Табло - Километраж
Започната от Yavor_81, 09 дек 2005 - 16:28:34
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 декември 2005 - 16:28
Имам Mercedes 190D. Искам да си сменя таблото(километража) понеже издава гадни звуци при скорости над 40 км/ч. Таблото ми няма оборотомер. Ходих до една автоморга и пича ми каза, че имало табла с и без оборотомер. Предлага ли се табло с оборотомер за 190D или е от по-големия мотор. И ако си купя таблото с оборотомер изниква следния въпрос. Все отнякъде трябва да взима "информация" за оборотите. Въпроса ми е откъде.
Мерси предварително
Мерси предварително
#2
Публикувано 09 декември 2005 - 19:04
Най често от алтернатора. За сигнал се ползва едната фаза от променливото напрежение - т.е. Един от изходите на статорните намотки реди диодния изправител. Не е от значение начина на свързване на намотките (триъгълник/звезда) евентуално твоя алтернатор да няма изведен изход за оборотомер, но не е проблем - при свален алтернатор това се прави за по малко от 5 мин. И моят съвет е да си купиш табло с оборотомер освен ако не е цифромания.
Този пост е редактиран от ALEXONE™: 01 март 2006 - 20:31
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 11 декември 2005 - 20:22
Рових се насам -натам и се оказа следното - за бензиновите става аламинут-братушките го правят като единствения критерии е броя цилиндри.
За дизеловите е по сложно - тези дето са с оборотомер имат допълнителен датчик на маховика който не е само за оборотомера а и за някой неща по мотора. Но ако си твърдо решен да имаш оборотомер и си готов да вложиш време и малко усилия има решение на проблема ти и при това за сравнително малко пари - прави се извод от алтернатора, като нищо не се сменя по него и се променят някои работи по самия оборотомер-променят се няколко Р-Ц вериги така, че да се нагоди на честотата на сигнала от алтернатора. Тази процедура с един приятел сме я правили 2 пути, при това единия пут накарахме оборотомер от дизелова 124 да работи точно на бензинов джип Аро а второто беше камионджииски оборотомер го преправих за 4 цил. Бензинов мотор. Така че няма страшно, само измерването на сигналите и настроиките изискват време и после неколкократно пробване за това става бавно. Но ако си заинтересован ми пиши да обсъдим нещата.
За дизеловите е по сложно - тези дето са с оборотомер имат допълнителен датчик на маховика който не е само за оборотомера а и за някой неща по мотора. Но ако си твърдо решен да имаш оборотомер и си готов да вложиш време и малко усилия има решение на проблема ти и при това за сравнително малко пари - прави се извод от алтернатора, като нищо не се сменя по него и се променят някои работи по самия оборотомер-променят се няколко Р-Ц вериги така, че да се нагоди на честотата на сигнала от алтернатора. Тази процедура с един приятел сме я правили 2 пути, при това единия пут накарахме оборотомер от дизелова 124 да работи точно на бензинов джип Аро а второто беше камионджииски оборотомер го преправих за 4 цил. Бензинов мотор. Така че няма страшно, само измерването на сигналите и настроиките изискват време и после неколкократно пробване за това става бавно. Но ако си заинтересован ми пиши да обсъдим нещата.
Този пост е редактиран от ALEXONE™: 01 март 2006 - 20:34
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#4
Публикувано 28 февруари 2006 - 10:08
аз съм със 123-ка и таблото е без оборотомер, а аз си умирам да си сложа. някой а има да продава и Dezki ще помагаш да го сложим...
#5
Публикувано 01 март 2006 - 19:59
Оки, нямаш грижи
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#6
Публикувано 15 април 2006 - 13:44
Колега това с теб го коментирахме и в другия форум.Имам изкаран кабел с информация от алтернатора.Бях взел табло с оборотомер от бензинов Мерцедес и тръгваше от 4000 оборота.Казаха ми да го сменя с оборотомер от дизел.С хиляди мъки намерих дизелово табло в отлично състояние много ново.Сложих го но оборотомера неще да откъсне.Кажи къде си и ако си около или в София да доида да го стартираме , че стои еи така на таблото и ме дразни.Квото си струва , се плаща разбира се.Мераклия съм му и докато не стане няма да се откажа.Предварително ти благодаря.
#7
Публикувано 15 април 2006 - 21:03
В София съм, жк Овча купел 1 или по цял ден на лекции в ТУ-София
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#8
Публикувано 15 април 2006 - 21:58
трябва само да говоря с един приятел, който има осцилскоп за да измерим сигналите от алтернатора
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#9 Гост_GuestГост_
Публикувано 16 април 2006 - 12:56
Казвай кога и къде да дойда,най добре е събота или неделя.За да тръгне най сетне нози оборотомер.От една година стой на таблото.И почвам да му се ядосвам.Благодаря ти предварително.Ще чакам да кажеш дени час и ще доида към овча купел аз съм в центъра така , че няма проблем.Имам още един уред ще го взема и него за всеки случай ако се убърка нещо.
#10
Публикувано 19 април 2006 - 22:40
тая седмица дето идва как ти се струва
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#11
Публикувано 20 април 2006 - 07:46
Браво, колега!!Колега това с теб го коментирахме и в другия форум.Имам изкаран кабел с информация от алтернатора.Бях взел табло с оборотомер от бензинов Мерцедес и тръгваше от 4000 оборота.Казаха ми да го сменя с оборотомер от дизел.С хиляди мъки намерих дизелово табло в отлично състояние много ново.Сложих го но оборотомера неще да откъсне.Кажи къде си и ако си около или в София да доида да го стартираме , че стои еи така на таблото и ме дразни.Квото си струва , се плаща разбира се.Мераклия съм му и докато не стане няма да се откажа.Предварително ти благодаря.
Това е ентусиазъм.
Напълно те разбирам, само дето не ми е ясно, как си издържал 1 година , без да го направиш.
Ако беше казал, щях да донеса един осцилоскоп на Dezki, да свършим работата.
Щях да ти търся инфо, но щом Асен е готов с know-how -то, давате.
И да се похвалиш после
Успех
#12
Публикувано 20 април 2006 - 13:36
Уважаеми Колега, от няколко дни проверявам много редовно във форума за да науча кога ще се обадиш да уговорим срещата за отстраняване на проблема.Така , че седмицата 24-30.04.06 година е идеално време само казваш точна дата на теб да ти е удобно и идвам ако трябва и през луната ще мина но ще се явя на срещата защото от онзи ден ентусиазма ми се удвои относно подкарването на този оборотомер.Ето ти един телефон 0888/063646 ако искаш вечер след 20 часа да се чуем и да уточним манипулацията.ПРЕДВАРИТЕЛНО МНОГО БЛАГОДАРЯ ЗА ОТЗИВЧИВОСТТА.Ако искаш остави телефонче да ти звънна аз.И ми кажи какво да нося , става дума за инструменти.Във мерцедеса имам всичко освен струг и фреза.Нося всичко но обичам да имам всякъкъв инструмент във автомобила не че се налага но просто ми е навик.тая седмица дето идва как ти се струва
#13
Публикувано 20 април 2006 - 18:08
до колкото разбрах в момента имаш 2 налични оборотомера- единия си го монтирал на таблото, а другия ти седи като резервен. Като за начало мисля да не разхвърляме колата, а да извършим 2 операции- едната да премерим диаметрите на ремъчните шайби на коляновия вал и на алтернатора, а втората да погледна оборотомера, който не е монтиран и да му хвана схема и така да намеря онази част от входната верига, която да променим за да се напасне на входния сигнал. Размера на шайбите ме интересува за да намеря предавателното съотношение при алтернатора и да добия някаква представа за сигнала, който идва от алтернатора.
За подробности ти пращам ЛС
За подробности ти пращам ЛС
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#14
Публикувано 18 септември 2006 - 02:26
моя оборотомер не работи,124 300Д къде е проблема?
W124 300D
#15
Публикувано 18 септември 2006 - 18:49
захранване на оборотомера, сензор на маховика, повреда в самия оборотомермоя оборотомер не работи,124 300Д къде е проблема?
ама хич ли не тръгва, кога е работил за последно?
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни