Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Перката на климатика работи постоянноА компресора не зацепва


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#31 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Posts:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Posted 31 March 2011 - 08:16

Да не би климатика да има някъде бушон, който не е при останалите в кутията?
  • 0

#32 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Posts:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Posted 31 March 2011 - 11:58

Ето го и моят блок за управление на компресора (намира се зад акумулатора, номер 0035455105). Наистина в него има силово реле, което когато сработи пуска компресора. Направих връзка между входа и изхода на това реле и компресора тръгна. Нещо обаче не позволява да сработи релето и да пусне компресора- не знам някой датчик ли, бушон за климатика скрит някъде, копчето ми за включване или самия блик за управление нещо е повреден, макар че видимо си е наред и намотката на ел. магнита на релето си работи. От изводите на блока за управление:
GK- и GK+ са за датчика на компресора, който следи с каква скорост се върти
15 е входа на плюса от бушон номер 7 (входа на силовото реле)
87 е изхода на силовото реле (свързан с компресора- при свързване на 15 и 87 компресора тръгва)
31 е маса
TD, KL, VL и GM+ не знам за какво са- според мен за сигнали от датчици, които да изклячват компресора
И отново в задънена улица- вече не знам какво да гледам и къде да търся проблема. Климтроника в колата си работи- вентилатор, топло, студено (външен въздух и парното), но компресора не тръгва.

Attached Files


  • 0

#33 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Posted 31 March 2011 - 14:05

Subsonic правилно тествах датчик 53- той се оказа изправен, но с уреда ми даваше верига между блока на двигателя и двата пина на буксата на същия датчик. Той прекъсва минуса към захранването на релето на перката и трябва при откачена букса да ми дава връзка само на единия пин- не знам може някъде да са се допрели двата кабела или по двигателя някъде. Направих един експеримент. Пуснах кабел от минуса на акумулатора, през термодатчика на блока, до захранването на релето, което пуска перката и всичко си беше ОК. Оказа се, че на захранването на релето имах постоянен минус и затова при даване на контакат релето сработваше.
Пуснах си нов минусов кабел (използвах единия пин на буксата и го вързах на входа на датчика- нали и двата пина ми дават връзка, а друг кабел пуснах от изхода на датчика до захранването на релето)и сега перката се включва само ако термодатчика затвори веригата или пресостата на климатика - през другото реле.
Компресора обаче пак не иска да тръгне- не знам от времето ли е- нито топло, нито студено. Ел. магнитната шайба я проверих работи.
Възможно ли е нещо релето на климатика да прави проблем и другото, което си мисля е, че аз кабелче пуснах и оправих перката, но старото ако идва от релето на климатика- може нещо да го лъже, че перката работи и да не пуска компресора. Какво мога да направя в случая?
Имам една схема, но от нея не ми става ясно как като се включи перката при загрял двигател се изключва компресора.

:allhail: Тази ел.перка служи както да подпомогне аварийно при прегрят двигател така и да подпомага за по-бързо охлаждане при включен климатик при големите жеги в задръстванията и по сфетофарите в пиковите задръствания ...така че според мен не би трябвало при включена перка да се изключва компресора на климатика /така си мисля /.Моя климатик си работи и при работеща перка /като сваля бушона и проклетата перка спре да се върти климатика пак охлажда качествено...
  • 0

#34 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Posted 31 March 2011 - 14:16

Буксата я откачаш като мериш ,нали.



Точно така е! Системата се пази при неизправност като включва охлаждането,ама пусто чудо не са едно и две неща.

На някой компресори също има датчик,имай го пред вид като чоплиш.Ако имаш такъв и той не е наред,компресора няма да тръгне!

Като купих моя Меро от Германия климатика не му работеше.Като го вкарах в сервиз Дунев се оказа че няма фреон...Фреона беше изфирясал точно през спукания датчик на компресора.Датчика струваше 80 лв.и беше двоен.т.е.1.когано няма фреон не се включва компресора с цел да го придпази и 2 предпазваше нещо по ел системата ...ама перка ли или нещо друго беше това не помня...
  • 0

#35 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 31 March 2011 - 19:37

Добре бе Iavor,последно провери ли за фреон или не.Това поне се проверява супер лесно.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.

#36 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Posts:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Posted 31 March 2011 - 22:08

Извадих кабелите на пресостата и ги допрях, но няма промяна. Ще рискувам 40 литра нафта и ще я закарам на един познат да я погледне- фреон ли няма някой датчик ли е- за момента друг вариант не виждам.
  • 0

#37 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Posted 01 April 2011 - 14:35

Извадих кабелите на пресостата и ги допрях, но няма промяна. Ще рискувам 40 литра нафта и ще я закарам на един познат да я погледне- фреон ли няма някой датчик ли е- за момента друг вариант не виждам.

:allhail: Ако няма фреон и вземеш да я пълниш ..искай задължително да ти вкарат заедно с фреона и индикаторно масло /зелено на цвят/ струва допълнително 10-15лв./При евентуален /дори едва доловим теч на фреон/ с помощта на ултравиолетова лампа веднага се открива мястото на теча на фреона /например от уплътнение/ така няма да допуснеш отново да ти изтече целия фреон ,защото отново :flagMB new: едно пълнене с фреон ти е около 100лв.
  • 0

#38 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Posts:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Posted 06 April 2011 - 16:00

Колеги след няколко дена умуване днес включих климатика и извадих буксата на входа на пресостата и се оказа, че до него не стига "минус" от контролния панел в купето. С едно кабелче му подадох, а компресора си тръгна и веднага вътре задуха студено. Значи не е проблема в релето, в липсата на фреон или в пресостата (той си пропуска тока, проблема е че не стига до него). С други думи проблема се свежда до въпроса защо след като натисна копчето да пусна климатика "минус" не отива до пресостата- защо не се включва?
  • 0

#39 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Posts:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Posted 18 May 2011 - 23:14

Днес се захванах сериозно с проблема и го разреших. А самия проблем беше в кабела, който включва аварийно перката на климатика, когато колата загрее- омасяваше на едно място и затова постоянно ми работеше перката, а компресора не се пускаше. Пуснах нов кабел и всичко си е ОК.
  • 0

#40 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Posted 19 May 2011 - 14:14

Днес се захванах сериозно с проблема и го разреших. А самия проблем беше в кабела, който включва аварийно перката на климатика, когато колата загрее- омасяваше на едно място и затова постоянно ми работеше перката, а компресора не се пускаше. Пуснах нов кабел и всичко си е ОК.

:hooray: Евала!Радвам се че успя! :hooray:
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users