"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD
Започната от shotgun600, 26 юли 2011 - 12:38:48
388 мнения по тази тема
#46
Публикувано 27 юли 2011 - 15:16
Бай Василе, както казаха някои по-горе, всичко е относително. При определена ситуация преимущество има едното предаване, при друга другото. Ето например, аз имам и кажи речи тежка кола с предно. Нямам проблем зимата нито с нея, нито с МБ, просто ги карам по-различен начин. Ако трябва обаче да бъда честен, другата кола по-добре реагира и не ми е правила проблем по неизчистен заснежен път в градски условия, при тип каране по натоварените кръстовища: ха бързо и рязко газ от лево, ха бързо и рязко между колите от десно и т.н.......... знаеш за какво говоря. Ако по този начин режа МБ по кръстовищата зимата и по неизчистен път, 100 % съм ударил някого около мен и то просто защото нещата ще заприличат на дрифт, а разстоянието между лентите и колите в тях не е голямо.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#47
Публикувано 27 юли 2011 - 15:30
Няко карал ли е Трабант зимата никакъв кахър.
Никога не оставям магарето си в калта.
#48
Публикувано 27 юли 2011 - 16:17
Аз също предпочитам колите със задно задвижване.Наистина всяко нещо си има и плзсове, и минуси, но аз съм винаги по-спокоен когато се возя в автомобил със задно. Зимата трябва да се борави по-леко с педала на газта, но предпочитам това пред проблемните карета на колите с предно.
п.п. А напоследък все повече се замислям за 4matik
п.п. А напоследък все повече се замислям за 4matik
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#49
Публикувано 27 юли 2011 - 16:28
бай Васил е прав, че е възможно да се получи това, което описва, но само ако си на ниска предавка и. Ако си на 4та или 5та по надолнище и не използваш моторна спирачка, както леля Цуца би направила, няма нищо да стане. При 1000 оборота на двигателя.
С хубави гуми няма да се получи. Доста години съм карал предно с дълга шаси (седан). Така и никога не поднесох с нея.
Задното е по-добро за начинаещ до толкова, доколкото може да се научи да кара задно и да уважава автомобила, а не да раздава всичката газ по завоите.
Aко разпределението на теглото е отвратително, тогава се получава въртене. В USA се завъртяхме на заледен път с Ford Taurus 2000г. Колата е с отвратително разпределение. Задницата няма нищо на нея.
ЕSP управлява и 4те колела. ASR, ASC, DSC и сигурно има други съкращения от другите производители управляват само задните колела.
Не е BWD, а RWD (rear-wheel-drive).
С хубави гуми няма да се получи. Доста години съм карал предно с дълга шаси (седан). Така и никога не поднесох с нея.
Задното е по-добро за начинаещ до толкова, доколкото може да се научи да кара задно и да уважава автомобила, а не да раздава всичката газ по завоите.
Aко разпределението на теглото е отвратително, тогава се получава въртене. В USA се завъртяхме на заледен път с Ford Taurus 2000г. Колата е с отвратително разпределение. Задницата няма нищо на нея.
ЕSP управлява и 4те колела. ASR, ASC, DSC и сигурно има други съкращения от другите производители управляват само задните колела.
Не е BWD, а RWD (rear-wheel-drive).
#50
Публикувано 27 юли 2011 - 17:05
Бай Василе, както казаха някои по-горе, всичко е относително. При определена ситуация преимущество има едното предаване, при друга другото. Ето например, аз имам и кажи речи тежка кола с предно. Нямам проблем зимата нито с нея, нито с МБ, просто ги карам по-различен начин. Ако трябва обаче да бъда честен, другата кола по-добре реагира и не ми е правила проблем по неизчистен заснежен път в градски условия, при тип каране по натоварените кръстовища: ха бързо и рязко газ от лево, ха бързо и рязко между колите от десно и т.н.......... знаеш за какво говоря. Ако по този начин режа МБ по кръстовищата зимата и по неизчистен път, 100 % съм ударил някого около мен и то просто защото нещата ще заприличат на дрифт, а разстоянието между лентите и колите в тях не е голямо.
Единственото обяснение което мога да си дам е че вероятно караш Бенца по-от скоро.т.е.повечко си ползвал и вероятно все още ползваш фордюхов,което пък е фактор че го умееш повече от Бенца. даже,мисля че си го споменавал.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#51
Публикувано 27 юли 2011 - 17:39
Ами като цяло повечето ми коли са били със задно и като километри, пробега с тях е доста повече от тези с предно. Иначе Форделата я имам от 4 г., а МБ от две. Като цяло, на МБ съм навъртял повече километри, тъй като Форделата е кола за отиване и връщане до работа, общо 50 км. на седмица, а МБ за събота и неделя и дълъг път, т.е. доста повече съм му навъртял. Но като цяло правя сравнение на човек с 19 г. кажи речи ежедневно каране, макар и не пробег от по 100 км. на ден, 2/3 от колите на който са били със задно. Апропо може би и не всяка кола с предно е аналогична с друга такава от друга марка. Ето например последната зима една нова Лантра или Е Лантра (не помня точно)пред блока, хем със зимни гуми до колкото видях и превърта милата по улицата, гумите играят на ляво и дясно и не може да зацепи. А аз с Мондеото си тръгнах после на същото място и все едно си карам по асвалт почти. Но в крайна сметка въпроса е и до гуми.
Лилоф, аз ако съм на 5-та по нанадолнище, не знам с колко километра ще съм. Преди да пуснат магистрала Люлин, като тръгна да се спускам покрай Владая, идвайки към София, ако не включа трета, макар и без газ, понякога направо мога да цункам тоя пред мен. Представям си да съм на 5-та............то коли не трябва да имам пред мен, камо ли ако пътя е заснежен. Говоря за сняг, не просто зима с мокър път и наистина за спускане, от сорта на описаното място, Предела, пътя за Самоков и т.н.
Лилоф, аз ако съм на 5-та по нанадолнище, не знам с колко километра ще съм. Преди да пуснат магистрала Люлин, като тръгна да се спускам покрай Владая, идвайки към София, ако не включа трета, макар и без газ, понякога направо мога да цункам тоя пред мен. Представям си да съм на 5-та............то коли не трябва да имам пред мен, камо ли ако пътя е заснежен. Говоря за сняг, не просто зима с мокър път и наистина за спускане, от сорта на описаното място, Предела, пътя за Самоков и т.н.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#52
Публикувано 27 юли 2011 - 18:11
Значи,според мен до тук всичко си беше дрън,дрън.Като махнем минусите,остават плюсовете,което всъщност е интересното.Не ви ли харесва удоволствието/за тези с по яките мотори/,като натиснете газта,Мерца да се изправи на нокти и издигне от земята,или по завоите да извърти задницата и да изсвирят гумите/за това харесвам ASD и ми се повръща от разни стабилизиращи системи/и много други,като да натиснеш наполовина спирачките,буташ първа,пускаш съединителя и газ докато свършат гумите,пък колата си седи на едно място.Това го може само задното предаване.Малко поостаряхме за глупости,но кръвта вода не става.
Никога не оставям магарето си в калта.
#53
Публикувано 27 юли 2011 - 18:47
Стига бре,бро...дрън,дрън. У дееба тая алфа,как е толкова великолепна начи. Всички имате по един бръснарски стол за одене до магазина ама и си кътате по един Бенц и щото Бенцо е "с по ограничени възможности" него го държите на сянка и си го пазите повече. Оти он се кара много "неспокойно" и е "вреден" за душата.
Хах,доооообре!
Врънгелите с предно имат минимално предимство 2 пъти в годината.
п.с На Камелчето и на Фивеа А класите не се броят.
Хах,доооообре!
Врънгелите с предно имат минимално предимство 2 пъти в годината.
п.с На Камелчето и на Фивеа А класите не се броят.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#54
Публикувано 27 юли 2011 - 19:19
Бате,мисля,че бях казал,че Бенца е неизлечима болест.Колкото и да спре да му харесва на човек,пак ще го кара,ма те пусто подобряват и моделите,тъй,че отърване нема.Стига бре,бро...дрън,дрън. У дееба тая алфа,как е толкова великолепна начи. Всички имате по един бръснарски стол за одене до магазина ама и си кътате по един Бенц и щото Бенцо е "с по ограничени възможности" него го държите на сянка и си го пазите повече. Оти он се кара много "неспокойно" и е "вреден" за душата.
Хах,доооообре!
Врънгелите с предно имат минимално предимство 2 пъти в годината.
п.с На Камелчето и на Фивеа А класите не се броят.
Никога не оставям магарето си в калта.
#55
Публикувано 27 юли 2011 - 20:46
бай Васил е прав, че е възможно да се получи това, което описва, но само ако си на ниска предавка
Прав си,на ниска предавка е по-осезаемо. Радвам се че си прочел внимателно и си разбрал цялата ми идея. Това е ситуация в която често изпадаме и ние и начинаещите водачи.
Лилов,представи си мокър полегат завой в когото 90км.ч. са на границата на задържането.....а,аа,а,а да се поднесеш /тогава когато при висока скорост в завой на сухо гумите свирят/.Преобладаващите начинаещи кво ще направят като скиват изненадващо нещото на пътя? Не го очаквт. Ами пускат газта разбира се! Ние го правим,па камо ли новобранец. Ама лошото е че му предстой маневра,трябва ОЩЕ да се навърти волана за да се избегне нещото,в момент когато опорите ни са почти на границита да приплъзнат.
Водача осъзнавайки че е на границата е преценил че така ще излезе безпроблемно от завоя. Но уви...изненадващо пред него е нещото.
Пуска газта,предните гуми започват да спират и цялата маса отзад премества тежеста си към предницата. От този допълнителен натиск предните гуми увеличават триенето а задните го намаляват. Младият водач се намира в ситуация в която центробежната сила е изключителен фактор а опорните му точки са на границата на пиплъзването. За жалост двигателят спъва предните му колела и по-точно едното от тях/нали знаеш принципа на дифа/. Системи няма,говориме за коли без системи,масовите коли.
Завоят е ляв.
Колата има 4 бр опорни точки. Какво ще се случи ако едната от предните стъпва по-стабилно от тази до нея а двете отзад губят сцепление?
Кормилото е стъпило здраво и я насочва в пътя ама мотора удря "спирачка" отпред и задницата тръгва по пергела. Няма начин,физика! Случвало ми се на няколко пъти да го усетя и естествено предотвратя,но все пак имам доста години стаж.
При задното е друго. Двете предни завиват безпрепрятствено,задните не губят толкова сцеплението щото нищо отпред не спира масата и няма кое да накара толкова тежеста да се океси на предните опорни ........а това че мотора спира задно колело е бонус. Защо и с какво? Отново друга тема,отново физика.
Еееех,мамка му. Дано темата привлече повече внимание. Убеден съм че ще е от голяма полза,макар и неосъзната за някой млади водачи.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#56
Публикувано 27 юли 2011 - 21:32
Ми аз Бенца не го кътам, след като като пробег му навъртам повече Даже от как смених работата и с жената сме в различни посоки,си се кара ежедневно
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#57
Публикувано 27 юли 2011 - 22:13
Напълно правилно. Тауруса беше с предно предаване на разпределение сигурно 70:30, ако не и по-лошо. Че и автомат. Напълно неочаквано за доста опитен водач (не карах аз), се завъртя на 360 градуса. Ако карах аз, можеше и да се изтрепем тогава. Това с не повече от 60км/ч.Прав си,на ниска предавка е по-осезаемо. Радвам се че си прочел внимателно и си разбрал цялата ми идея. Това е ситуация в която често изпадаме и ние и начинаещите водачи...
Иначе имам огромен респект към ESP-то на CLK-то ми (бившото вече)... Новите вероятно са по-съвършени. На края на зимата, по път към Банско, половината път мокър и вероятно леден, другата част на платното огряна от слънце и гореща. Тръгнах да изпреварвам рязко един бус, а напред се зададе кола в насрещното по нагорнище. С мръсна газ на втора и това рязко завъртане на кормилото... не се случи нищо, мръдна гъза два три пъти много леко и се изстреля, това е при 200 коня кола в обороти на ниска предавка.
Ако бях с БМВ-то, вероятно щях да се метна в дерето, знам им поведението на тези коли, просто човек трябва много внимателно да помисли какво ще стане, ако направи простотия. Направо си просех за камшик в непредвидима посока, а отлично знам поведението на кола със задно и повечко коне... Също и с Мерца изкачих Предела при 20 санта сняг без вериги и без да поднесе... и се спуснах също толкова спокойно.
Качвал съм го и с БМВ без никакви системи освен АБС, бях вир-вода с потни ръце при спряно парно... но с доста широка усмивка
Така че, колеги, не пишете крайни изказвания от типа: системите за стабилност не струват. Не знам дали ми е спасявала живота баш, но със сигурност ламарини и счупен нос от ербега ми е спестила.
бай Василе, ако това което описах горе беше направено от кола с предно, нямаше да има никакви последствия, нямаше да се поднесе. В този ред на мисли, не знам дали задното е по-добро за начинаещ.
Dydo, съгласен, верно рядко пускам на пета, по-скоро на 3-4та.
#58
Публикувано 27 юли 2011 - 22:14
Ми аз Бенца не го кътам, след като като пробег му навъртам повече Даже от как смених работата и с жената сме в различни посоки,си се кара ежедневно
И по пробега си личи коя е по предпочитаната кола. Кой кара Бенца?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#59
Публикувано 27 юли 2011 - 22:35
ако това което описах горе беше направено от кола с предно, нямаше да има никакви последствия, нямаше да се поднесе. В този ред на мисли, не знам дали задното е по-добро за начинаещ.
Дааа .... съгласен съм че въртим задница при повече газ,но разликата е че при стресова ситуация пускаме газта.
Пускането на газта ще изправи поднеслата задница на задното предаане,но ще улесни поднасянето на задницата на колата с предното!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#60
Публикувано 28 юли 2011 - 09:57
Така да си започна поста с това, че изключително много мразя недозавиването (understeer), това според мен е крастата на всички коли, но поради някакви необясними за мен причини недозавиването се смята за по-безопасно от производителите, отколкото презавиването (oversteer).. И тук да се изясним, че не само колите с предно недозавиват, старите мерцедеси с големите тежки двигатели отпред също я имат тази склонност, особено като дадете газ на задните колела в завоя, ама те не превъртят ами зацепят и започнат да бутат предницата право напред, а не в завоя.. Зимните условия не знам защо ги коментирате изобщо, там всичко е толкова относително, че няма на къде повече, в края на краищата като легне по корем колата в снега, и с 8х8 да сте пак сте до там, на снега всичко е до клиеренса на автомобила.. Колкото до управлението, предното наистина има предимство, но това е защото точно над задвижващата ос стои двигателя със скоростите, и още доста други тежки неща, докато при задното над задвижващата ос обикновено стои багажник, при това празен..
За ABS-a аз не съм му фен, преди почти 2 години да видите как последен модел кола с предно, 5 човека вътре (да не кажете че е била празна и лека, и за тва така е станало) се пързаля по 10 санта лед по брутален баир нагоре.. ама като ви казвам брутален 10% си ги имаше отвсякъде.. Бях се засилил аз със 10-15км/ч, колкото да не спре колата по средата на баира и да тръгне назаде.. и към края на баира леко завойче, врътвам аз волана - няма никой, натискам спирачките (със АБС), познайте дали имаше някаква реакция.. почнах да опъвам ръчни и кво ли още не че да обърна колата на врати че да се спре в предстоящата пряспа.. пак нищо не стана.. в крайна сметка колата мина през доста стабилна пряспа и бутна стълба след нея.. А съм сигурен че с мерцедеса щях да мина от там като по вода без грам да се замисля, както няма абс, а и да не бях се справил, на мерцедеса поне предната му броня корава, нямаше да има нужда да се сменя половината предница.. За мен АБС не е нищо повече от една глезотийка, понеже всички производители се научиха да слагат гигантски спирачки, както и брутални сервота, съответно контрола над спирачките, особено от неопитен шофьор, става никакъв.. Щото натисаш педала малко - нищо не става, натискаш още малко - блокаж на колелата.. Никога не ми е помагал АБС-а, дори обикновено ми пречи, ще си карам аз дъртата 190тка с малкото серво и малките спирачки, пък нека ми е кофти че имам пълен контрол над спирачките.. А като било по трудно да се натиска педала заради слабото серво - моите крака са тежки, няма проблем..
Като цяло за предното и задното какво да кажа.. аз не мога да карам кола и да не си усещам задницата, да не говорим колко често маневрирам с приплъзване на задницата, а мерцедеса си го карам като тир, чакам да поотмине завоя и после пълен волан, ама тва е щото може да завива, колата с предно кво праи на тясно?.. има 2 варианта, или ще почнете да завивате рано, и със вътрешната страна на колата ще оберете препятствието което ви ограничава завоя от вътрешната страна, или ще завиете късно, и ако не оберете тоя отпреде ви с бронята, ще трябва да се върнете назад (ако имате място), и да дадете пак напред.. Макар че тук рано и късно са малко неподходящи определения, защото точно време за незавиваща кола на тясно няма..
За поведението.. с меган седан втора генерация в един завой си влязох така с прилична газ, условията бяха перфектни, топло време, асфалта сух и горещ, и си влизам в завоя с газ, предните колела зацепили, без да нтискам спирачка, нито да пускам газта задницата започна да изпреварва предницата (което може би беше защото задницата на тая кола е доста лека, а и беше прилично вдигната (турско изпълнение, кво да правиш..)) и ако не беше колата с предно щеше да ми е екстра, контрирам си волана и с газ си излизам от завоя като пич, ама със предно не е такава работата, веднага освен контриране тряя да минеш на ниска предавка, да я изпържиш с много газ, и да се надяваш предните колела да успеят да издърпат колата от завоя, при това преди да си обрал нещо със неконтролируемо хвърчащата задница..
Колкото до задното в завоите е много дълга тема, и спирачките и пускането на газта трябва да са доста добре премерени, което предполага доста добра теоретична подготовка на водача.. ето едно клипче което показва какво се случва като се пусне газта в завоя, хондата мисля че е NSX (задно), но не съм сигурен..
За ABS-a аз не съм му фен, преди почти 2 години да видите как последен модел кола с предно, 5 човека вътре (да не кажете че е била празна и лека, и за тва така е станало) се пързаля по 10 санта лед по брутален баир нагоре.. ама като ви казвам брутален 10% си ги имаше отвсякъде.. Бях се засилил аз със 10-15км/ч, колкото да не спре колата по средата на баира и да тръгне назаде.. и към края на баира леко завойче, врътвам аз волана - няма никой, натискам спирачките (със АБС), познайте дали имаше някаква реакция.. почнах да опъвам ръчни и кво ли още не че да обърна колата на врати че да се спре в предстоящата пряспа.. пак нищо не стана.. в крайна сметка колата мина през доста стабилна пряспа и бутна стълба след нея.. А съм сигурен че с мерцедеса щях да мина от там като по вода без грам да се замисля, както няма абс, а и да не бях се справил, на мерцедеса поне предната му броня корава, нямаше да има нужда да се сменя половината предница.. За мен АБС не е нищо повече от една глезотийка, понеже всички производители се научиха да слагат гигантски спирачки, както и брутални сервота, съответно контрола над спирачките, особено от неопитен шофьор, става никакъв.. Щото натисаш педала малко - нищо не става, натискаш още малко - блокаж на колелата.. Никога не ми е помагал АБС-а, дори обикновено ми пречи, ще си карам аз дъртата 190тка с малкото серво и малките спирачки, пък нека ми е кофти че имам пълен контрол над спирачките.. А като било по трудно да се натиска педала заради слабото серво - моите крака са тежки, няма проблем..
Като цяло за предното и задното какво да кажа.. аз не мога да карам кола и да не си усещам задницата, да не говорим колко често маневрирам с приплъзване на задницата, а мерцедеса си го карам като тир, чакам да поотмине завоя и после пълен волан, ама тва е щото може да завива, колата с предно кво праи на тясно?.. има 2 варианта, или ще почнете да завивате рано, и със вътрешната страна на колата ще оберете препятствието което ви ограничава завоя от вътрешната страна, или ще завиете късно, и ако не оберете тоя отпреде ви с бронята, ще трябва да се върнете назад (ако имате място), и да дадете пак напред.. Макар че тук рано и късно са малко неподходящи определения, защото точно време за незавиваща кола на тясно няма..
За поведението.. с меган седан втора генерация в един завой си влязох така с прилична газ, условията бяха перфектни, топло време, асфалта сух и горещ, и си влизам в завоя с газ, предните колела зацепили, без да нтискам спирачка, нито да пускам газта задницата започна да изпреварва предницата (което може би беше защото задницата на тая кола е доста лека, а и беше прилично вдигната (турско изпълнение, кво да правиш..)) и ако не беше колата с предно щеше да ми е екстра, контрирам си волана и с газ си излизам от завоя като пич, ама със предно не е такава работата, веднага освен контриране тряя да минеш на ниска предавка, да я изпържиш с много газ, и да се надяваш предните колела да успеят да издърпат колата от завоя, при това преди да си обрал нещо със неконтролируемо хвърчащата задница..
Колкото до задното в завоите е много дълга тема, и спирачките и пускането на газта трябва да са доста добре премерени, което предполага доста добра теоретична подготовка на водача.. ето едно клипче което показва какво се случва като се пусне газта в завоя, хондата мисля че е NSX (задно), но не съм сигурен..
Follow your own star...
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни