W163 МЛ 270 CDI LOW RANGE мига след старт
Започната от ivanil, 28 дек 2010 - 20:42:10
34 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 декември 2010 - 20:42
Здравейте колеги и Честито Рождество и Весела Коледа,
Моят W163 МЛ 270 CDI 2001 има проблем - LOW RANGE мига след старт и после изгасва.
Някой да има идея?
Утре ще ида да проверим грешката на компютъра, но ми е интересно.
Поздрави
Моят W163 МЛ 270 CDI 2001 има проблем - LOW RANGE мига след старт и после изгасва.
Някой да има идея?
Утре ще ида да проверим грешката на компютъра, но ми е интересно.
Поздрави
W163 ML 270 CDI 2001
#2
Публикувано 28 декември 2010 - 22:20
имаш проблем с бавните,с други думи колата се бърка и не знае кои предавки да ползва - кадърна диагностика си трябва,че си е главоболие.
има вероятност да ти е думнал спеед сензора и компа(платката) на трансмисията да не получава сигнал
има вероятност да ти е думнал спеед сензора и компа(платката) на трансмисията да не получава сигнал
#3
Публикувано 28 декември 2010 - 22:29
Здравейте колеги и Честито Рождество и Весела Коледа,
Моят W163 МЛ 270 CDI 2001 има проблем - LOW RANGE мига след старт и после изгасва.
Някой да има идея?
Утре ще ида да проверим грешката на компютъра, но ми е интересно.
Поздрави
Първо провери нещо, постави скоростния лост в положение N при работещ мотор и натисни LOW RANGE, лампичката ще премигне 3 пъти и ще угасне, направи пак опит да го включиш, ако пак се повтори същото и лампичката угасне имаш проблем.
Ако лампичката остане да свете всичко е наред. Ако премигва и угасвава имаш проблем.
Проблема не е голям, само това, че не може да се ползва LOW RANGE
Проблема е в това, че ти не ти се движи мотора на раздатката.
Причини: Изгорял мотор или блокирал редуктор, второто е най-вероятно.
Сваля се, разглобява се и се проверява дали върти, ако върти, така и така е разглобен се смазва редуктора и се поставя пак на мястото, намира се в долната част на раздатката.
Да се внимава, като се разглобява редуктора да се бележи зъбното колело къде е било и пак да се сглоби в това положение, иначе ще имаш главоболия с него.
Весели празници.
имаш проблем с бавните,с други думи колата се бърка и не знае кои предавки да ползва - кадърна диагностика си трябва,че си е главоболие.
има вероятност да ти е думнал спеед сензора и компа(платката) на трансмисията да не получава сигнал
Този модел няма бавни, има само блокаж на централния деференциал. А диагностиката ще каже само, ще има проблем в сензора на LOW RENGE.
#4
Публикувано 29 декември 2010 - 11:31
Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави
Първо провери нещо, постави скоростния лост в положение N при работещ мотор и натисни LOW RANGE, лампичката ще премигне 3 пъти и ще угасне, направи пак опит да го включиш, ако пак се повтори същото и лампичката угасне имаш проблем.
Ако лампичката остане да свете всичко е наред. Ако премигва и угасвава имаш проблем.
Проблема не е голям, само това, че не може да се ползва LOW RANGE
Проблема е в това, че ти не ти се движи мотора на раздатката.
Причини: Изгорял мотор или блокирал редуктор, второто е най-вероятно.
Сваля се, разглобява се и се проверява дали върти, ако върти, така и така е разглобен се смазва редуктора и се поставя пак на мястото, намира се в долната част на раздатката.
Да се внимава, като се разглобява редуктора да се бележи зъбното колело къде е било и пак да се сглоби в това положение, иначе ще имаш главоболия с него.
Весели празници.
Този модел няма бавни, има само блокаж на централния деференциал. А диагностиката ще каже само, ще има проблем в сензора на LOW RENGE.
W163 ML 270 CDI 2001
#5
Публикувано 29 декември 2010 - 11:51
Може да се движи колата, но няма да можеш да минаваш на бавни предавки. Ако се скапе докато си на бавни, съответно няма да можеш да минеш на бързи.Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави
Така или иначе колата ще се движи бавно или бързо.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#6
Публикувано 29 декември 2010 - 12:32
Може да се движи колата, но няма да можеш да минаваш на бавни предавки. Ако се скапе докато си на бавни, съответно няма да можеш да минеш на бързи.
Така или иначе колата ще се движи бавно или бързо.
Този модел няма бавни и бързи.
Ще се движи, няма проблеми, просто няма да имаш възможност да блокираш средния деференциал.
Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави
Радвам се, че се е оправило само с това упражнение, просто си раздвижил механизма и така си го докарал до крайните положения. Случва се понякога да е в крайно положение, а датчика да не го отчита. Ако започне пак да мига правиш упражнението и си в играта. Аз го включвам периодично всяка седмица да не забравя да работи .
Весели празници.
#7
Публикувано 29 декември 2010 - 14:56
Що да няма бързи и бавни? Питам от чист научен интерес, МЛ не ми е сила, ама съм виждал дизелви с бавни скорости, обаче дали не беха 400 не съм сигурен.Този модел няма бавни и бързи.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Публикувано 29 декември 2010 - 16:03
Що да няма бързи и бавни? Питам от чист научен интерес, МЛ не ми е сила, ама съм виждал дизелви с бавни скорости, обаче дали не беха 400 не съм сигурен.
W163 няма редуктор с понижаващи предавки, има само раздатка и блокаж на средния деференциал. Дори и МЛ400 няма такова чудо. Предния и задния деференциали са отворени, но благодарение на 4ETC се имитира че са активни, чрез ABS. Ако някое от колелата пробоксува веднага системата подава спирачно услие на това колело и въртящия момент се подава към другото. LOW RANGE се ползва само, когато се налага да излезнеш от трудна ситуация затънал в пряспа или в кал, като блокира средния деференциал и така на всеки мост се подава по 50% от въртящия момент. Включва се когато автомобила е в покои и скоростния лост на позиция неутрална N. Немците го препоръчват само когато се движиш извън пътя и скорост до 60 км/ч.
W164 има офф роод пакет, който включва понижаващи предавки, но той е опция и се заплаща допълнително. При него освен, че се блокира средния дефернециал, има и възможност да се блокира и задния, с възможност за понижаващи предавки, но само при заключен среден деференциал.
#9
Публикувано 29 декември 2010 - 22:47
Колега,W163 няма редуктор с понижаващи предавки, има само раздатка и блокаж на средния деференциал. Дори и МЛ400 няма такова чудо. Предния и задния деференциали са отворени, но благодарение на 4ETC се имитира че са активни, чрез ABS. Ако някое от колелата пробоксува веднага системата подава спирачно услие на това колело и въртящия момент се подава към другото. LOW RANGE се ползва само, когато се налага да излезнеш от трудна ситуация затънал в пряспа или в кал, като блокира средния деференциал и така на всеки мост се подава по 50% от въртящия момент. Включва се когато автомобила е в покои и скоростния лост на позиция неутрална N. Немците го препоръчват само когато се движиш извън пътя и скорост до 60 км/ч.
W164 има офф роод пакет, който включва понижаващи предавки, но той е опция и се заплаща допълнително. При него освен, че се блокира средния дефернециал, има и възможност да се блокира и задния, с възможност за понижаващи предавки, но само при заключен среден деференциал.
Не искам да споря, но се сещам че бях попадал на статия, която казва, че в същност МЛ е единствения с редуктор. Ще се опитам да намеря статията и ще постна тук. Възможно е и да се бъркам, тъй че да намеря статията и пак ще говорим...
Виж следния текст от някакъв сайт:
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#10
Публикувано 30 декември 2010 - 00:28
Колега,
Не искам да споря, но се сещам че бях попадал на статия, която казва, че в същност МЛ е единствения с редуктор. Ще се опитам да намеря статията и ще постна тук. Възможно е и да се бъркам, тъй че да намеря статията и пак ще говорим...
Виж следния текст от някакъв сайт:
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
Това е раздатката на МЛ, сега ми обесни кое е редуктора и как се постига това 2.64:1 ???????
Карам го вече 2 години и знам дали има бързи и бавни .
Прикачени файлове
#11
Публикувано 30 декември 2010 - 10:23
Това е раздатката на МЛ, сега ми обесни кое е редуктора и как се постига това 2.64:1 ???????
Карам го вече 2 години и знам дали има бързи и бавни .
Пак ти казвам, не питам за заяждане, а за да си изясня къв е тоя бутон Low range и какво прави.
Не е ли възможно редуктора да не е в раздатката, а в скоростната кутия?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#12
Публикувано 30 декември 2010 - 11:47
Вижте какво намерих тук:
W163 ML 270 CDI 2001
#13
Публикувано 30 декември 2010 - 12:02
Пак ти казвам, не питам за заяждане, а за да си изясня къв е тоя бутон Low range и какво прави.
Не е ли възможно редуктора да не е в раздатката, а в скоростната кутия?
И аз не се заяждам, просто обеснявам.
LOW RANGE блокира средния деференциал, само това прави. Ако има някакво понижаван на предавките, в което се съмнявам е някъде другаде но не в раздатката или в скоростната кутия. Раглобяласъм ги и двете и знам какво има в тях.
Иванил е пуснал в поста моторчето и редуктора към него, които управляват заключващия механизъм. Точно това моторче прави понякога бели или датчиците в него. При мен беше блокирал редуктора и след разглобяване и смазване се оправи.
#14
Публикувано 30 декември 2010 - 16:31
И аз не се заяждам, просто обеснявам.
LOW RANGE блокира средния деференциал, само това прави. Ако има някакво понижаван на предавките, в което се съмнявам е някъде другаде но не в раздатката или в скоростната кутия. Раглобяласъм ги и двете и знам какво има в тях.
Иванил е пуснал в поста моторчето и редуктора към него, които управляват заключващия механизъм. Точно това моторче прави понякога бели или датчиците в него. При мен беше блокирал редуктора и след разглобяване и смазване се оправи.
Намерих един усер мануал, в който пише, че Low Range вкарва повечето спомагателни системи в специален офф-роуд режим:
ML_163_UserManual.zip 1,08MB 60 Брой сваляния
ML_163_UserManual_01.zip 3MB 21 Брой сваляния
ML_163_UserManual_02.zip 3MB 15 Брой сваляния
ML_163_UserManual_03.zip 3MB 21 Брой сваляния
В мануала няма подходящи технически данни по които да се разбере дали има или няма редуктор.
Тъй като не мога да качвам файлове по-големи от 4 МБ и файлове с разширение *.z01, *.z02, *.z03, след сваляне трябва да се преименуват както следва, за да се разархивират нормално:
ML_163_UserManual_01.zip -> ML_163_UserManual.z01
ML_163_UserManual_02.zip -> ML_163_UserManual.z02
ML_163_UserManual_03.zip -> ML_163_UserManual.z03
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 01 януари 2011 - 23:13
LOW RANGE си е точно понижаващи предавки.
Когато е включен този режим, автоматика включва 5-та още на около 40km/h,и с повече от 70-80 не може да се движиш.
Получаваш повече теглителна сила на по-ниски обороти.Аз например го ползвам,като си вадя лодката от по-стръмно място.
Ето на който му се чете,тук има малко по въпроса: http://www.indiacar....0/technical.htm
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
Когато е включен този режим, автоматика включва 5-та още на около 40km/h,и с повече от 70-80 не може да се движиш.
Получаваш повече теглителна сила на по-ниски обороти.Аз например го ползвам,като си вадя лодката от по-стръмно място.
Ето на който му се чете,тук има малко по въпроса: http://www.indiacar....0/technical.htm
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни