Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с Esp W211 2004г. 320 Cdi


  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#1 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 25 февруари 2011 - 13:36

Едва ли някой е имал същия проблем, но все пак да попопитам за съвет. Купих си Е класа W211 2004г. 320 cdi от Германия с проблем който мислех, че не кой знае какъв, оказа се, че не е така, светеше ABS-a ESP-то нямаше хидравлика и не работеха блокажите. Докарах я на ход от Германия до България така и веднага на диагностика. Грешката беше датчик за обороти на предно ляво колело, зарадвах се и на другия ден го смених уви нещата си останаха същите като изключим това, че си имах датчик за 200 лв. , а колата си беше в същото положение както и преди. Реших да потърся фирмен сервиз и отидох до Евро старс гр. Русе там хората бяха любезни учтиви и след няколко часа ровене стигнаха до блок за управление на ESP оказа се, че нов струва 2300 лв. казаха, че за да се продължи натам трябвало да се смени. Прибрах се у дома и отворих тая ламаринена кутия, извадих платката и хубаво я изчистих от окиса с кореселин и спирт, сложих я и всичко изгасна, бях супер доволен от себе си но при тестовото кръгче на дисплея излезе "ESP-то е дефектно посетете сервиз". Намерих блока втора употреба с 6 месеца гаранция за 400лв. смених го гадния надпис "ESP-то е дефектно посетете сервиз" остана. Не се стърпях и пак на диагностика но вече с новия блок, там решиха, че могат да го оправят и почнаха диагностика на ESP, ABS i SBC падна батерията на лаптопа докато ровеха в настройките на ABS-а и той остана да свети, спряха отново блокажите, ABS-а и надписа "ESP-то е дефектно посетете сервиз" остана но сега след даване на контакт изчезва. В Балканстар София след един ден ровене с двата блока за управление на ESP казаха, че незнаят какво е и им трябват поне няколко дни за да разберат, със стария блок грешката се зачиства на диагностика и при тръгване след 10-ина метра излиза отново "ESP-то е дефектно посетете сервиз" когато сработи ABS-а обаче отново светва лампата му и се губят ABS-a ESP-то и изчезва хидравликата, гася, паля и всичко си работи.
Ето и грешките които излизат при диагностика с двата блока:
Стар блок:
C2257 - Събитие ABS спиране
Продължителност 1,2 до 2,5 секунди
С03АЕ - Датчик за обороти отпред вляво
Неправилен/ няма сигнал
С2210 - Събитие: ABS регулиране
С04АЕ - Датчик за обороти отпред вдясно
неправилен/няма сигнал
С0D3C - Датчик ъгъл на завъртане на волана
Правдоподобност
Нов блок :
С225В - Събитие: ABS спиране
Продължителност 0,5 до 1,2 секунди
С2230 - Събитие: ESP регулиране
осъществено е
С0D3C - Датчик ъгъл на завъртане на волана
С0D3C - Датчик ъгъл на завъртане на волана
Правдоподобност
С1041 - Тест край на лентата
Последното ме навежда на мисълта, че с прекъсаването на ровенето в ABS-а може би някой от чиповете в блока са позагубили паметта си която едва ли може да се възстанови.
Ако някой знае къде да отида за да си оправя проблемите нека помогне с идеи или с каквото може.
  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 25 февруари 2011 - 18:27

С нов блок ще се оправи, просто върни стария и си вземи парите, защото може да е като твоя ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#3 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 25 февруари 2011 - 18:43

колега тези грешки с каква апаратура ги четохте
новия блок привързахте ли го към колата
а и в БС щом не са успели проблема явно ще е
по сериозен
и новия датчик мерихте ли го на осцилоскоп дали дава хубав
сигнал щото ако не е правилно набит може пак да не работи
  • 0

#4 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 25 февруари 2011 - 19:03

Колега ако става въпрос за новия датчик на ABS-a не сме го мерили на осцилоскоп, диагностиката е на Bosch, незная точно каква е и какъв модел, а за блоковете да на колата бяха. А тази с която ровиха в ABS-a съ6то не знам каква беше, но успяваше да бърника в настройките му. Не знам вече какво да правя и къде да ходя.
  • 0

#5 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 26 февруари 2011 - 13:04

виж сега намери някой със стардиагноза и
да ти направи тест на колата и пиши тук грешките
да видим какво ще измислим
питах те за диагностиката щото тези грешки дето си писал
не са от стардиагноза
закачете новия датчик на осцилоскоп и виж дали дава
размах около 2 в.
ако имаш път през стара загора се обади да я погледна
гаранция няма ама с доста такива проблеми съм се
сблъсквал и може да измислим нещо
ама най добре направи хубава диагностика и пиши да видим
какво ще ти изкара и много по настройките недей бърника
че накрая може и да стане за нови блокове
и туи дато е прекъснал лаптопа при настройките
може и да е умрял компа на АВС
и като се правят такива работи задължително колата на зарядно и
лаптопа в мрежата щото виждаш какви бели стават
  • 0

#6 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 февруари 2011 - 22:12

ако ти се разхожда до София, пробвай да се обадиш на 0876971404 и търси Иво. Има подходяща апаратура и не взема скъпо.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#7 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 26 февруари 2011 - 23:19

виж сега намери някой със стардиагноза и
да ти направи тест на колата и пиши тук грешките
да видим какво ще измислим
питах те за диагностиката щото тези грешки дето си писал
не са от стардиагноза
закачете новия датчик на осцилоскоп и виж дали дава
размах около 2 в.
ако имаш път през стара загора се обади да я погледна
гаранция няма ама с доста такива проблеми съм се
сблъсквал и може да измислим нещо
ама най добре направи хубава диагностика и пиши да видим
какво ще ти изкара и много по настройките недей бърника
че накрая може и да стане за нови блокове
и туи дато е прекъснал лаптопа при настройките
може и да е умрял компа на АВС
и като се правят такива работи задължително колата на зарядно и
лаптопа в мрежата щото виждаш какви бели стават






Уф сега като чета май съм пропуснал да обясня, че този който рови в настройките на блока беше със стардиагноза май, а днес четох малко в документацията на Bosch относно грешките които съм описал:
С1041 - Тест край на лентата
Тази означавала започнат и недовършен тест на SBC-то, трябвало да се довърши теста, със същата диагностика и нямало проблем, поне така казват от Bosch.
А съм пропуснал и да кажа, че след като купих и сложих новия блок, при първата му диагностика излезе само "С0D3C - Датчик ъгъл на завъртане на волана правдоподобност" и се зачисти,а от тук идва и въпроса ми дали колата с новия блок не е била само за реглаж на предница. Мисля да посетя пак този със стардиагностиката за да довърши теста и от там на реглаж за сходимост. Има ли няква вероятност да съм на прав път? Стара Загора ми е доста далечко :( и най-рано лятото на път за морето ако до тогава не се преборя.
  • 0

#8 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 27 февруари 2011 - 11:33

тази последната грешка се оправя
като завъртиш волана докрай на ляво и после докрай на дясно
не е свързано с реглажа на предницата
освен ако някой не е отцепвал кормилния прът
и после да го е зацепил неправилно
  • 0

#9 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 27 февруари 2011 - 20:27

тази последната грешка се оправя
като завъртиш волана докрай на ляво и после докрай на дясно
не е свързано с реглажа на предницата
освен ако някой не е отцепвал кормилния прът
и после да го е зацепил неправилно


Не е задължително някой да е свалял волана ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#10 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 27 февруари 2011 - 20:28

тази последната грешка се оправя
като завъртиш волана докрай на ляво и после докрай на дясно
не е свързано с реглажа на предницата
освен ако някой не е отцепвал кормилния прът
и после да го е зацепил неправилно




Такааа тази вечер бях на стардиагноза, качихме новия блок и го пуснахме няколко пъти на пробно пътуване за да довършим теста на АБС-а и да изгасим лампата, не стана. Отворихме и двата блока и сменихме чиповете на настройките на АБС-а защото при прекъсването на предишната диагноза е позагубил част от настройките си. Новите симптоми на събрания от двата блока един са: "ЕСП- дефектно посетете сервиз" зачиства се на стардиагнозат и излиза след около 20 метра. АБС-а работи но при продължително сработване излиза " АБС дефектен посетете сервиз" блокажи, хидравлика АБС и ЕСП работят, при тръгване " АБС дефектен посетете сервиз" се зачиства само. Докато "ЕСП- дефектно посетете сервиз" не се изпише на дисплея можеш да го включваш и изключваш, изпише ли го вече не може.
Грешките от стардиагноза след това са:

4D3C
4711
4301- излиза толкова пъти като грешка колкото пъти е изписвало на дисплея " АБС дефектен посетете сервиз"


Ами сега :(
  • 0

#11 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 28 февруари 2011 - 19:27

виж си сензора за въртене на волана
включи го на живи данни и виж какво отчита
колата с еднакви джанти и гуми ли е
кирометража нормално ли работи
включете диагнозата на живи данни и
виж дали отчита еднаква скорост на четирите колела
новите настроики на АВС за твоита кола ли са
провери си диференциала да не е сменян и
дали му отговаря предавателното число
и тази последната гришка 4301 не можах да я намеря
но по всяка вероятност е свързана с горните и е някаква обща
  • 0

#12 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 28 февруари 2011 - 20:08

виж си сензора за въртене на волана
включи го на живи данни и виж какво отчита
колата с еднакви джанти и гуми ли е
кирометража нормално ли работи
включете диагнозата на живи данни и
виж дали отчита еднаква скорост на четирите колела
новите настроики на АВС за твоита кола ли са
провери си диференциала да не е сменян и
дали му отговаря предавателното число
и тази последната гришка 4301 не можах да я намеря
но по всяка вероятност е свързана с горните и е някаква обща



Така колата е с четири еднакви гуми, джанти и диференциала не е сменян,Датчика на волана включен на живи данни си работи и показва ъгъла на завиване и в проценти и в градуси, настройките на чипа на АБС-а са си настройките от нейния блок с който аз си я вкарах от Германия,"давения" сложихме чипа от нейния на новия блок, километража си работи перфектно.Това с отчитане на четирите колела за еднаква скорост идея нямам как да стане и може ли. Но утре мога да сложа стария, нейния си датчик за АБС-а и да видя поведението му.
Тази грешка е за датчика на волана 4D3C, една от другите две е за датчик на АБС на предно ляво, а третата не помня за какво беше, можеш ли да ми кажеш тази за какво беше 4711? И ако действително има проблем с датчика на АБС-а не трябва ли сигнала да е траен, или ако този новия не е със същата крива на стария при сработване, да се появява дефект само при сработване когато диаграмата му става различна, а иначе да си работи нормално спрямо обръча, четох че са два типа такива датчици еднакви на външен вид. Но сега хидравликата ми е по-мека.
  • 0

#13 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 01 март 2011 - 12:28

4711 ти е датчика на оборотите за това те питах
за километража
датчика на АВС няма никаква крива той просто брои
импулси
ако е отдалечен от гривната при ниска скорост
импулсите са слаби и може да отчита грешка
никоя от грешките не е за датчик на предно ляво
така че по добре не го барай
  • 0

#14 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 01 март 2011 - 23:11

4711 ти е датчика на оборотите за това те питах
за километража
датчика на АВС няма никаква крива той просто брои
импулси
ако е отдалечен от гривната при ниска скорост
импулсите са слаби и може да отчита грешка
никоя от грешките не е за датчик на предно ляво
така че по добре не го барай



За това питах каква е дрешката 4711 защото със сигурност едната беше за датчик на АБС-а, едната 4D3C помня че беше датчик на волана, а едната от другите две 4301- беше датчик за АБС на предно ляво и другата 4711- явно е била за датчик на оборотите, утре ако остане време ще се позанимавам, днес нямах :) или май пак ще се търси блок за ЕСП :) :) :) Тоя датчик за обороти регулира ли се или е твърдо и стационарно захванат за да знам дали да гледам само гривната или и него
  • 0

#15 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 02 март 2011 - 11:33

За това питах каква е дрешката 4711 защото със сигурност едната беше за датчик на АБС-а, едната 4D3C помня че беше датчик на волана, а едната от другите две 4301- беше датчик за АБС на предно ляво и другата 4711- явно е била за датчик на оборотите, утре ако остане време ще се позанимавам, днес нямах :) или май пак ще се търси блок за ЕСП :) :) :) Тоя датчик за обороти регулира ли се или е твърдо и стационарно захванат за да знам дали да гледам само гривната или и него


А и датчика за обороти на колелото и датчика за АБС-а не са ли един и същи?
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни