Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Кой е най добрия двг на 124. Механична или новата инжекция


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 bigdady

bigdady

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Posts:

Posted 20 March 2011 - 21:53

Интересно ми е дали отстъпват с много механичните инжекциони,защото има много запазени екземпляри на доста по достъпни цени.И кой според вас е най добрия бенз. Двг като изключваме чочонето то е ясно че е най доброто
  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 20 March 2011 - 22:23

според теб кое е безпроблемно?
Класически маханичен часовник или евтино кварцово Касио?
И ти като обикновен потребител, кое искаш да ползваш? Нещо на което се сменя само батерията (образно казано), или нещо което може да бъде настроено от 2ма майстор часовникари в региона, но за сметка на това лесно осрано от поне 200 самозванци такива...

Лично за мен най-оптималното за поддръжка е 111 мотора с компресор.
  • 0

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 20 March 2011 - 23:28

М111 губи всякакви положителни позоции зарада скапващата се ел. инсталация и изгарящия комутатор +скпващия се дросел+ адски скъпите дюзи.

М102 и М103 имат единствено скапващ се потенциометър.
Първите М102 с КА-Jetronik няма такъв потенциометър и ако не се монтира газ, инжекциона е практически ВЕЧЕН без шанс за саморазцентровка.

Иначе М103 е най-добрият за мен, много върви и ако е стоков на 100%- харчи поносимо.
Първият М104 също е с механична инжекция, също със скапващ се потенциометър.

Абе всеки сам си преценява. Ако попаднеш на М111 на 100-150хил км, ще имат много живот гореизброените скапващи се части. Но рано или късно някой от собствениците на 124 с М111 ще реве. като мечка.

Вземи си Дизелова ако искаш вечна 124ка. естествено запазена.
  • 0

#4 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 21 March 2011 - 01:41

М111 губи всякакви положителни позоции зарада скапващата се ел. инсталация и изгарящия комутатор +скпващия се дросел+ адски скъпите дюзи.

М102 и М103 имат единствено скапващ се потенциометър.
Първи М102 с КА-Jetronik няма такъв потенциометър и ако не се монтира газ, инжекциона е практически ВЕЧЕН без шанс за саморазцентровка.

Иначе М103 е най-добрият за мен, много върви и ако е стоков на 100%- харчи поносимо.
Първият М104 също е с механична инжекция, също със скапващ се потенциометър.

Абе всеки сам си преценява. Ако попаднеш на М111 на 100-150хил км, ще имат много живот гореизброените скапващи се части. Но рано или късно някой от собствениците на 124 с М111 ще реве. като мечка.

Вземи си Дизелова ако искаш вечна 124ка. естествено запазена.

Колега,защо го караш да си вземе дизел.Не четеш ли за цената на нафтата :beer: .Иначе от механичния вечен инжекцион ми се повръща.Докато е на бензин добре,ама на такава ламя,че и стара ако не и сложиш газ,май работиш само за нея.Като и сложиш газ,пък почват проблеми с оборотите пълен ужас.М 111 има и без комутатор.Това вече е вечен автомобил.Ел.инсталацията е проблем,ма тя лесно се смена.На въпроса за добрия мотор,зависи какво иска да прави с него.Икономични са 220и280.Другите са лами.Пък съвремените по-малко горящи и по-мощни дизели са скъпи ,така че в тая тема не ги обсъждам.Истината е че всеки мотор си има своя чар.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#5 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 21 March 2011 - 08:53

2000cm3 M102 и чар :kill_myself:
М111 и М104 - ама с ел. инжекция с механичната нйеее.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#6 bigdady

bigdady

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Posts:

Posted 21 March 2011 - 17:27

начи да ви разбирам 2.2 150 коня като най добрия бенз.мотор като здравина/вървеж/разход
  • 0

#7 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 21 March 2011 - 17:44

начи да ви разбирам 2.2 150 коня като най добрия бенз.мотор като здравина/вървеж/разход

Статистиката с годините показа точно това.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 March 2011 - 18:05

Всеки си хвали собствената стока....за това ще кажа М102 е адски добър мотор. Псоледния 8 клапанов мотор, от който преди повече от 20 години, изцеждат 205Нм (2.3 л.)

4 -цилиндровия не е така гладък като шестака, но много по-малко страда от течове и гарнитури. Механичния инжекцион е прекрасна система, която може да работи и автономно, без никаква електроника, стига да е добре зягрял мотора. На студено, ако е разбъзикан не е много приятно, но ако не е слагана никога газ на колата, и е поддържана добре, вероятността от проблеми е малка.

Управлението на инжекциона е просто, посредством т. нар. електрохидравчлиен регулатор. Информацията от няколко датчика - за Т на охл. течност, ламбда сонда, прекъсвач на дросела, и разбира се не на последно място - недолюбвания потенциометър на дебитомера. Реглажа на механичния инжекцион е лесен, стига човек да разполага с правилната информация. А освен едно реле за пренапрежение, реле за помпата, и ЕКУ на КЕ-Джетроника, няма какво електронно да се скапе.

Дюзите са механични и струват 50лв. бройката, нови, Бош.

К-Джетроника на 123-ките, както каза Боян, е ВЕЧЕН.
  • 0

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 21 March 2011 - 22:27

Кой е този М111 на 124 без комутатор?

На моя 124, сложих М117 с КА-jetronik.
Без да пипам нищо по инжекциона, след 10 годишно седене някъдеси--мотора запали ОТ раз, след като свързах високото налягане от помпата. и практически--е ВЕЧЕН. И ЦЕНТРОВКАТА МУ Е ВЕЧНА! стига да няма външни фактори като LPG.
Харчи ми градско 22л/100. с бърнаутите. с драговете.Извън-11л. говорим за 5000кубика

Диляснки, не четеш! Написах--ако няма ГАЗ и ако е 100% стоков, тоест, без да е побългаряван.
Земи си М111 на 300хил км.... кабели на солети, дюзи-задръстени, дросел със засичаща механика, или с кабел на солета.

Каквато и да е--да е на малко километри. има такива.
  • 0

#10 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 22 March 2011 - 00:15

Кой е този М111 на 124 без комутатор?

На моя 124, сложих М117 с КА-jetronik.
Без да пипам нищо по инжекциона, след 10 годишно седене някъдеси--мотора запали ОТ раз, след като свързах високото налягане от помпата. и практически--е ВЕЧЕН. И ЦЕНТРОВКАТА МУ Е ВЕЧНА! стига да няма външни фактори като LPG.
Харчи ми градско 22л/100. с бърнаутите. с драговете.Извън-11л. говорим за 5000кубика

Диляснки, не четеш! Написах--ако няма ГАЗ и ако е 100% стоков, тоест, без да е побългаряван.
Земи си М111 на 300хил км.... кабели на солети, дюзи-задръстени, дросел със засичаща механика, или с кабел на солета.

Каквато и да е--да е на малко километри. има такива.

Само за протокола,111,960 е без комутатор/пълно компютърно управление/.Почти не познавам човек,който колата му е с 102мотор и да няма газ.Аз моите цял живот съм си ги карал на газ и не съм имал проблеми с бензина никакви,на нито една.Вие в Софето,чета,че не обичате газта,ама ние селяните си я тачим.Иначе човека разбрах че пита за комбинация от здравина/вървеж/разход.От 102мотора съм харесвал само 2,3.Предполагам знаете пък как се държи 2,3-16 клапановия.По-големите мотори са си вече класика и според мен не стават за ежедневно каране.Добре е тази 124 с М117 или М119,да си я имам в гаража и от време на време да си я разхождам ама.....
А и да отбележа моята м111.960 е на 520 000км.Причината за по ниския разход е,че управлението на ЕКУ е от дебитомер.И възможностите на този 111,960 са далече над тия зададени от производителя,но това е друга тема.Четири години съм си мечтал за този мотор.В началото бяха ужасно скъпи.Вече се намират и на нормални пари,може би защото вече сме 2011г.Като се замисля в 2011г какви бараки обсъждаме :huh: Иска ни се да се сравним със класиките на американците.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 22 March 2011 - 17:36

Ами то разликата между "класика" и "барака" е в поддръжката.

Ферари 308 също е с К-Джетроник.
  • 0

#12 cyanogen78

cyanogen78

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gabrovo
  • Интереси:абсолутно всекакви
  • Автомобил:
    W124 E 200 - 1995
Garage View Garage

Posted 22 March 2011 - 17:58

И аз да се включа, въпреки, че нямам много опит, поне да споделя моите съображения. Когато през октомври миналата година търсих Мечо, исках да е с бензинов мотор 16V. По принцип смятам двигателя на Дизел за по-добрия мотор отвсякъде, особено дизеловите мотори в последните 10 години вече почти по нищо не отстъпват на бензиновите, обикновено ги надминават. Изключително съм впечатлен от вървежа на служебната Октавия например (2008, 1,9TDI - 101 PS). Но като се има предвид, че говорим за дизели отпреди 15-20-25 години, те са си надеждни и вечни (на МВ), но нямат дост. мощност и лапат много. Може би 16клапановите дизели на МВ за W124 и особено търбодизелите са добро решение, но истината е, че рядко се намират добре запазени екземпляри (на 124). Много ще ми е кеф да натисна някой 250TD или 300TD, ама това са коли, дето ако ги карам и градско, с тоя дизел става страшно. Според мен за W124 мотора трябва да е поне 150 коня, за да има някаква приемлива динамика. Моя е 136, затова го казвам :).

Аз исках да е бензин, и да е по-новия мотор - хем по-мощен, хем по-модерен. Чух и за газта, че не било лесно да се направи добре на М102, и реших - М111 и газов инжекцион, и решаваме нещата. Така и направих, искаше ми се Е220, но нямаше, рядко се намират и те (говорим за W124). Затова се примирих с Е200, още повече предната кола я разбих от невнимание, та сега си казах, ето, това не е автомобил, който да го натискаш много, по-спокойно ще го караш, и така ... Сложих му газов инжекцион Tomasseti, и сега харча ми е 15/100 градско, 8-10/100 - извънградско. Говорим за газ. предполагам, че Е220 дава същия разход. За вървеж - върви по-осезаемо над 3500-4000 об/мин, но и тогава се усеща, че още 20-тина коня няма хич да са му зле. На мен лично ми харесва повече и W124 с фейслифта след 92година, като външност ...

Наистина и аз изпитах проблема с изолацията на кабелите при М111 - много неприятно, но до 200лв ги правят от-до. Слава Богу, комутатора ми за сега е ОК. Толкова от мен.
  • 0

#13 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 22 March 2011 - 22:35

В текущата ситуация, най-добрия бензинов двигател е тоя, който най-безболезнено се газифицира! За съжаления, нямам опит да ти посоча точен модел.
Ако не ме послушаш, рискуваш следващата ти тема да е: Проблем с газовата, какво да правя?!?
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#14 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 23 March 2011 - 01:33

НЕзабравяйте че темата е "Кой е най добрия двг на 124. Механична или новата инжекция"
А не кой мотор понася най-добре газ.
Такаче, пишете само по-темата, че иначе ще стигнем пак до маслата и кризата...

някой ще изтъкне ли други недостатъци на КЕ, КА и К-jetronic ?
Или на Motronic?
  • 0

#15 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Posts:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Posted 23 March 2011 - 09:08

Има ли двигател без никаква инжекция? Са малко ми е тъп въпроса, обаче аз що си мисля ,че моя е чист карбуратор. 124 2.0 89' :staro:
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users