Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

не спира топлия въздух в купето


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 12 February 2011 - 19:48

Колеги......тъй като днес темепературите скочиха на 18 гр. констатирах че топлия въздух от дясната зона на духалките не спира. Сложих врътките изцяло на синия сектор, но от дясната зона продължи да лъха топъл въздух, особено това е очевидно когато колата е в движение. Лявата зона е по добре ...... т.е от там си влиза хладен въздух, от десните духалки - цък....... Врътнах на червено, парното е на 6 ...... но като врътна в синъото нещо не ще да затваря изцяло топлия въздух. давайте идеи от къде идва проблема - някой клапа ли не затваря ????
  • 0

#2 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 12 February 2011 - 19:56

Някой клапан не затваря.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#3 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 12 February 2011 - 20:42

До колкото си спомням, при В201, предполагам е същото и при В202, има вакуумни клапани, които са вързани с врътките на централната конзола и спират достъпа на топъл антифриз до топлообменника в купето. Възможно е тия клапани да не затварят напълно.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#4 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 12 February 2011 - 21:28

А така точно в тази джаджа е проблема на един френд се оказа от това проблема при подмяната му се оправи.
Ако искаш мога да питам за повече инфо:)
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#5 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 12 February 2011 - 21:30

Дуовентил

....

http://forums.mbclub...ил&fromsearch=1

Еееее......КОЛЕГА просто нямам думи - ВЕЛИК СИ даже и снимков материал ...... Благодарство!!! - още утре ще се заема с този дуовентил...... поне сега знам какво да търся.

Edited by Blond, 13 February 2011 - 08:36 .
Може да не се пускат втори път снимките като се цитира мнение

  • 1

#6 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 12 February 2011 - 22:49

Когато се откачат кабелите от тези винтили,те не затварят и през тях тече топлата течност/антифриз/.Мисля си че трябва да се премери волтажа,към тях,за да се разбере точно за какво става въпрос.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#7 alex_bs

alex_bs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/Варна
  • Автомобил:
    C180 Elegance 1995 - в историята
    CLK200 Elegance 1999
    CLK200 Kompressor Elegance 1999
Garage View Garage

Posted 13 February 2011 - 15:15

при мене пък и на двата кръга неще да духа по-хладен въздух, все горещ духа отвреме на време се оправя ама винаги когато не ми трябва :kill_myself: сега ще сляда да премеря какви напрежения отиват до тия вентили :flagMB new:
  • 0
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”

#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 13 February 2011 - 18:24

при мене пък и на двата кръга неще да духа по-хладен въздух, все горещ духа отвреме на време се оправя ама винаги когато не ми трябва :kill_myself: сега ще сляда да премеря какви напрежения отиват до тия вентили :flagMB new:

alex_bs,разбутай си бушоните.Кофти връзка.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 13 February 2011 - 19:50

А така точно в тази джаджа е проблема на един френд се оказа от това проблема при подмяната му се оправи.
Ако искаш мога да питам за повече инфо:)

Ами ....... питай, ще ми помогнеш
  • 0

#10 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 13 February 2011 - 20:02

Еееее......КОЛЕГА просто нямам думи - ВЕЛИК СИ даже и снимков материал ...... Благодарство!!! - още утре ще се заема с този дуовентил...... поне сега знам какво да търся.

Днес отворих дуовентила и почистих клапаните - даже ги полирах с шлайфпаста, за да падне пласта мръсотия, като налеп и пак монтирах. Отначало като чели се пооправи, но после пак същата работа - отдясно продължава да лъха торъл въздух. Имам чувството че единия клапан не може да затвори както трябва и пропуска горещ антифриз. Като усиля парното - струята става гореща, но като го сложа в синъото намаля, но продължава да си лъха топло. Мисля си и дали дясната врътка не прави проблем - тя е към контролния блок на климатика и вентилатора, не знам дали има потенциометър и дали той не прави беля. Като отворих клапаните - видях че имат намотки, нагледно всичко си е наред, няма прекъсване никъде, поне аз не можах да видя ....... а между другото какво трябва да бъде напрежението към тези клапани, ако е различно към двата - това ли ще да е причината???
  • 0

#11 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 13 February 2011 - 20:09

Днес отворих дуовентила и почистих клапаните - даже ги полирах с шлайфпаста, за да падне пласта мръсотия, като налеп и пак монтирах. Отначало като чели се пооправи, но после пак същата работа - отдясно продължава да лъха торъл въздух. Имам чувството че единия клапан не може да затвори както трябва и пропуска горещ антифриз. Като усиля парното - струята става гореща, но като го сложа в синъото намаля, но продължава да си лъха топло. Мисля си и дали дясната врътка не прави проблем - тя е към контролния блок на климатика и вентилатора, не знам дали има потенциометър и дали той не прави беля. Като отворих клапаните - видях че имат намотки, нагледно всичко си е наред, няма прекъсване никъде, поне аз не можах да видя ....... а между другото какво трябва да бъде напрежението към тези клапани, ако е различно към двата - това ли ще да е причината???

П.С. Не знам дали да не търся от някоя морга друг дуовентил и дали може да пробвам като сменя само клапанчетата с намотките, без да свалям долната част на дуовентила - където влизат маркучите за антифриза.
  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 13 February 2011 - 20:33

http://www.bmwpower-...php?f=8&t=65892
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#13 alex_bs

alex_bs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/Варна
  • Автомобил:
    C180 Elegance 1995 - в историята
    CLK200 Elegance 1999
    CLK200 Kompressor Elegance 1999
Garage View Garage

Posted 14 February 2011 - 18:30

Колеги и аз да кажа до къде стигнах след меренето на напреженията и пробите, първо с веригомера установих, че на буксата средния кабел е на маса, после като меря напреженията при топло от врътките, на другите два кабела пуска 12,5 -13 волта (интересното е, че са с обратен поляритет-поне според уреда), на студено от врътките напрежението до буксата се покачва на 14-14,5 волта (пак с обратен поляритет). Другото което установих е, че дясната зона работи при тази промяна на напрежението, лявата не. Съответно явно климатика следи положението на лявата врътка( или пък и на двете) но като дам и двете на синьо климатика не ще да тръгва(копчето ЕС не свети, тоест климатика трябва да тръгне ама нъцки) компресора въобще не зацепва и продължава да си духа горещ от ляво и хладен от дясно, но не и студен. Друго което установих е, че с веригомера като просвирвам куплунга на самите вентили има верига между всички изводи, а според мен би трябвало да има верига между 1-2 и 2-3, като се има предвид че 2 е масата, съответно общия, а 1 и 3 са другите изводи на бобините, които би трябвало да няма нищо общо помежду си. Като се върна в Бургас ще видя на ЦЛК-то как са нещата там с напрежениата( там всичко си работи)
утре ще се занивам с врътките да видим дали ще докарам нещо повече от там.
ако имате още идей, моля ви споделяйте ги
поздрави
  • 0
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”

#14 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 14 February 2011 - 19:14

Защо не пробваш да подадеш ток,към клапаните.Ако са здрави,топлото ще спре.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#15 alex_bs

alex_bs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/Варна
  • Автомобил:
    C180 Elegance 1995 - в историята
    CLK200 Elegance 1999
    CLK200 Kompressor Elegance 1999
Garage View Garage

Posted 14 February 2011 - 19:21

Защо не пробваш да подадеш ток,към клапаните.Ако са здрави,топлото ще спре.

а те как са тези клапани - като няма напрежение са отворени или затворени ?
  • 0
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users