предаване, при друга другото. Ето например, аз имам и кажи речи тежка кола с предно. Нямам проблем зимата нито с нея, нито с МБ, просто ги карам по-различен начин. Ако трябва обаче да бъда честен, другата кола по-добре реагира и не ми е правила проблем по неизчистен заснежен път в градски условия, при тип каране по натоварените кръстовища: ха бързо и рязко газ от лево, ха бързо и рязко между колите от десно и т.н.......... знаеш за какво говоря. Ако по този начин режа МБ по кръстовищата зимата и по неизчистен път, 100 % съм ударил някого около мен и то просто защото нещата ще заприличат на дрифт, а разстоянието между лентите и колите в тях не е голямо.


Единственото обяснение което мога да си дам е че вероятно караш Бенца по-от скоро.т.е.повечко си ползвал и вероятно все още ползваш фордюхов,което пък е фактор че го умееш повече от Бенца.:) даже,мисля че си го споменавал. :icon_coolgrin:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#51 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 27 юли 2011 - 17:39

Ами като цяло повечето ми коли са били със задно и като километри, пробега с тях е доста повече от тези с предно. Иначе Форделата я имам от 4 г., а МБ от две. Като цяло, на МБ съм навъртял повече километри, тъй като Форделата е кола за отиване и връщане до работа, общо 50 км. на седмица, а МБ за събота и неделя и дълъг път, т.е. доста повече съм му навъртял. Но като цяло правя сравнение на човек с 19 г. кажи речи ежедневно каране, макар и не пробег от по 100 км. на ден, 2/3 от колите на който са били със задно. Апропо може би и не всяка кола с предно е аналогична с друга такава от друга марка. Ето например последната зима една нова Лантра или Е Лантра (не помня точно)пред блока, хем със зимни гуми до колкото видях и превърта милата по улицата, гумите играят на ляво и дясно и не може да зацепи. А аз с Мондеото си тръгнах после на същото място и все едно си карам по асвалт почти. Но в крайна сметка въпроса е и до гуми.

Лилоф, аз ако съм на 5-та по нанадолнище, не знам с колко километра ще съм. Преди да пуснат магистрала Люлин, като тръгна да се спускам покрай Владая, идвайки към София, ако не включа трета, макар и без газ, понякога направо мога да цункам тоя пред мен. Представям си да съм на 5-та............то коли не трябва да имам пред мен, камо ли ако пътя е заснежен. Говоря за сняг, не просто зима с мокър път и наистина за спускане, от сорта на описаното място, Предела, пътя за Самоков и т.н.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#52 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 18:11

Значи,според мен до тук всичко си беше дрън,дрън.Като махнем минусите,остават плюсовете,което всъщност е интересното.Не ви ли харесва удоволствието/за тези с по яките мотори/,като натиснете газта,Мерца да се изправи на нокти и издигне от земята,или по завоите да извърти задницата и да изсвирят гумите/за това харесвам ASD и ми се повръща от разни стабилизиращи системи/и много други,като да натиснеш наполовина спирачките,буташ първа,пускаш съединителя и газ докато свършат гумите,пък колата си седи на едно място.Това го може само задното предаване.Малко поостаряхме за глупости,но кръвта вода не става.
  • 2
Никога не оставям магарето си в калта.

#53 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 18:47

Стига бре,бро...дрън,дрън. У дееба тая алфа,как е толкова великолепна начи. Всички имате по един бръснарски стол за одене до магазина ама и си кътате по един Бенц и щото Бенцо е "с по ограничени възможности" него го държите на сянка и си го пазите повече. Оти он се кара много "неспокойно" и е "вреден" за душата.

Хах,доооообре! :D

Врънгелите с предно имат минимално предимство 2 пъти в годината.

п.с На Камелчето и на Фивеа А класите не се броят. :flagMB new:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#54 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 19:19

Стига бре,бро...дрън,дрън. У дееба тая алфа,как е толкова великолепна начи. Всички имате по един бръснарски стол за одене до магазина ама и си кътате по един Бенц и щото Бенцо е "с по ограничени възможности" него го държите на сянка и си го пазите повече. Оти он се кара много "неспокойно" и е "вреден" за душата.

Хах,доооообре! :D

Врънгелите с предно имат минимално предимство 2 пъти в годината.

п.с На Камелчето и на Фивеа А класите не се броят. :flagMB new:

Бате,мисля,че бях казал,че Бенца е неизлечима болест.Колкото и да спре да му харесва на човек,пак ще го кара,ма те пусто подобряват и моделите,тъй,че отърване нема. :flagMB new:
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#55 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 20:46

бай Васил е прав, че е възможно да се получи това, което описва, но само ако си на ниска предавка


Прав си,на ниска предавка е по-осезаемо. Радвам се че си прочел внимателно и си разбрал цялата ми идея. Това е ситуация в която често изпадаме и ние и начинаещите водачи.

Лилов,представи си мокър полегат завой в когото 90км.ч. са на границата на задържането.....а,аа,а,а да се поднесеш /тогава когато при висока скорост в завой на сухо гумите свирят/.Преобладаващите начинаещи кво ще направят като скиват изненадващо нещото на пътя? Не го очаквт. Ами пускат газта разбира се! Ние го правим,па камо ли новобранец. Ама лошото е че му предстой маневра,трябва ОЩЕ да се навърти волана за да се избегне нещото,в момент когато опорите ни са почти на границита да приплъзнат.

Водача осъзнавайки че е на границата е преценил че така ще излезе безпроблемно от завоя. Но уви...изненадващо пред него е нещото.
Пуска газта,предните гуми започват да спират и цялата маса отзад премества тежеста си към предницата. От този допълнителен натиск предните гуми увеличават триенето а задните го намаляват. Младият водач се намира в ситуация в която центробежната сила е изключителен фактор а опорните му точки са на границата на пиплъзването. За жалост двигателят спъва предните му колела и по-точно едното от тях/нали знаеш принципа на дифа/. Системи няма,говориме за коли без системи,масовите коли.

Завоят е ляв.
Колата има 4 бр опорни точки. Какво ще се случи ако едната от предните стъпва по-стабилно от тази до нея а двете отзад губят сцепление?

Кормилото е стъпило здраво и я насочва в пътя ама мотора удря "спирачка" отпред и задницата тръгва по пергела. Няма начин,физика! Случвало ми се на няколко пъти да го усетя и естествено предотвратя,но все пак имам доста години стаж.

При задното е друго. Двете предни завиват безпрепрятствено,задните не губят толкова сцеплението щото нищо отпред не спира масата и няма кое да накара толкова тежеста да се океси на предните опорни ........а това че мотора спира задно колело е бонус. Защо и с какво? Отново друга тема,отново физика.

Еееех,мамка му. Дано темата привлече повече внимание. Убеден съм че ще е от голяма полза,макар и неосъзната за някой млади водачи.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#56 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 27 юли 2011 - 21:32

Ми аз Бенца не го кътам, след като като пробег му навъртам повече :icon_coolgrin: Даже от как смених работата и с жената сме в различни посоки,си се кара ежедневно :flagMB new:
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#57 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 22:13

Прав си,на ниска предавка е по-осезаемо. Радвам се че си прочел внимателно и си разбрал цялата ми идея. Това е ситуация в която често изпадаме и ние и начинаещите водачи...

Напълно правилно. Тауруса беше с предно предаване на разпределение сигурно 70:30, ако не и по-лошо. Че и автомат. Напълно неочаквано за доста опитен водач (не карах аз), се завъртя на 360 градуса. Ако карах аз, можеше и да се изтрепем тогава. Това с не повече от 60км/ч.

Иначе имам огромен респект към ESP-то на CLK-то ми (бившото вече)... Новите вероятно са по-съвършени. На края на зимата, по път към Банско, половината път мокър и вероятно леден, другата част на платното огряна от слънце и гореща. Тръгнах да изпреварвам рязко един бус, а напред се зададе кола в насрещното по нагорнище. С мръсна газ на втора и това рязко завъртане на кормилото... не се случи нищо, мръдна гъза два три пъти много леко и се изстреля, това е при 200 коня кола в обороти на ниска предавка.

Ако бях с БМВ-то, вероятно щях да се метна в дерето, знам им поведението на тези коли, просто човек трябва много внимателно да помисли какво ще стане, ако направи простотия. Направо си просех за камшик в непредвидима посока, а отлично знам поведението на кола със задно и повечко коне... Също и с Мерца изкачих Предела при 20 санта сняг без вериги и без да поднесе... и се спуснах също толкова спокойно.
Качвал съм го и с БМВ без никакви системи освен АБС, бях вир-вода с потни ръце при спряно парно... но с доста широка усмивка :)

Така че, колеги, не пишете крайни изказвания от типа: системите за стабилност не струват. Не знам дали ми е спасявала живота баш, но със сигурност ламарини и счупен нос от ербега ми е спестила.
бай Василе, ако това което описах горе беше направено от кола с предно, нямаше да има никакви последствия, нямаше да се поднесе. В този ред на мисли, не знам дали задното е по-добро за начинаещ.

Dydo, съгласен, верно рядко пускам на пета, по-скоро на 3-4та.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#58 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 22:14

Ми аз Бенца не го кътам, след като като пробег му навъртам повече :icon_coolgrin: Даже от как смених работата и с жената сме в различни посоки,си се кара ежедневно :flagMB new:


И по пробега си личи коя е по предпочитаната кола. Кой кара Бенца? :)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#59 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 22:35

ако това което описах горе беше направено от кола с предно, нямаше да има никакви последствия, нямаше да се поднесе. В този ред на мисли, не знам дали задното е по-добро за начинаещ.


Дааа .... съгласен съм че въртим задница при повече газ,но разликата е че при стресова ситуация пускаме газта.

Пускането на газта ще изправи поднеслата задница на задното предаане,но ще улесни поднасянето на задницата на колата с предното! :)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#60 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 28 юли 2011 - 09:57

Така да си започна поста с това, че изключително много мразя недозавиването (understeer), това според мен е крастата на всички коли, но поради някакви необясними за мен причини недозавиването се смята за по-безопасно от производителите, отколкото презавиването (oversteer).. И тук да се изясним, че не само колите с предно недозавиват, старите мерцедеси с големите тежки двигатели отпред също я имат тази склонност, особено като дадете газ на задните колела в завоя, ама те не превъртят ами зацепят и започнат да бутат предницата право напред, а не в завоя.. Зимните условия не знам защо ги коментирате изобщо, там всичко е толкова относително, че няма на къде повече, в края на краищата като легне по корем колата в снега, и с 8х8 да сте пак сте до там, на снега всичко е до клиеренса на автомобила.. Колкото до управлението, предното наистина има предимство, но това е защото точно над задвижващата ос стои двигателя със скоростите, и още доста други тежки неща, докато при задното над задвижващата ос обикновено стои багажник, при това празен..

За ABS-a аз не съм му фен, преди почти 2 години да видите как последен модел кола с предно, 5 човека вътре (да не кажете че е била празна и лека, и за тва така е станало) се пързаля по 10 санта лед по брутален баир нагоре.. ама като ви казвам брутален 10% си ги имаше отвсякъде.. Бях се засилил аз със 10-15км/ч, колкото да не спре колата по средата на баира и да тръгне назаде.. и към края на баира леко завойче, врътвам аз волана - няма никой, натискам спирачките (със АБС), познайте дали имаше някаква реакция.. почнах да опъвам ръчни и кво ли още не че да обърна колата на врати че да се спре в предстоящата пряспа.. пак нищо не стана.. в крайна сметка колата мина през доста стабилна пряспа и бутна стълба след нея.. А съм сигурен че с мерцедеса щях да мина от там като по вода без грам да се замисля, както няма абс, а и да не бях се справил, на мерцедеса поне предната му броня корава, нямаше да има нужда да се сменя половината предница.. За мен АБС не е нищо повече от една глезотийка, понеже всички производители се научиха да слагат гигантски спирачки, както и брутални сервота, съответно контрола над спирачките, особено от неопитен шофьор, става никакъв.. Щото натисаш педала малко - нищо не става, натискаш още малко - блокаж на колелата.. Никога не ми е помагал АБС-а, дори обикновено ми пречи, ще си карам аз дъртата 190тка с малкото серво и малките спирачки, пък нека ми е кофти че имам пълен контрол над спирачките.. А като било по трудно да се натиска педала заради слабото серво - моите крака са тежки, няма проблем..

Като цяло за предното и задното какво да кажа.. аз не мога да карам кола и да не си усещам задницата, да не говорим колко често маневрирам с приплъзване на задницата, а мерцедеса си го карам като тир, чакам да поотмине завоя и после пълен волан, ама тва е щото може да завива, колата с предно кво праи на тясно?.. има 2 варианта, или ще почнете да завивате рано, и със вътрешната страна на колата ще оберете препятствието което ви ограничава завоя от вътрешната страна, или ще завиете късно, и ако не оберете тоя отпреде ви с бронята, ще трябва да се върнете назад (ако имате място), и да дадете пак напред.. Макар че тук рано и късно са малко неподходящи определения, защото точно време за незавиваща кола на тясно няма..

За поведението.. с меган седан втора генерация в един завой си влязох така с прилична газ, условията бяха перфектни, топло време, асфалта сух и горещ, и си влизам в завоя с газ, предните колела зацепили, без да нтискам спирачка, нито да пускам газта задницата започна да изпреварва предницата (което може би беше защото задницата на тая кола е доста лека, а и беше прилично вдигната (турско изпълнение, кво да правиш..)) и ако не беше колата с предно щеше да ми е екстра, контрирам си волана и с газ си излизам от завоя като пич, ама със предно не е такава работата, веднага освен контриране тряя да минеш на ниска предавка, да я изпържиш с много газ, и да се надяваш предните колела да успеят да издърпат колата от завоя, при това преди да си обрал нещо със неконтролируемо хвърчащата задница..

Колкото до задното в завоите е много дълга тема, и спирачките и пускането на газта трябва да са доста добре премерени, което предполага доста добра теоретична подготовка на водача.. ето едно клипче което показва какво се случва като се пусне газта в завоя, хондата мисля че е NSX (задно), но не съм сигурен..
  • 0
Follow your own star...




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни