Кой е най добрия двг на 124. Механична или новата инжекция
Started by bigdady, 20 Mar 2011 - 21:53:05
22 replies to this topic
#1
Posted 20 March 2011 - 21:53
Интересно ми е дали отстъпват с много механичните инжекциони,защото има много запазени екземпляри на доста по достъпни цени.И кой според вас е най добрия бенз. Двг като изключваме чочонето то е ясно че е най доброто
#2
Posted 20 March 2011 - 22:23
според теб кое е безпроблемно?
Класически маханичен часовник или евтино кварцово Касио?
И ти като обикновен потребител, кое искаш да ползваш? Нещо на което се сменя само батерията (образно казано), или нещо което може да бъде настроено от 2ма майстор часовникари в региона, но за сметка на това лесно осрано от поне 200 самозванци такива...
Лично за мен най-оптималното за поддръжка е 111 мотора с компресор.
Класически маханичен часовник или евтино кварцово Касио?
И ти като обикновен потребител, кое искаш да ползваш? Нещо на което се сменя само батерията (образно казано), или нещо което може да бъде настроено от 2ма майстор часовникари в региона, но за сметка на това лесно осрано от поне 200 самозванци такива...
Лично за мен най-оптималното за поддръжка е 111 мотора с компресор.
#3
Posted 20 March 2011 - 23:28
М111 губи всякакви положителни позоции зарада скапващата се ел. инсталация и изгарящия комутатор +скпващия се дросел+ адски скъпите дюзи.
М102 и М103 имат единствено скапващ се потенциометър.
Първите М102 с КА-Jetronik няма такъв потенциометър и ако не се монтира газ, инжекциона е практически ВЕЧЕН без шанс за саморазцентровка.
Иначе М103 е най-добрият за мен, много върви и ако е стоков на 100%- харчи поносимо.
Първият М104 също е с механична инжекция, също със скапващ се потенциометър.
Абе всеки сам си преценява. Ако попаднеш на М111 на 100-150хил км, ще имат много живот гореизброените скапващи се части. Но рано или късно някой от собствениците на 124 с М111 ще реве. като мечка.
Вземи си Дизелова ако искаш вечна 124ка. естествено запазена.
М102 и М103 имат единствено скапващ се потенциометър.
Първите М102 с КА-Jetronik няма такъв потенциометър и ако не се монтира газ, инжекциона е практически ВЕЧЕН без шанс за саморазцентровка.
Иначе М103 е най-добрият за мен, много върви и ако е стоков на 100%- харчи поносимо.
Първият М104 също е с механична инжекция, също със скапващ се потенциометър.
Абе всеки сам си преценява. Ако попаднеш на М111 на 100-150хил км, ще имат много живот гореизброените скапващи се части. Но рано или късно някой от собствениците на 124 с М111 ще реве. като мечка.
Вземи си Дизелова ако искаш вечна 124ка. естествено запазена.
#4
Posted 21 March 2011 - 01:41
Колега,защо го караш да си вземе дизел.Не четеш ли за цената на нафтатаМ111 губи всякакви положителни позоции зарада скапващата се ел. инсталация и изгарящия комутатор +скпващия се дросел+ адски скъпите дюзи.
М102 и М103 имат единствено скапващ се потенциометър.
Първи М102 с КА-Jetronik няма такъв потенциометър и ако не се монтира газ, инжекциона е практически ВЕЧЕН без шанс за саморазцентровка.
Иначе М103 е най-добрият за мен, много върви и ако е стоков на 100%- харчи поносимо.
Първият М104 също е с механична инжекция, също със скапващ се потенциометър.
Абе всеки сам си преценява. Ако попаднеш на М111 на 100-150хил км, ще имат много живот гореизброените скапващи се части. Но рано или късно някой от собствениците на 124 с М111 ще реве. като мечка.
Вземи си Дизелова ако искаш вечна 124ка. естествено запазена.
Никога не оставям магарето си в калта.
#5
Posted 21 March 2011 - 08:53
2000cm3 M102 и чар
М111 и М104 - ама с ел. инжекция с механичната нйеее.
М111 и М104 - ама с ел. инжекция с механичната нйеее.
NO PAIN - NO GAIN!
#6
Posted 21 March 2011 - 17:27
начи да ви разбирам 2.2 150 коня като най добрия бенз.мотор като здравина/вървеж/разход
#7
Posted 21 March 2011 - 17:44
Статистиката с годините показа точно това.начи да ви разбирам 2.2 150 коня като най добрия бенз.мотор като здравина/вървеж/разход
Никога не оставям магарето си в калта.
#8
Posted 21 March 2011 - 18:05
Всеки си хвали собствената стока....за това ще кажа М102 е адски добър мотор. Псоледния 8 клапанов мотор, от който преди повече от 20 години, изцеждат 205Нм (2.3 л.)
4 -цилиндровия не е така гладък като шестака, но много по-малко страда от течове и гарнитури. Механичния инжекцион е прекрасна система, която може да работи и автономно, без никаква електроника, стига да е добре зягрял мотора. На студено, ако е разбъзикан не е много приятно, но ако не е слагана никога газ на колата, и е поддържана добре, вероятността от проблеми е малка.
Управлението на инжекциона е просто, посредством т. нар. електрохидравчлиен регулатор. Информацията от няколко датчика - за Т на охл. течност, ламбда сонда, прекъсвач на дросела, и разбира се не на последно място - недолюбвания потенциометър на дебитомера. Реглажа на механичния инжекцион е лесен, стига човек да разполага с правилната информация. А освен едно реле за пренапрежение, реле за помпата, и ЕКУ на КЕ-Джетроника, няма какво електронно да се скапе.
Дюзите са механични и струват 50лв. бройката, нови, Бош.
К-Джетроника на 123-ките, както каза Боян, е ВЕЧЕН.
4 -цилиндровия не е така гладък като шестака, но много по-малко страда от течове и гарнитури. Механичния инжекцион е прекрасна система, която може да работи и автономно, без никаква електроника, стига да е добре зягрял мотора. На студено, ако е разбъзикан не е много приятно, но ако не е слагана никога газ на колата, и е поддържана добре, вероятността от проблеми е малка.
Управлението на инжекциона е просто, посредством т. нар. електрохидравчлиен регулатор. Информацията от няколко датчика - за Т на охл. течност, ламбда сонда, прекъсвач на дросела, и разбира се не на последно място - недолюбвания потенциометър на дебитомера. Реглажа на механичния инжекцион е лесен, стига човек да разполага с правилната информация. А освен едно реле за пренапрежение, реле за помпата, и ЕКУ на КЕ-Джетроника, няма какво електронно да се скапе.
Дюзите са механични и струват 50лв. бройката, нови, Бош.
К-Джетроника на 123-ките, както каза Боян, е ВЕЧЕН.
#9
Posted 21 March 2011 - 22:27
Кой е този М111 на 124 без комутатор?
На моя 124, сложих М117 с КА-jetronik.
Без да пипам нищо по инжекциона, след 10 годишно седене някъдеси--мотора запали ОТ раз, след като свързах високото налягане от помпата. и практически--е ВЕЧЕН. И ЦЕНТРОВКАТА МУ Е ВЕЧНА! стига да няма външни фактори като LPG.
Харчи ми градско 22л/100. с бърнаутите. с драговете.Извън-11л. говорим за 5000кубика
Диляснки, не четеш! Написах--ако няма ГАЗ и ако е 100% стоков, тоест, без да е побългаряван.
Земи си М111 на 300хил км.... кабели на солети, дюзи-задръстени, дросел със засичаща механика, или с кабел на солета.
Каквато и да е--да е на малко километри. има такива.
На моя 124, сложих М117 с КА-jetronik.
Без да пипам нищо по инжекциона, след 10 годишно седене някъдеси--мотора запали ОТ раз, след като свързах високото налягане от помпата. и практически--е ВЕЧЕН. И ЦЕНТРОВКАТА МУ Е ВЕЧНА! стига да няма външни фактори като LPG.
Харчи ми градско 22л/100. с бърнаутите. с драговете.Извън-11л. говорим за 5000кубика
Диляснки, не четеш! Написах--ако няма ГАЗ и ако е 100% стоков, тоест, без да е побългаряван.
Земи си М111 на 300хил км.... кабели на солети, дюзи-задръстени, дросел със засичаща механика, или с кабел на солета.
Каквато и да е--да е на малко километри. има такива.
#10
Posted 22 March 2011 - 00:15
Само за протокола,111,960 е без комутатор/пълно компютърно управление/.Почти не познавам човек,който колата му е с 102мотор и да няма газ.Аз моите цял живот съм си ги карал на газ и не съм имал проблеми с бензина никакви,на нито една.Вие в Софето,чета,че не обичате газта,ама ние селяните си я тачим.Иначе човека разбрах че пита за комбинация от здравина/вървеж/разход.От 102мотора съм харесвал само 2,3.Предполагам знаете пък как се държи 2,3-16 клапановия.По-големите мотори са си вече класика и според мен не стават за ежедневно каране.Добре е тази 124 с М117 или М119,да си я имам в гаража и от време на време да си я разхождам ама.....Кой е този М111 на 124 без комутатор?
На моя 124, сложих М117 с КА-jetronik.
Без да пипам нищо по инжекциона, след 10 годишно седене някъдеси--мотора запали ОТ раз, след като свързах високото налягане от помпата. и практически--е ВЕЧЕН. И ЦЕНТРОВКАТА МУ Е ВЕЧНА! стига да няма външни фактори като LPG.
Харчи ми градско 22л/100. с бърнаутите. с драговете.Извън-11л. говорим за 5000кубика
Диляснки, не четеш! Написах--ако няма ГАЗ и ако е 100% стоков, тоест, без да е побългаряван.
Земи си М111 на 300хил км.... кабели на солети, дюзи-задръстени, дросел със засичаща механика, или с кабел на солета.
Каквато и да е--да е на малко километри. има такива.
А и да отбележа моята м111.960 е на 520 000км.Причината за по ниския разход е,че управлението на ЕКУ е от дебитомер.И възможностите на този 111,960 са далече над тия зададени от производителя,но това е друга тема.Четири години съм си мечтал за този мотор.В началото бяха ужасно скъпи.Вече се намират и на нормални пари,може би защото вече сме 2011г.Като се замисля в 2011г какви бараки обсъждаме
Никога не оставям магарето си в калта.
#11
Posted 22 March 2011 - 17:36
Ами то разликата между "класика" и "барака" е в поддръжката.
Ферари 308 също е с К-Джетроник.
Ферари 308 също е с К-Джетроник.
#12
Posted 22 March 2011 - 17:58
И аз да се включа, въпреки, че нямам много опит, поне да споделя моите съображения. Когато през октомври миналата година търсих Мечо, исках да е с бензинов мотор 16V. По принцип смятам двигателя на Дизел за по-добрия мотор отвсякъде, особено дизеловите мотори в последните 10 години вече почти по нищо не отстъпват на бензиновите, обикновено ги надминават. Изключително съм впечатлен от вървежа на служебната Октавия например (2008, 1,9TDI - 101 PS). Но като се има предвид, че говорим за дизели отпреди 15-20-25 години, те са си надеждни и вечни (на МВ), но нямат дост. мощност и лапат много. Може би 16клапановите дизели на МВ за W124 и особено търбодизелите са добро решение, но истината е, че рядко се намират добре запазени екземпляри (на 124). Много ще ми е кеф да натисна някой 250TD или 300TD, ама това са коли, дето ако ги карам и градско, с тоя дизел става страшно. Според мен за W124 мотора трябва да е поне 150 коня, за да има някаква приемлива динамика. Моя е 136, затова го казвам
.
Аз исках да е бензин, и да е по-новия мотор - хем по-мощен, хем по-модерен. Чух и за газта, че не било лесно да се направи добре на М102, и реших - М111 и газов инжекцион, и решаваме нещата. Така и направих, искаше ми се Е220, но нямаше, рядко се намират и те (говорим за W124). Затова се примирих с Е200, още повече предната кола я разбих от невнимание, та сега си казах, ето, това не е автомобил, който да го натискаш много, по-спокойно ще го караш, и така ... Сложих му газов инжекцион Tomasseti, и сега харча ми е 15/100 градско, 8-10/100 - извънградско. Говорим за газ. предполагам, че Е220 дава същия разход. За вървеж - върви по-осезаемо над 3500-4000 об/мин, но и тогава се усеща, че още 20-тина коня няма хич да са му зле. На мен лично ми харесва повече и W124 с фейслифта след 92година, като външност ...
Наистина и аз изпитах проблема с изолацията на кабелите при М111 - много неприятно, но до 200лв ги правят от-до. Слава Богу, комутатора ми за сега е ОК. Толкова от мен.
Аз исках да е бензин, и да е по-новия мотор - хем по-мощен, хем по-модерен. Чух и за газта, че не било лесно да се направи добре на М102, и реших - М111 и газов инжекцион, и решаваме нещата. Така и направих, искаше ми се Е220, но нямаше, рядко се намират и те (говорим за W124). Затова се примирих с Е200, още повече предната кола я разбих от невнимание, та сега си казах, ето, това не е автомобил, който да го натискаш много, по-спокойно ще го караш, и така ... Сложих му газов инжекцион Tomasseti, и сега харча ми е 15/100 градско, 8-10/100 - извънградско. Говорим за газ. предполагам, че Е220 дава същия разход. За вървеж - върви по-осезаемо над 3500-4000 об/мин, но и тогава се усеща, че още 20-тина коня няма хич да са му зле. На мен лично ми харесва повече и W124 с фейслифта след 92година, като външност ...
Наистина и аз изпитах проблема с изолацията на кабелите при М111 - много неприятно, но до 200лв ги правят от-до. Слава Богу, комутатора ми за сега е ОК. Толкова от мен.
#13
Posted 22 March 2011 - 22:35
В текущата ситуация, най-добрия бензинов двигател е тоя, който най-безболезнено се газифицира! За съжаления, нямам опит да ти посоча точен модел.
Ако не ме послушаш, рискуваш следващата ти тема да е: Проблем с газовата, какво да правя?!?
Ако не ме послушаш, рискуваш следващата ти тема да е: Проблем с газовата, какво да правя?!?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#14
Posted 23 March 2011 - 01:33
НЕзабравяйте че темата е "Кой е най добрия двг на 124. Механична или новата инжекция"
А не кой мотор понася най-добре газ.
Такаче, пишете само по-темата, че иначе ще стигнем пак до маслата и кризата...
някой ще изтъкне ли други недостатъци на КЕ, КА и К-jetronic ?
Или на Motronic?
А не кой мотор понася най-добре газ.
Такаче, пишете само по-темата, че иначе ще стигнем пак до маслата и кризата...
някой ще изтъкне ли други недостатъци на КЕ, КА и К-jetronic ?
Или на Motronic?
#15
Posted 23 March 2011 - 09:08
Има ли двигател без никаква инжекция? Са малко ми е тъп въпроса, обаче аз що си мисля ,че моя е чист карбуратор. 124 2.0 89'
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users




View Garage








