
C200 CDI 1999гне включва перката на климатика
Started by krasifer, 21 May 2011 - 15:34:42
33 replies to this topic
#16
Posted 28 May 2011 - 18:12
Има един евтин начин,но ще пиша по-късно като направя снимки.Става реч за 20-30 лв и перката и климатика работят.
#17
Posted 29 May 2011 - 09:08
Хайде де, от кога го чакаме този евтиния вариант
!

#18
Posted 29 May 2011 - 10:08
Аре стига де,няма да се излагаме ся. Я го свалете тоя мотор,отворете,почистете и смажете.....след като тръгва с побутване,проблема му е малък бе симпатяги. Кви нови мотори кви салтанати?
Колега,метни му един суплес на тоя мързел и му покажи кой го е измислил........ше го подсещаме с подбутване. Бааа гу и маторя!
Колега,метни му един суплес на тоя мързел и му покажи кой го е измислил........ше го подсещаме с подбутване. Бааа гу и маторя!

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#19
Posted 30 May 2011 - 16:25
Сложихме един модул от Е класа- на същата година Е класа,модула е същия, и работи ОК!
#20
Posted 30 May 2011 - 22:36
Имам желание да ви покажа снимки,но имам някакъв проблем с качването им.Като се опитам да ги кача ми изписва,че има прескочено качване на фаила и грешка в сигурността.Ще се опитам да го обясня евтиния вариант.Става реч за около 15-20 лв за материали,който може да си го направи сам.Мен майстора ми взе 40 лв.Това побългаряване го правих миналата година след смяната на трети модул за скоростите на перката и около 600лв разходи.
Отпред непосредствено зад предната маска има сложени два /мисля,че бяха резистори/.Едни такива с алуминиев корпус наребрени и с два извода от двете им страни.Слагат се зад маската/решетката/ ,за да се обдухват от въздуха,защото загряват много.Именно подобни/да ги наречем резистори/ има във въпросния модул и поради това загряване и лошото му охлаждане,зад подкалника,модула изгаря.
Та тези резистори са два,закрепени са към специална алуминиева основа,която е завита с малки болтчета за предната греда.Тези резистори са свързани за кабела ,който захранва вентилатора.Те са изчислени така,че пускат точно определен ток и вентилатора се върти на средната си скорост.Това ще рече,че ако скоростите на вентилатора са пет,то той се върти на трета скорост.Ще си кажете"че за какво са ми тези резистори,направо пускам във вентилатора 12 волта и готово."
Да,ама-не.Не става.
Системата има и бушон естествено на плюса,който захранва резисторите и ключе от което се пуска вентилатора.Ключето ми е малко 1см на 1см и е вградено във вентилационния отвор за краката долу отдясно на шофьорското място.Черно мини ключе и е незабележимо.И резисторите не се забелязват отвън,въпреки,че са зад предната решетка между радиатора и решетката.
Най-хубавото на това е,че е така свързано успоредно с оригиналната система и работи независимо от нея.Това ще рече,че ако сложиш на колата здрав модул,то модула си командва перката и ти не се намесваш.Но ако модула изгори,и не ти пусне вентилатора,то ти само натискаш копчето и вентилатора тръгва.Един вид си имам аварийна система за пускане на вентилатора,която е независима от електрониката на колата и не и пречи да работи.Аз карах така с това копче почти цяла година,докато си сложа друг блок.Карал съм колата миналото лято в жега 35гр.В задръствания,работа на климатик и на място по половин час,изкачване на планини пак в жега,море обиколки и никакъв проблем с температурата и климатика.Сега съм със работещ модул/засега/ и съм изключил копчето.Единственото неудобство,когато не ти работи модула е,че за да включиш климатика не трябва да забравяш,че освен копчето ЕС,трябва да натиснеш и другото копче,за включване на перката.Това е така и като ти загрее колата и термометъра подмине средата,което за изправен дизелов мотор и нормално каране е трудно,пак трчбва да включиш вентилатора.Аз цяло лято не го изключвах,като дам контакт и той си тръгваше,защото карам само на климатик.
Мен на това ме светна мой приятел,който вече трета година си кара 210-ката с копче.като ме заведе при майстора човека каза,че толкова модули на мерцедеси вече бил направил,че се е специализирал в това,дори ми сподели,че и на новите BMW-та имало такъв модул на перките и тях ги омагьосвал.Дано сте ме разбрали и пак се извинявам,че не мога да кача снимките.
Отпред непосредствено зад предната маска има сложени два /мисля,че бяха резистори/.Едни такива с алуминиев корпус наребрени и с два извода от двете им страни.Слагат се зад маската/решетката/ ,за да се обдухват от въздуха,защото загряват много.Именно подобни/да ги наречем резистори/ има във въпросния модул и поради това загряване и лошото му охлаждане,зад подкалника,модула изгаря.
Та тези резистори са два,закрепени са към специална алуминиева основа,която е завита с малки болтчета за предната греда.Тези резистори са свързани за кабела ,който захранва вентилатора.Те са изчислени така,че пускат точно определен ток и вентилатора се върти на средната си скорост.Това ще рече,че ако скоростите на вентилатора са пет,то той се върти на трета скорост.Ще си кажете"че за какво са ми тези резистори,направо пускам във вентилатора 12 волта и готово."
Да,ама-не.Не става.
Системата има и бушон естествено на плюса,който захранва резисторите и ключе от което се пуска вентилатора.Ключето ми е малко 1см на 1см и е вградено във вентилационния отвор за краката долу отдясно на шофьорското място.Черно мини ключе и е незабележимо.И резисторите не се забелязват отвън,въпреки,че са зад предната решетка между радиатора и решетката.
Най-хубавото на това е,че е така свързано успоредно с оригиналната система и работи независимо от нея.Това ще рече,че ако сложиш на колата здрав модул,то модула си командва перката и ти не се намесваш.Но ако модула изгори,и не ти пусне вентилатора,то ти само натискаш копчето и вентилатора тръгва.Един вид си имам аварийна система за пускане на вентилатора,която е независима от електрониката на колата и не и пречи да работи.Аз карах така с това копче почти цяла година,докато си сложа друг блок.Карал съм колата миналото лято в жега 35гр.В задръствания,работа на климатик и на място по половин час,изкачване на планини пак в жега,море обиколки и никакъв проблем с температурата и климатика.Сега съм със работещ модул/засега/ и съм изключил копчето.Единственото неудобство,когато не ти работи модула е,че за да включиш климатика не трябва да забравяш,че освен копчето ЕС,трябва да натиснеш и другото копче,за включване на перката.Това е така и като ти загрее колата и термометъра подмине средата,което за изправен дизелов мотор и нормално каране е трудно,пак трчбва да включиш вентилатора.Аз цяло лято не го изключвах,като дам контакт и той си тръгваше,защото карам само на климатик.
Мен на това ме светна мой приятел,който вече трета година си кара 210-ката с копче.като ме заведе при майстора човека каза,че толкова модули на мерцедеси вече бил направил,че се е специализирал в това,дори ми сподели,че и на новите BMW-та имало такъв модул на перките и тях ги омагьосвал.Дано сте ме разбрали и пак се извинявам,че не мога да кача снимките.
#21
Posted 30 May 2011 - 22:57
Това се кава лечение по-нашему.

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#22
Posted 31 May 2011 - 07:10
Да, не е лошо с аварийната система, все пак не се знае,къде точно ще се случи!
А майстора,който ми монтира модула,направо реправи инсталацията, и монтира самия модул там- между решетката и радиатора- да му подухва! Каза ,че основната причина да изгарят е, защото прегрявят- е надявам се,там да се охлажда добре!
nikolai4eto, а така като включваш перката с ключа,посредством другата система,не се ли шашка компютъра нещо- и да влиза в аварийни -ала -бала?
А майстора,който ми монтира модула,направо реправи инсталацията, и монтира самия модул там- между решетката и радиатора- да му подухва! Каза ,че основната причина да изгарят е, защото прегрявят- е надявам се,там да се охлажда добре!
nikolai4eto, а така като включваш перката с ключа,посредством другата система,не се ли шашка компютъра нещо- и да влиза в аварийни -ала -бала?
#23
Posted 31 May 2011 - 19:11
Не излиза никаква грешка.Дори и с работещ модул си включвам и изключвам вентилатора ръчно и няма никакви проблеми.Системата е вързана успоредно с оригиналната и не си пречат двете,нещо като аварийна система и презастраховка от прегряване.
#24
Posted 31 May 2011 - 19:26
ОК благодаря ти,че се отзова,на моя зов за помощ
Приятна вечер!

Приятна вечер!
#25
Posted 24 August 2011 - 20:10
Помолиха ме за повече инфо за заместителя на модула на лични,та поствам малко снимки.
Perka 1.JPG 261.08K
78 downloads
Perka 2.jpg 223.57K
100 downloads
Perka 3.jpg 261.02K
97 downloads Това са резисторите,които са най-отпред за да са охлаждат и стоят зад предната декоративна решетка/скара/ и не се забелязват отвън.
Perka 4.JPG 346.6K
101 downloads това е и миниатюрното ключе за пускане,монтирано през високоволтово реле с четири крака,което не съм снимал.Ключето е монтирано на шофьорското място долу на панела ,който обдухва краката.
Perka 6.jpg 245.65K
89 downloads
Perka bu6on.jpg 234.93K
83 downloadsТова е бушона в двигателния отсек,през който минава целия ток.
Modul perka.jpg 482.33K
60 downloads
Modul perka(001).jpg 481.42K
39 downloads
Modul perka(002).jpg 482.21K
25 downloadsА това пък е за тези колеги,които не са виждали какво представлява оригиналния модул за перките.С това приспособление карам вече няколко години и няма никакъв проблем,само неудобството,че копчето се включва на ръка,но аз пък като го включа цяло лято 4 месеца не го изключвам,тъй като не си спирам климатика.Неудобството е пролетта и есента,ако изобщо ти загрее колата.
Монтажа заедно с елементите преди около 3 години ми струваше 40лв,сега вече не знам колко излиза.
Успех.









Монтажа заедно с елементите преди около 3 години ми струваше 40лв,сега вече не знам колко излиза.
Успех.
#26
Posted 24 August 2011 - 22:57
Браво на колегата мнооо полезно инфо

By Batev
#27
Posted 26 August 2011 - 11:23
Аз бях любопитнияПомолиха ме за повече инфо за заместителя на модула на лични,та поствам малко снимки.
Perka 1.JPG 261.08K 78 downloads
Perka 2.jpg 223.57K 100 downloads
Perka 3.jpg 261.02K 97 downloads Това са резисторите,които са най-отпред за да са охлаждат и стоят зад предната декоративна решетка/скара/ и не се забелязват отвън.
Perka 4.JPG 346.6K 101 downloads това е и миниатюрното ключе за пускане,монтирано през високоволтово реле с четири крака,което не съм снимал.Ключето е монтирано на шофьорското място долу на панела ,който обдухва краката.
Perka 6.jpg 245.65K 89 downloads
Perka bu6on.jpg 234.93K 83 downloadsТова е бушона в двигателния отсек,през който минава целия ток.
Modul perka.jpg 482.33K 60 downloads
Modul perka(001).jpg 481.42K 39 downloads
Modul perka(002).jpg 482.21K 25 downloadsА това пък е за тези колеги,които не са виждали какво представлява оригиналния модул за перките.С това приспособление карам вече няколко години и няма никакъв проблем,само неудобството,че копчето се включва на ръка,но аз пък като го включа цяло лято 4 месеца не го изключвам,тъй като не си спирам климатика.Неудобството е пролетта и есента,ако изобщо ти загрее колата.
Монтажа заедно с елементите преди около 3 години ми струваше 40лв,сега вече не знам колко излиза.
Успех.

Колега обаче аз съм с климатроник и с 2 перки и моя модул не изглежда така, и се намира зад левия фар в ниската част.Моя модул е изцяло пластмасов и е малко по-малък от кутия с цигари.
Аз изкам да го направя с копче както ти си направил по-няколко причини, но не съм сигорен дали може да се направи перките да въртят на няколко степени а не само на една!
#28
Posted 26 August 2011 - 17:45
Може бе,що да не може
.Само,че с 2-3 копчета и още толкова комплекта с резисторни блокове и релета.Абе колкото скорости-толкова копчета и резистори.
Иначе,че модула ти изглежда по друг начин няма никакво значение,ще ти подкара и двете перки-гаранция.Така правят и 3-ките на БМВ и голфовете също ги лекуват с такава схема и с абсолютно същите резистори.Побългаряването е повсемесно.
Аз вчера пак говорих с токаджия и се разбрахме,че пак ще ми погледне колата,з-то моя проблем не е в блока на перката,а някъде из компа,който командва този модул,тъй като смених и имам вече три модула,а перката пак не тръгва през модул,а само принудително си върти през копчето.

Иначе,че модула ти изглежда по друг начин няма никакво значение,ще ти подкара и двете перки-гаранция.Така правят и 3-ките на БМВ и голфовете също ги лекуват с такава схема и с абсолютно същите резистори.Побългаряването е повсемесно.
Аз вчера пак говорих с токаджия и се разбрахме,че пак ще ми погледне колата,з-то моя проблем не е в блока на перката,а някъде из компа,който командва този модул,тъй като смених и имам вече три модула,а перката пак не тръгва през модул,а само принудително си върти през копчето.
#29
Posted 28 August 2012 - 20:11
Колега какво пише на резисторите-параметрите и от каде могат да се закупят
а някаква ел.схема за монтажа или телефон на човека който ги е монтирал
благодаря предварително!
а някаква ел.схема за монтажа или телефон на човека който ги е монтирал
благодаря предварително!
#30
Posted 06 October 2012 - 19:47
резисторите ги намерих,пиши нещо конкретно за високоволтовото реле/параметри и как е свьрзано с коп4ето за пускане/
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users