Отнася се до всички модели на Мерцедес. Даже доколкото четох, от 70те години до днес, Мерцедес ползват един и същ тип пинчета за заключване, което е много добре.
То малко като виц... ама американците ходят до сервиза дори да им сменят тези пинчета. Няма такива изроди. До тук добре... но което е още по-забавно... В сервизните бюлетини пише, че трябва да се свали кората на вратата. Дори се носят митове и легенди, че пинчето е захванато с някаква контрагайка отдолу... пълни глупости!
Металната част под пинчето е на нещо като резба, хоризонтални нарези, които се щракват за едни каналчета вътре в пинчето. С времето става все по-трудно да се извади, понеже пластмасата вече не е толкова гъвкава.
Най-лесно се сваля с клещи. За да не надраскате старите пинчета, ги увивате в нещо. Аз ползвах стар маркуч от вентилацията на акумулатора. Иначе чудна работа може да свърши малко изолирбанд. Сваля се прозорецът да не го счупите с клещите. После просто хващате и въртите на една от двете посоки и дърпате нагоре. На мен ми беше по-естествено да въртя обратно на часовниковата, все едно развивам гайка, но и на другата не е проблем.
Сега... въпросът какви пинчета да сложите.
Из интернет продават всякакви. Като се започне от някакви, които изглеждат меко казано отвратително, до доста добри изпълнения.
Също можете да си поръчате и оригинални AMG или Brabus.
Внимавайте да не си поръчате от американски каталог (или американски парт номер), понеже те стърчат много нагоре. Заключено при американска е малко по-ниско от нашето отключено.
Аз лично си поръчах никелирани от B-klasse.
A0009940611 - 2бр. са под 10лв.
Ако скачате на AMG версията, по-добре купете оригинални, а не реплики. Разликата в качеството е огромна според това, което пишат в английските форуми. На Brabus са само с едно B. AMG-тата обаче са матови (brushed aluminium)
Ако искате да смените рамката около пинчето, това вече е трудно. Тя е захваната на кората и може да се издърпа(но трудно) с обратни клещи.
Ето и крайния резултат.




Виж ГАРАЖА













