Бай Василе, няма нужда да пробва с вестник. То като е зацепена ел. магнитната муфа се чува много ясно като се форсира колата...
Гласът и става като на шестак или осмак...
Не му препоръчвам да кара с постоянно зацепена перка. Перката на 102 мотор е доста голяма и товари много мотора. Направена е да се включва за кратко (докато свали от 100 до 95) и сравнително нарядко.
Общо взето се включва само ако седиш в задръстване или на място - не помня да се е пускала в движение.
П>С> Не знам дали ще се оправи от смяна на дехидратора, но все пак е консуматив - поне веднъж трябва се смени, даже и за проба. Иначе ако е запушен или не действа, допълнителното налягане ще избие все от някъде - дали от компресор, дали от кондензер. Но идеята за глобалбото затопляне и "малкия" кондензер, нещо не ми се струва правдоподобна. А може и да е ТРВ клапан.
Оо да,чувам я аз всеки ден
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
но има колеги на които липсата на фучене не им прави впечатление понеже когато всичко си е здраво,рядко го чуват.
Не случайно споменавам че това често среща неодобрение. Германците са го измисли така и така е правилно. Обаче тези германци са я направили толкова здрава,щото в преценката си не са пропуснали да вземат под внимание че тази машина има и вариянт да работи с часове на пълен предел,т.е. със зацепена перка. Така разсъждавам аз и с това се успокоявам за взетото си решение да си пяркам по цяло лято така.
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Все пак това е 124
Да се върнем на климатика.
Тази сплит система работи на един прост принцип,знаеш. Колко по-добре е охладен загряващият външен радиатор,толкова по-лесно системата прави студено вътре. Когато ел.магнитната перка или виско аналога и,не работят във високите градуси /задръстване,продължителен байр/ радиатора за антифриза се загрява повече и тази допълнителна топлина оказва голямо влияние за точно исчислените температурни граници в които трябва да бъде радиатора за климатика за да става ладно от другата страна.
Това го доказва теста с поливането със студена вода. Причината за липса на лад е повишаването на градусите от вън,за същото говори и налагащото се в този момент принудителното охлаждане от външната перка.
С това заставам зад твърдението си че зацепеното виско съживява климатика.