Проблем със секторна кутия
Започната от Refat, 30 яну 2011 - 12:36:46
28 мнения по тази тема
#16
Публикувано 07 февруари 2011 - 23:33
ами тя ми тропа от доста време, но нямах никакъв луфт. Днес като пътувах за работа и по едно време волана мн омекна и ми се появи голям луфт при завиване на ляво-т.е. при завиване на дясно нямам луфт, но при завиване на ляво имам луфт, което е мн странно според мен.
#17
Публикувано 09 февруари 2011 - 18:29
Бегай,бегай на сервиз докат не си се утрепал некъде............
#18
Публикувано 12 февруари 2011 - 18:07
Днес ремонтирах колата. Закарах я в един сервиз, в който си разбират от работата. Оказа се нещо съвсем друго от това, което ми казаха в другите сервизи. Чукането, което се чуваше се оказа от дефектирал преден ляв амортисьор.Бях карал колата преди седмица за проверка на амортисьорите и ми казаха, че са в перфектно състояние и действително амортисьора не беше изпуснал. Луфта, който запоочнах да усещам на волана се оказа, че кормилната щанга е за смяна-всички гумички по тази щанга са изпокъсани.
Смених амортисьора и няма вече чукане.
Кормилната щанга и нея мисля да я сменя, но малко по нататък.
Смених амортисьора и няма вече чукане.
Кормилната щанга и нея мисля да я сменя, но малко по нататък.
#19
Публикувано 12 февруари 2011 - 18:39
тая кормилна щанга е голямата болест на W202.Има много писано по темата.Само ще обобщя с две думи:Не си вземай менте,турска,евтина"немска-никому неизвестна",подсилена-чешка или полска.Гледай да е нещо що годе читаво и гледай да е наистина нещо истинско.
#20
Публикувано 10 ноември 2011 - 21:06
Момчета, аз имам подобен проблем в дясно и се оказа паразитен хебел а може при вас да е основния хебел
#21
Публикувано 14 ноември 2011 - 23:32
Колеги работя в Техническият Университет в София . Там рециклираме хидравлични елементи , но най-вече се занимаваме с рециклиране на хидравлични помпи, рейки и кутии. Лично аз съм отремонтирал десетки секторни кутии и не съм съгласен с повечето мнения особенно с колегата Lorinser . Секторната кутия може да тропа от 3 места :от винто - съчмената двойка , от зацепването м/у нея и вала (с хебела) и от аксиалните лагери на винта (оста към карето на волана). Не е препорачително да се обира хлабина на нясто (т.е. на колата) , защото вала влиза навътре и дефакто вкарвате ръждата под уплатнението и след това протича. При 90% от случаите на тропащи кутии тропането се обира на 100% (т.е. в права посока няма никакъв луфт).Изключвам 10% за тези кутии, които са претърпели удар. Рециклирането на секторна кутия е 160лв.
#22
Публикувано 15 ноември 2011 - 02:48
ачо, на колко мерцедеса със секторни кутии рециклира СВД, зъбен сектор?
Би ли ми описал процеса който използвате за рециклирне на износен зъбен сектор? По специално възстановяването на контактното петно! Също и на износена СВД ? За лагерите-ясно сменят се...
Почни да правиш разлика между вал и ос, и тогава не се съгласявай с мен.
Нямаш зацепване между СВД и вал! А между СВД и зъбен сектор. зъбният сектор върти вала.
ТУ ли завърши? машинни елементи? Вражилски?
Ако си толкова сигурен че "обирате луфт и тропане" на секторни кутии на 126 и 124 без да стане тегав волана в средно и крайно положение, доста работа ще ви създам, постоянно имам контакти с хора с мерцове на по четвърт век с по 15градуса луфт в седно положение.
Ма да не почнат да прегряват и вият хидропомпите след наместа?
Би ли ми описал процеса който използвате за рециклирне на износен зъбен сектор? По специално възстановяването на контактното петно! Също и на износена СВД ? За лагерите-ясно сменят се...
Почни да правиш разлика между вал и ос, и тогава не се съгласявай с мен.
Нямаш зацепване между СВД и вал! А между СВД и зъбен сектор. зъбният сектор върти вала.
я пак го прочети това в скобите... тая ос какво прави там?(оста към карето на волана)
ТУ ли завърши? машинни елементи? Вражилски?
Ако си толкова сигурен че "обирате луфт и тропане" на секторни кутии на 126 и 124 без да стане тегав волана в средно и крайно положение, доста работа ще ви създам, постоянно имам контакти с хора с мерцове на по четвърт век с по 15градуса луфт в седно положение.
Ма да не почнат да прегряват и вият хидропомпите след наместа?
#23
Публикувано 15 ноември 2011 - 11:12
Ачо ми е колега от ТУ. Това ни е работата, да рециклираме кормилни механизми. Луфта се обира на повечето кутии както е написал по-горе. Разбира си от работата и с това мнение споделя опита си на хората, на които може да им е полезен. Лилов имаше луфт на CLK-то в секторната кутия и точно Ачо му я отремонтира. Сигурен съм че по-късно Ачо ще се обоснове по-подробно.
Ако имаш луфтове може да драснеш ЛС и да отскочиш до ТУ където ще може да помогнем с каквото можем.
Ако имаш луфтове може да драснеш ЛС и да отскочиш до ТУ където ще може да помогнем с каквото можем.
#24
Публикувано 15 ноември 2011 - 19:06
ачо, на колко мерцедеса със секторни кутии рециклира СВД, зъбен сектор?
Би ли ми описал процеса който използвате за рециклирне на износен зъбен сектор? По специално възстановяването на контактното петно! Също и на износена СВД ? За лагерите-ясно сменят се...
Почни да правиш разлика между вал и ос, и тогава не се съгласявай с мен.
Нямаш зацепване между СВД и вал! А между СВД и зъбен сектор. зъбният сектор върти вала.
я пак го прочети това в скобите... тая ос какво прави там?
ТУ ли завърши? машинни елементи? Вражилски?
Ако си толкова сигурен че "обирате луфт и тропане" на секторни кутии на 126 и 124 без да стане тегав волана в средно и крайно положение, доста работа ще ви създам, постоянно имам контакти с хора с мерцове на по четвърт век с по 15градуса луфт в седно положение.
Ма да не почнат да прегряват и вият хидропомпите след наместа?
Ами колега ако си прочел внимателно съм написал че луфта се обира , а не рециклираме елементи, под рециклиране на секторна кутия имам впредвид подменени уплатнения и обрана хлабина . Износена винто - съчмена двойка не се рециклира (износването е характерно повече за механични секторни кутии, които остават без масло, пробвал съм с подмяна на съчмите но луфт все пак остава, а при хидравличните най- често се износва от прецакана обръщалка, която много лошо я надира) , износени зъби също не се рециклират (има вариант но излиза по-евтино да си земеш нова), що се отнася за тегав волан в средата на кутията... ами то това е целта всъщност на обирането на луфта , да не ти сее в средно положение , въпроса е колко ще обереш хлабината така че да намериш компромисен вариант (рециклирал съм на брат ми Е - класата също с 15 градъса луфт и моята и сега нямам никакъв проблем)
А за образованието ... да инженер съм машинни елементи (добар 4) смятам че за тия 5,5 години все съм разбрал нещо от хидравлика (това ми е специалността), несмятам че е коректно да се заяждаш за найменованията мисля че го обясних много добре и ясно за кои елементи ставаше на въпрос. Извинявам се за което и ако смятате че информацията която съм я дал е неверна моля да пренебрегнете моето мнение.
#25
Публикувано 15 ноември 2011 - 23:25
Не не е това целта! аз неискам да ми се обере луфта м/у сектора и СВД в средата, НО за сметка на това волана да ми затяга в положение +/- 120градуса, дори и леко! защото е дразнещо. демек единственото което правите е да обеете луфта м/у свд и сектора + смяна на уплътнения и лагери. Това не е рециклаж приятелю. А замазване. Рециклаж е да се възстанови фабричната форма на зъбите на сектора и зъбите на СВД. Да се възстановят и каналите на СВД+ нови дробини ! Тогава волана няма да има луфт и ще е лек открай до край, без затягания. Както когато е излязъл от завода!що се отнася за тегав волан в средата на кутията... ами то това е целта всъщност на обирането на луфта , да не ти сее в средно положение , въпроса е колко ще обереш хлабината така че да намериш компромисен вариант
Много преди да стана инжинер в ТУ в ТФ, ме успаха и ми "рециклираха" кутията на S-класата. После нова кутия--щото можеше да ми кажат--ние ще натегнем, няма да възстановим зъбите, пък аз да си преценя какво да правя... Затова се паля на тази тема! ЗАЩОТО НИКОЙ В БГ НЕ НАРИЧА НИЩО С ПРАВИЛНОТО МУ ИМЕ И ПОДВЕЖДА. Като ти кажат "основен ремонт"-разбирай само смяна на сегменти, "рециклаж на глава"-демек-само шлайф+гумички, и т.н..
Не споря, че в доста от случаите се постига ефектът който търсят непретенциозните, но за мен .. ще платя 500лв, но да е истински рециклаж.
А още повече се паля на МАШИННИ ИНЖИНЕРИ, подчертавам много дебело-ИНЖИНЕРИ, бъркащи елементарни понятия... ПИЧ, завършил си едно от най-престижните Висши учебни заведения у нас, с (добАр 4) по МЕ???? ми мен ме хваща срам бре.... кой ти преподава по Машинни Елементи, ТММ, ХПМЗ (хидро и пневмо задвижване)? Аз съм горд възпитаник на ТУ-София и за мен това е недопустимо...
Знай, че като се закичиш с титлата инжинер, особено гласно, представляваш твоя ВУЗ и вече си образец за техническа култура!
Споко не ти се заяждам, виждам че си интелигентно и свестно момче, дори си ценен за форума! Винаги съм се радвал на млади хора, които работят по спецалността си, но като инжинер, бъди винаги точен и обективен! Щото в България затова сме на такова дередже- тук всичко перфектно-всъщност е средно, Китайското е тайванско, тайванското е НЕМСКО, турското е оригинално италянско и т.н..
#26
Публикувано 15 ноември 2011 - 23:39
Боянски, аз съм тесен специалист в друга област и допускам, че Ачо просто не нарича нещата с точните им имена, за да може да бъде разбран и от не-крайно-специализирани в материята хора.
Факт е, че Ачо ми обра луфта на кутията. Беше занесена свалена! След това не можех да си позная ЦЛК-то. Имаше стегнато управление като БМВ със здрава рейка. Това от което ми се повръщаше при ЦЛК-то беше "паянтовото" отношение на волана спрямо пътя, поради типа управление (кутия, хебели, щанга). В последствие намесата не беше така вече.
Аз лично не мога да съм по-доволен от вниманието и крайния резултат.
Предполагам си има неща, които не могат да бъдат възстановени, както и в моя бранш. Тогава... или втора ръка, или ново, в зависимост от лудостта.
Вие си преценяте дали да продължите разговора в тази насока, аз изразявам мнението си като краен (много доволен) клиент.
Факт е, че Ачо ми обра луфта на кутията. Беше занесена свалена! След това не можех да си позная ЦЛК-то. Имаше стегнато управление като БМВ със здрава рейка. Това от което ми се повръщаше при ЦЛК-то беше "паянтовото" отношение на волана спрямо пътя, поради типа управление (кутия, хебели, щанга). В последствие намесата не беше така вече.
Аз лично не мога да съм по-доволен от вниманието и крайния резултат.
Предполагам си има неща, които не могат да бъдат възстановени, както и в моя бранш. Тогава... или втора ръка, или ново, в зависимост от лудостта.
Вие си преценяте дали да продължите разговора в тази насока, аз изразявам мнението си като краен (много доволен) клиент.
#27
Публикувано 16 ноември 2011 - 01:02
имал си късмет че секторът не е бил много износен и повредата не е била В свд-то.
Но аз примерно го нямах.
Луфта беше обран-перфектно и след 120 градуса завъртане на волана, кутията затягаше!
На друга моя кола Жан се изказа, че оправят всичко. обраха уж луфта, ама друг път, беше износено СВД.. познай колко беше оправено! Освен, че волана стана тежък, си имаше същия луфт щото за СВД няма болт, който да натегнат, а по късно и лагерите се прамазаха и захруптяха.
Общо взето, виещ диференцял и тропаща кутия...... янко...
Но аз примерно го нямах.
Луфта беше обран-перфектно и след 120 градуса завъртане на волана, кутията затягаше!
На друга моя кола Жан се изказа, че оправят всичко. обраха уж луфта, ама друг път, беше износено СВД.. познай колко беше оправено! Освен, че волана стана тежък, си имаше същия луфт щото за СВД няма болт, който да натегнат, а по късно и лагерите се прамазаха и захруптяха.
Общо взето, виещ диференцял и тропаща кутия...... янко...
#28
Публикувано 16 ноември 2011 - 01:12
колега аз не се срамувам от това че съм инж. , непоставяй под общ знаменател всички има и кадърни сред нас . Неказвам че съм перфектния инженер но работя с едни от наи - добрите хидравлици и постоянно се уча от тях това което съм казал е вярно и стоя зад него.
#29
Публикувано 01 август 2017 - 11:50
С голяма доза неприязън ми се налага да раздвижа темата. Кутийката на ЦЛК-то явно е изплезила език вече, в резултат на което при преминаване през легнал полицай, от тези гумените с надигнатите гърбици, се чува едно дрънчене. По окачваето са правени много неща и лошото е че преди паразитни звуци като тези почти липсваха, докато сега е да ти умре коня...
Сменено е:
Ляв и десен горни носачи
Всичките, 3 на брой тампони на долните носачи
Цялата кормилна щанга с външните кормилни накрайници
Комплект тампони на стабилизаращата щанга
И на задния мост шарнирните втулки на шенкелите към долните носачи.
Сега на въпроса с кутията, къде, какво, кой и за колко $$$ оправя проблема.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни