Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

проблем малък кондензатор


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#16 wanio

wanio

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:пловдив
  • Автомобил:
    e200 1991g KLIMATRONIK

Публикувано 31 май 2011 - 19:18

Само ще ти кажа че студеното зависи и от правилната работа на ТРВ клапана, както и от дехидратора.

Едно от тези неща да не работи - и всичко отива по дяволите. Ако "високото" налягане ти е много високо, или "ниското" много ниско - провери именно тези два елемента. Дехидратора и ТРВ клапана.

За постоянната работа на перките - или ти е повреден термо-датчика на климатика (на главата горе, с 2 пина), или е пресостат на дехидратора.

Там има два, единия включва компресора - ако той не работи или няма налягане в системата (фреон), компресора не включва.

Другия пуска първа степен на ел. перките. Той включва охлаждането когато налягането на фреона мине определена стойност.

За кондензерите - аз съм с R12 и съм с по-големия. За всеки случай - не приемай каталога на Евро 07 като "Библия". Най-добре провери в EPC каталог на Мерцедес по ВИН.

Здравей,колега благодаря за разяснението.
Първо ще сменя дехидратора ще напълня системата по табелка 1.0кг фреон,ако няма разлика вече ще мисля за по-големия кондензер
  • 0

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 31 май 2011 - 19:35

А ти какъв дехидратор поръча? Питам защото се чудя дали да не сменя и моя.
  • 0

#18 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 31 май 2011 - 19:47

Компресорите, монтирани на 124-та за R12 перфектно се пригаждат за фреон 134. Проблемът да ти духа слабо е точно дехидраторът, а заключението за малкия кондензатор е толкова несериозно като картофки, гарнирани със захар. Моят съвет е да си обърнеш системата на 134, защото ако все още някъде се намира фреон 12, то скоро няма да го има въобще. Да не говорим, че е забранен и много вреден за здравето. Фреон 134 е с по-голяма плътност и ако се зарежда с него трябва да се има предвид, че количеството му не трябва да надвишава 75-80% от това, което е било за фреон 12. Ако някой все още се съмнява, че ретрофитът е вреден за неговия компресор и по-специално на мерцедес 124 и 190 може да го поканя лично да види 2 такива коли, които са с такъв фреон 134 от 2 години насам и духат с 2.5-4 градуса при външна темепратура от порядъка на 30.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#19 wanio

wanio

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:пловдив
  • Автомобил:
    e200 1991g KLIMATRONIK

Публикувано 31 май 2011 - 20:57

А ти какъв дехидратор поръча? Питам защото се чудя дали да не сменя и моя.


Поръчах го от евро 07 излизат 4 модела за w124 аз поръчах този от 59лв.
по телефона ми обясниха че е сух и става за двата фреона,тук в Пловдив ги нямат в наличност,ще видим какво ще дойде в четвъртък
П.С-ако те интерсува каталожен номер UVD029,UVD027,UVD025 и четвъртия модел 02.59.041TRUCKTEK
всички са уневерсални
  • 0

#20 wanio

wanio

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:пловдив
  • Автомобил:
    e200 1991g KLIMATRONIK

Публикувано 31 май 2011 - 21:14

Компресорите, монтирани на 124-та за R12 перфектно се пригаждат за фреон 134. Проблемът да ти духа слабо е точно дехидраторът, а заключението за малкия кондензатор е толкова несериозно като картофки, гарнирани със захар. Моят съвет е да си обърнеш системата на 134, защото ако все още някъде се намира фреон 12, то скоро няма да го има въобще. Да не говорим, че е забранен и много вреден за здравето. Фреон 134 е с по-голяма плътност и ако се зарежда с него трябва да се има предвид, че количеството му не трябва да надвишава 75-80% от това, което е било за фреон 12. Ако някой все още се съмнява, че ретрофитът е вреден за неговия компресор и по-специално на мерцедес 124 и 190 може да го поканя лично да види 2 такива коли, които са с такъв фреон 134 от 2 години насам и духат с 2.5-4 градуса при външна темепратура от порядъка на 30.



2.5-4градуса звучи направо супер!!!
колкото за системата все още няма да влагам толкова пари за обръщане на новия фреон,нямам течове компресора държи...
просто ако нещо заводско си върши работата е безсмислено да се заменя само за идеята.Ако стане проблем тогава ще мисля за подмяната на фреона

Благодаря за изчерпателния отговор дано да се окажеш прав за дехидратора.
  • 0

#21 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 31 май 2011 - 21:39

Колеги,
Това с духането на 2-5 градуса си е равносилно на болест.
Аз, като лек враг на климатика, мисля че повече от 7-10 градуса разлика с околната среда е вредно, та направо минингитно.
Някой от вас да е пробвал да излезе от кола с климатик на минимум на 30-32 градуса вуншна?
Почваш да залиташ кат опушена пчела...
Не че е невъезможно да духа 5 градуса, ама не в полезно.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#22 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 31 май 2011 - 22:03

Прав си, на мен ми се случи на скоро - чак на колене паднах от рязката температурна разлика. Колкото до градусите, тук е в сила максимата, че за да ти стигне трябва да ти остане. По данни от аутодата на моята цедка й дават изходяща температура от 10-12 градуса при 36-40 градуса навън. Това е при идеално работеща система. Четири градуса при 30 навън може да постигнете само ако системата е перфектно вакуумирана и дехидраторът ви е чисто нов! На следващото зареждане минималната температура ще се вдигне.

П.П. Моята практика показва, че най-добрите климатици са на пежата и форд мондео до 2000та година. Тия коли и с дърти дехидратори духат с около 3 градуса, а фордовете са единствените, които духат с 0.5 - 1 градус... Публикувано изображение
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 юни 2011 - 09:54

Аз затова си слагам зиме-лете на 22 градуса температурата и нямам проблем (стига да работи климатика :)).
  • 0

#24 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 01 юни 2011 - 18:50

Общоприето е объркването, че като зададете температура то това ви е изходящата - абсолютно невярно! Ако ще и на 26 да го сложиш пак ще ти духа с 3, докато в купето не стане 26, а когато стане или ще спре компресора или клапата в таблото ще почне да меша студения с топлия въздух - това си зависи от управлението на системата, което при различни марки и модели е различно.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#25 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 01 юни 2011 - 21:28

Общоприето е объркването, че като зададете температура то това ви е изходящата - абсолютно невярно! Ако ще и на 26 да го сложиш пак ще ти духа с 3, докато в купето не стане 26, а когато стане или ще спре компресора или клапата в таблото ще почне да меша студения с топлия въздух - това си зависи от управлението на системата, което при различни марки и модели е различно.

Прав си, обаче като сложиш 22 не духа със същата сила, като духа ако сложиш на минимум. Разбира се това е за автоматичните климатици. При по-висока зададена температура, усещането е за по топъл въздух от дюзите.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#26 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 юни 2011 - 09:42

Да, наясно съм че климатика има две положения - включено и изключено и работи докато достигне зададената температура.

С парното е същото - дуовинтлите или са отворени, или затворени.

Както съм наясно и че системата има някакъв хистерезис, така че температурата варира примерно между 20 и 24-5 градуса, и то ако вентилаторчето което обдухва датчика за температура на купето работи коректно.

На климатик, винаги пускам да обдухва предното стъкло, а страничните духалки ги насочвам към стъклата, така че да не духат директно към мен. Духалките на централната конзола ги насочвам нагоре и право назад, ако отзад има пасажери. Иначе са затворени.
  • 0

#27 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 юни 2011 - 10:39

Общоприето е объркването, че като зададете температура то това ви е изходящата - абсолютно невярно! Ако ще и на 26 да го сложиш пак ще ти духа с 3, докато в купето не стане 26, а когато стане или ще спре компресора или клапата в таблото ще почне да меша студения с топлия въздух - това си зависи от управлението на системата, което при различни марки и модели е различно.

Ъммм...
По лични наблюдения, ако го задам на Low на климатроника, тогава духа студено да си е*е майката. Докато ако го сложа на 22 градуса, както ми е обикновено, тогава струята не е толкова студена и явно я смесва с по-топъл въздух още от самото начало. Това е при еднаква сила на духалките, да е обективно.
Един приятел има C200 (W202) с първия дигитален климатроник и работи по различен начин от моята, някак по-натрапчив е.
Последната W202 с големия дигитален климатроник си работи като CLK и Е-класа.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#28 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 03 юни 2011 - 08:31

Пак казвам, че управлението е различно за различните марки и модели. Климатрониците имитират инверторен режим на работа като на домашен климатик, затова и управлението им е доста по-сложничко. Например при мен дори да съм включил перките на 5та степен и запаля колата, вентилаторът се задвижва едва след няколко секунди след компресора и то минава през всички степени плавно. На абсолютно същата цедка онзи ден като й правих климатика не беше така, а уж е същото управление като моето.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#29 wanio

wanio

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:пловдив
  • Автомобил:
    e200 1991g KLIMATRONIK

Публикувано 20 юли 2011 - 16:12

Здравейте,колеги вече си имам нормален та даже много добър климатик,проблема не е бил в дехидратора,а в самия изпарител,от цялата площ на изпарителя въздуха е преминавал през 2кв.см! от обща площ да речем 20см на 30см.Всичко друго кал,листа и какво ли още не.
Решението всички знаем какво е таблото долу сваляне и чистене да ама не.

какво направих аз,противоречащо на всички(не казвам,че е правилно но много ефектно в моя случай)

свалих моторчето на парното,стигнах до изпарителя който беше трагедия кален,мръсен.... налепите достигаха до 6-7 мм

почистих грубото със стара четка за зъби :D ,накиснах с вряла вода и 15 минути по късно почнах с водоструйката на лека струя към силна.
боклуците изтекоха някъде по средата на купето предполагам там от където излиза конденза
радиатора светна видяха се даже тръбичките
сглобих всичко по обратен ред моторче ,чистачка и пластмаси.
какво постигнах

дебит на въздуха 6-7 пъти по-голям от преди усеща се силна струя и на задната седалка ,добро обдухване на питата съответно и 3-4 пъти по-голям студ

Благодаря на всички за съветите и подкрепата :flagMB new:

ако някой колега има същия проблем,а всичко друго му работи нормално по системата работата е за 4-5 часа спокойно бачкане + 2 PVC-та бира
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни