Проблем с управлението при високи скорости
Започната от izoholz, 24 яну 2011 - 02:52:57
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 януари 2011 - 02:52
Колеги,
до скоро имах следния проблем с 190ката (2.0 бензин, 90г.)...При високи скорости над 100 км/ч едвам я удържах в пътя. Ходи наляво надясно и почти е невъзможно да държи прав път. На ниски скорости не се усеща нищо. Гумите бяха проверени, сменях ги и с други, налягане всичко е ок. Вкарах я в сервиз и единственото, което откриха е предни тампони 2 бр. на задния мост за смяна, по предницата - ляв и десен кормилен накрайник, както и тампоните на стабилизиращата щанга. Направиха и стенд на колата след ремонта. Носачи, шарнири всичко е ок по предницата. След ремонта колата се държи видимо много по-добре, но отново се опитва да бяга при високи скорости. Но преди беше страшно, можех направо да катастрофирам, защото голямо "сеене" падаше. С други думи има драстично подобрение, но все още не е колата с която съм изминал над 120 000 км и се държеше изключително стабилно на високи скорости.
Има те ли предположения? Възможно ли е да е от предните амортисьори? Никога не са сменяни. Колата е на 293 000 км. Задните ги смених преди 20 000 км, ама изобщо нямаше нужда.
Въжможно ли да е от другите тампони или там накрайници на кормилните щанги? Уж били наред, ама пак се държи лигаво при високи скорости. Иначе при ниски скорости вози изключително стегнато при неравности, няма тропане и подобни. Само проблема е при високи скорости, че не държи прав път. Опитва се пак да бяга в ляво и дясно.
до скоро имах следния проблем с 190ката (2.0 бензин, 90г.)...При високи скорости над 100 км/ч едвам я удържах в пътя. Ходи наляво надясно и почти е невъзможно да държи прав път. На ниски скорости не се усеща нищо. Гумите бяха проверени, сменях ги и с други, налягане всичко е ок. Вкарах я в сервиз и единственото, което откриха е предни тампони 2 бр. на задния мост за смяна, по предницата - ляв и десен кормилен накрайник, както и тампоните на стабилизиращата щанга. Направиха и стенд на колата след ремонта. Носачи, шарнири всичко е ок по предницата. След ремонта колата се държи видимо много по-добре, но отново се опитва да бяга при високи скорости. Но преди беше страшно, можех направо да катастрофирам, защото голямо "сеене" падаше. С други думи има драстично подобрение, но все още не е колата с която съм изминал над 120 000 км и се държеше изключително стабилно на високи скорости.
Има те ли предположения? Възможно ли е да е от предните амортисьори? Никога не са сменяни. Колата е на 293 000 км. Задните ги смених преди 20 000 км, ама изобщо нямаше нужда.
Въжможно ли да е от другите тампони или там накрайници на кормилните щанги? Уж били наред, ама пак се държи лигаво при високи скорости. Иначе при ниски скорости вози изключително стегнато при неравности, няма тропане и подобни. Само проблема е при високи скорости, че не държи прав път. Опитва се пак да бяга в ляво и дясно.
#2
Публикувано 24 януари 2011 - 09:47
Читав реглаж на ходова част да си правил скоро? Предполагам знаеш че имаш и преден и заден реглаж. Много е възможно след ремонта, който описваш да имаш нужда. Провери внимателно дали всички джанти са с еднакви размери(ама всички размери), че аз имах една различна джанта на на моето 190 и като чукна спирачка при по-висока скорост, бягаше плътно в ляво. Освен това предните амортесьори на 293К, които да не са за смяна според мен няма, най-малкото умората на метериала трябва да те притеснява. Другто което се сещам е, че често се случва да има скъсана планка на предната стабилизираща щанга, тая дето минава под охладителния радиатор и е вързана за предната греда с две планки. Те тия планки се късат и почва едно сеене.Колеги,
до скоро имах следния проблем с 190ката (2.0 бензин, 90г.)...При високи скорости над 100 км/ч едвам я удържах в пътя. Ходи наляво надясно и почти е невъзможно да държи прав път. На ниски скорости не се усеща нищо. Гумите бяха проверени, сменях ги и с други, налягане всичко е ок. Вкарах я в сервиз и единственото, което откриха е предни тампони 2 бр. на задния мост за смяна, по предницата - ляв и десен кормилен накрайник, както и тампоните на стабилизиращата щанга. Направиха и стенд на колата след ремонта. Носачи, шарнири всичко е ок по предницата. След ремонта колата се държи видимо много по-добре, но отново се опитва да бяга при високи скорости. Но преди беше страшно, можех направо да катастрофирам, защото голямо "сеене" падаше. С други думи има драстично подобрение, но все още не е колата с която съм изминал над 120 000 км и се държеше изключително стабилно на високи скорости.
Има те ли предположения? Възможно ли е да е от предните амортисьори? Никога не са сменяни. Колата е на 293 000 км. Задните ги смених преди 20 000 км, ама изобщо нямаше нужда.
Въжможно ли да е от другите тампони или там накрайници на кормилните щанги? Уж били наред, ама пак се държи лигаво при високи скорости. Иначе при ниски скорости вози изключително стегнато при неравности, няма тропане и подобни. Само проблема е при високи скорости, че не държи прав път. Опитва се пак да бяга в ляво и дясно.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 25 януари 2011 - 00:23
Проблема е някъде в задния мост,евентуално в стенда или проблем с гумите.Миналата зима побеснях със зимните си гуми,докато на пролет не ги смених и колата се оправи.Та бях си ги купил, чисто нови де,затова най ме е яд.
Никога не оставям магарето си в калта.
#4
Публикувано 25 януари 2011 - 02:42
Аз от гумите започнах най-напред. Карам ги втори сезон, джантите от 8 години. Дори пак сложих обратно летните джанти с гуми. Не е от тях. Стенд беше направен и на преден и заден мост след ремонта. Подобрение има видимо но пак се оптива да "сее". Затова ми беше въпроса дали може от амортисьори предни да го прави, защото задните са сменени. Не знам да няма луфтове и в другите накрайници на кормилните щанги. Стабилизиращата щанга е ОК, няма скъсана планка и тампоните са сменени.
#5
Публикувано 25 януари 2011 - 09:41
Колега, ако си мераклия аз имам два предни амортисиора за 190-ка втора употреба оригинални.
Ако искаш да ти ги изпратя за твоя сметка да ги сложиш и да видиш за какво иде реч.Ако те устройват ще измислим нещо като цена и те така.
Ако искаш да ти ги изпратя за твоя сметка да ги сложиш и да видиш за какво иде реч.Ако те устройват ще измислим нещо като цена и те така.
By Batev
#6
Публикувано 25 януари 2011 - 10:29
Колега,имаш два чифта тампони на задния мост.Големи и малки.Най вероятно са ти сменили големите защото те по често се разбиват и са по лесни за смяна.За да се сменят малките се сваля целия заден мост.
Аз го имах този проблем на моята 190-ка и след смяна на двата чифта тампони заспа.
Имай предвид че свали ли се моста задължително на реглаж после.
Аз го имах този проблем на моята 190-ка и след смяна на двата чифта тампони заспа.
Имай предвид че свали ли се моста задължително на реглаж после.
Не хапи този,който може да те изяде.
#7
Публикувано 25 януари 2011 - 14:14
Виж и тампоните на предните амортесьори, там където се захващат към бомбетата.
Вчера ходих на реглаж и се оказа че тампоните на паразитния хебел са ми за смяна - да не е такъв случая и при теб.
Накрайници, кормилна щанга, успокоителен амортесьор,...
Вчера ходих на реглаж и се оказа че тампоните на паразитния хебел са ми за смяна - да не е такъв случая и при теб.
Накрайници, кормилна щанга, успокоителен амортесьор,...
#8
Публикувано 25 януари 2011 - 19:17
Волана ти как е, хлабина/луфт/?
Днес ходих в ТУ най-вече за съвет за бензиновият ми, понеже му е по-тежичък волана, и се заприказвахме на тема кормилна кутия. При мен най-вероятно проблемът е от там, и на мен при перфектна предница и малко луфт, при висока скорост трябва да се внимава, щото се "носи". За сега не е опасно, но... Предложиха ми рециклиране на кормилната кутия като разрешение на проблема. 300лв с 1 година гаранция.
Днес ходих в ТУ най-вече за съвет за бензиновият ми, понеже му е по-тежичък волана, и се заприказвахме на тема кормилна кутия. При мен най-вероятно проблемът е от там, и на мен при перфектна предница и малко луфт, при висока скорост трябва да се внимава, щото се "носи". За сега не е опасно, но... Предложиха ми рециклиране на кормилната кутия като разрешение на проблема. 300лв с 1 година гаранция.
#9
Публикувано 25 януари 2011 - 19:24
на задния мост има едни щанги които стоят малко косо
и към шенкела се захващата с ябалковиден болт
както са кормилните накрайници отпред
обикновенно се разбиват ама никой не ги проверява
най-често от тях "сее" задния мост
и към шенкела се захващата с ябалковиден болт
както са кормилните накрайници отпред
обикновенно се разбиват ама никой не ги проверява
най-често от тях "сее" задния мост
#10
Публикувано 26 януари 2011 - 02:17
Благодаря на всички за съветите! Ще карам поред наново и ще видим какво ще излезе. Със сигурност тампоните на предните амортисьори са за смяна. Амортисьорите не са изпуснали иначе. Успокоителният амортисьор беше сменен преди 30000 км, ама няма да се учудя ако е някой фалшив и се е разбил.
Относно тампоните на задния мост ми казаха, че само предните са за смяна. Задните били здрави и нямало смисъл. Вече в чудо се виждам с тия механици. Във волана няма луфт, не вярвам да е кормилна кутия. Тия мерцедеси рядко дават проблеми с кормилните кутии.
Относно тампоните на задния мост ми казаха, че само предните са за смяна. Задните били здрави и нямало смисъл. Вече в чудо се виждам с тия механици. Във волана няма луфт, не вярвам да е кормилна кутия. Тия мерцедеси рядко дават проблеми с кормилните кутии.
#11
Публикувано 26 януари 2011 - 12:34
Колега,аз съм чувал,че амортисьорите на мерцедес не се хващали лесно на диагностика ако са за смяна.Самото окачване не позволявало лесната диагноза.Защо не се възползваш от предложението на колегата,да ти даде неговите да пробваш да не би да е от тях.Чувал съм много да твърдят,че не им били изпуснали,че нямало теч на масло,обаче те са газови и няма как да има.Пък и "Билщайн" не са случайна марка и изделията им са много устойчиви на времето.И ако в страна като Германия на една кола окачването издържи 20 години,то в България същото ще има много по-малък живот,от "хубавите" ни пътища.Също така,амортисьорите са за това,да държат автомобила здраво и стабилно на пътя,те имат притискателно действие,обратно на това на пружините.
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#12
Публикувано 26 януари 2011 - 12:52
Кормилна кутия е според мен това. Съчетана с изпуснал успокоител (амортисьора на пръчката), според мен се връзва отлично с това, което описваш.
Комбинирано със някой друг тампон и потенциално заминали амортисьори = много весело.
М/у другото много рядко може да попаднете на заминали амортисьори при Мерц и БМВ. Трябва да са карани изключително душманската. Знам за доста такива коли над 15 години и половин милион километра със заводските амортисьори, в отлично състояние.
Комбинирано със някой друг тампон и потенциално заминали амортисьори = много весело.
М/у другото много рядко може да попаднете на заминали амортисьори при Мерц и БМВ. Трябва да са карани изключително душманската. Знам за доста такива коли над 15 години и половин милион километра със заводските амортисьори, в отлично състояние.
#13
Публикувано 26 януари 2011 - 19:47
Амортисьорите служат само и единствено да стабилизират купето спрямо колелата в един автомобил.Не търсете в тях проблема.За консултация на някой колеги,да уточня че газовите амортисьори съдържат и масло.Теста за изправен амортисьор е елементарен.Облягаш се на калника и пускаш рязко.Автомобила трябва да се върне в първоначалното положение,без грам да се залюлее.При залюляване се завежда неизправен.
Никога не оставям магарето си в калта.
#14
Публикувано 26 януари 2011 - 21:41
Възможно ли е да грешиш?Амортисьорите служат само и единствено да стабилизират купето спрямо колелата в един автомобил.Не търсете в тях проблема.
Според мен задачата на амортесьора е държи колелото в контакт с пътя възможно най-дълго време, а не само да подскача(заради гумата и пружината) и да губи сцепление. Мисля, че управляемостта на автомобила силно зависи от качествата на амортесьора, особенно по нашите прекрасни пътища с релеф на зле поддържан метеорит.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 26 януари 2011 - 21:44
В смисъл, че не "сее" от амортисьори съм съгласен. Но като цяло си оказват влияние в/у поведението при висока скорост, дори и на прав път, все едно караш Жигула.
Съгласен съм с dilqnski. Аз си мисля, че е нещо по кормилната кутия!
Съгласен съм с dilqnski. Аз си мисля, че е нещо по кормилната кутия!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни