Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с управлението при високи скорости


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 24 January 2011 - 02:52

Колеги,

до скоро имах следния проблем с 190ката (2.0 бензин, 90г.)...При високи скорости над 100 км/ч едвам я удържах в пътя. Ходи наляво надясно и почти е невъзможно да държи прав път. На ниски скорости не се усеща нищо. Гумите бяха проверени, сменях ги и с други, налягане всичко е ок. Вкарах я в сервиз и единственото, което откриха е предни тампони 2 бр. на задния мост за смяна, по предницата - ляв и десен кормилен накрайник, както и тампоните на стабилизиращата щанга. Направиха и стенд на колата след ремонта. Носачи, шарнири всичко е ок по предницата. След ремонта колата се държи видимо много по-добре, но отново се опитва да бяга при високи скорости. Но преди беше страшно, можех направо да катастрофирам, защото голямо "сеене" падаше. С други думи има драстично подобрение, но все още не е колата с която съм изминал над 120 000 км и се държеше изключително стабилно на високи скорости.

Има те ли предположения? Възможно ли е да е от предните амортисьори? Никога не са сменяни. Колата е на 293 000 км. Задните ги смених преди 20 000 км, ама изобщо нямаше нужда.
Въжможно ли да е от другите тампони или там накрайници на кормилните щанги? Уж били наред, ама пак се държи лигаво при високи скорости. Иначе при ниски скорости вози изключително стегнато при неравности, няма тропане и подобни. Само проблема е при високи скорости, че не държи прав път. Опитва се пак да бяга в ляво и дясно.
  • 0

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 24 January 2011 - 09:47

Колеги,

до скоро имах следния проблем с 190ката (2.0 бензин, 90г.)...При високи скорости над 100 км/ч едвам я удържах в пътя. Ходи наляво надясно и почти е невъзможно да държи прав път. На ниски скорости не се усеща нищо. Гумите бяха проверени, сменях ги и с други, налягане всичко е ок. Вкарах я в сервиз и единственото, което откриха е предни тампони 2 бр. на задния мост за смяна, по предницата - ляв и десен кормилен накрайник, както и тампоните на стабилизиращата щанга. Направиха и стенд на колата след ремонта. Носачи, шарнири всичко е ок по предницата. След ремонта колата се държи видимо много по-добре, но отново се опитва да бяга при високи скорости. Но преди беше страшно, можех направо да катастрофирам, защото голямо "сеене" падаше. С други думи има драстично подобрение, но все още не е колата с която съм изминал над 120 000 км и се държеше изключително стабилно на високи скорости.

Има те ли предположения? Възможно ли е да е от предните амортисьори? Никога не са сменяни. Колата е на 293 000 км. Задните ги смених преди 20 000 км, ама изобщо нямаше нужда.
Въжможно ли да е от другите тампони или там накрайници на кормилните щанги? Уж били наред, ама пак се държи лигаво при високи скорости. Иначе при ниски скорости вози изключително стегнато при неравности, няма тропане и подобни. Само проблема е при високи скорости, че не държи прав път. Опитва се пак да бяга в ляво и дясно.

Читав реглаж на ходова част да си правил скоро? Предполагам знаеш че имаш и преден и заден реглаж. Много е възможно след ремонта, който описваш да имаш нужда. Провери внимателно дали всички джанти са с еднакви размери(ама всички размери), че аз имах една различна джанта на на моето 190 и като чукна спирачка при по-висока скорост, бягаше плътно в ляво. Освен това предните амортесьори на 293К, които да не са за смяна според мен няма, най-малкото умората на метериала трябва да те притеснява. Другто което се сещам е, че често се случва да има скъсана планка на предната стабилизираща щанга, тая дето минава под охладителния радиатор и е вързана за предната греда с две планки. Те тия планки се късат и почва едно сеене.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 25 January 2011 - 00:23

Проблема е някъде в задния мост,евентуално в стенда или проблем с гумите.Миналата зима побеснях със зимните си гуми,докато на пролет не ги смених и колата се оправи.Та бях си ги купил, чисто нови де,затова най ме е яд.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#4 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 25 January 2011 - 02:42

Аз от гумите започнах най-напред. Карам ги втори сезон, джантите от 8 години. Дори пак сложих обратно летните джанти с гуми. Не е от тях. Стенд беше направен и на преден и заден мост след ремонта. Подобрение има видимо но пак се оптива да "сее". Затова ми беше въпроса дали може от амортисьори предни да го прави, защото задните са сменени. Не знам да няма луфтове и в другите накрайници на кормилните щанги. Стабилизиращата щанга е ОК, няма скъсана планка и тампоните са сменени.
  • 0

#5 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 25 January 2011 - 09:41

Колега, ако си мераклия аз имам два предни амортисиора за 190-ка втора употреба оригинални.
Ако искаш да ти ги изпратя за твоя сметка да ги сложиш и да видиш за какво иде реч.Ако те устройват ще измислим нещо като цена и те така.
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#6 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,185 Posts:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

User's Awards

4
2
8
5

Posted 25 January 2011 - 10:29

Колега,имаш два чифта тампони на задния мост.Големи и малки.Най вероятно са ти сменили големите защото те по често се разбиват и са по лесни за смяна.За да се сменят малките се сваля целия заден мост.
Аз го имах този проблем на моята 190-ка и след смяна на двата чифта тампони заспа.
Имай предвид че свали ли се моста задължително на реглаж после.
  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 January 2011 - 14:14

Виж и тампоните на предните амортесьори, там където се захващат към бомбетата.

Вчера ходих на реглаж и се оказа че тампоните на паразитния хебел са ми за смяна - да не е такъв случая и при теб.

Накрайници, кормилна щанга, успокоителен амортесьор,...
  • 0

#8 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Posted 25 January 2011 - 19:17

Волана ти как е, хлабина/луфт/?
Днес ходих в ТУ най-вече за съвет за бензиновият ми, понеже му е по-тежичък волана, и се заприказвахме на тема кормилна кутия. При мен най-вероятно проблемът е от там, и на мен при перфектна предница и малко луфт, при висока скорост трябва да се внимава, щото се "носи". За сега не е опасно, но... Предложиха ми рециклиране на кормилната кутия като разрешение на проблема. 300лв с 1 година гаранция.
  • 0

#9 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 25 January 2011 - 19:24

на задния мост има едни щанги които стоят малко косо
и към шенкела се захващата с ябалковиден болт
както са кормилните накрайници отпред
обикновенно се разбиват ама никой не ги проверява
най-често от тях "сее" задния мост
  • 0

#10 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 26 January 2011 - 02:17

Благодаря на всички за съветите! Ще карам поред наново и ще видим какво ще излезе. Със сигурност тампоните на предните амортисьори са за смяна. Амортисьорите не са изпуснали иначе. Успокоителният амортисьор беше сменен преди 30000 км, ама няма да се учудя ако е някой фалшив и се е разбил.
Относно тампоните на задния мост ми казаха, че само предните са за смяна. Задните били здрави и нямало смисъл. Вече в чудо се виждам с тия механици. Във волана няма луфт, не вярвам да е кормилна кутия. Тия мерцедеси рядко дават проблеми с кормилните кутии.
  • 0

#11 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 26 January 2011 - 12:34

Колега,аз съм чувал,че амортисьорите на мерцедес не се хващали лесно на диагностика ако са за смяна.Самото окачване не позволявало лесната диагноза.Защо не се възползваш от предложението на колегата,да ти даде неговите да пробваш да не би да е от тях.Чувал съм много да твърдят,че не им били изпуснали,че нямало теч на масло,обаче те са газови и няма как да има.Пък и "Билщайн" не са случайна марка и изделията им са много устойчиви на времето.И ако в страна като Германия на една кола окачването издържи 20 години,то в България същото ще има много по-малък живот,от "хубавите" ни пътища.Също така,амортисьорите са за това,да държат автомобила здраво и стабилно на пътя,те имат притискателно действие,обратно на това на пружините.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 26 January 2011 - 12:52

Кормилна кутия е според мен това. Съчетана с изпуснал успокоител (амортисьора на пръчката), според мен се връзва отлично с това, което описваш.

Комбинирано със някой друг тампон и потенциално заминали амортисьори = много весело.
М/у другото много рядко може да попаднете на заминали амортисьори при Мерц и БМВ. Трябва да са карани изключително душманската. Знам за доста такива коли над 15 години и половин милион километра със заводските амортисьори, в отлично състояние.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 26 January 2011 - 19:47

Амортисьорите служат само и единствено да стабилизират купето спрямо колелата в един автомобил.Не търсете в тях проблема.За консултация на някой колеги,да уточня че газовите амортисьори съдържат и масло.Теста за изправен амортисьор е елементарен.Облягаш се на калника и пускаш рязко.Автомобила трябва да се върне в първоначалното положение,без грам да се залюлее.При залюляване се завежда неизправен.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 26 January 2011 - 21:41

Амортисьорите служат само и единствено да стабилизират купето спрямо колелата в един автомобил.Не търсете в тях проблема.

Възможно ли е да грешиш?
Според мен задачата на амортесьора е държи колелото в контакт с пътя възможно най-дълго време, а не само да подскача(заради гумата и пружината) и да губи сцепление. Мисля, че управляемостта на автомобила силно зависи от качествата на амортесьора, особенно по нашите прекрасни пътища с релеф на зле поддържан метеорит.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 26 January 2011 - 21:44

В смисъл, че не "сее" от амортисьори съм съгласен. Но като цяло си оказват влияние в/у поведението при висока скорост, дори и на прав път, все едно караш Жигула.
Съгласен съм с dilqnski. Аз си мисля, че е нещо по кормилната кутия!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users