Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

W163 МЛ 270 CDI LOW RANGE мига след старт


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 ivanil

ivanil

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W163 270 CDI 2001

Posted 28 December 2010 - 20:42

Здравейте колеги и Честито Рождество и Весела Коледа,
Моят W163 МЛ 270 CDI 2001 има проблем - LOW RANGE мига след старт и после изгасва.
Някой да има идея?
Утре ще ида да проверим грешката на компютъра, но ми е интересно.
Поздрави
  • 0
W163 ML 270 CDI 2001

#2 300SEL

300SEL

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Posts:
  • Град:София

Posted 28 December 2010 - 22:20

имаш проблем с бавните,с други думи колата се бърка и не знае кои предавки да ползва - кадърна диагностика си трябва,че си е главоболие.

има вероятност да ти е думнал спеед сензора и компа(платката) на трансмисията да не получава сигнал
  • 0

#3 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 28 December 2010 - 22:29

Здравейте колеги и Честито Рождество и Весела Коледа,
Моят W163 МЛ 270 CDI 2001 има проблем - LOW RANGE мига след старт и после изгасва.
Някой да има идея?
Утре ще ида да проверим грешката на компютъра, но ми е интересно.
Поздрави


Първо провери нещо, постави скоростния лост в положение N при работещ мотор и натисни LOW RANGE, лампичката ще премигне 3 пъти и ще угасне, направи пак опит да го включиш, ако пак се повтори същото и лампичката угасне имаш проблем.
Ако лампичката остане да свете всичко е наред. Ако премигва и угасвава имаш проблем.
Проблема не е голям, само това, че не може да се ползва LOW RANGE :)

Проблема е в това, че ти не ти се движи мотора на раздатката.

Причини: Изгорял мотор или блокирал редуктор, второто е най-вероятно.

Сваля се, разглобява се и се проверява дали върти, ако върти, така и така е разглобен се смазва редуктора и се поставя пак на мястото, намира се в долната част на раздатката.

Да се внимава, като се разглобява редуктора да се бележи зъбното колело къде е било и пак да се сглоби в това положение, иначе ще имаш главоболия с него.

Весели празници.


имаш проблем с бавните,с други думи колата се бърка и не знае кои предавки да ползва - кадърна диагностика си трябва,че си е главоболие.

има вероятност да ти е думнал спеед сензора и компа(платката) на трансмисията да не получава сигнал


Този модел няма бавни, има само блокаж на централния деференциал. А диагностиката ще каже само, ще има проблем в сензора на LOW RENGE.
  • 0

#4 ivanil

ivanil

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W163 270 CDI 2001

Posted 29 December 2010 - 11:31

Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави

Първо провери нещо, постави скоростния лост в положение N при работещ мотор и натисни LOW RANGE, лампичката ще премигне 3 пъти и ще угасне, направи пак опит да го включиш, ако пак се повтори същото и лампичката угасне имаш проблем.
Ако лампичката остане да свете всичко е наред. Ако премигва и угасвава имаш проблем.
Проблема не е голям, само това, че не може да се ползва LOW RANGE :)

Проблема е в това, че ти не ти се движи мотора на раздатката.

Причини: Изгорял мотор или блокирал редуктор, второто е най-вероятно.

Сваля се, разглобява се и се проверява дали върти, ако върти, така и така е разглобен се смазва редуктора и се поставя пак на мястото, намира се в долната част на раздатката.

Да се внимава, като се разглобява редуктора да се бележи зъбното колело къде е било и пак да се сглоби в това положение, иначе ще имаш главоболия с него.

Весели празници.




Този модел няма бавни, има само блокаж на централния деференциал. А диагностиката ще каже само, ще има проблем в сензора на LOW RENGE.


  • 0
W163 ML 270 CDI 2001

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 29 December 2010 - 11:51

Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави

Може да се движи колата, но няма да можеш да минаваш на бавни предавки. Ако се скапе докато си на бавни, съответно няма да можеш да минеш на бързи.
Така или иначе колата ще се движи бавно или бързо.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 29 December 2010 - 12:32

Може да се движи колата, но няма да можеш да минаваш на бавни предавки. Ако се скапе докато си на бавни, съответно няма да можеш да минеш на бързи.
Така или иначе колата ще се движи бавно или бързо.


Този модел няма бавни и бързи.

Ще се движи, няма проблеми, просто няма да имаш възможност да блокираш средния деференциал.

Привет,
При направената проверка, предложена от Краш, лампичката остана да свети и се усети включването на мотора как зацепи, после го изключих и пак се усети как се разкачи предавката и вече при стартиране не мига лампичката low range. Ще следя дали пак няма да се появи. Въпросът е ако се скапе моторчето, без да е включен LOW RANGE може ли колата да се движи нормално - ако да, мога и да не го сменям.
Поздрави



Радвам се, че се е оправило само с това упражнение, просто си раздвижил механизма и така си го докарал до крайните положения. Случва се понякога да е в крайно положение, а датчика да не го отчита. Ако започне пак да мига правиш упражнението и си в играта. Аз го включвам периодично всяка седмица да не забравя да работи :).

Весели празници.
  • 0

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 29 December 2010 - 14:56

Този модел няма бавни и бързи.

Що да няма бързи и бавни? Питам от чист научен интерес, МЛ не ми е сила, ама съм виждал дизелви с бавни скорости, обаче дали не беха 400 не съм сигурен.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 29 December 2010 - 16:03

Що да няма бързи и бавни? Питам от чист научен интерес, МЛ не ми е сила, ама съм виждал дизелви с бавни скорости, обаче дали не беха 400 не съм сигурен.


W163 няма редуктор с понижаващи предавки, има само раздатка и блокаж на средния деференциал. Дори и МЛ400 няма такова чудо. Предния и задния деференциали са отворени, но благодарение на 4ETC се имитира че са активни, чрез ABS. Ако някое от колелата пробоксува веднага системата подава спирачно услие на това колело и въртящия момент се подава към другото. LOW RANGE се ползва само, когато се налага да излезнеш от трудна ситуация затънал в пряспа или в кал, като блокира средния деференциал и така на всеки мост се подава по 50% от въртящия момент. Включва се когато автомобила е в покои и скоростния лост на позиция неутрална N. Немците го препоръчват само когато се движиш извън пътя и скорост до 60 км/ч.

W164 има офф роод пакет, който включва понижаващи предавки, но той е опция и се заплаща допълнително. При него освен, че се блокира средния дефернециал, има и възможност да се блокира и задния, с възможност за понижаващи предавки, но само при заключен среден деференциал.
  • 0

#9 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 29 December 2010 - 22:47

W163 няма редуктор с понижаващи предавки, има само раздатка и блокаж на средния деференциал. Дори и МЛ400 няма такова чудо. Предния и задния деференциали са отворени, но благодарение на 4ETC се имитира че са активни, чрез ABS. Ако някое от колелата пробоксува веднага системата подава спирачно услие на това колело и въртящия момент се подава към другото. LOW RANGE се ползва само, когато се налага да излезнеш от трудна ситуация затънал в пряспа или в кал, като блокира средния деференциал и така на всеки мост се подава по 50% от въртящия момент. Включва се когато автомобила е в покои и скоростния лост на позиция неутрална N. Немците го препоръчват само когато се движиш извън пътя и скорост до 60 км/ч.

W164 има офф роод пакет, който включва понижаващи предавки, но той е опция и се заплаща допълнително. При него освен, че се блокира средния дефернециал, има и възможност да се блокира и задния, с възможност за понижаващи предавки, но само при заключен среден деференциал.

Колега,
Не искам да споря, но се сещам че бях попадал на статия, която казва, че в същност МЛ е единствения с редуктор. Ще се опитам да намеря статията и ще постна тук. Възможно е и да се бъркам, тъй че да намеря статията и пак ще говорим...

Виж следния текст от някакъв сайт:
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#10 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 30 December 2010 - 00:28

Колега,
Не искам да споря, но се сещам че бях попадал на статия, която казва, че в същност МЛ е единствения с редуктор. Ще се опитам да намеря статията и ще постна тук. Възможно е и да се бъркам, тъй че да намеря статията и пак ще говорим...

Виж следния текст от някакъв сайт:
The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.


Това е раздатката на МЛ, сега ми обесни кое е редуктора и как се постига това 2.64:1 ???????

Карам го вече 2 години и знам дали има бързи и бавни :).

Attached Files

  • Attached File  raz.png   594.05K   80 downloads

  • 0

#11 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 30 December 2010 - 10:23

Това е раздатката на МЛ, сега ми обесни кое е редуктора и как се постига това 2.64:1 ???????

Карам го вече 2 години и знам дали има бързи и бавни :).


Пак ти казвам, не питам за заяждане, а за да си изясня къв е тоя бутон Low range и какво прави.
Не е ли възможно редуктора да не е в раздатката, а в скоростната кутия?
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#12 ivanil

ivanil

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W163 270 CDI 2001

Posted 30 December 2010 - 11:47

Вижте какво намерих тук:

  • 0
W163 ML 270 CDI 2001

#13 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 30 December 2010 - 12:02

Пак ти казвам, не питам за заяждане, а за да си изясня къв е тоя бутон Low range и какво прави.
Не е ли възможно редуктора да не е в раздатката, а в скоростната кутия?



И аз не се заяждам, просто обеснявам.

LOW RANGE блокира средния деференциал, само това прави. Ако има някакво понижаван на предавките, в което се съмнявам е някъде другаде но не в раздатката или в скоростната кутия. Раглобяласъм ги и двете и знам какво има в тях.


Иванил е пуснал в поста моторчето и редуктора към него, които управляват заключващия механизъм. Точно това моторче прави понякога бели или датчиците в него. При мен беше блокирал редуктора и след разглобяване и смазване се оправи.
  • 0

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 30 December 2010 - 16:31

И аз не се заяждам, просто обеснявам.

LOW RANGE блокира средния деференциал, само това прави. Ако има някакво понижаван на предавките, в което се съмнявам е някъде другаде но не в раздатката или в скоростната кутия. Раглобяласъм ги и двете и знам какво има в тях.


Иванил е пуснал в поста моторчето и редуктора към него, които управляват заключващия механизъм. Точно това моторче прави понякога бели или датчиците в него. При мен беше блокирал редуктора и след разглобяване и смазване се оправи.


Намерих един усер мануал, в който пише, че Low Range вкарва повечето спомагателни системи в специален офф-роуд режим:
Attached File  ML_163_UserManual.zip   1.08MB   60 downloads
Attached File  ML_163_UserManual_01.zip   3MB   21 downloads
Attached File  ML_163_UserManual_02.zip   3MB   15 downloads
Attached File  ML_163_UserManual_03.zip   3MB   21 downloads

В мануала няма подходящи технически данни по които да се разбере дали има или няма редуктор.

Тъй като не мога да качвам файлове по-големи от 4 МБ и файлове с разширение *.z01, *.z02, *.z03, след сваляне трябва да се преименуват както следва, за да се разархивират нормално:
ML_163_UserManual_01.zip -> ML_163_UserManual.z01
ML_163_UserManual_02.zip -> ML_163_UserManual.z02
ML_163_UserManual_03.zip -> ML_163_UserManual.z03
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 cartrader

cartrader

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 400 CDI Exclusive

Posted 01 January 2011 - 23:13

LOW RANGE си е точно понижаващи предавки.
Когато е включен този режим, автоматика включва 5-та още на около 40km/h,и с повече от 70-80 не може да се движиш.
Получаваш повече теглителна сила на по-ниски обороти.Аз например го ползвам,като си вадя лодката от по-стръмно място.

Ето на който му се чете,тук има малко по въпроса: http://www.indiacar....0/technical.htm

The transfer box is equipped with two planetary gear groups which enable the engagement of a special low-range gear. At the push of the low-range button on the dashboard, the transfer box shifts from the usual on-road ratio of 1:1 to a lower ratio of 2.64:1, allowing even better vehicle progress on rough terrain. The reason behind this is that the drive shafts transmit the high engine torque at reduced rpm, meaning that the off-roader can achieve a slope climbing ability of 60 per cent or more, depending on the terrain. Pressing the low-range button automatically activates the off-road ABS which partially locks the wheels when the vehicle is braked from a low speed (below 20kmph), allowing the vehicle to obtain better grip on loose terrain when driving down steep inclines. As a consequence, the stopping distance is shortened. The five-speed automatic transmission also activates a special off-road shift program in low range.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users