BMW Killer - 190E 3.2 - drift carThe ultimate drift machine
Started by Dicksun, 04 Jun 2011 - 19:53:35
297 replies to this topic
#256
Posted 15 March 2014 - 18:47
След първото качване на подемник и по обстоен преглед се оказа, че всичко по окачването е леш. Шарнири, тампони, накрайници. Задно ляво колело толкова задържа, че увисвам на джантата и не мърда. Това обяснява защо колата е гърмяла винаги само десните гуми...
Първото й качване на подемник
Малко позьорщина Неприлично висока е отпред, трябва да се измисли нещо....
Скрита реклама на разни марки и фирми
Заложих на японско-френски свещи. Работата на мотора коренно се промени. Искаше ми се да сложа иридиуми, но на тоя етап е по-добре на оригинално вграждани да заложа. И след като разбрах, че температурният дачик е бил разкачен и колата е работила на -37 градуса, намалих инрийчмънта на нула, подредих си кабелите на ЕДИС-а, които някой тъй старателно ми е разменил (неговата мамица), сложих новите свещи и колата заработи по съвсем друг начин
Ей тоя филм го играх два дена. Направо ми се разказа играта, докато я сменя.
Направих цялостна промивка на системата с едни химии, промивка с вода, смених си течащото радиаторче на парното и изолирах страничните и долните духалки, че да духа само на стъклото. Направих пълна профилактика на всички компоненти по ремъчната и охладителната система. Сложих термостат от Спринтер на Wahler на 79 градуса, немска водна помпа на GK, ремък на Conti, сложих си дифузьор, добавка MoCOOL на Motul и вече се надяваме да не грее в горещите летни дни
Тея дни минах Ес класовите дискове на струг и се оказа, че нямат и една десета криво. Намерих и 4 бутални Brembo-та от W220 на страхотна цена от един виден бенцаджия, но имам сериозни притеснения. Диска за да влезе на главината ми трябват носачи от R129 или от някаква мощна 124-ка. Иначе ще трябва да подложа фланец между диска и главината около 12мм. Другото ми притеснение е, че супорта ще стърже в джантата и за там ще трябват фланци, а с това ЕТ 13 и 8.5J е малко невъзможно без да режа калниците. Мислех си с максимални странични наклони и едни вежди от 16в 190-тка, но пак силно ме съмнява да се поберат. За отзад съм решил от W210 да сложа двубутални някакви спирачки, че да се побират 15-ки поне. Но за предницата съм в шах. Нямаше да се пускам в приключения, ако не исках да скъся рамото на накрайника, че да завива повече, но нали ми трябва място зад спирачния апарат и затова трябват други спирачки, и без това моите са избухнали... Дисковете ми са с номер A221 421 10 21, 335мм са, с 5мм повече от на W220-ката, което не мисля, че е проблем. Офсета им също мисля е еднакъв. Някой ако има ценна информация, че да не гърмя в тъмното, ще съм му много благодарен!
#257
Posted 15 March 2014 - 19:36
Тия гигантски спирачки са пълен overkill според мен. Освен това еските имат дискове със страшно голям офсет (поне аз като пробвах от 140ка бяха така) и според мен носачите със вграден шарнир няма да те оправят, защото там разликата е някакви милиметри, ако ти трябват 12мм забрави да се оправиш с носачи само, а и не ти трябват такива, митака беше писал че са по 300-400лв по спомен единия. Бях мярнал някъде, че разстоянието между ушите на 190 и 220 е едно и също, ама дали като се сложи идва на същия диаметър диск... Според мен ако иска много занимавка заложи на plug&play вариантите, които обсъдихме в на Петьо темата. Аз съм супер доволен от моите 295мм дискове, и 15ките ми още могат да се слагат, а за да си използвам пълния ъгъл трябва да карам с възможно най-малки гуми отпред като диаметър и възможно най-изнесена джанта, даже си взех и 3.5см фланци, но ми отиде двигателя преди да ги пробвам..
Follow your own star...
#258
Posted 16 March 2014 - 00:24
Аз също съм много доволен от мойта интервенция. Стоково мойта система отпред беше с еднобутални апарати, с 284мм диск. Сега съм с 320мм диск който е 2 пъти по дебел от заводския и 4 бутални апарати от R129 с 5 литров мотор. Колата спира много по-добре, и спирачките не прегряват никога (не както преди да спра от 200 до 0 км/ч аварийно и педала да започне да потъва с 5см. надоло Единствено като недостатък е че по-малко от 17 цолова джанта немога да сложа на колата. Сега незнам при 124 и 190 дали са еднакви нещата, но при взимане на апарати и дискове от 129-ка, единствено изхвърлям топлинния щит от 124-ката и всичко заспива Успех с проекта, искам да споделиш мнения от тази добавка на Мотул, и инфоро за термостата беше много ценно!
ПП: Исках също да отбележа 2 важни неща като инфо:
1. Миналата седмица сложих същите апарати на 124-ка 300ТД 4 матик! Да отбележа че там спирачния апарат седи отпред на дсика, а не като при наще отзад. За щастие немеца го е направил универсално, и това което трябваше да се направи е само да се разменят местата на ляв и десен апарат за да може входът на маркучите за спирачната течност и обезвъздушаването да си дойдат отгоре Също тествахме че стават перфектно апарати и дскове от 4-очка с 4.2 V8 на същите купета без проблеми!
2. Второто го забравих докато пиша .... ако се сетя по-късно ако не ... здраве да е, явно не е било важно
Edited by siriospepi, 16 March 2014 - 00:30 .
#259
Posted 17 March 2014 - 03:29
Бях мярнал някъде, че разстоянието между ушите на 190 и 220 е едно и също, ама дали като се сложи идва на същия диаметър диск...
Аз преди два дни сложих 330мм дискове за 230 kompressor sport W203 на моята W202 отпред с 4-бутални апарати Брембо от W220, и апаратите си паснаха идеално на диаметъра на диска, а и на апарата пишеше, че е за 330мм, единствено се наложи да подложа 3 шайби по 2мм между шенкела и апарата, за да дойде апарата по-навън към джантата, за да може диска да дойде максимално централно между буталата на апарата. До колкото бях чел някъде из нета има сходства в спирачните системи на W201 и W202, като разликата е в позицията на апарата, при W202 е отпред, също бях чел в един форум (не мога да намеря в момента от кой точно, за да пейстна), че апаратите си пасват от W220, защото са влагани фабрично в последните R129 след 1999, като единствено е възможно да се наложи да се подлагат шайби или втулка между шенкела и апарата, понеже при R129 ушите на шенкела за апарата са по-навън към джантата, но това е възможно само с спирачни дискове за W203, които съм сложил аз, в други случаи се налага преправяне или фланци.
П.П И все пак 3 пъти мери един път режи
Edited by Lubo88, 17 March 2014 - 03:31 .
C200 KOMPRESSOR
#260
Posted 30 March 2014 - 12:07
По проекта има леееко раздвижване. Направих си плътни тампони за предните бомбета, но се убедих, че без унибал (шарнирен лагер) няма да стане работата и ще се скъса нещо, та ги демонтирах и по-нататък ще сложа и лагери
Готови са накрайниците. 4 нови накрайника и плътен шестостен между тях, за да няма повече неприятни изненади. Сега ще видим кое друго ще се предаде по веригата.
Междувременно направих и едно каране този четвъртък, но колата припадна тотално и сега я очакват множество ремонти. Почнаха да й изчезват тоците - осветлението на таблото, датчиците, мегата получава смущения и така нататък... Задните ми супорти задържат и се нуждаят от изхвърляне на боклука и замяна с нови от очиларка и дискове на 290мм. И за капак нещо се пре**а по механизма за отваряне на предния капак и 2 дена правя опити за отварянето му, но беуспешни.
Поръчах си предни 4 бутални супорти Brembo от W220, едно момче ще ми даде дискове 330mm от W203-ка, вземам едни нови накладки, маркучи и течност и проблема със спирачките е решен. Отказах се да слагам дисковете от Ес-класата, понеже трябва да сложа други джанти отпред, а на колата й изчезва фасона с тесни и прибрани джанти, та 4-те диска от ЕС-ката се продават на символична цена (предните даже са шлайфани и нямат никакъв ръб или биене)
#261
Posted 30 March 2014 - 20:26
Виж тампоните за предните бомбета от 4матик 124 - Тия дискове от еСката нямаше как да ти станат .Просто питай ,за такива неща, по от рано да ти казваме. И още нещо задните дискове от Е класа 3.2 или 320 цди , друго ако искаш по яка спирачна помпа, пиши ще ти кажа от какво да сложиш .
Edited by sers, 30 March 2014 - 20:27 .
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#262
Posted 04 April 2014 - 07:21
Лека-полека бутаме напред. Работя през свободното ми време по варела, но много работа има в сервиза и оставам до тъмно. От едната страна сме готови със спирачките, изглежда брутално, дано и така да спира
Racing армирани спирачни маркучи на марката Fren Tubo, нямат никакво линейно разширение, издържат до 800 бара налягане. Много съм доволен от изработката, верно 10 пъти по-скъпи са от нормалните, но все пак това са спирачки. Наложи се да сложа други накрайници, понеже с нормалните маркучи ми опира в шенкела.
4 бутално Brembo от S500 благодарение на Наско от BENZ.BG (имат още комплекти, а цената ще ви изненада ), дискове от W203 със спорт пакет 330мм, вентилирани и надупчени, накладки Woking - дъщерна фирма на TRW, крайно доволен съм от тая марка. Накладките миришат на умряло животно, което е фактор за мен, че са качествени, меки са, цапат, абе трябва да държат. Много хора имат негативно мнение за тях, но ще заложа на инстинта си. Апарата от S-ката пасна перфектно на шенкела, единствено 6мм шайби подложих между шенкела и апарата, за да се центрова на диска (препоръка от един съфорумец). Наложи се и слагането на 20мм фланци, понеже искам да си карам с широките джанти. Сега комбинацията от 8.5J с ЕТ13 + 20мм фланци даде резултат 3 пръста извън калниците Калниците ще ги мисля впоследствие какво ще им се случва.
#263
Posted 19 April 2014 - 18:11
Вчера дойде ред и на маслата с филтрите, та направих един доста добър избор според мен Маслото е Motul 15W50 Competition - двойно естерно рейсинг масло, Mann filter, фюлеринова добавка на Bardahl и промивка на Quaker City за сажди, която се налива в старото масло. Сега мотора направо свети и мърка. Мислех да заложа на Castrol Edge 10W60, но много ментаци има на пазара и не ми се рискуваше.
Сега съм си харесал спортен филтър на K&N, че моя менташкия на нищо не прилича вече. Ей този филтър дали ще храни 200 коня - http://www.knfilters...id=1256496&rw=1 Гледам го дават за V8 мотори, които са горе-долу тея коне. Сравнително малък ми се вижда филтъра, но пък е истински и може да е ефикасен наистина, че като гледам в продавалника е плъзнало с ментаци на K&N.
Имам едно много лошо цвилене отпред при ролките, смених лагера на обтяжната ролка, изкара към 2-3 часа и сега е нещо страшно, не може да се стои покрай колата, та ще си поръчам нова истинска ролка (явно има защо да струват по 90-100 лева тея ролки, а аз исках да мина с лагер от 6 лева)
Също и датчик на коляновия вал си търся, понеже сложих дифузьор наскоро, но не съм пресметнал добре нещата и дифузьора захапал датчика и го натикал в щайбата и сега колата гърми, пали на обратно, гасне и така нататък.Проблема е, че датчика е оригинален на Форд, но от някакъв китайско-английски модели, които ги няма на нашия пазар и от всичките 15 модела сигурно, които проверих, нямаше го на нито един. Имам в сервиза датчици от Мерцедес, Форд, Опел, но не знам дали няма да се бърка колата с тях. А не ми се смъкват пак греди и радиатори, да правя нова планка на датчика и да не иска да сработи. Тоя фордовския имаше съпротивление към 355 ома (по спомен), та някой ако е правил такива експерименти, да каже.
Другата седмица почвам предния и задния мост, че не остана време, лятото дойде
#264
Posted 23 April 2014 - 23:04
И задните спирачки са подготвени за монтаж - тотално рециклирани двубутални спирачни апарати ATE, накладки ATE, дискове 290мм ATE, маркучи TRW.
Сега съм пред силна дилема за модификацията на ъгъла на завиване. Колата ми има нужда от корекция на акерман завиването и докарване на още някой градус. Днес цял ден си играх да отрежа двата шенкелни накрайника, да ги скъся и напасна, за да може да се коригира акермана, да завива повече, да не опира в пружината и в носача. Малко ме е страх да ги заваря, но това е единствения начин да се направи тази интервенция. Има 3 варианта за заварка - ЦО, електрожен и аргон и аз сякаш клоня към електрожена.
Днес си поръчах и гуми за предницата 195/45/17 Toyo Proxes 4, неразличими от нови, понеже фиренците им заминаха ръбовете и им е време да ги пенсионирам (в средата имат 7мм грайфер, ама пусти му дрифтове). Силно се надявам да не опира с тях след направените интервенции по калниците и подкалниците.
Също се чудя още от какво да си правя тампоните на носачите и щангите, дали полиамид или полиуретан, защото полиуретана имам съмнения, че ще се разхожда щангата наляво-надясно, понеже оригиналния тампон е отлят във вътрешната и външната втулка и няма бягане, а при мен ще трябва нещо като шайби или ограничители...
#265
Posted 23 April 2014 - 23:43
Ако ги направиш цилиндрични естествено, че ще се разхождат наляво-надясно, трябва да се направят с яки и да се набият от двете страни на щангата, както се правят на предните носачи. Оригиналните са вулканизирани и за това не мърдат, поне преди да се скъсат, на индокитаеца дето продава готините щанги също са вулканизирани. Аз все повече започвам да се замислям за метални (алуминиеви) тампони, така и така ми останаха 15кг дуралуминий от плочата от която си правих фланеца на кутията, а и тук-таме се опитват да ме плашат, че полиамида се подбивал с времето и се получавали луфтове.
Задните спирачки ще споделиш ли от какво са и за какви пари взе апаратите, да знам как вървят? И директно ли пасват?
Follow your own star...
#266
Posted 24 April 2014 - 06:45
Точно тези супорти са от W210 Е320CDI. Вземах ги за по 20 лева парчето, но бяха умопомрачително ръждясали (от англичанка) и 3 дена шкурене и чистене падна. Диска е 290мм и го слагат на 210, 209, 171, 203 с големите мотори. Всичкото това желязо ми стъпа малко над 300 лева. Единствено мисля, че топлинния щит ще трябва да отлети. Отпред не се налага да го махам, но сега като я накарам да завива повече и ще пречи и ще го махна
#267
Posted 24 April 2014 - 07:00
Диксан,аз лично не бих карал автомобил със заварки на шенкелите.Иначе има чугун който се заваря перфектно с телоподаващо(говоря за истинско,не такова дето плюе само)и не се пука после,но има и чугун който след заварка се цепи.Трябва да се пробва,авно има значение за точния състав на матеряла.
#268
Posted 24 April 2014 - 09:56
Относно заваряването, най-здраво става с Аргон-а, стига обаче материала да не е с по-голямо сечение от 1см... ако е по-голямо от 1см тогава електрожена е най-добър. Като цяло имам опит в заваряването и методите за заваряване (най-малкото имам всички видове машини в нас и от бая време експериментирам). Телоподаващото е най-слабо каквото и да ми говорите, а ако става въпрос за шенкел като се обиколи от 2-ре страни с Аргон-а единия път само с дълбок провар, и вторият вече с добавъчен материал ще стане достатъчно здраво че да не се притесняваш дори и да караш на 2 гуми колата. Ако са от чугун емалко проблем, тогава трябва да се ходи при профи заварчик, но лично аз те съветвам ако не са дебели колкото китката ти да ги направиш с Аргон-а. Телоподаващите ги ползваме само за ауспуси и прихващане на елементите от колектори, накрая всичко се прави с Аргон-а. През цялото време говоря за Аргонов апарат какъвто си го знаем, не за телподаващо което може да заварява и цветни метали и работи с Аргон (затова ЦО е непреавилно наименование за телоподаващото)
#269
Posted 24 April 2014 - 14:32
Днес си поръчах и гуми за предницата 195/45/17 Toyo Proxes 4, неразличими от нови, понеже фиренците им заминаха ръбовете и им е време да ги пенсионирам (в средата имат 7мм грайфер, ама пусти му дрифтове). Силно се надявам да не опира с тях след направените интервенции по калниците и подкалниците.
знам, че са цифра, но мислил ли си за полусликове отпред? гледам масово карат с разни полусликове да граби яката.
M112.940 inside
#270
Posted 24 April 2014 - 16:54
Гипс, аз задължително ще ги занеса на майстор шенкелите, аз само съм им капнал по 2 капки с телоподаващото, за да ги фиксирам. Ще проуча от какъв материал са шенкелните уши и тогава ще се действа. При тая модификация ще внимавам и ще изпипам всичко много точно, понеже шега не бива.
Иво, набарах 2 семислика моя размер в продавалника, ама човека ги продал още с пускането на обявата ( и много чудно, че същите тея гуми след 1 ден се появиха във групата Купува/Продава във Фейсбук на ТРИ пъти по-висока цена)
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users