Публикувано 15 юни 2011 - 18:45
Ако до последно е работил, добре, може да се приеме, че е здрав. Но след това колко време и къде е стоял? 5 години не пален, но в гараж е едно, 20 години на открито е друга работа. Нали акто и да е оставен, все на 2 от цилиндрите има отворени клапани и може да достигне влага, от там корозия и неприятни последици. А може и нищо да му няма! Сигурно най-доброто е да се разглоби, прегледа, изчисти, ако трябва да се направи някакъв ремонт, най-малкото клапани... Но това си е време, усилие и разходи, а все пак може двигателят да здрав. Принципно може да се направи и една предварителна проверка, без разглобяване. Да се махнат свещите, по малко газ в цилиндрите, след малко киснене да опитате дали ще поддаде да превърти на ръка. Ако не е запекъл, може пък да запали. Но ще е хубаво да му се източи маслото и да се сложи ново - ако ще и евтино, колкото за пробата. Старото не се знае какво е. А и каквото и да е, дори и от стоенето само, вече не е добре.
Моят съвет е да не оставяте документите за накрая! Може да се окаже някаква забатачена история, непрехвърлима. Не си струва да хвърлите време и усилия да направите колата, но накрая да имате един паметник без номера и талон, който не може да се изкара на пътя!