проблем малък кондензатор
Започната от wanio, 27 май 2011 - 00:18:25
28 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 май 2011 - 00:18
Здравейте колеги,сблъсках се със следния проблем.
колата ми е Е200 91г климатроник(стария фреон)
при по висока външна температура(направо жега да го кажа)не духа добре климатика,просто нещо не му достига духа марно
системата е тествана,проверявана даже нацяло източена и заредена по табелка.налягането на компресора е нормално,перките включват та не изключват
но проблема си остава при по-нормална външна температура студ на парцали в купето 2-3градуса показва термометъра в духалката.в големите жеги температурата на духалката е 16-17 градуса което е недостатъчно да охлади купето
майстора стигна до следния извод>
няма добро охлаждане на кондензатора. т.е малък кондензатор(не е изчислен за жегите в наши дни)
въпроса ми е има ли по голям радиатор за модела и ще подобри ли положението за охлаждането?
п.с
обдухването на радиатора е отлично чистено е и м/у двата радиатора
колата ми е Е200 91г климатроник(стария фреон)
при по висока външна температура(направо жега да го кажа)не духа добре климатика,просто нещо не му достига духа марно
системата е тествана,проверявана даже нацяло източена и заредена по табелка.налягането на компресора е нормално,перките включват та не изключват
но проблема си остава при по-нормална външна температура студ на парцали в купето 2-3градуса показва термометъра в духалката.в големите жеги температурата на духалката е 16-17 градуса което е недостатъчно да охлади купето
майстора стигна до следния извод>
няма добро охлаждане на кондензатора. т.е малък кондензатор(не е изчислен за жегите в наши дни)
въпроса ми е има ли по голям радиатор за модела и ще подобри ли положението за охлаждането?
п.с
обдухването на радиатора е отлично чистено е и м/у двата радиатора
#2
Публикувано 27 май 2011 - 19:58
Здравейте колеги,сблъсках се със следния проблем.
колата ми е Е200 91г климатроник(стария фреон)
при по висока външна температура(направо жега да го кажа)не духа добре климатика,просто нещо не му достига духа марно
системата е тествана,проверявана даже нацяло източена и заредена по табелка.налягането на компресора е нормално,перките включват та не изключват
но проблема си остава при по-нормална външна температура студ на парцали в купето 2-3градуса показва термометъра в духалката.в големите жеги температурата на духалката е 16-17 градуса което е недостатъчно да охлади купето
майстора стигна до следния извод>
няма добро охлаждане на кондензатора. т.е малък кондензатор(не е изчислен за жегите в наши дни)
въпроса ми е има ли по голям радиатор за модела и ще подобри ли положението за охлаждането?
п.с
обдухването на радиатора е отлично чистено е и м/у двата радиатора
дайте съвет!!!!
#3
Публикувано 27 май 2011 - 20:19
Това заключение не е сериозно за мен. Малък кондензер.
Искам да ти кажа че като работи добре, много хубаво си охлажда даже.
Може да е замърсен фреона - тогава ефективността му спада.
Чувал съм че някои недобосъвестни майстори сменят негласно R12 с R134, без да съобщават на клиента.
Също така много хора изтъкват че е хубаво да се смени дехидратора, ако системата е била нехерметична дълго време.
Моят горчив опит с климатика е следния - спукан кондензер, смяна с нов. Едно лято се радвах на климатик, на следващото нямаше вече фреон. Оказа се че новият кондензер, който беше доста некадърно монтиран, се е пробил. Повторна смяна на кондензера. Работи добре 2 месеца. Към края на миналото лято вече изнемогваше охлаждането - предполагам отново няма фреон, защото вече и не включва компресора. Може би ми предстои трета смяна на кондензера.
Но мога да се закълна че когато системата работи добре, охлаждането си е много добро и кондензера е достатъчно "голям".
Между другото през лятото в Германия си става пак 30-35 градуса и то не е от тази или миналата година, а от доста години, а и 124-ката е строена когато от Мерцедес ЕнжЕнерите не са пестили ресурс. и едва ли са направили икономия точно от кондензер.
Искам да ти кажа че като работи добре, много хубаво си охлажда даже.
Може да е замърсен фреона - тогава ефективността му спада.
Чувал съм че някои недобосъвестни майстори сменят негласно R12 с R134, без да съобщават на клиента.
Също така много хора изтъкват че е хубаво да се смени дехидратора, ако системата е била нехерметична дълго време.
Моят горчив опит с климатика е следния - спукан кондензер, смяна с нов. Едно лято се радвах на климатик, на следващото нямаше вече фреон. Оказа се че новият кондензер, който беше доста некадърно монтиран, се е пробил. Повторна смяна на кондензера. Работи добре 2 месеца. Към края на миналото лято вече изнемогваше охлаждането - предполагам отново няма фреон, защото вече и не включва компресора. Може би ми предстои трета смяна на кондензера.
Но мога да се закълна че когато системата работи добре, охлаждането си е много добро и кондензера е достатъчно "голям".
Между другото през лятото в Германия си става пак 30-35 градуса и то не е от тази или миналата година, а от доста години, а и 124-ката е строена когато от Мерцедес ЕнжЕнерите не са пестили ресурс. и едва ли са направили икономия точно от кондензер.
#4
Публикувано 27 май 2011 - 22:50
Това заключение не е сериозно за мен. Малък кондензер.
Искам да ти кажа че като работи добре, много хубаво си охлажда даже.
Може да е замърсен фреона - тогава ефективността му спада.
Чувал съм че някои недобросъвестни майстори сменят негласно R12 с R134, без да съобщават на клиента.
Също така много хора изтъкват че е хубаво да се смени дехидратора, ако системата е била нехерметична дълго време.
Моят горчив опит с климатика е следния - спукан кондензер, смяна с нов. Едно лято се радвах на климатик, на следващото нямаше вече фреон. Оказа се че новият кондензер, който беше доста некадърно монтиран, се е пробил. Повторна смяна на кондензера. Работи добре 2 месеца. Към края на миналото лято вече изнемогваше охлаждането - предполагам отново няма фреон, защото вече и не включва компресора. Може би ми предстои трета смяна на кондензера.
Но мога да се закълна че когато системата работи добре, охлаждането си е много добро и кондензера е достатъчно "голям".
Между другото през лятото в Германия си става пак 30-35 градуса и то не е от тази или миналата година, а от доста години, а и 124-ката е строена когато от Мерцедес ЕнжЕнерите не са пестили ресурс. и едва ли са направили икономия точно от кондензер.
Здравей,колега аз също не бях съгласен ама майстора начетен
миналата година ми направи тест,заля кондензатора с вода лека струя с маркуч,и какво стана 30 сек. по-късно климатика полудя влезе в работната си температура,термометъра отчете на изхода на духалките 7 градуса при външна над 40 на слънце
не знам ще купя тия дни дехидратор,а колкото до фреон съм се запасил имам още половин бутилка R12
утре ще разгледам размерите,и колко врътки правят тръбичките на новия и на моя кондензатор
дехидратора ИГРАЕ ЛИ нещо за охлаждането????
до колкото съм чувал само филтрира и обира влага/от нов по-студено няма да стане/
#5
Публикувано 27 май 2011 - 23:45
Ще стане,ще стане.дехидратора ИГРАЕ ЛИ нещо за охлаждането????
до колкото съм чувал само филтрира и обира влага/от нов по-студено няма да стане/
Никога не оставям магарето си в калта.
#6
Публикувано 27 май 2011 - 23:53
Ако при магистрално каране работи добре се налага проверка на перките и елементите които отговарят за скороста им.
Аз този проблем го лекувам като демонтирам виското и му прасвам друго постоянно зацепено. Малко вдига разхода ама ако се кара нормално,литър не е проблем. Някой колеги не биха одобрили този метод,ама климатика се съживява.
15 години на всичките ми 124ки,без никакви последствия! Предпоследната ме вози близо 10г.
Аз този проблем го лекувам като демонтирам виското и му прасвам друго постоянно зацепено. Малко вдига разхода ама ако се кара нормално,литър не е проблем. Някой колеги не биха одобрили този метод,ама климатика се съживява.
15 години на всичките ми 124ки,без никакви последствия! Предпоследната ме вози близо 10г.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 30 май 2011 - 17:11
здравейте колеги, вчера и днес в Пловдив е хладно 19-23градуса климатика духа яко студ 5-7градуса перките включват и изключват след 1 мин.
ама като стане малко по жега не изключват изобщо и климатика почва да малее успоредно с покачването на температурата
П.С колата е с една ел.перка отпред и една електромагнитна след радиаторите.
обдухване има идеално!
поръчах дехидратора чакам го за четвъртък,дано да е от него...
ама като стане малко по жега не изключват изобщо и климатика почва да малее успоредно с покачването на температурата
П.С колата е с една ел.перка отпред и една електромагнитна след радиаторите.
обдухване има идеално!
поръчах дехидратора чакам го за четвъртък,дано да е от него...
#8
Публикувано 30 май 2011 - 20:51
Колега направи една проба. Навий един вестник твърдо и когато колата ти отиде над 90 градуса,опитай да спреш с него ел магнитната перка. Спре ли....повредата е в нея.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 30 май 2011 - 21:26
Бай Василе, няма нужда да пробва с вестник. То като е зацепена ел. магнитната муфа се чува много ясно като се форсира колата...
Гласът и става като на шестак или осмак...
Не му препоръчвам да кара с постоянно зацепена перка. Перката на 102 мотор е доста голяма и товари много мотора. Направена е да се включва за кратко (докато свали от 100 до 95) и сравнително нарядко.
Общо взето се включва само ако седиш в задръстване или на място - не помня да се е пускала в движение.
П>С> Не знам дали ще се оправи от смяна на дехидратора, но все пак е консуматив - поне веднъж трябва се смени, даже и за проба. Иначе ако е запушен или не действа, допълнителното налягане ще избие все от някъде - дали от компресор, дали от кондензер. Но идеята за глобалбото затопляне и "малкия" кондензер, нещо не ми се струва правдоподобна. А може и да е ТРВ клапан.
Гласът и става като на шестак или осмак...
Не му препоръчвам да кара с постоянно зацепена перка. Перката на 102 мотор е доста голяма и товари много мотора. Направена е да се включва за кратко (докато свали от 100 до 95) и сравнително нарядко.
Общо взето се включва само ако седиш в задръстване или на място - не помня да се е пускала в движение.
П>С> Не знам дали ще се оправи от смяна на дехидратора, но все пак е консуматив - поне веднъж трябва се смени, даже и за проба. Иначе ако е запушен или не действа, допълнителното налягане ще избие все от някъде - дали от компресор, дали от кондензер. Но идеята за глобалбото затопляне и "малкия" кондензер, нещо не ми се струва правдоподобна. А може и да е ТРВ клапан.
#10
Публикувано 30 май 2011 - 22:27
Бай Василе, няма нужда да пробва с вестник. То като е зацепена ел. магнитната муфа се чува много ясно като се форсира колата...
Гласът и става като на шестак или осмак...
Не му препоръчвам да кара с постоянно зацепена перка. Перката на 102 мотор е доста голяма и товари много мотора. Направена е да се включва за кратко (докато свали от 100 до 95) и сравнително нарядко.
Общо взето се включва само ако седиш в задръстване или на място - не помня да се е пускала в движение.
П>С> Не знам дали ще се оправи от смяна на дехидратора, но все пак е консуматив - поне веднъж трябва се смени, даже и за проба. Иначе ако е запушен или не действа, допълнителното налягане ще избие все от някъде - дали от компресор, дали от кондензер. Но идеята за глобалбото затопляне и "малкия" кондензер, нещо не ми се струва правдоподобна. А може и да е ТРВ клапан.
Оо да,чувам я аз всеки ден но има колеги на които липсата на фучене не им прави впечатление понеже когато всичко си е здраво,рядко го чуват.
Не случайно споменавам че това често среща неодобрение. Германците са го измисли така и така е правилно. Обаче тези германци са я направили толкова здрава,щото в преценката си не са пропуснали да вземат под внимание че тази машина има и вариянт да работи с часове на пълен предел,т.е. със зацепена перка. Така разсъждавам аз и с това се успокоявам за взетото си решение да си пяркам по цяло лято така. Все пак това е 124
Да се върнем на климатика.
Тази сплит система работи на един прост принцип,знаеш. Колко по-добре е охладен загряващият външен радиатор,толкова по-лесно системата прави студено вътре. Когато ел.магнитната перка или виско аналога и,не работят във високите градуси /задръстване,продължителен байр/ радиатора за антифриза се загрява повече и тази допълнителна топлина оказва голямо влияние за точно исчислените температурни граници в които трябва да бъде радиатора за климатика за да става ладно от другата страна.
Това го доказва теста с поливането със студена вода. Причината за липса на лад е повишаването на градусите от вън,за същото говори и налагащото се в този момент принудителното охлаждане от външната перка.
С това заставам зад твърдението си че зацепеното виско съживява климатика.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 30 май 2011 - 22:59
Оо да,чувам я аз всеки ден но има колеги на които липсата на фучене не им прави впечатление понеже когато всичко си е здраво,радко го чуват.
Не случайно споменавам че това често среща неодобрение. Германците са го измисли така и така е правилно. Обаче тези германци са я направили толкова здрава,щото в преценката си не са пропуснали да вземат под внимание че тази машина има и вариянт да работи с часове на пълен предел,т.е. със зацепена перка. Така разсъждавам аз и с това се успокоявам за взетото си решение да си пяркам по цяло лято така. Все пак това е 124
Да се върнем на климатика.
Тази сплит система работи на един прост принцип,знаеш. Колко по-добре е охладен загряващият външен радиатор,толкова по-лесно системата прави студено вътре. Когато ел.магнитната перка или виско аналога и,не работят във високите градуси /задръстване,продължителен байр/ радиатора за антифриза се загрява повече и тази допълнителна топлина оказва голямо влияние за точно исчислените температурни граници в които трябва да бъде радиатора за климатика за да става ладно от другата страна.
Това го доказва теста с поливането със студена вода. Температурата иде ли над 100 градуса,първото което правиме е виското. Причината за липса на лад е повишаването на градусите от вън,за същото говори и налагащото се в този момент принудителното охлаждане от външната перка.
С това заставам зад твърдението си че зацепеното виско съживява климатика.
здравейте,ето разликите който открих в кондензаторите на w124 e200 91год. и е200-16v 94год
re:re 'бaй Васил'- малко да се повиши температурата и перките НЕ изключват(изключват чак като се захлади външната температура.На практика работят на пълна пара постоянно)
колата не превишава 82-83 градуса
Прикачени файлове
#12
Публикувано 30 май 2011 - 23:06
Тая площ е важна.
Можеш ли да извадиш същите размери и на вътрешните?
Можеш ли да извадиш същите размери и на вътрешните?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 30 май 2011 - 23:19
тези данни ги взимам от саита на евро 07,сега ще погледнаТая площ е важна.
Можеш ли да извадиш същите размери и на вътрешните?
колега за водния не излизат размери, само подчертават с климатик и без клима.
между другото няма никакво инфо за тези кондензатори с какъв вид газ работят,до колкото знам на R134 му трябва повече площ. а след 1992г. са точно с него и затова кондензаторите са им по големи от тези произведени преди забраната на R12/до 1991
#14
Публикувано 30 май 2011 - 23:31
колата не превишава 82-83 градуса
Е това ако го беше уточнил,немаше да се абим толкова.
Дай ако ги има да видиме размерите на вътрешните,па ако някой каже дали компресорите от 91г са същите като при 94,би трябвало да си отговорим по-лесно дали верно поради тая причина тоя кондензатор е заменен с по голям.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#15
Публикувано 31 май 2011 - 10:18
Само ще ти кажа че студеното зависи и от правилната работа на ТРВ клапана, както и от дехидратора.
Едно от тези неща да не работи - и всичко отива по дяволите. Ако "високото" налягане ти е много високо, или "ниското" много ниско - провери именно тези два елемента. Дехидратора и ТРВ клапана.
За постоянната работа на перките - или ти е повреден термо-датчика на климатика (на главата горе, с 2 пина), или е пресостат на дехидратора.
Там има два, единия включва компресора - ако той не работи или няма налягане в системата (фреон), компресора не включва.
Другия пуска първа степен на ел. перките. Той включва охлаждането когато налягането на фреона мине определена стойност.
За кондензерите - аз съм с R12 и съм с по-големия. За всеки случай - не приемай каталога на Евро 07 като "Библия". Най-добре провери в EPC каталог на Мерцедес по ВИН.
Едно от тези неща да не работи - и всичко отива по дяволите. Ако "високото" налягане ти е много високо, или "ниското" много ниско - провери именно тези два елемента. Дехидратора и ТРВ клапана.
За постоянната работа на перките - или ти е повреден термо-датчика на климатика (на главата горе, с 2 пина), или е пресостат на дехидратора.
Там има два, единия включва компресора - ако той не работи или няма налягане в системата (фреон), компресора не включва.
Другия пуска първа степен на ел. перките. Той включва охлаждането когато налягането на фреона мине определена стойност.
За кондензерите - аз съм с R12 и съм с по-големия. За всеки случай - не приемай каталога на Евро 07 като "Библия". Най-добре провери в EPC каталог на Мерцедес по ВИН.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни