Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с ролките на компресора на климатикаСивата редосеялка


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 27 March 2011 - 20:33

Здравейте, на събора ми се случи неприятен проблем. По принцип имах странно виене по ролките, което се чуваше само в ниските обороти (1000-2000) и то рядко (рядко рядко... колата я имам от скоро). На събора това виене се разбра от къде е (защото се засили) - от ролката на компресора на климатика.
При спрян климатик вече има едно постоянно виене в ниските обороти, което над 2500 се заглушава от компресора :) Когато пусна климатика се чува още по-ужасен шум и самата шайба (това преди ролката оградено с червено кръгче на снимката) хвърля нещо като черни налепи, който се омазват по двигателя и т.н. Въпросната шайба свободно си се мести на ръка около оста си (нещо ненормално според мен).
Сигурно някои от вас забелязаха една сива редосеялка със странен звук отпред. :dry:
Понеже до сега не съм случвал на топъл ден и не бях пробвал дали климатика работи, сега вече знам - не работи. След една бърза диагностика през панела на климатроника събрах следните данни:

1 Температурата в купето (B10/4) - 27
2 Външна температура (B14) - 23
3 Темература на лява зона (B10/1) - 49
4 Темература на дясна зона (B10/1) - 50
5 Температура на изпрителя - 53
6 Температура на охладителната течност на двигателя (DFI,IFI)ECT Sensor(B11/4) - 74
7 Налягане на фреона в охладителя - 4
8 Температура на фреона в охладителя(B12/1) - 21

b1419	Повреда в електромагнитен съединител на компресора (А9к1)
b1416	Повреда в електрическата циркулационна помпа на охладителната система (M13). Не е пряко свързана с работата на климатроника.

Някой знае ли дали стойностите на 3, 4, 5 и 6 са нормални и са в градуси? Малко странно ми се вижда температурата на лявата и дясната зона да са 50 градуса?!?! :huh:

До тук поне си установих гадното виене и сега е ред на въпроса: Къде да отида, за да ми го отстранят? За щастие намерих темата на колегата Велизар - crush за климатиците и се свързах с него по skype. Момчето ми изслуша мъката и ме насочи към сервиз, та утре (надявам се) да я заведа и да видим какъв е проблема. Благодаря crush!

Темата я пиша, за да се проследи проблема и неговото решение (надявам се), та ако някой пак има подобен проблем да не се чуди много много какво да прави. :flagMB new:

Attached Files


  • 1

Публикувано изображение
The best or nothing.


#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 28 March 2011 - 10:01

Климатика ти по целзий ли показва или по фаренхайт?
Може тия данни да са по фаренхайт, ама пак са ниски - 74F = 23C, което е студено за антифриза, ама не знам - ако е на незапален мотор - не е невъзможно.

Нали се сещаш, че b1419 е точно проблемната ролка... тия диагностики сами си познават абсолютно всичко ;)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 28 March 2011 - 10:18

Климатика ти по целзий ли показва или по фаренхайт?
Може тия данни да са по фаренхайт, ама пак са ниски - 74F = 23C, което е студено за антифриза, ама не знам - ако е на незапален мотор - не е невъзможно.

Колата си беше запалена и загряла до около 75 градуса, когато го правех този тест. Температура на охладителната течност на двигателя 74 градуса - мисля, че е точно това показва температурата на антифриза и би трябвало да е в целзий (както всички други температури). Мен ме притеснява повече температурата на лявата и дясната зона. Някой може ли да направи справка с неговото табло какво ще покаже?
Този тест съм го правил стъпка по стъпка от сайта, който споменах по-горе.

Нали се сещаш, че b1419 е точно проблемната ролка... тия диагностики сами си познават абсолютно всичко ;)

Сетих се, че показва това. А другата случайно да знаеш какво показва - b1416 ?
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 28 March 2011 - 10:22

Нямам представа, но може двете да са свързани.
В момента не мога, но на обедната почивка ще видя в моята какво ще излезе и ще ти пиша по-късно.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Posted 28 March 2011 - 10:34

X-light, разходи се там, където те пратих и виж какво ще ти кажат. Няма проблем да ми звъннеш да се консултираш пак с мене. Аз горе-долу те ориентирах за цената на ремонта. ;)
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 28 March 2011 - 14:01

Другата грешка ти е циркулационната ел. помпа на охладителната система.

От нея зависи дали ще имаш REST функция - тоест дали ще бачка парното на загасен и загрял мотор ако си на контакт.

И моята е изгоряла - понеже върти през цялото време докато работи колата се изхабяват четките. Сменят се трудно, но не е невъзможно. Колегата Ivos го е правил.

Излиза като грешка, но не пречи на работата на климатика.
  • 0

#7 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 28 March 2011 - 14:55

Лагера на шайбата съм го сменял - около 30 лева, някакъв японски беше. Не се продава като отделна част. Сменя се за около час или малко повече.
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 28 March 2011 - 15:14

Ето ги моите данни:

1 Температурата в купето (B10/4) - 32
2 Външна температура (B14) - 16
3 Темература на лява зона (B10/1) - 21
4 Темература на дясна зона (B10/1) - 21
5 Температура на изпрителя - 10
6 Температура на охладителната течност на двигателя (DFI,IFI)ECT Sensor(B11/4) - 33
7 Налягане на фреона в охладителя - 7
8 Температура на фреона в охладителя(B12/1) - 21

b1416	Повреда в електрическата циркулационна помпа на охладителната система (M13). Не е пряко свързана с работата на климатроника.

Subsonic - а може ли да дава грешка 1416, въпреки, че помпата работи?
Защото при мен определено REST си работи - пробвал съм го през зимата и си дуа жежко...
Ама ще я видим...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 28 March 2011 - 16:15

Заведох колата на доктор. Казаха, че компресора е забил - не можаха да отвият болта на шайбата, а казаха, че трябва да се отвие лесно. Сега съм в процес на търсене на втора ръка компресор. Парт номера на ролката е A0002302128 и като гледам се среща и при W210. Ако имате повече информация и препоръки къде да търся ще се радвам да ме улесните в търсенето. :)
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#10 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 28 March 2011 - 16:24

Е щото не могат да го отвият ще купуваш цял компресор ли?
Не знам колко струва цялата ролка, но ако все пак успеете да я свалите(сваля се само със скоба) я взимаш и право с нея в магазин за лагери. Кажи само, че е за климатик, без да споменаваш марката.
NSK беше лагера. Дано ти се размине компресора.
п.с. ето една подобна тема
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 March 2011 - 09:52

Subsonic - а може ли да дава грешка 1416, въпреки, че помпата работи?
Защото при мен определено REST си работи - пробвал съм го през зимата и си дуа жежко...
Ама ще я видим...


Може да е записало грешка ако е откачана помпата, но ако след триене пак даде тази грешка, значи има или късо или отворена верига към помпата.

По-вероятно е да са свършили четките и просто помпата не върти. При нас е на лесно място, на 208-ците не знам къде е - ако я виждаш, откачи я и премери какво съпротивление показва на изводите на помпата.

За REST-a, сигурно пак ще работи, но с помпа вероятно по-дълго време духа топло.
  • 0

#12 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 01 May 2011 - 17:23

Нека да завършим темата. След ходене при двама майстори се оказаха единодушни - блокирал компресор. След неуспешно преговаряне с различни продавачи на скрап, накрая реших да си взема нов - 8FK 351 175-511 . Производителя е Behr HELLA. Прилагам снимки, за да видите на какво приличаше старият... И дехидратора смених - старият се оказа че е оригиналния и беше много запушен - вероятно е бил една от причините компресорът да сдаде багажа... Един съвет - ако дехидраторът ви е на повече от 4 години - сменете го! Не рискувайте да стане проблем като моя, защото се решава доста по-скъпо. Един нов дехидратор е около 50-60лв, но ще трябва да ви се преточи фреона, за да се смени.
Сега колата духа 0,3 градуса и вече не вие като трактор. Радвам се, че проблемът се реши. :)

Благодаря на всички, които се включиха със съвети и идеи! :friends:

Attached Files


  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 01 May 2011 - 20:09

Mммм за дехидратора е спорно, просто въпрос на късмет!
Виждал съм 20 годишни, които просто ги закачаш, вакуумираш и всичко си идва на мястото.

Радвам се, че се оправиха нещата!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#14 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Posted 01 May 2011 - 23:00

Животът на дехидратора разхерметизиран е ТОЧНО 15 минути!!! Какво остава да си говорим за 4 годишен, на кола, която е пълнена незнайно колко пъти.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 02 May 2011 - 00:04

Toгава как е възможно да се инсталира климатик втора употреба, което съм правил на 3 коли.
И трите дехидратора се въргаляха поне 1 месец в един гараж, колко преди това да не говорим по разни морги, мазета и т.н.
Напълно откачени от системата, с отворени щутцери.

Говоря от опит, на теория знам че изобщо не е добре да са откачени от системата, ама.... факт! Над 2 години вече си работи отлично климатика и на 3те коли.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users