Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 1 гласа

Ръчни скорости, стегната смяна на скоростите...(някой разглобявал ли е механизма за смяна на скоростите)


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 февруари 2011 - 22:34

Нещо нямам време тези дни да се занимая, затова пускам темата.
Умишлено във W202 секцията, понеже механизмите са почти идентични. Кутията е или 717.44 или 717.46.
Та... скоростите са малко стегнати в студено време. Изчетох всички форуми, които ми попаднаха (набързо) и не намерих някой, който да е разглобявал механизма.

Най-просто има 3 селектора под колата, които бутат лостчета в кутията. Те са лесни, ще ги погледна дали пластмасовите им втулки са на място.
Обаче самия селектор в колата е много сложен. Любопитно ми е дали някой го е свалял и откачил от селекторните пръчки.

Намерих документация как се разглобява, но не е много детайлна за човек, който не го е правил.
Също мернах някъде, че след 06.2000 са сложили метален ограничител, за да е по-прецизно. Любопитно ми е дали може да се смени единия със другия.
Не че съм тръгнал да го сменям, просто ми е интересно.

Та така, тези седмици като ми остане време, ще сменя един клапан за маслените пари и мисля да разглобя този механизъм. Просто ще съм благодарен, ако някой може да даде насоки.

Ето и какво намерих:

Прикачени файлове


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#2 papiboy

papiboy

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    mercedes C250 diesel, sport, 1995

Публикувано 22 февруари 2011 - 22:55

Здравей колега, като "загрее" автомобила (имам предвид след 20-30м. движение на скорост) все още ли е стегната смяната на предавки. Питам това защото първата ми кола имаше този проблем особено зимата и се оказа маслото в скоростите, беше толкова гъсто че на неутрална предавка и отпуснат съединител се опитваше да тръгне колата. След смяната се оправи. Тогава отварях и скоростната кутия за проверка на синхронизатори и водачи но се оказа маслото.
  • 0

#3 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 22 февруари 2011 - 23:29

Това е редовен проблем,при мерцедесите,през зимата.Аз,го решавам като напръскам,със спрей за ръжда.Махам декоративния маншон,вътре в купета и пръскам спрея,по механизма.Олекват веднага.После е добре да разтопиш,вазелин и да го полееш с него.Ползвам вазелин,иначе се кашват едни гумички и хода на лоста, из купето става голям.
По принцип,можеш да смениш системата от почти всеки модел.Ако задната на другата кола се е включвала по друг начин се променя и тя.

От както карам автоматици,бях забравил,за този проблем.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 февруари 2011 - 23:41

На теб разчитах да си го разглобявал.
Аз мисля да откача целия механизъм, да го пръсна на съставни части, да го почистя, сглобя отново и използвам обикновено моторно масло.
Четох че Vito-тата страдат много от някакъв проблем със смяна на долните скорости (задна, 2ра и 4та). При мен всички си влизат идеално, просто ми се струва прекално стегнато и се дразня как всеки път на студено се стягат леко.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 22 февруари 2011 - 23:56

Честно,заради стягането,никога не бих го разглобил.Разглобявал съм го заради луфтове.Не го мажи,с моторно масло.Направи го по лесния начин и си свиркай.И като ново да го направиш,в тая част на купето се появяват някакви мъхове и полепват по маслото.Виждал съм на по-нови детайли,заводски ги мажат с някаква бяла паста.Много е важно да се пазят гумените елементи.Там се оказа,че не са,масло устойчиви.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 февруари 2011 - 10:09

Не знам на ЦЛК-то дали е така, но от картинката изглежда същото като на 124. На 124 се държи механизма към купето с няколко болта.

Сваляш прътите отдолу - закопчани са с едни особени зегерки, после развиваш болтовете откъм купето и вадиш цялото нещо.

Хубаво е да го разглобиш и да го измиеш с бензин примерно, после гресираш и слагаш в обратен ред.
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 февруари 2011 - 11:53

Ясно, трябва да сваля прътите от отдолу, не могат да се откачат от вътре от купето...?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 23 февруари 2011 - 12:03

Трита пръта задължително,отдолу.Просто не забравяй,кой от къде го откачаш.Иначе,после пада голямо чудене.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 февруари 2011 - 12:46

dilqnski, Subsonic, благодаря! Ще бележа кой от къде е. Също някъде пишеше, че точното позиция на "усукване" на прътите спрямо държачите е важна. Трябва да намеря гараж с канал някъде, на който да мога да я оставя за един ден и да разглобя на спокойствие.

Здравей колега, като "загрее" автомобила (имам предвид след 20-30м. движение на скорост) все още ли е стегната смяната на предавки. Питам това защото първата ми кола имаше този проблем особено зимата и се оказа маслото в скоростите, беше толкова гъсто че на неутрална предавка и отпуснат съединител се опитваше да тръгне колата. След смяната се оправи. Тогава отварях и скоростната кутия за проверка на синхронизатори и водачи но се оказа маслото.

Не, със сигурност не е кутията, усеща се в механизма на лоста. Няма никаква промяна в скоростта на превключване. Просто трябва да съм малко по-прецизен при бързите смяни, вместо да бутам диагонално лоста, както съм свикнал. Иначе маслото не съм го сменял, но може да го сменя. Ще видим. До колкото ми е известно, е сменяно на моята с масло от Балканстар преди около 40х.км.

Странно, на papiboy мнението със сигурност го нямаше вчера, като писахме с dilqnski. Днес седи точно под първото? През модератор ли минават някои мнения, за да се забавят така?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 февруари 2011 - 13:57

При разглабянето и повторното сглобяване много внимавайте със зегерките. Даже те съветвам да си купиш няколко за всеки случай. На времето след намесата на един такъв майстор прътите много лесно се изхлузваха от местата си и доста пъти оставахме без 5-та и задна.
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 февруари 2011 - 14:29

Няма да ти се наложи да нагласяш дължините на прътите после, но просто за инафомрация ако се наложи- селекторът се слага на неутрална, и през трите трите лостчета вкарваш щифт с диаметър 5.9мм.

Ако погледнеш на чертежа - има един кръгъл отвор и на трите над този за прътите, през който минава щифта.

P.S. Аз ползвах вместо щифт - една бургия 5.5мм - че беше най-близо до 5.9мм без да надвишава.
  • 0

#12 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 23 февруари 2011 - 22:21

На теб разчитах да си го разглобявал.
Аз мисля да откача целия механизъм, да го пръсна на съставни части, да го почистя, сглобя отново и използвам обикновено моторно масло.
Четох че Vito-тата страдат много от някакъв проблем със смяна на долните скорости (задна, 2ра и 4та). При мен всички си влизат идеално, просто ми се струва прекално стегнато и се дразня как всеки път на студено се стягат леко.

Витото има наистина такъв проблем-след време всички скорости започват да му влизат трудно.Това е така,защото за икономия явно/не се сещам за друга причина/ скоростите са с жила,а не с пръти.След време между жилото и бронята влиза вода и боклуци и жилото започва да се движи много трудно.На моето Вито на 20000км горе-долу му откачам жилата и ги почиствам с WD-40,после ги наливам със спрей смазка и така после скоростите влизат като масло.Иначе маслото на скоростите се сменя на всеки 60000км и с цедката не съм имал никога такива проблеми,само като я купих,махнах декоративния кожен маншон и със спрей с тефлонова грес напръсках обилно механизма и ябълката на скоростите.



  • 0

#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 23 февруари 2011 - 23:24

Витото има наистина такъв проблем-след време всички скорости започват да му влизат трудно.Това е така,защото за икономия явно/не се сещам за друга причина/ скоростите са с жила,а не с пръти.След време между жилото и бронята влиза вода и боклуци и жилото започва да се движи много трудно.На моето Вито на 20000км горе-долу му откачам жилата и ги почиствам с WD-40,после ги наливам със спрей смазка и така после скоростите влизат като масло.Иначе маслото на скоростите се сменя на всеки 60000км и с цедката не съм имал никога такива проблеми,само като я купих,махнах декоративния кожен маншон и със спрей с тефлонова грес напръсках обилно механизма и ябълката на скоростите.

Е,ето един колега,който правилно се грижи за колите си.Пък за темата за жилата на витото,тъй като е с предно,предаване,си мисля ,че това е най-подходящия вариант/жила/.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 24 февруари 2011 - 01:06

Е,ето един колега,който правилно се грижи за колите си.Пък за темата за жилата на витото,тъй като е с предно,предаване,си мисля ,че това е най-подходящия вариант/жила/.

И електрическия ток не е лош вариант, но явно е по-скъп.
Имам някои резерви относно WD-40, от гледна точка на това, че жилата обикновенно са с пластмасови облицовки на щитовете, а пък някои полимери реагират странно на WD-40. Ако случиш на таква пастмаса, със сигурност ще се наложи да сменяш жила. Като цяло мисля че предимно на френски автомобили може да се прояви тоя проблем, ама все пак да се внимава с WD-40 и да се пробва преди обилна употреба.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 alex_bs

alex_bs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/Варна
  • Автомобил:
    C180 Elegance 1995 - в историята
    CLK200 Elegance 1999
    CLK200 Kompressor Elegance 1999
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 февруари 2011 - 21:12

и аз имам подобен проблем, при студено и не загрял двигател лоста ми е доста стегнат но след 5-10 мин като позагрее малко колата и се отпуска, на няколко места питах за смяна на масло на скоростна кутия, но всички ми казаха, че маслото се сменяло само ако се правят някакви манипулации по скоростната кутия... сега като чета коментарите май са ме подвели. Какво трябва да е маслото , колата е w202 c180 94-95г., с ръчни скорости
:flagMB new:
  • 0
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни